Home Articole Pentru guvernantii care nu inteleg de ce avem nevoie disperata de autostrazi

Pentru guvernantii care nu inteleg de ce avem nevoie disperata de autostrazi

1229
10
SHARE

Ziarul Financiar ofera un argument guvernantilor care nu inteleg de ce avem nevoie de autostrazi. Romania va ramane corigenta Europei, iar dezvoltarea economica a regiunilor istorice se va impotmoli in urmatorii ani fara infrastructura moderna. Viziunea rurala a conducatorilor politici mentin Romania in subdezvoltare si duce la pierderea miliardelor de euro din cresteri ce n-au loc fara autostrazi si cai ferate moderne. Viteza medie a trenurilor in Romania este de 45 km/h (cea mai mica din UE), iar pe sosele mor anual intre 1500 si 2000 de romani.

Constanţa, al şaselea cel mai puternic judeţ din ţară ca nivel al businessului companiilor, a înregistrat în perioada 2012-2017 o creştere a produsului in­tern brut (PIB) cu 63%, faţă de 45% media naţională, arată calculele ZF pe baza datelor de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză.

Anul 2012 coincide cu terminarea lucră­ri­lor la autostrada A2, care leagă jude­ţul de la malul mării de Capitală, iar im­por­tan­ţa dezvoltării infrastructurii în creşterea eco­nomică a regiunii se vede cel mai bi­ne în datele statistice.

Astfel, comparativ, în perioada 2008-2012, când nu era gata toată auto­stra­da, PIB-ul nominal al judeţului Constanţa a crescut cu 13%, sub ritmul de creştere al PIB-ului per total ţară, de 14%.

Constanţa este cel mai puternic judeţ ca nivel al PIB-ului din regiunea Sud-Est, care include şi Brăila, Bu­zău, Galaţi, Tulcea şi Vrancea, cu un PIB total de 90 mld. lei. Comparativ, Con­stanţa generează un PIB aproape de trei ori mai mare decât al doilea cel mai puternic judeţ din regiune, Galaţi. De altfel, Constanţa este şi singurul legat prin autostradă de Bucureşti.

Investiţiile în infrastructură contribuie la dez­voltarea economică, iar marii poli indus­triali s-au construit în jurul oraşelor care sunt legate de o autostradă spre Capitală sau spre vest.

10 COMMENTS

  1. Pentru ca presa nu pune presiune pe ei pe acest subiect macar la nivelul emisiunilor dedicate lui Kovesi. Si pentru ca banii pt autostrazi se duc in pensii speciale, indemnizatii speciale, pomeni electorale, salarii ultraspeciale, samd Cand vin PSD-istii in studiou se face liniste, nu se mai aude nici o observatie, sa nu se supere tovarasul de la partid. Ma refer la alte emisiuni, la dv este OK.

  2. Vad ca iar vorbiti abstract si nu aveti curajul sa spuneti PSD sau PSD+ALDE, ci doar guvernanti. Acelasi ziar dar si alti jurnalisti de economic au facut o statistica din care reiese ca in mandatul lui Boagiu s-au facut cei mai multi kilometri de autostrada pe proiecte incepute in timpul lui Tariceanu/Orban si Boc/Berceanu.

    In schimb astia de la PSD din 2012 nu numai ca nu au pornit nici o autostrada noua, dar nici nu le-au terminat pe cele vechi, facand in ultimii ani mai putin de 30 de km pe an, in 2017 pentru prima data dupa 1996 fiind 0 KM DE AUTOSTRAZI, 0 KM DE VARIANTE DE OCOLIRE, 0 km de DRUM NATIONAL! Acum cica o sa faca autostrada in regim public-privat Iasi-Tg.Mures cu taxa. Pe bune?

    Intre timp Bulgaria din 2007 incoace intrati odata cu noi in UE facand ~500 de km, ajungand sa ne intreaca la km totali, ei avand 783, noi doar 748 cu o tara si o populatie mult mai mare ca a lor!

  3. Ce mama naibii au semnat politicienii in complicitate cu ungurii din Ro la aderarea UE sau NATO de nu se vede decat dustrugeri si furaciuni in urma cheltuirii banilor statului?!

  4. Daca Romania ar mai fi a romanilor atunci ar fi corecte argumentele Ziarului Financiar. Privind evolutia social economica si legislatia atunci vedem clar directia spre care ne indrepta guvernele: marea majoritate carata cu autocarele ca oile pe la mitinguri de sustinere a bunastarii si fercirii pogorate de baronii fesenisti, prostimea si oamenii corecti in mijloace de transport la comun,legislatie rutiera si de mediu care sa permita circulatia doar a celor care beneficiaza de masini de serviciu ( publice si usor de reinoit din bugete de stat) a celor care au acces la banul public legal sau ilegal, si a celor care cara resursele interne in stare bruta fara prelucrare in tara. Pentru a ne fura mai usor si a ne chinui trebuie sa le construim autostrazi? Baronii, beizadelele,cotofenele si gasca de aplaudaci impreuna cu hotii si banditii interni si externi sa isi construiasca autostrazi din ce au ,,agonisit” Adunati doar ce averi au declarate si nedeclarate dar afisate si o sa vedeti ca romanii au platit autostrazile. Cred ca ziarul enuntat nu vede autostrazile. Ele exista doar ca serpuiesc printre vilele nesimtite construite pana in creierul muntilor sau prin paradisuri. Cine sunt beneficiarii eforturilor Romaniei? Priviti la cine sunt banii si bunurile!
    De ce trebuie sa ii ridiculizeze pe romani ducandu-i la un miting fortat si al neputintei sub privirile ingaduitoare a institutiilor de forta ? Sa mearga doar baronii si politicienii corupti si sa isi apere cauza. Pentru mersul pe jos si dat in gropi nu este nevoie de autostrazi .

    ,

  5. Stiam ca baietii de la ZF au boala pe PSD! Acum vad ca au boala si pe gramatica limbii romane! Gluma, gluma, dar chiar acordul subiectului cu predicatul?? Asta se invata, in cel mai prost caz, prin clasa a 2-a, daca n-ai avut norocul sa-l inveti in familie 🙂
    Probabil, pentru ei, merge si asa!

  6. Foarte simplu pentru ca politicienii (PSD, ALDE, PNL, toti) nu traiesc in aceeasi “tara” ca noi, ei sunt izolati de problemele oamenilor obisnuti, nu sunt afectati, ei se vor imbogati si in criza, cand se grabesc merg cu elicopterul unde au treaba (vezi Dragnea), cand au probleme medicale se opereaza in strainatate (vezi Basescu si Ponta), copiii lor merg la studii in Elvetia, UK, SUA si la scoli private (cam toti politicienii mai importanti).

    Atata timp cat vor fi izolati total de restul populatiei si practic imuni la orice consecinta a guvernarii lor proaste ei n-o sa faca absolut nimic.

    Fraierii o sa plateasca in continuare taxe, o sa moara pe strazi si in spitale iar stapanii o sa devina si mai puternici si mai bogati, am ajuns exact ca inainte cand boierii stateau la Paris si iobagii lor trudeau pentru o coaja de paine.

  7. Acum ar fi momentul că cei din Moldova sa urle din toti rărunchii “vrem autostradă”. Acolo,in fața guvernului, la marele miting de proslăvire a conducătorului iubit.

Leave a Reply