Presedintele Romaniei Klaus Iohannis a facut azi o declaratie de presa cu dure accente anti-PSD.

Iohannis a vorbit despre obligatiile partidului majoritar de a pastra un cadru democratic in Parlament.

Presedintele nu a mentionat nimic despre obligatia sa de a respecta si aplica o decizie a Curtii Constitutionale, dupa 27 de zile de la emiterea ei.

“Este revoltător și inadmisibil modul în care PSD a trecut prin Parlament modificarea Codului Penal. Această dictatură a majorității este profund dăunătoare democrației. Voi folosi toate instrumentele pe care le am la dispoziție pentru a contesta prevederile toxice introduse de PSD în Codul Penal și Codul de Procedură Penală și voi sesiza Curtea Constituțională”,  a spus presedintele.

Declaratia integrala a presedintelui :

32 COMMENTS

  1. Rataci-m-as inca 5,ani la cotroceni! Asta era si doreste relaxatul dar vom vedea cate voturi va primi! Mai bine si-ar cauta alt loc de munca!
    Apropo de legislatie, de ce nu schimba legile privind drepturile jiltatilor dupa iesirea din somnul cincinalu-n 5 ani…de turism,lene sin interese personale?! Daca nu castiga la alegeri,sa nu mai beneficieze de drepturile unui fost presedinte de tara dus a un prim mandat! Doar dupa 2 mandate sa beneficieze de facilitatile si bonusirile pentru un presedinte de tara demn! La momentul de fata avem un turist ratacit si relaxat in jiltul nemeritat ca ales si nevotat la cotroceni!

  2. Halul în care a ajuns țara asta după aproape doi ani de conducere PSD (în care se legiferează pe față pentru salvarea unor infractori) mă face sa afirm ca este normal sa nu mai fie respectat nimic. Este normal ca Iohannis sa ignore o decizie strâmbă a CCR iar noi restul sa nu respectam legile care actualmente ies dintr-un parlament parcă croit după chipul și asemănarea lui Dragnea.

    • Oamenii au votat PSD in cunostinta de cauza. Foarte bine ca fac legi pentru salvarea infractorilor, de-asta au fost votati.

      Iar cei carora nu le convine sa-si miste fundul la vot data viitoare.

      Dar ma indoiesc ca romanii vor fi vreodata in stare de altceva decat gargara.

    • Bai, alex securist abject, de aia sesiseaza iohanis CCR-ul non stop ? Ca nu e buna CCR ? Sau e buna doar cand ii convine. Hai, mars.

      • Dle. Stan Petru sunt convins ca dacă ne-am întâlni față în față ați fi mult mai respectuos decât sunteți în spatele unei tastaturi.

  3. Ce face relaxatul?! Contesta la CCR decizia parlamentara de astazi?! Cum indrazneste sa apeleze la o institutie pe care nu o respecta, careia nu-i respecta deciziile?!? Dupa ce a instigat la nerespectarea legii, acum insista sa respecte altii,doar ca ada vrea el,asa vor muschii lui!
    Chiar sfideaza orice gandire practica si obiectiva, individul!
    Propun ca CCR sa ii respinga contestatia deoarece acest individ e in afara Constitutiei si legislatiei romanesti! Nu cumva individul poate fi arestat in baza nerspectarii Constitutiei si legilor tarii ro.?

  4. Dumneavoastra sunteti cu hotii sau cu cei care lupta impotriva lor? Sunteti cu Statul paralel al politicienilor corupti si condamnați sau sunteti cu Statul de drept? Sunteti alaturi de copiii păgubiți și morți din cauza abuzului in serviciu de către politicienii putred de corupti si care s-au salvat azi de dosare sau sunteti alaturi de acești monștrii. SUNTETI ALATURI DE ACESTI MONSTRII CU MALFORMATII INGROZITOARE ALE PARSIVISMULUI, ARIVISMULUI SI NESIMTIRII CARE SI-AU BATUT JOC DE POPORUL ROMAN TIMP DE 29 ANI !

    • Esti tare, vorbesti ca din carti, ai fost la pregatire ? Astia macar s-au zbatut sa le treaca (codurile) prin parlament. Monica, Pruna & Co. au facut toate astea intr-o singura noapte … ca hotii si n-a mai fost atata deranj.

  5. I-a luat 3-4 ore sa citeasca si sa inteleaga toate modificarile aduse codului penal, dar de aproape 30 de zile inca nu a inteles o decizie simpla a CCR. Practic… ne injura pe fata. Imi permit sa-i raspund si eu la fel.

