Romania continua sa fie corigenta UE in materie de autostrazi si rute feroviare moderne si rapide. La fel ca si falimentarele guverne PSD, nici actualul cabinet n-a reusit sa realizeze macar 100 de km de autostrada pe an. Desi necesarul pentru dezvoltarea economica a Romaniei e de cel putin 500 km anual. CNAIR este principala frana in aceste proiecte, miliarde de euro fonduri europene zac neatrase la Bruxelles. Timp in care in tara noastra mor 2000 de romani pe an in accidente rutiere pe sosele construite acum 50 sau 60 de ani. De 30 de ani, nici un Guvern nu a realizat aceasta nevoie urgenta – pentru a scoate Romania din subdezvoltare – si a lega intre ele regiunile istorice ce sufera diferente uriase din punct de vedere economic.


Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că joi va fi dat în trafic sectorul Predeal – Cristian din Autostrada Ploieşti – Braşov, de 10 kilometri, iar în acest an au fost inauguraţi 90 de kilometri de autostradă.

“Astăzi vom da în trafic sectorul Predeal – Cristian din autostrada Ploieşti – Braşov, în lungime de 6,3 kilometri profilul de autostradă şi 3,7 kilometri profil de drum naţional cu patru benzi. Acest demers dă un semnal foarte clar că acest obiectiv este prioritar pentru guvernarea liberală şi totodată un angajament ferm că după 18 ani de dezbateri publice acest proiect are susţinere şi se află pe traiectoria ireversibilă a implementării. Cu aceşti 10 kilometri de autostradă guvernarea liberală încheie anul 2020 cu aproximativ 90 de kilometri de autostradă daţi în trafic într-un an dificil aşa cum ştim cu toţii,  într-un an în care sistemele publice au fost grav afectate de criza sanitară, iar economia şi-a frânat creşterea”, a declarat Lucian Bode, joi, la începutul şedinţei de Guvern.

El a precizat că în acest an fost finalizaţi atâţia kilometri de autostradă cât fuseseră daţi în trafic în ultimii trei ani de către guvernele PSD.
“Am reuşit în acest an să finalizăm un număr de kilometri de autostradă aproape egal cu numărul de kilometri de autostradă finalizaţi în cei trei ani de guvernare socialistă vorbim de aproximativ 96 de kilometri. Nu este mulţumitor, dar este un semnal pe care l-am dat în acest an că se poate, se poate să finalizăm obiective de infrastructură în condiţii de criză, se poate să finalizăm proiecte înainte de termen în România”, a explicat ministrul Transporturilor citat de news.ro
PS : Suntem in continuare de rasul Europei, incapabili de 15 ani sa inchidem coridorul 4 pan european Lisabona – Constanta pe autostrada. Intre Sibiu si Lugoj treneaza probleme grave generate de coruptie si incompetenta. Iar portiunea Pitesti-Sibiu, cruciala dpdv economic, e tratata ca un drum comunal din perspectiva prioritatii de lucru si finantare.

1 COMMENT

  1. Stati sa vedeti cat rezista ca la botosani sau piatra neamt s-a surpat la cateva ore dupa inaugurare! Ka fel si metroul bucurestean, azi inaugurat cu pupitru, peste 48-60 ore ploua in serii! Asa da calitate si rezistenta a lucrarii! Cat a fost parandaratul sau, ce procent din materialele folosite la construirea acestui drum au ajuns la viloaiele si drumurile caposilor? Sa fim seriosi, asa se lucreaza! Daca nu ar fi metoda de succes, nu ar fi aparut viloaoele tip cazemata cu garduri de 2,5-3,0 metri groase de 30-50 cm! In plus, aceste drumuri erau incepute din timpul psd!

Leave a Reply