Cauza principala a traficului de cosmar pe DN1, in special de sarbatori si in weekend, o reprezinta numeroasele treceri de pietoni din statiunile prin care trece soseaua. De 32 de ani, CNAIR si Ministerul Transporturilor sunt incapabile sa realizeze cateva pasaje subterane sau supraterane pentru eliminarea trecerilor de pietoni.
Acum, ministerul se trezeste. Incet, incet, foarte incet. Apare primul pasaj. Restul se vor realiza probabil dupa alti 32 de ani de asteptare cate 5 ore in trafic infernal pe drumuri pentru care platim taxe numeroase si mari.
Ministerul Transporturilor face expropieri pentru construirea unui pasaj pietonal subteran în centrul stațiunii Bușteni, la intersecția cu strada Telecabinei – un pasaj care va reduce aglomerația din zona trecerii de pietoni. Pasajul pietonal subteran trebuie construit în 20 de luni și dispune de lifturi. Alte pasaje pietonale sunt prevăzute la Comarnic și Poiana Țapului, scrie rador.ro.
Infrastructura rutiera si feroviara a Romaniei este o mare vulnerabilitate pentru economia tarii, avand un impact negativ pana la afectarea securitatii nationale.