  6. Un lucru e clar, in Romania nu respeta legea si institutiile statului nici presedintele.
    Aberatia in legatura cu faptul ca presedintele are mai multa autoritate pentru ca a primit mai multe voturi este o prostie. Presedintele nu a primit voturi ci administratia prezidentiala. Faceti un joc de imaginatie, puneti persoana care este ales presedinte sa candideze pentru un post de depurat sau senator nu va primi niciodata 6 milioane de voturi. Asa ca voturile sunt pentru administratia prezidentiala si pentru parlament.

    In acest moment la conducerea administratiei prezidentiale exista o persoana ce incalca legea fundamentala a statului care este constitutia. Asa ca fara a avea frica de aceasta persoana sau consecinte TREBUIE suspendata. Daca nu se face acest lucru va exista un precedent.

    Parlamentul cu numarul de voturi are mai mare autoritate decat presedintia.

  7. Ia mai du-te naibii ca ai inceput sa ma enervezi werner,nu esti in stare sa respecti Constitutia,ai obligativitatea sa aplici legile date de CCR!Totul e o aroganta sfidatoare,ii pasa lui de codul penal ca la caiine a linge sare!Asta stie el sa faca sa blocheze legile si bunul mers al tarii!A ajuns sa aiba obsesii!Nici nu ma mai uit ce declara werner,m-am convins e un tip obsedat cu psihoze evidente,lupta lui cu PSD-ul!

  8. Johannis nu s-a schimbat de la campania electorală încoace, părerea oamenilor despre el e cea care se schimba, cu fiecare prostie pe care o comite, si fiecare ticăloșie comisa de susținătorii săi politici. Din păcate acești susținători politici sunt, in mare parte, la fel de putini la minte și/sau la fel de lipsiți de scrupule ca și candidatul lor (președinte nu mai e din 2017 când a coborât in Piața sa răstoarne guvernul abia ales) si vanzolelile lor, combinate cu isteria “idolului”, fac anul pe care-l mai are de petrecut la Cotroceni un calvar pentru minte și urechi. Desigur ca apelează la CCR când i se înfunda vreun proiect, pariez, de altfel, ca e din speța marlanilor care țin sa aibă mereu dreptate și nu vede de loc unde va fi greșit fatza de cei cărora le cere “ajutor”; sper ca-i amenință cum se cuvine pe judecătorii CCR și de data asta, ca sa fie măsura plină; și mai sper și ca Cioloș sa iasă la iveală cu candidatura, și cu batausii “oneghisti” drept garda pretoriană, va fi o campanie doldora de senzaționalism. Pana atunci zic sa ne astupam urechile, in chip de antrenament.

  9. Dl Radu Tudor,

    Dl Iohannis și dl Dragnea trebuie să respecte judecătorii (decizia CCR și decizia ÎCCJ din dosarul Referendumului).
    Până în prezent marii lideri politici (Iohannis și Dragnea) “citesc” încă decizia judecătorilor / nu au înțeles rezoluția juridică.
    Mai avem răbdare, la următoarele alegeri vom alege alți oameni politici.

  10. La un post TV s-au prezentat deputatii minoritatilor nationale ca fiind dusmani ai poporului (cu poze si nume, ca la Politie), in ceea ce priveste votul la Codul Penal. Oare nu era de datoria lor sa voteze cum doresc, iar votul nu e secret ? Trebuie sa ne spuna cineva cum sa se voteze si cum e mai bine pentru noi ? Metodele acestea mult uzate nu sunt fasciste ? Nu stiu, intreb ! Referitor la Codul Penal, e posibil sa nu fie totul corect, dar nu e o urgenta respingerea mecanismelor de Politie Politica pentru eliminarea adversarilor politici, iar apoi cauzele condamnarilor incorecte, sesizate la CEDO ? Daca erau doar niste erori simple, nu era o problema, dar se confirma ca sunt erori premeditate, parte a unor mecanisme mizerabile, constient fabricate !

