Dupa esecul tuturor guvernelor post-decembriste in privinta autostrazilor, avem parte de o noua promisiune din partea altui cabinet. Multe cifre, multe hartii si orizontul anului 2030. Descurajator !

—————–

Ministerul Transporturilor a făcut un pas important pentru aprobarea Masterplanului General de Transport al României printr-un act normativ, realizând proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea documentului care stabileşte cum va arăta infrastructura ţării în următoarele decenii, care a intrat în circuitul de avizare.

Masterplanul General de Transport este documentul care indică priorităţile României în materie de infrastructură de transport până în 2030 şi implică investiţii totale de 43,5 miliarde de euro.

“Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planulul General de Transport al României. Actul se află în prezent pe circuitul de avizare interministerială şi va fi aprobat de Guvern, în cel mai scurt timp”, a precizat ministerul.

La nivelul autorităţilor au avut loc dezbateri, în ultimul an, în legătură cu forma în care ar trebui aprobat documentul. În timp ce unii decidenţi au propus aprobarea unei Hotărâri de Guvern, alţii au înclinat spre un proiect de lege trimis de către Guvern spre aprobare în Parlament, pentru a reduce riscul unor modificări după intrarea în vigoare.

În 15 martie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Marcel Boloş susţinea că Guvernul va aproba un proiect de lege pe care îl va trimite în Parlament, însă ulterior autorităţile preferat să realizeze un proiect de Hotărâre de Guvern.

În iunie 2016, proiectul de HG pentru aprobarea Masterplanului General de Transport a fost lansat în dezbatere publică, în cadrul Comisiei de Dialog Social.

Masterplanul cuprinde proiectele de infrastructură care trebuie realizate până în 2030. În următorii 15 ani, România îşi propune să construiască 1.200 km de autostradă şi 1.900 km de drumuri expres, naţionale şi variante de ocolire. Costurile totale sunt evaluate la 43,5 miliarde de euro.

14 COMMENTS

  1. am eu o presupunere, si anume ca din ce este pe hartie acum, o sa ramana pe hartie doar kilometrii iar miliardele o sa devina reale si o sa dispara ;p
    asta e bugetul Binomului pe anii urmatori inteleg, nu?
    ca daca Binomul este un stat care nu atenteaza la institutiile sale, CNADNR este Ministerul de Finante al acestui stat (in stat)

  2. Cine dracu sint papagalii astia care ne spun ei noua cum au hotarit ei, GUVERNUL CARE MAI ARE DOUA LUNI SI PLEACA, sa arate Romania peste 15 ani? Astia sint campioni mondiali la nesimtire si neam-prostie!
    Nu va e rusine, patzachinelor bruxelleze, sa batjocoriti acest popor, si asa mult prea greu incercat? Nu va e rusine sa ne amanetati viitorul, al nostru si al copiilor nostri, voi care nu aveti NICIO LEGITIMITATE, NICIO INVESTITURA DIN PARTEA POPORULUI ROMAN, TELEPORTATILOR! ADUNATURA DE INCOMPETENTI SI VELEITARI! ALE CUI INTERESE LE REPREZENTATI VOI IN ACEASTA TARA, JAVRELOR?

  3. … anul 2030 situatia va fi asa: din 1.200 km vor fi realizati efectiv 500 km iar din 1.900 km de drumuri expres vor fi realizati maxim 700 km.Pana in 2030 cei 43,5 miliarde de euro vor fi cel putin 120 de miliarde.Nu trebuie sa uitam ca avem cei mai mari mincinosi din lume la conducerea tarii, de cel putin 80 de ani incoace.

  4. Radu Tudor am un mesaj , rog anonimat pentru toți Parlamentarii României
    DRAGĂ USL , Stimabile Parlament Corupt , EȘTI CONCEDIAT !
    Se împlinesc imediat 4 ani de când , datorită disperării noastre , să scăpăm de un singur om , am fost mințiți și păcăliți să băgăm în Parlament , penali , trântori și pensionari nesimțiți din venituri necuvenite ! Pe 11 decembrie se încheie contractul vostru păgubos pentru noi cu românii !
    Nu mai aveți avantaj asupra noastră ! Sistemul electoral face ca mulți dintre voi să reveniți.Numai că acum diferența este că noii corupți , trântori și trădători nu-i alegem tot noi !

  5. Nu oameni buni, până când în contractul semnat între părţi nu sunt clauze care să conţină inclusiv recuperarea prejudiciilor, daunele în urma neefectuării lucrărilor corespunzătoare, confiscarea averii şi sechestru pe conturi până la golirea lor dar totul dus până la capăt şi nu cum s-a practicat până acum încât s-a furat en-gros de şi-au făcut viloaie, s-au împroprietărit cu terenuri uriaşe toţi escrocii şi nu le pasă! Dorm liniştiţi că sfânta DNA şi icoana făcătoare de minuni justiţia nu au lipici la…escroci!
    De ce am crede în vorbe vorbite dacă faptele sunt altele?

