Tuesday, October 14, 2025
10.3 C
Bucharest

In afara Schengen şi fără infrastructură, România rămâne de căruţă

Problemele grave ale Romaniei inca nerezolvate dupa ani si ani de promisiuni : zero infrastructura modernizata, neaderare la Schengen, lipsa investitiilor publice majore – toate afectand serios economia.

Timpul câştigat în ultimii 10 ani prin cei 300 km de autostradă dintre Mioveni şi graniţă este pierdut în Vama Nădlac, spun transportatorii, care pentru a reduce timpii de livrare au nevoie atât de infrastructură modernă, cât şi de eliminarea punctului vamal la intrarea în spaţiul Schengen.

„Chiar dacă ar fi autostradă până la graniţă, în condi­ţiile în care autorităţile, maghiare sau române, greu de spus care exact, continuă să lucreze cu viteza melcului, este degeaba din punctul acesta de vedere. Vă daţi seama că la o cursă de Budapesta dus/întors se pierd 15-20 de ore stând în coadă la graniţe? Asta combinată cu programul de conducere care trebuie respectat duce la zile de întâr­ziere. Costurile variază de la companie la companie, în func­ţie de salariul plătit şoferului şi contracte“, a spus Şerban Popescu, managing director al companiei de transport Lagermax.

În acest moment, un camion parcurge drumul între Mioveni şi Budapesta în două programe de nouă ore, adică două zile, deoarece între programe este obligatorie o pauză de 12 ore, un timp similar cu cel înregistrat în urmă cu un deceniu. „Dacă am fi în spaţiul Schengen şi am avea autostrăzi, atunci camionul ar ajunge la Budapesta în zece ore, adică de cel puţin patru ori mai repede. În medie, un camion avea nevoie de 4-5 ore pentru a trece graniţa cu Ungaria, însă în ultimele două luni timpul a crescut la 7-8 ore. Nu avem nicio explicaţie logică pentru această creştere“, a spus Şerban Popescu citat de zf.ro

Hot this week

Şeful spionajului german : Rusia nu va ezita să atace NATO

Șeful serviciului german de informații externe (BND), Martin Jaeger,...

Administrația Prezidențială atacă SRI. Justificat?

În contextul dezbaterii despre eșecul instituțional de e preveni...

Neptun Deep va aduce 20 de miliarde de euro la bugetul de stat al României

Proiectul Neptun Deep este cel care va aduce independență...

Google, modul AI, disponibil și în România

Google anunță disponibilitatea în România și pentru limba română...

Cât vin franțuzesc se va produce anul acesta

Ministerul francez al Agriculturii și-a revizuit marți estimările referitoare...

Topics

Şeful spionajului german : Rusia nu va ezita să atace NATO

Șeful serviciului german de informații externe (BND), Martin Jaeger,...

Administrația Prezidențială atacă SRI. Justificat?

În contextul dezbaterii despre eșecul instituțional de e preveni...

Neptun Deep va aduce 20 de miliarde de euro la bugetul de stat al României

Proiectul Neptun Deep este cel care va aduce independență...

Google, modul AI, disponibil și în România

Google anunță disponibilitatea în România și pentru limba română...

Cât vin franțuzesc se va produce anul acesta

Ministerul francez al Agriculturii și-a revizuit marți estimările referitoare...

Faimosul Boeing 737 a fost detronat

Constructorul aeronautic european Airbus a depășit marți o importantă...

Parlamentul European : Nu trebuie să-i luăm pe consumatori de imbecili

Parlamentul European a adoptat miercuri un text care interzice...

După aur, explodează şi preţul argintului

Uncia (31,1 grame) de argint a depășit joi pragul...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img