Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, susţine că şcoala românească a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului, de aceea nu trebuie să surprindă că fenomenul plagiatului are această amploare în România, în condiţiile în care din şcoală se pune accent pe reproducere şi memorizare şi pe transfer mecanic de informaţie. Mircea Dumitru spune că peste 70% dintre elevii care vin în şcoala românească se simt singuri, neajutoraţi, într-o situaţie de stres continuu şi vin la şcoală fără niciun fel de plăcere.
“Şcoala românească, punând accent pe reproducere şi pe memorizare, a fost un mediu în care s-a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului. Copiem de oriunde putem, de pe internet, de pe referate.ro, ne complacem în această situaţie ca profesori, sarcina noastră fiind mult mai uşoară atunci când ştim că elevul sau eleva a produs imediat la comanda noastră o lucrare şi nu ne asumăm rolul mult mai dificil, acela al cultivării minţilor acestor tineri, care trebuie să funcţioneze mai bine atunci când ies din şcoală”, a declarat ministrul Educaţiei la dezbaterea publică privind noua Strategie Naţională Anticorupţie pentru perioada 2016-2020.
Foarte adevarat.Numai eu stiu de cate ori profesorul vedea si tacea,uneori iesea din clasa in corijentei (la facultate) chipurile sa fumeze o tigara stiind ca toti vor deschide cursurile si vor copia.Cat sa treaca.Are dreptate,unii mai emotivi isi gaseau un refugiu la anumite examene sau ore de clasa copiind.Nu am copiat niciodata si nu am vazut ca elevii sa fie lasati sa copieze LA EXAMENELE DE ADMITERE ORICARE AR FI FOST ACESTEA SAU LA BACALAUREAT ! Unde era o treaba serioasa si selectia trebuia sa functioneze perfect copiau doar cei inzestrati cu abilitati deosebite si aici pot sa jur ca nu erau lasati pur si simplu profesorul,profesorii erau depasiti de situatie dar cati o puteau face ? Acesta este copiatul “nevinovat” al unui elev disperat sa treaca clasa.Mai departe in mediul post-universitar acolo unde se dau examene pentru post doctorate etc copiatul nu mai este chiar atat de nevinovat parerea mea ca intra pe buna dreptate in zona penalului,premeditarea,intentia este vadita si nu l;asa loc de interpretari….Vad ca tehnocratii astia pun in discutia publica subiecte reale pe care politicienii nici sa-i pici cu ceara n-ar face-o din motive evidente.
Pai cam are dreptate, dar ce sa vezi, dansul face parte din sistemul care a lancezit si permis copiatul si plagiatul si tot el, impreuna cu colegii, refuza sa modernizeze sistemul de invatamant la un nivel european, ba mai rau, in loc sa ia atitudine si sa miste si el un pai in directia buna, el se ocupa de demontat si anulat diplome de doctorat.
Pai eu zic sa se ocupe mai intai de cele suspicionate de a fii corecte, caci in cazul acesta fiind vreo 10, termina repede si sa le anuleze naibi pe restul.
Asa, pare logic si de bun simt ce zice ministrul. As adauga, dupa parerea mea, ca copiatul nu e din cauza sistemului de invatamant ci din cauza tuturor exemplelor pe care le au in aceasta tara ca cei care au bani nu sunt cei care au invatat, asa ca tineretul prefera sa investeasca zero in educatie, sa se “distreze” si sa copieze la examen, cu aceleasi rezultate financiare, zic ei. Doar cei care vor sa plece din tara mai invata azi. restul, iau low-cost-ul de BAC, copiutza.
doar in sistemul asta bolnav comisia care ii da diploma unuia i-o retrage pe motiv ca a copiat sau reevalueaza cu o nota mai mica lucrarea unui elev la BAC. Semnalul pe care ni-l da sistemul romanesc de invatamant este ca ORICE ai face azi, maine se poate prabusi, ba chiar se si prabuseste! asa ca.. cum poate fi imbiat un tanar sa invete de cei care-i ucid sperantele, care-l lasa cu vacante mai mici, care-i vand manuale alternative cu mihaela Radulescu sau ii lasa repetent la scoala ca sa faca meditatii in privat pe aceiasi reteta din Sanatate cu “nu avem aici dar va trimit la cabinetul meu privat din oras”?
– Nu cumva te-au plantat în funcţie din această cauză?
– Nu cumva eşti alături de colegii tăi în aceeaşi ”gloată”?
– Nu cumva şi tu ai contribuit la această ”reformă”?
