Uniunea Europeană va contribui cu 726 de milioane de euro la construirea drumului expres Craiova-Pitești cu o lungime de 121 km, potrivit unui comunicat transmis marți de Comisia Europeană.

Proiectul, care face parte din rețeaua transeuropeană de transport, include construirea a două benzi de circulație în fiecare direcție, 10 tronsoane de racord și 75 de poduri sau pasaje.

Noul drum expres va îmbunătăți traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfășoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România. Reducerea timpului de călătorie între Craiova și Pitești va diminua costurile de transport și va spori eficiența economică a rețelei rutiere din România.

Eliminarea traficului pe distanțe lungi din zonele construite va reduce congestia, poluarea, precum și numărul accidentelor și va îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor. Acest drum va crea locuri de muncă temporare și ar trebui să stimuleze comerțul în zonă, generând astfel dezvoltare economică și sporind accesul la locuri de muncă.

Proiectul ar trebui finalizat până la sfârșitul anului 2023.

Stadiul lucrărilor

Drumul expres Craiova – Piteşti are patru loturi ce totalizează 121 de km.

Tronsonul 1 Craiova – Balș (17,7 km): CNAIR a semnat contractul la finalul anului 2018, iar în mai 2019 au început lucrările pe șantier. Tronsonul este executat de către compania italiană Tirrena Scavi și costă 76 de milioane de euro.

Tronsonul 2 Balș – Slatina (39,85 km): Și acest contract a fost semnat în 2018, lucrările începând în mai 2019. El este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL și costă 309 milioane de euro. Este de așteptat ca acest lot să fie gata până la finalul anului.

Tronsonul 3 Slatina – Colonești (31,7 km): Acest tronson, al cărui contract a fost semnat în data de 12 martie, este realizat de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL. Contractul valorează 670 de milioane de lei, iar banii provin din fonduri europene nerambursabile

Tronsonul 4 Colonești – Pitești (31,8 km): A fost desemnată câștigătoare asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – C.onsitrans SRL, însă au fost depuse contestații de către o firmă chinezească. Tronsonul costă 617 milioane de lei, scrie economedia.ro

2 COMMENTS

  1. Nu te agata pozitiv de acest proiect, este un fas la fel ca bechtel si destule! Trec cel putin 4-5 ani pana incep lucrarile, pana la finalizare mai trec inca 10-15! Am vazut cum se construieste o strada, un drum national, o sosea impecabila cu toti pasii pentru ca se lucreaza la vedere, sefii de santier plus destui inspectori fiind nonstop in zonele lucrarilor, asta in helvetica. Anterior in 2017, am vazut in egipt cum se construieste un drum national expres pe nisip, cu nisip si piatra plus componentele construirii. Aproape la fel ca in halvetica. Doar in Romania toate sunt ori invers ori blocate din cauza firaciunilor. Am vazut si in tara 1-2 etape, nu seamana cu modul de lucru din strainatate.

Leave a Reply to parere...Cancel reply