    • alegerile parlamentare au fost câștigate de PSD, ALDE.
      dincolo de rezultatul alegerilor (victorie clară pentru actuala majoritate parlamentară) în programul de guvernare nu se precizează modificarea CP, CPP sau o reformă totală în justiție.
      știu, mulți deputați/senatori de la PSD, ALDE invocă de dimineața până seara programul de guvernare / spre deosebire de mulți domni/doamne de la PSD, ALDE eu am citit programul de guvernare și nu am identificat la cap justiție modificarea CPP, CP.
      în programul de guvernare actuala majoriate parlamentară nu și-a asumat politic mutarea ambasadei de la Telaviv la Ierusalim/ dacă citim cu atenție Constituția României vom înțelege că Guvernul se ocupă de politica externă conform programului de guvernare votat în Parlament la investirea Guvernului.
      dacă citim cu atenție programul de guvernare nu vedem la cap. economie măsuri: TVA split; plafonarea indemnizației pentru creșterea copilului; trecerea contribuților de la angajator la angajat; pensii speciale; naționalizarea pilonului II, etc. / binențeles că liderii politici care fac parte din actuala majoritare PSD, ALDE manipulează opinia publică atunci când spun că au votul cetățenilor și programul de guvernare trebuie respectat. din păcate, programul de guvernare nu a fost respectat de actuala majoritate parlamentară.

      în democrație, partidele de opoziție trebuie respectate ( de aprox 2 ani vedem că actuala majoritate parlamentară mimează negocierea cu partidele de opoziție).
      Parlamentul, Guvernul trebuie să reprezinte toți cetățenii.

    • Niste inghesuiti la minte cei care fac asemenea afirmatii. Este si normal ca “majoritatea” sa fie primordiala. In momentul cand se folosesc cuvinte gen “dictatura”, “ciuma rosie”, etc, imediat gandul ma duce spre extremism. Un lucru cert, probat istoric, este faptul ca romanilor nu le prieste democratia, nu stiu sa profite de ea, nu stiu ce sa faca cu ea. doar dictatura este “normalitatea”.

  11. Ha,ha,ha!
    Dictatura majoritatii, stie ce inseamna sau,la ce se refera?!
    1. A fost ales de peste 5 sau 6 milioane de alegatori!
    2. Psd-Alde au fost alesi de circa 4-5 milioane sau cati au votat!
    3. In tara majoritatea este mentinuta sub pragul subzistentei cu acceptul lui!
    Mai curand pare dictatura proprie decat cea a psd-alde! Orice majoritate votata democratic,face cartile chiar daca nu-i convine ratacitului relaxat in principalul scaun al tarii,oricare ar fi el! Asa ca,mai termina dracului cu scandalurile,fii si tu om la locul tau! Macar pana la finalul actului teatral!

    • Ia puneti link sa vedem si noi cine l-a scris, vreti?
      Aaa, e asumat de publicatie.
      Ok, atunci Volkswagen, EADS…
      Shhhh!

  12. Antreprenori și manageri români, americani și germani, „extrem de îngrijorați de asaltul asupra statului de drept”: Prezentul şi viitorul românilor sunt în pericol

  13. dl Iohannis nu respectă decizia CCR privind revocarea procurorului șef DNA dar sesizează CCR pentru legile care modifică CP/CPP.
    dl Savaliuc de la Luju.ro spune că DNA este o instituție abuzivă dar depune la DNA o plângere penală pe numele dl Iohannis ( plângerea penală are legătură cu casa pierdută de fam. Iohannis într-un proces civil).
    din păcate, nu văd nici o diferență între dl Iohannis și dl Savaliuc.

