In afara sectorului bancar, se spune ca cele mai mari cifre sunt in 3 domenii majore : industria de armament, cea de medicamente si producatorii de tigari. Stirea de mai jos pare sa confirme asta…
Compania British American Tobacco Plc (BAT), prezentă şi pe piaţa din România, a anunţat marţi că a ajuns la un acord pentru a prelua integral rivalul american Reynolds American Inc, după ce a venit cu o ofertă îmbunătăţită de 49,4 miliarde de dolari, transmite Reuters.
Anterior, BAT, care deţine deja o participaţie de 42% la Reynolds, a oferit 47 miliarde de dolari pentru restul acţiunilor Reynolds însă această ofertă a fost respinsă în luna noiembrie a anului trecut ca fiind insuficientă.
Conform noii oferte, acţionarii Reynolds vor primi 29,44 dolari în numerar şi 0,5260 acţiuni BAT pentru fiecare titlu Reynolds American Inc, ceea ce reprezintă o primă de 26% faţă de valoarea înregistrată de acţiunile Reynolds la data de 20 octombrie.
Consiliile de administraţie ale BAT şi Reynolds vor recomanda acţionarilor să aprobe această tranzacţie.
‘Combinaţia noastră cu Reynolds va crea un jucător global cu acces direct pentru produsele noastre pe cele mai atractive pieţe din lume’, a declarat directorul general de la BAT, Nicandro Durante.
Această operaţiune va aduce laolaltă mărcile Dunhill, Lucky Strike, Kent şi Rothmans, aflate în proprietatea BAT, cu mărcile Camel şi Newport, deţinute de Reynolds. Împreună, BAT şi Reynolds vor devansa Philip Morris International Inc., producătorul Marlboro, devenind cea mai mare companie producătoare de ţigarete cotată public.
BAT este liderul detaşat pe piaţa produselor din tutun din România, care produce şi comercializează mărci precum Kent, Dunhill, Vogue, Pall Mall şi Lucky Strike. În România, BAT este prezentă încă din 1996 şi este reprezentată de trei divizii: Trading, Operational şi Shared Services. Cele trei entităţi comerciale din România au în prezent 1.686 de angajaţi şi au creat câteva mii de locuri de muncă indirecte. Cota de piaţă a companiei este de 54%, iar Kent – cel mai important brand din portofoliu – deţine o cotă de 26,5% din piaţa produselor din tutun din România, scrie Agerpres.