Obiectivul propus în acest an, de dare în folosinţă a 90 de kilometri de autostradă, este unul rusinos pentru o guvernare care se pretinde performanta….
Mai mult, aproape jumătate din această distanţă e reprezentată de centuri ocolitoare, rezultat care va fi obţinut în condiţiile atragerii de fonduri europene şi a rezolvării unor probleme birocratice, a declarat miercuri directorul general al Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, în cadrul evenimentului “Transporturi şi Infrastructura în 2017” organizat de revista Capital.
”Suntem mai pregatiti ca oricand sa atragem fonduri europene. Obiectivul privind darea în folosinţă a 90 de kilometri de autostradă este fezabil”, a declarat Ioniţă…..
Din total, 45 de kilometri vor fi centuri ocolitoare. Restul sunt reprezentanţi de intrarea în Bucureşti, cei trei kilometri care fac legătura cu autostrada Bucureşti-Ploieşti, loturile 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj-Deva şi două loturi de pe autostrada Sebeş- Turda.
În plus, unul dintre obiective este promovarea centurii de sud a Bucureştiului pentru a fi finanţată din Fondul de Coeziune. Pentru acest sector de autostradă, documentaţia va fi publicată în luna mai pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), potrivit şefului CNAIR.
”În cazul pasajului de la Domneşti, în 2-3 săptămâni se va semna contractul pentru construcţia acestuia”, a mai afirmat Ioniţă.
În prezent, România are 748 de kilometri de autostradă, după deschiderea, în luna martie, a unui segment de 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, scrie news.ro.
Deficitul grav de kilometri de autostrada are consecinte de-a dreptul criminale.
România a rămas şi anul trecut ţara cu cel mai mare număr de decese rutiere, cu 97 de morţi la milionul de locuitori, în condiţiile în care Marea Britanie înregistrează doar 27 de astfel de decese la un milion de oameni. Asta arată cele mai recente statistici publicate de Comisia Europeană, potrivit cărora numărul morţilor de pe şosele a crescut în 2016 faţă de anul 2015, când existau 95 de victime la milionul de locuitori. Cele mai multe astfel de tragedii se produc din cauza infrastructurii deficitare de la noi.