  14. Stadiul de îndeplinire a măsurilor de guvernare 2017 – 2020, aferente capitolului Justiție.

    1. Instruirea unui mecanism de dialog permanent între reprezentanții celor trei puteri: legislativă, executivă și judecătorească. Semnarea unui Memorandum pentru a stabili forme concrete de lucru. / Stadiu: În curs de implementare. În cadrul reuniunii Consiliului de management strategic (înființat prin Protocol încheiat, la finele anului 2016, între Ministerul Justiției, CSM, ÎCCJ și Ministerul Public) s-a decis ca Grupul de lucru tehnic va demara procedurile pentru elaborarea unui memorandum în vederea instituirii unui mecanism permanent de dialog între reprezentanții celor trei puteri ale statului.
    2. Demararea unei campanii de informare publică asupra proiectului de legislație gratuită oferită populației de Ministerul Justiției. / Stadiu: În curs de implementare. Măsura este prevăzută în cadrul unui proiect POCA aflat în faza de contractare.
    3. Încheierea de parteneriate între autoritățile statului și profesiile juridice organizate în mod independent va avea rol important în procesul de cunoaștere a literei și spiritului actelor normative. / Stadiu: În curs de implementare. În perioada 2017 – 2018, au avut loc consultări cu profesiile juridice conexe în procesul de elaborare a unor proiecte de modificare a legilor ce reglementează organizarea activității acestora.
    4. Constituirea la nivelul tuturor instanțelor de judecată a unor centre de informare (similar celor existente în instanțele din statele UE), conținând materiale despre principalele proceduri judiciare, precum și cu privire la principalele evoluții normative. Materialele documentare vor fi realizate de Ministerul Justiției în cooperare cu CSM, organizații neguvernamentale, fără a se limita la variante tipărite sau la informări doar la sediul instanței. / Stadiu: În curs de implementare. Măsura prevăzută în cadrul unui proiect POCA aflat în faza de contractare.
    5. Asanarea normativă. Evaluarea legislației României și reașezarea ei pe alte baze, începând de la studiile de impact până la cunoașterea legii de către cetățeni și aplicarea de către autoritățile publice. Restrângerea numărului de acte normative și corelarea cu legislația europeană. Codificarea pe domenii de activitate și eliminarea normelor metodologice din legi. / Stadiu: În analiză la direcția de specialitate.
    6. Dezvoltarea proiectului Educația juridică în școli, pornind de la Protocolul semnat în 2013 între Ministerul Justiției, CSM, Ministerul Public și Ministerul Educației Naționale. / Stadiu: Implementat. Protocolul a fost semnat, pe 20 iulie 2017 și este valabil până în iunie 2020. Protocolul prezintă elemente de noutate în senaul că ÎCCJ a devenit partener alături de ceilalți parteneri semnatari ai Protocolului din 2013. În perioada 13-17 noiembrie 2017 și 05-09 martie 2018 au avut loc expuneri tematice în unitățile de învățământ preuniversitar.
    7. Implementarea la nivel național a proiectului Dosar electronic. / Stadiu: În curs de implementare. Contractul de finanțare aferent proiectului Dezvoltarea și implementarea unui sistem integrat de management strategic la nivelul sistemului judiciar – SIMS a fost semnat la data se 21 noiembrie 2017. În cadrul proiectului urmează a fi realizată analiza necesară dezvoltării în continuare a sistemului electronic de management al cauzelor ECRIS.
    8. Reducerea taxelor judiciare de timbru atunci când obiectivul acestora este evaluabil în bani. / Stadiu: Proiectul de act normativ este în curs de elaborare.
    9. Acordarea de către avocați a unei consultații anuale gratuite celor care îndeplinesc condițiile pentru ajutor public judiciar, prin revizuirea cadrului legal./Stadiu: În curs de implementare. Analiză a cadrului legal în lucru la direcția de specialitate.
    10. Continuarea procesului de rearondare teritorială, ca formă de reducere a volumului mare de cauze de soluționat la unele instanțe, precum și identificarea împreună cu reprezentanții sistemului judiciar a unor noi forme de degrevare. / Stadiu: În curs de implementare. În analiză în cadrul Grupului de lucru constituit din reprezentanți ai Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Justiției, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și justiție.
    11. Profesionalizarea și recredibilizarea formelor alternative de soluționare a conflictelor, cum ar fi medierea și arbitrajul, precum și încurajarea utilizării procedurilor notariale./ Stadiu: Consiliul de mediere este principalul actor responsabil pentru această măsură și în situația în care se impun intervenții de natură legislativă intervine Ministerul Justiției, potrivit competențelor sale.