  6. Ce plan? Dar moldova românească din interiorul ţării nu este inclusă în acel plan? Cui i-au dat moldova românească? Cumva au jucat-o la barbut sau poker, ori au amanetat-o în scop propriu sau de grup?
    Moldova românească nu mai face parte din România reală?
    Le-aţi promis şosea de centură multor zone din moldova românească!
    Au fost doar minciuni ?
    Şi s-au adunat semnături destule din câte se spunea la tv!entură în multe oraşe din moldova românească!
    Hrăniţi oamenii cu minciuni pe bază de semnături ca acceptare?
    Am citit că şi la ora actuală se adună semnături pentru şosea de c
    Spuneţi tuturor şi nu vă mai ascundeţi!

  7. Masterplanului General de Transport al României ? la Masterplanuri suntem specialisti, non-stop!.
    RUSINE! in 26 de ani toate au fost masterplanuri si in rest multe furaciuni, asta au demonstrat guvernantii nostri = minciuni si hotii. ATAT!
    Desigur, banii pe autostrazi si pe tot felul de proiecte fake, fantoma s-au “evaporat” exact din taxele noastre direct acolo unde trebuia, la ei, smecherii imbuibati, gretosi si nesatuli la furat!
    O bataie de joc uriasa, chiar sub ochii acelor care de fapt trebuiau sa vegheze la modul de folosire a banului public. Dar si astia aveau doar de castigat, of course!, prin urmare, liber la furat.
    Ar trebui sa umple puscariile prea multi pentru mizeria asta cu autostrazile si drumurile- fix ZERO drumuri!, insa iarasi tacere, nu ii cauta nimeni, nu cumva sa-i deranjeze de la viata de lux , superba din banii nostri furati.
    Sa avem pardon, sa construiasca de acum incolo in 100 de ani NU din banii nostri! NU! ci din bani europeni -gata stop! banii nostri -eterna lor sursa de furat.
    Ah, polonezii au putut sa realizeze absorbtia de bani europeni?, ca sa vezi! = 37,56 miliarde euro, alocate de Uniunea Europeană pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii poloneze, scrie agenţia Thomson Reuters. La căderea regimului comunist în 1989, Polonia nu avea nicio autostradă, iar drumurile erau într-o stare jalnică. Acum, ţara are o reţea de autostrăzi de aproape 2.700 kilometri.
    Polonia a fost şi cel mai mare beneficiar al fondurilor structurale şi de coeziune, în perioada 2007-2013.
    Pentru perioada 2014-2020, Polonia va avea la dispoziţie un buget de circa 37 miliarde de dolari (27 miliarde euro) pentru toate proiectele de infrastructură. Guvernul vrea să construiască 1.800 kilometri de drumuri în acest interval.
    Spania . : In 2000-2006, Spain has received a total of 55,025 Million euros. Most of these resources have been used to build or improve roads and motorways.
    Si lista continua….
    Romania face figuratie in EU, este doar de decor, sau o cantitate neglijabila? iar pe ai nostri nu ii intereseaza altceva decat cum sa minta si sa fure mai mult din banii nostri? Ohhhhh, ptr. infrastructura FANTOMAS? Hai pa!!!. Romanii chiar trebuie sa fie cei mai mari fraieri din lume sa mai accepte SACRIFICIUL pentru mega tunurile lor financiare.

  8. Dar imi place ca in poza apare cuplul ponta-sova, marii constructori ai tarii! Cu minister dedicat marelui sova s-au construit la autostrazi ca se darama acum atatea s-or construit.

  9. faza e cam asa: pe timpul guvernarii lui BOMBONEL, s-a dat o lege de catre Guvern care spunea ca beneficiarul (CNADNR) sa nu mai aiba diriginte de santier la lucrarile CNADNR si ca diriginte de santier pot fi firme terte. Ce au facut constructorii? – au infiintat firme terte prin care controlau lucrarile lor tot ei. Si uite asa se pot creste si preturi, fura si materiale etc.
    Acu ramane sa ne spuna Dnul Ponta pe Facebook de ce s-a dat legea asta 🙂

  10. Ieri, fortuit fiind a trebuit sa parasesc degraba capitala si sa ma deplasez spre Ploiesti. Am ales “autostrada” spre Ploiesti. Toate bune si frumoase in afara de o semnalizare defectuoasa si la intrare si mai ales la iesire la Ploiesti unde este un haos total. Nu pot spune decat, rusine tuturor politicienilor care se complac in aceasta mocirla a hotiei si faradelegii, in schimb au pretentia ca toti sa platim taxe si impozite mari, RCA-uri babane si rovignete.

Leave a Reply