Comisarul european Corina Cretu,membru PSD, dezvaluie un detaliu absolut halucinant ! Acela ca actualul Guvern nu a depus la Bruxelles documentatia pentru atragerea de fonduri europene pentru autostrada Sibiu-Pitesti, cruciala pentru economia Romaniei dar si pentru marele proiect european Coridor 4. Aceasta bataie de joc din partea guvernantilor trebuie sa inceteze imediat !
Corina Cretu repeta ce a mai spus si ce sustin si eu de ani buni : e o incoerenta, o lipsa de viziune si de profesionalism la Transporturi in toate guvernele PSD care s-au succedat in Decembrie 2012 pina azi.
Nu cred ca a fost emisiune in care sa nu trag un semnal de alarma, sa spun : treziti-va ! Aveti miliarde pe mana, faceti autostrazi si spitale noi ca ce scufundam !
De ani de zile vorbim de infrastructura, de Sibiu-Pitesti, de nevoile Romaniei – si ei nici macar n-au depus documentatia !
Este prea multa incompetenta si rea vointa in acest domeniu guvernamental !
Suntem in al 13 lea ceas si ei inca nu stiu sau nu vor sa faca ce trebuie !
Sa plece acasa !
Sa vina altii care inteleg care sunt marile nevoi pentru dezvoltarea economiei romanesti !
Comisarul european pentru politica regională a făcut un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, dând ca exemplu Sibiu – Piteşti şi Piteşti – Constanţa, precizând că ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructura Mare este cel al metroului Gara de Nord – Otopeni.
Corina Creţu a participat, vineri, la Facultatea de Studii Europene a Universităţii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, la evenimentul “Dialog cu cetăţenii”, fiind prezenţi comisarul Phil Hogan, responsabil pentru Agricultură şi dezvoltare rurală, ministrul Agriculturii Petre Daea şi europarlamentarul Daniel Buda.
Corina Creţu a declarat că ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructura Mare este cel al metroului de la Gara de Nord la Otopeni.
“Sunt probleme încă pe care le avem în ceea ce priveşte capacitatea administrativă, nu s-a redus încă birocraţia, nu s-au redus procedurile, iar domeniul trasporturilor este domeniul în care România a pierdut bani. Ştiţi foarte bine că în 2007-2013 România a reuşit o rată de absorţie de 90 la sută, două miliarde s-au pierdut pe transport. Acum analizăm prioiectul de metrou de la Gara de Nord la Otopeni, este ultimul proiect pe care îl avem pe Programul Operaţional Infrastructură Mare depus de România şi aş vrea să spun că nu avem proiecte noi în afară de fazarea proiectelor de apă şi de canalizare”, a spus Corina Creţu.
Ea susţine că este important să se vină cu proiecte noi în domeniul infrastructurii şi face un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, în special Sibiu – Piteşti şi Piteşti – Constanţa.
“Este foarte important să se vină cu proiecte noi pentru că, începând de anul viitor, se vor termina aceste proiectele fazate. Proiecte fazate înseamnă proiecte care ar fi trebuie să se termine în perioada de programare 2007-2014, dar pentru că nu erau terminate şi ca să nu se piardă bani europeni le-am fazat în două părţi. Vestea bună este că aceste proiecte se vor termina, vestea proastă este că deja consumă din ceea ce ar fi trebuit să fie alocat pe proiecte noi în perioada 2014 – 2020. Fac un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, în principal Sibiu – Piteşti, Piteşti – Constanţa, podul de la Brăila”, a explicat comisarul european.
Corina Creţu a mai spus că este urmărit îndeaproape stadiul autostrăzii Sibiu-Piteşti, dar că proiectul nu a fost depus la Comisia Europeană deoarece nu există încă avizul de mediu.
“Fac un apel încă o dată, în ciuda răspunsului verbal al domnului ministru care îmi spunea că am greşit destinatarul şi există 200 la sută contractare, noi, la Comisia Europeană, nu am primit alte proiecte. Urmărim îndeaproape stadiul autostrăzii Sibiu – Piteşti, care nu a fost depus pentru că s-au început lucrările, dar fără avizul de mediu şi neavând avizul de mediu nu-l pot depune la Comisie”, a precizat comisarul Corina Creţu.
Ea a menţionat că pentru autostrada pentru autostrada Montana existau fonduri europene, dar autorităţile au decis realizarea acesteia în parteneriat public – privat.
“În legătură cu autostrada Montana, dacă s-a hotărât parteneriatul public – privat este decizia suverană a statului membru dacă doreşte să facă în acest felsau nu. Noi avem fonduri europene, ne-am oferit să începem studiul de fezabilitate pentru această perioadă de programare, urmând ca construcţia efectivă să înceapă din 2021 pe fonduri europene. Dar dacă statul doreşte în alt….Orice stat membru are acest drept, de a decide în cel fel doreşte să facă instructura de transport”, a afirmat Corina Creţu.