    12. Consultarea reprezentanților sistemului judiciar în vederea identificării și modificării acelor acte normative care contribuie la încărcarea artificială a unei instanțe de judecată. / Stadiu: Ministerul Justiției a participat la întrunirea profesională din 30 mai 2017 a reprezentanților tribunalelor, al Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Justiției, ai Institutului Național al Magistraturii și ai Școlii Naționale de Grefieri, în cadrul căreia au fost abordatr subiecte privind modificarea codurilor penale, a codurilor civile, a legilor justiției, bugetul și infrastructura instanțelor, statistica instanțelor și dezvoltarea carierei profesionale. Urmare acestei reuniuni au fost create două adrese de email destinate sesizării problemelor cu care se confruntă reprezentanții puterii judecătorești pentru o comunicare mai eficientă și găsirea unor rezolvări mai rapide, la problemele sesizate de aceștia.
    13. Consultarea reprezentanților sistemului judiciar în vederea identificării și modificării acelor acte normative care prin texte neclare, ambigue, conduc la practică neunitară precum și publicarea practicii judecătorești relevante pe paginile de internet ale instanțelor de judecată. / Stadiu: Idem punctului anterior.
    14. Consolidarea capacității ÎCCJ de a-și îndeplini rolul constituțional de unificator al practicii judiciare prin asigurarea resurselor materiale și umane, inclusiv a unui sediu corespunzător în proiectul Justice District – Cartierul de Justiție. / Stadiu: În ședința de Guvern din 29 noiembrie 2017 a fost aprobat Memorandumul cu tema: Decizie vizând situația amplasamentului Esplanada, în vederea dezvoltării Cartierului pentru justiție, în cadrul unui program de reconversie funcțională. De asemenea, în ședința de Guvern din 7 martie 2018, a fost aprobat Memorandumul cu tema Acordul de principiu privind contractarea unui împrumut de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD), în vederea speijinirii proiectului “Cartierul pentru justiție”.
    15. Continuarea Programului național de investiții în infrastructura instanțelor din capitalele de județ. / Stadiu: În curs de implementare. Două lucrări au fost finalizate (Palatul de justiție Brăila și Tribunalul Caraș-Severin), programul continuând și la alte sediu de instanțe.
    16. Realizarea Cartierului pentru Justiție – Justice District din București. / Stadiu: În curs de implementare.
    17. Un procent de 10% din taxele judiciare va fi alocat direct pentru nevoile de administrare a instanțelor de judecată. / Stadiu: În curs de implementare. Analiză a prevederilor legislative în cadrul direcției de specialitate.
    18. Suplimentarea personalului din cadrul instanțelor, precum și echilibrarea, împreună cu CSM, a schemelor de judecători, astfel încât să se ajungă la un raport de 1,5 – 2 grefieri/judecători, în acord cu standardele europene. / Stadiu: În curs de implementare.
    19. Revizuirea statutului personalului auxiliar în acord cu cerințele noilor coduri, precum și standardizarea schemelor de personal în funcție de dimensiunea/volumul de activitate al instanței/parchetului. / Stadiu: În curs de implementare. Proiectul de act normativ este în curs de finalizare la nivelul Ministerului Justiției.
    20. Continuarea proiectului de investiții în penitenciare și de modernizare și extindere acolo unde locațiile permit. / Stadiu: La nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor sunt în derularea mai multor proiecte de investiții în penitenciare (modernizare și extindere): Penitenciar Deva, Penitenciarul Giurgiu, Penitenciarul Codlea, Penitenciarul Găești. De asemenea, au fost inițiate proiectele de construire a două penitenciare noi: Berceni și Unguriu.
    21. Alocarea de fonduri europene conform solicitării transmise de România și Italia, în martie 2015, cărora li s-au adăugat alte 10 state membre, pentru finanțarea infrastructurii de penitenciare. / Stadiu: Măsura nu se mai regăsește în Programul de guvernare 2018 – 2020, publicat în Monitorul oficial nr. 84/29.01.2018.
    22. Consolidarea sistemului de probațiune ca formă de diminuare a populației din penitenciare. / Stadiu: În curs de implementare. Proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a sistemului național de probațiune din România pentru perioada 2018 – 2020, și planul general de acțiune aferent Strategiei se află în dezbatere publică prin afișarea pe site-ul Ministerului justiției, începând cu data de 21 februarie a.c.
    23. Aplicarea Strategiei de reintegrare socială a persoanelor private de libertate, elaborată pentru perioada 2015 – 2019. / Stadiu: În curs de implementare. Comisia interministerială pentru coordonarea și implementarea prevederilor Strategiei naționale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate 2015 – 2019 se întrunește lunar. În ședința de guvern din data de 8 februarie 2018 s-a luat act de Nota privind stadiul implementării Strategiei naționale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate 2015 – 2019.
    24. Reînfințarea institutului Român de Criminologie, instituție independentă, pentru că, împreună cu Ministerul Justiției, Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române, Parlamentul României, reprezentanții sistemului judiciar și facultățile de drept, să contribuie la elaborarea principalelor elemente de politică penală ale statului român. / Stadiu: Implementat. Institutul Național de Criminologie a fost înființat prin HG nr. 14/2017 din 12 ianuarie 2017 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Național de Criminologie, precum și pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției.
