Home Articole Incepe batalia granzilor pentru corvetele Fortelor Navale Romane

Incepe batalia granzilor pentru corvetele Fortelor Navale Romane

1689
19
SHARE

Pe 10 aprilie 2018 s-au depus candidaturile pentru alegerea partenerului cu care România va îndeplini construcţia celor patru corvete militare din înzestrarea Fortelor Navale Romane.

Cei cinci candidaţi sunt ThyssenKrupp Marine Systems din Germania, Naval Group din Franţa care s-a asociat deja cu Şantierul Naval Constanţa patronat de miliardarul roman Gheorghe Bosanceanu, Damen Shypyards Group – Olanda, reprezentat în România de şantierul naval de la Galaţi şi în curând cel de la Mangalia, grupul Italian Fincantieri care deţine în România şantierele navale de la Tulcea şi Brăila şi STM din Turcia.


Foto : Gheorghe Bosanceanu

Sunt cinci ofertanţi, dar în această etapă, aşa cum arată hotărârea de guvern, doar patru dintre ei se pot califica pentru etapa următoare, cea a dialogului. În etepa de calificare sunt verificate aspecte ce ţin de capacitatea economică şi tehnică a ofertantului, astfel încât să poată îndeplini specificaţiile tehnice cerute de MApN pentru corvete şi fregate. Mai exact, participanţii trebuie să arate câte nave cu un tonaj mai mare de 1.000 de tone au construit şi livrat în ultimii 15 ani, cifrele de afaceri şi idicatorii de solvabilitate din ultimii trei ani. O altă cerinţă pe care trebuie să o îndeplinească cei cinci candidaţi este ca producătorul de nave să fie dintr-o ţară membră NATO şi membră a Uniunii Europene. După cum se vede constructorul din Turcia nu pare să îndeplinească decât una dintre aceste cerinţe.

De asemenea, potrivit hotărârii de guvern care reglementează cum se va face înzestrarea armatei cu cele patru nave noi de război şi modernizarea/repararea celor vechi construcţia trebuie să aibă loc într-un şantier naval din România, din motive de tehnice impuse de Ministerul Apărării Naţionale (MApN). Şantierele navale din România pot apărea ca subcontractante ale programului după desemnarea câştigătorului sau pot pleca într-o relaţie de asociere cu unul dintre marii producători, scrie economica.net

http://www.economica.net/a-inceput-batalia-pentru-corvete-militare-in-romania_152518.html

Hotararea de Guvern aici :

http://gov.ro/ro/guvernul/procesul-legislativ/note-de-fundamentare/nota-de-fundamentare-hg-nr-48-15-02-2018&page=1

H O T Ă R Â R E
privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente programului esenţial de înzestrare ,,Corvetă multifuncţională” în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată şi al art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. – Se aprobă circumstanţele şi procedura specifică aferente programului esenţial de înzestrare ,,Corvetă multifuncţională”, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, în vederea atribuirii unui acord-cadru şi a contractelor subsecvente aferente/contract multianual de furnizare a patru corvete, construite şi dotate la un şantier naval din România, precum şi a suportului logistic iniţial.
Art. 2. – Fondurile necesare realizării programului esenţial de înzestrare ,,Corvetă multifuncţională” se asigură, în condiţiile legii, în limita creditelor de angajament şi bugetare aprobate
cu această destinaţie prin legile bugetare anuale pentru Ministerul Apărării Naţionale.

PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ

19 COMMENTS

  1. Vom cumpara corvete multifunctionale pentru Marina Romana insa, constat cu amaraciune altceva, niciun santier naval de pe teritoriul Romaniei nu mai este detinut de statul roman sau de investitori romani cu exceptia Constantei dar nici acolo nu-i clara situatia.
    Ma gandeam sa atribuim contractele olandezilor ca poate, poate ii vom indupleca si obtinem votul acestora pentru Schengen, ar fi umilinta suprema.

    • Santierul Naval Mangalia tocmai a fost (re)preluat de statul roman. Dar asta e tocmai un argument al neperformantei. Toate santierele private produc, cele de stat nu

      • singura sansa de salvare a santierului din mangalia este grupul damen. cel putin, cei care lucreaza acolo, ar trebui sa fie recunoscatori si sa nu uit: si sa nu mai voteze hoti!

