Un oficial al producătorului auto Porsche, parte a grupului Volkswagen, a fost arestat de poliţia germană în cadrul anchetei privind scandalul emisiilor poluante, a anunţat vineri compania, potrivit presei locale.

În urmă cu două zile, procurorii au descins la zece adrese din sudul Germaniei în cadrul unei anchetei ce vizează mai mulţi foşti sau actuali lideri ai Porsche suspectaţi de implicare în scandalul privind manipularea emisiilor poluante.

Ancheta vizează un membru al consiliului de administraţie al Porsche, un alt membru din conducerea companiei şi o a treia persoană care nu mai este angajată la Porsche, au precizat autorităţile.

Potrivit agenţiei de ştiri Reuters, care citează o sursă familiară cu situaţia, autorităţile germane l-au arestat pe şeful departamentului pentru sisteme de propulsie din cadrul Porsche, motivând că există riscul ca acesta să fugă.

Cotidianul Bild am Sonntag a relatat că directorul general al Porsche, Oliver Blume, a anunţat angajaţii companiei în legătură cu arestarea unui oficial, prin intermediul unui memoriu intern.

Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze cazul.

Grupul auto german Volkswagen trebuie să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante.

Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

Autorităţile germane au extins ancheta privind manipularea testelor de emisii poluante şi asupra altor divizii ale Volkswagen, inclusiv Porsche, scrie Mediafax.

 

2 COMMENTS

  1. Tradarea dat-o vina. Tot acest scandal este datorat celei mai vechi fapte si apucaturi omenesti. Daca nu se intampla aceasta, autoritatile americane si nimeni n-ar fi stiut despre sistemul special instalat pe automobilele VW echipate cu motoare diesel. Nu sunt singurii care practica smecherii de pacalit populatia planetara, se intampla in domeniul farmaceutic, alimentar, comunicatii si-n multe altele pe care nici nu le banuim.

  2. Cu soft,fara soft,la nivel mondial 2018,absolut toti constructorii,pastreaza in constructia motoarelor termice cu piston,aceleasi principii vechi de peste un secol,si anume; Raportul de comprimare constant,si Succesiunea timpilor functionali. Analizind aceste principii,grafic,tehnic,stiintific,constatam,influenta negativa a acestor principii,asupra rezultatelor,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Actualele motoare (OTTO si DIESELL),la nivel mondial,nu sunt,si nici nu pot fi controlate electronic,datorita principiilor constructive amintite. Acestea au controlat electronic,sistemele componente,respectiv, sist.de alimentare si sist. de aprindere in cazul motoarelor pe benzina. Fundamental este necesar,controlul electronic asupra presiunii de comprimare din cilindrii,pentru ca,din presiunea de comprimare rezulta; Plaja turatiei de exploatare,Puterea dezvoltata,Consumul de combustibil, si Procentul de ardere-calitativ si cantitativ. Actualele motoare termice cu piston( OTTO si DIESELL),la nivel mondial 2018,nu indeplinesc conditia de ”ADAPTARE la TRAFIC,respectiv traficul urban, si traficul de autostrada. In traficul urban,unde se circula cu viteza de deplasare redusa(impusa),motorul functionind la turatii joase ( 1500-2000 rot/min.,gradul de umplere fiind si el redus,corespunzator regimului de exploatare,este insuficient comprimat,de unde rezulta un regim termic inferior,si un procent de ardere inferior. In traficul de autostrada,unde se circula cu viteza de deplasare superioara,motorul functionind la turatii mari,amestecul carburant distribuit, este mare,favorizind cresterea presiunii de comprimare din cilindrii,cu influenta negativa asupra; plajei turatiei de exploatare,asupra puterii dezvoltata,si a consumului de combustibil. Solutii inlocuitoare; Suprapunerea timpilor functionali,prin care se dubleaza timpii activii ( detenta)/ RAC ( rotatie arbore cotit) dublid cuplul motor si puterea dezvoltata. RAPORTde COMPRIMARE VARIABIL,cu doua trepte volumetrice,astfel; Prima treapta volumetrica,reprezinta~35%,destinata traficului urban,viteza de deplasare de pina la 60 km/ora. (1500 rot/min.) . Aceasta treapta volumetrica,are caracter functional permanent dupa pornire,favorizind pozitiv pornirea in conditii de temperaturi negative ( scazute). Depasind 60 km/ora. (1500 rot/min.),in traficul de autostrada,este activata si treapta a doua volumetrica,care reprezinta~65%,formind un intreg 100%,cu prima. Activarea,repectiv,dezactivarea treptei a doua volumetrica,conditionata de solicitare( peste,s-au sub 60 km/ora., 1500 rot/min.), supravegheat,controlat si executat electronic. Acesta este un motor controlat electronic,in premiera mondiala. Rezultate fara concurenta la nivel mondial,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Prin implementarea acestor solutii,creem locuri de munca profesionale,direct productive,realizind produse fara concurenta. Implementare pe orice motor termic cu piston ( otto si diesell), cum sunt ; autoturisme,autocamioane,Nave, TAB-uri.Tancuri,etc., fara concurenta, civil,militar,NATO. Fenomenele fizico-mecanice,care constituie baza acestui proiect,au fost studiate si analizate in laboratoarele industriei aerospatiale de aparare,unde am lucrat 25 de ani. Mentionez ca proiectele mele au fost trimise pentru examinare (avizare),catre; guv. A.Nastase, guv. CP Tariceanu,guv. Emil Boc,guv. Victor Ponta,precum si adm.prezidentiale si CSAT. Din corespondenta mea cu institutiile statului,rezulta lipsa de interes a acestora,fata de relansarea(dezvoltarea)economiei nationale. Prototip in curs de finalizare, avind termen 2018. Cu deosebit respect pentru;creatie,stiinta si tehnologie. Dinu Gheorghe. A.Q. ( Asigurarea calitatii. CTC laboratoare aparatura bord aeronave,echipamente si tehnologii aerospatiale militare. Pentru cei de la Uzina mecanica Bucuresti, si cei de la Uzina mecanica Moreni,daca vor sa salveze constructia de TAB-uri,acesta este un punct important de care inca nu se atinge nimeni,si trebuie speculat, prin care pot cistiga un loc pe piata mondiala. Din punct de vedere al dotarii TAB-urilor,cu echipamente,este mai greu sa reuseasca,pentru ca,aici este mare concurenta

Leave a Reply to AnonimulCancel reply