    Memorandumul “Aprobarea organizării concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul propriu de lucru al Ministerului Justiției și al Institutului Național de Criminologie, organ de specialitate din subordinea Ministerului Justiției” a fost aprobat în ședința de guvern din data de 6/12/2017.
    Pe 23 martie 2018 au fost scoase la concurs posturile de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din Institutul Național de Criminologie.
    25. Promovarea standardelor europene în materia prezumției de nevinovăție în acord cu Directiva nr. 346/2016. / Stadiu: Implementat.
    Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Codului Penal și a Codului de procedură penală, precum și pentru completarea art. 79 din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal – a transpus Directiva 2014/42/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind înghețarea și confiscarea instrumentelor și produselor infracțiunilor săvârșite în UE, publicată în Jurnalul oficial al UE L27 din 29 aprilie 2014, precum și art.8 alin (4) din Directiva 2016/343/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 9 martie 2016 privind consolidarea anumitor aspecte ale prezumției de nevinovăție și a dreptului de a fi prezent la proces în cadrul procedurilor penale. Proiectul a fost adoptat în ședința de Guverb din data de 18.08.2017 și transmis spre aprobare Parlamentului.
    26. Admiterea în magistratură în acord cu exigențele europene privind pregătirea profesională, buna reputație și vocația, pregătirea de specialitate și deontologică, precum și creșterea importanței evaluării calitative a activității. / Stadiu: Implementarea acestei măsuri a fost avută în vedere cu ocazia elaborării Proiectului de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor, a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară și a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.
    27. Consolidarea capacității instituționale a Consiliului Superior al Magistraturii, precum și consolidarea Inspecției judiciare, instituții chemate să vegheze , în același timp, la respectarea independenței sistemului judiciar, dar și la menținerea integrității, profesionalismului, imparțialității și responsabilității magistraților, condiții esențiale pentru un act de justiție de calitate și eficient. / Stadiu: Implementat. Aspecte care vizează sistemul judiciar au fost avute în vedere cu ocazia elaborării Proiectului de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară și a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.
    28. Extinderea numărului de instanțe specializate în materie comercială de la 3 (Cluj, Pitești și Tg. Mureș) la 15, respectiv în București și în reședințele de județ, în care funcționează curți de apel, instanțe unde își vor desfășura activitatea judecători specializați. / Stadiu: În curs de implementare, fiind în proces de elaborare un studiu în acest sens.
    29. Înființarea unei instanțs pilot în materie de contencios administrativ și fisc care să funcționeze în capitala țării. / Stadiu: În curs de implementare.
    30. Simplificarea accesului la serviciile Registrului Comerțului și preluarea de către această instituție a unor prevederi, vizând societățile comerciale, derulate în prezent la nivelul instanțelor. / Stadiu: În curs de implementare. Proiectul de lege privind registratorii de registru și activitatea de înregistrare în registrul comerțului este în curs de finalizare la Ministerul Justiției.
    31. Luând în calcul progresele României și atingerea benchmarkurilor, reperele inițiale ale MCV, Guvern și CE vor coopera pentru ridicarea MCV în mandatul actualei Comisii. Este importantă și transpunerea cu prioritate în legislația națională a directivelor europene care privesc sistemul judiciar. / Stadiu: Ministerul Justiției a elaborat și transmis Comisiei Europene rapoarte de progrese înaintea fiecărei misiuni de evaluare.
    În perioada 14-16 martie 2018, a avut loc o misiune de evaluare a Comisiei Europene în contextul MCV. Au fost organizate reuniuni cu reprezentanți ai istituțiilor competente.

  15. Dragi conationali, Am observat in mai multe randuri reactia dumneavoastra virala la schimbarea noului cod penal, la schimbarile aduse de PSD asupra actului de justitie, dar cred ca NU cunoasteti sau NU doriti sa cunoasteti tratamentul aplicat de catre cei care infaptuiesc actul de justitie. Eu va prezint speta unui om obisnuit care se lupta de doi ani cu morile de vant, care este lipsit de orice sansa in fata acestui sistem debusolat si care a fost pur si simplu calcat in picioare. Drepturile inculpatiilor NU exista in acest sistem mafiot. Va rog sa cititi documentul atasat. Eu va stau la dispozitie cu toate dovezile mentioante in acest document. Ce sansa are unul ca mine intr-un asfel de sistem? NICIUNA. Va multumesc
    https://drive.google.com/file/d/1-sAfC_NR6clBkHnQ_161WGMrgsvVTG1d/view

Leave a Reply to parere...Cancel reply