          • O solutie sunt si francezii cu Gowind, mai ales ca la Electroputere urmeaza sa insurubam la rachete frantuzesti. Dar Damen este o solutie mai buna pentru ca au deja 2 santiere importante mai ales cel de la Mangalia unde este impartit cu partea romaneasca. Logistic, tehnologic Damen este solutia perfecta. Pe timpul lui Ciolos se lasase un document referat cum ca Damen sunt cei mai buni pentru ca (si se oferise o serie de motive), fiind in campanie PSD ii numea tradatori etc. Daca se incepea de pe atunci, in 2019 aveam o corveta lansata la apa. Dar na… e greu cu PSD-istii astia, oleaca de circ prostesc nu strica.
            Care este opinia ta in ceea ce priveste programul Agilis, in colaborare cu nemtii? Romania acum sub PSD nu prea doreste sa bage bani in proiect, desi cred a ar fi o solutie mult mai buna decat colaborarea cu Americanii pe transportor amfibiu. Ar fi o licenta romaneasca, ar fi un produs pe care nemtii nu il au ( Transportor blindat 8×8 amfibiu) si sunt sigur ca ar fi in interesul lor sa ne deschida o piata de desfacere pentru ca si ei au 50%. Si totusi nu se mai aude nimic legat de Agilis.

          • Domnule Radu Tudor,

            Ati aflat ca Olanda ne accepta in Schengen de-i promovati pe olandezi ?

            Sau e genul de “negociere” dezastru tipic romaneasca : “Le dam totul inainte ca poate or sa fie si ei buni cu noi”.
            Toate tarile negociaza in afara de noi.

            ——
            La fel si cu ambasada in Israel. Ce am negociat in schimbul mutarii?
            Evident nimic.

          • Ce mai stiti despre privatizarea santierului naval din Mangalia? Au trecut 6 luni si nimic. Iar zvonurile nu sunt optimiste

      • Ciudat pana acum 30 de ani santierele navale de stat, ca numai alea erau, produceau, se lucra in 3 schimburi, pentru intern si extern. La fel de ciudat, de ceva vreme managementul de stat este neperformant. Atat timp cat “statul” va fi fortat sa lucreze intr-o birocratie extrema si legi strambe, cu manageri pusi pe criterii politice si neprofesionisti va fi neperformat sau mai bine spus fortat sa fie neperformant.

        • Tehnologia de acum 30 de ani nu mai foloseste nimanui. Poate doar comenzilor civile, pt productia lor era 90% civila. In plan militar, nu avem nici un fel de licente performante

        • @anonimule, prin gandire, demonstrezi ce comunist esti!
          numai comunistii nu erau deschisi la evolutia tehnologiei, erau incremeniti in aceleasi tehnici de constructie, de zeci de ani!

          • Ce vocala esti, ai fost colega cu mine ca sa stii cat de comunist sunt ?
            Bag seama ca esti o experta a tehnologiei constructiilor de nave. Intamplator in constructiile de nave si nu numai nu am fost incremeniti in tehnici invechite de constructie.
            Asa comunist cum sunt, nu sunt de acord instrainarea tuturor bunurilor Romaniei. Daca suntem sclavii unora este probabil si datorita unora la tine draga Cornelia, care esti intruchiparea noului si avansului tehnologic.

  2. singurul santier cu experienta in nave militare este cel de la galati. acum cine va castiga, va fi cel care va oferi spaga cea mai grasa…
    dragnea si ai lui isi freaca mainile…

  3. corveta 32oo multirol -FINCANTIERI
    corveta 10514 -sigma-DAMEN

    si ultima daca nu mai este nimeni -gowind 2500 -naval grup desi acestia produc scump si nu au santier inca. pana se va transfera ceva de 2 lei la bosanceanu la constanta este cale lunga.

    SANTIERELE TULCEA SI BRAILA -FINCANTIERI
    SI GALATI sau MANGALIA -DAMEN

    NUMAI ACESTEA 2 POT INCEPE DE INDATA CONSTRUCTIA DE NAVE SERIOASE ,NU PAPUCI GEN NAVA FRANCEZA BUNA DE REGIUNEA AFRICA SI SCUMPA.

Leave a Reply