– Nu cumva ai fost şi tu deacord cu reformele analfabetului numit ministru Educaţiei Cercetării şi Învăţământului de Băsescu, acest individ Băsescu care spunea: şcoala românească scoate tâmpiţi???
– Nu cumva aţi fost deacord laolaltă cu distrugerea educaţiei, cercetării şi învăţământului sub umbrela PDL-Băsescu???
– Dacă nu ai fost deacord cu aberantele reforme, tu cadrul didactic, cu ce ai contribuit la schimbarea în bine???
Toţi profesioniştii din educaţie au plecat tot din cauza voastră politicieni-tehnocraţi, nedemnitatea şi respectul pentru buzunarul vostru ”lichelelor” e caracteristic sistemului de învăţământ şi chiar în orice domeniu!
– Acum că eşti în scaun numit politic, te ocupi strict de lucrarea lui Ponta după cum ţi se ordonă???
– De celelalte lucrări ale celorlalţi indivizi, amâni până la alegeri când nu mai eşti în funcţie???
cine este acest mincinos numit mircea dumitru? cum a ajuns ministru un mincinos notoriu? cum a ajuns un instructor de pioneri asistent universitar? cum a ajuns un tutar din gasca liicheanu plesu un profesor universitar si apoi rector? cum a ajuns un necunoscator al limbii germane sa traduca in original dintr-o carte in limba germana? si cum a ajuns acest tutar basist ministrul educatiei? cine a vazut cv ul individului se poater intreba usor ce il recomanda pentru a fi profesor universitar. ce “opera” are acest neica nimeni gdsist? oare orice tutar sorosist trebuie neaparat sa ajunga in zilele noastre in functii inalte?
El n o fi copiat nimic in viata lui ?
Din foarte multe motive acest personaj este jenant. Daca vorbim de cultura de copiat… ce a facut UB sub mandatul sau sa descurajeze asta?
Daca vorbim de inchis ochii de catre profi…. de ce nu a urlat cand evaluarea institutiilor de invatamant se face calitativ (ca numar/pondere de studenti promovati) si nu cantitativ
Daca vorbim de standarde de calitate.. de ce a acceptat ca profilor (naivi) sa li se inchida gura de catre batranii cand indrazneau sa pice prea multi studenti… si mai ales sa nu ii bage in licenta
Daca e atat de preocupat de binele studentiilor de ce a permis unei facultati sa functioneze intr-o cladire cu risc seismic maxim multumindu-se sa dea doua ordine de evacoare, cand stia ca orice seism insemna moarte sigura pentru cei de acolo.
Ar mai fi si altele…. da ajunge atat
Mea culpa! Am greajt intre calitativ si cantitativ…
D-aia hai sa aptofundam subiectu…. de ce isi construiestr ub un sediu nou prin panduri? Poate pentru ca aia de la drelt i-au cam evacuat?
De ce la toate proiectele cu fonduri euro. Exista 2 nune: albu si platis. Sau poate mi se pare mie….
domnul acesta reia in alta forma expresia unui clasic in viata ,,scoala romaneasca scoate tampiti “…domnul e produsul scolii comuniste care punea accent pe memorare si reproducere si din cate vad a ajuns departe …copiatul e rezultatul democratiei prost intelese din invatamant de dupa 1989 …atunci ,universitatile ,unde cred ca preda si domnul ,au marit numarul de locuri in nestire , cu taxa , fara taxa ,de stat ,particulare ,introducand ideea ca studiile superioare sunt un fleac ,mai usoare decat gimnaziul sau liceul …si asta pentru ca oameni ca domnul sa aiba salarii cat mai mari si catedre cat mai multe si pentru ca grupuri de interese precum gds sa iasa in evidenta :desteptii intr-o mare de prosti …
Apropo de salariu este un zvon ( SUBLINIEZ: zvon) ca al lui salariu bate bine 5000 de euro pe luna. Cand spun salariu (impropriu) ma refer la venit. Adica salariu ca cadavru universitar + sporu de rector+ veniturile din proiectele in care lucreaza.
Repet e un zvon, pe care nu il pot confirma.
De asemenea un zvon e ca la proiecte (unde trebuie sa scrii si cate ore ai lucrat) unii din UB aveau o problema ca ieseau la peste 30 de ore pe zi (cu tot cu orele de curs- “norma”)…..
Oamenii rai astia cu zvonurile..
GAUDEAMUS IGITUR…
doare adevarul …are perfecta dreptate