Friday, May 16, 2025
12.6 C
Bucharest

Portul (Schengen) Constanța, hub logistic la Marea Neagră cu ajutorul arabilor

Transformarea Portului Constanţa în principalul hub logistic la Marea Neagră este un obiectiv esenţial pentru creşterea rezilienţei regionale şi cu relevanţă sporită în momentul lansării procesului de reconstrucţie a Ucrainei, a declarat, miercuri, prim-ministrul Marcel Ciolacu.

Şeful Executivului a participat la deschiderea evenimentului “DP WORLD – 20 de ani de eficienţă şi inovaţie în România” şi la operaţionalizarea noii investiţii de infrastructură portuară în cadrul Companiei Naţionale Administraţia Portului Maritim Constanţa.

El a remarcat prezenţa de 20 de ani în România a companiei DP WORLD din Emiratele Arabe Unite.

“Acest eveniment marchează şi cei 20 de ani de prezenţă a companiei emirateze DP WORLD în România. Este un moment special de bilanţ, dar şi o ocazie de a privi spre viitor. Sunt convins că noile proiecte vor aduce beneficii de substanţă economiilor noastre şi vor facilita interconectivitatea la nivel european şi internaţional. Permiteţi-mi, însă, să-mi exprim aprecierea faţă de activitatea DP WORLD în România. Sunt 20 de ani care au însemnat proiecte majore, cum este şi acesta, cu efecte de multiplicare în economie, care au creat numeroase locuri de muncă. Sunt 20 de ani şi investiţii de peste 200 de milioane de euro care au adăugat o nouă dimensiune pieţei noastre de logistică. Practic, aţi dat startul apariţiei în România a unor facilităţi moderne şi a aparaturii de ultimă generaţie”, a transmis Ciolacu.

Noul terminal Ro-Ro (Roll on-Roll off) și noua platformă pentru mărfuri agabaritice vor contribui la consolidarea importanței strategice la Marea Neagră a Portului Constanța. Sunt proiecte dezvoltate, în baza unui parteneriat între autoritățile române și cele din Emiratele Arabe Unite, parteneriat pe care dorim să îl continuăm și pentru alte obiective importante de infrastructură mare, a transmis și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
PS : Investițiile necesare din Portul Constanța, chiar dacă se fac cu firme arabe, trebuie însoțite de amenajarea unor ample parcări în zona Portului Agigea Sud. Pentru ca sutele de tiruri să nu mai blocheze (ilegal și periculos) banda de urgență a Autostrăzii A2 în zona Agigea. Terenuri sunt destule în zonă, trebuie doar o decizie. O hârtie semnată. 

Hot this week

Secretele vieții Papei Leon al XIV lea

Hector Camacho și-l amintește pe Robert Prevost, actualul papă...

Mister în jurul orașului Neom, de 2 trilioane de dolari

Descoperirea de către cercetători a unei structuri ambigue a...

Taxele lui Trump generează recesiune în UE

PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta,...

Cum procedăm în caz de urgență urologică

Cum procedăm în caz de urgență urologică   O urgență urologică...

Sondaj : Nicușor vs Simion

Candidatul AUR, George Simion, şi candidatul independent Nicuşor Dan...

Topics

Secretele vieții Papei Leon al XIV lea

Hector Camacho și-l amintește pe Robert Prevost, actualul papă...

Mister în jurul orașului Neom, de 2 trilioane de dolari

Descoperirea de către cercetători a unei structuri ambigue a...

Taxele lui Trump generează recesiune în UE

PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta,...

Cum procedăm în caz de urgență urologică

Cum procedăm în caz de urgență urologică   O urgență urologică...

Sondaj : Nicușor vs Simion

Candidatul AUR, George Simion, şi candidatul independent Nicuşor Dan...

Simion : românii nu sunt demni să circule fără viză în SUA

Declarația prin care George Simion a lăudat Administrația Trump...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img