Home Articole Primele F-16 romanesti la Baza Aeriană 86 de la Fetești

Primele F-16 romanesti la Baza Aeriană 86 de la Fetești

3373
17
SHARE

Primele şase aeronave, cinci în simplă comandă şi una în dublă comandă, modernizate la standardul F-16 MLU 5.2R au aterizat la Baza 86 Aeriană pe data de 29 septembrie a.c. Până la finalul anului sunt planificate să vină următoarele trei aeronave F-16 Fighting Falcon, iar ultimele vor intra în înzestrarea Forțelor Aeriene Române în anul 2017.

14492409_706544939494895_8476581879676510283_nPerformanțele sale tehnico-tactice au determinat contruirea a peste 4500 de exemplare utilizate de 27 de state, în 80 de baze aeriene și având în spate peste 40 de ani de experiență operațională. F-16 a fost prezent în operațiile aeriene majore din ultimii 35 de ani. Din acest motiv aeronava F-16 s-a dezvoltat continuu, beneficiind de sisteme de arme noi, comunicații securizate, sisteme integrate de război electronic și motorizări eficiente și fiabile.

În cadrul programului Mid-Life Update au fost modernizate peste 380 de avioane, iar dezvoltarea acestuia continuă. România este cea de-a 27-a țară care introduce în serviciu aeronavele F-16 Fighting Falcon, în cadrul programului Peace Carpathian urmând a fi livrate un total de 12 aeronave F-16 MLU în varianta de modernizare M5.2R.


Premierul Dacian Cioloș a declarat, vineri, că achiziția primului set de avioane multirol F16 reprezintă o investiție majoră pentru creșterea capabilității de apărare a României.

9w2a5436“Salut această decizie strategică luată de decidenții români în 2013. Este într-adevăr o zi istorică pentru România și pentru Forțele Aeriene Române și cred că este o zi meritată pentru Forțele Aeriene Române care și-au făcut foarte bine datoria până acum și care au, prin această platformă, un nou instrument pentru a-și arăta performanța. Evoluția noastră în pas cu Alianța a necesitat încorporarea transformărilor NATO în cadrul procesului de adaptare a propriului sistem de apărare într-o manieră eficientă prin evitarea disipării eforturilor și a resurselor. Astfel, România și-a fixat un nivel de ambiție clar conturat în cadrul căreia, achiziția de la Portugalia a unui prim set de avioane multirol de înaltă performanță reprezintă o investiție majoră în creșterea capabilității noastre de apărare”, a spus Cioloș în discursul rostit la ceremonia prilejuită de sosirea în țară a primelor avioane F-16 Fighting Falcon, care a avut loc vineri la Baza Aeriană 86 de la Fetești.

Cioloș a reamintit că România are “un important acord politic național” care prevede acordarea a 2% din PIB pentru apărare din 2017.

Totodată, premierul român a mulțumit Guvernului portughez pentru sprijinul acordat în derularea acordului semnat în 2013, afirmând că este un model de cooperare care se poate extinde în mai multe domenii, inclusiv în cel economic.

“Consider că această cooperare reprezintă un exemplu de excelență care va continua și după livrarea tuturor celor 12 avioane până la atingerea capabilității operaționale inițiale. (…) Putem adânci parteneriatul nostru și la nivelul proiectelor de dezvoltare în cadrul UE, unde vedem un nou început al dezbaterilor privind politica de cooperare în domeniul securității și apărării comune. (…) Programul de dotare a Forțelor Aeriene Române cu avioanele F16 va reprezenta un excelent punct de plecare și pentru proiecte de cooperare mai amplă, în zona economică unde există un cert potențial de dezvoltare. Este foarte probabil ca excelenta cooperare în domeniul apărării dintre România și Portugalia să fie urmată de una industrială, în ceea ce privește dezvoltarea capacității autohtone de sprijin logistic al aeronavelor F16″, a mai spus Cioloș.

Alături de prim-ministrul Dacian Cioloș, la ceremonie au mai fost prezenți vicepremierul Costin Borc dar și miniștrii Apărării din România și Portugalia, scrie Agerpres.


http://www.mapn.ro/evenimente/uploads/pdf/20161007_115124_dfd62b1ce91d4670da6903dc7b5a7df1.pdf

 

17 COMMENTS

  1. Secon-heand modernizate…sunt mai bune decat nimic….nu avem alta solutie cu slugile noastre preaplecate…Romania va cumpara in viitorul destul de apropiat inca o escadrila de avioane F-16. Tot second, binenteles, si din cate se pare tot A/B-uri MLU. Rămînem ceea ce am fost din 90 încoace: groapa de gunoi a altora .

  2. super-tare achizitia dar si “colaborarea” romano-portugheza.adica peste un an vom avea 12 avioane vechi de 33 de ani care in momentul respectiv la o disponibilitate de 50% vor fi …6.asta daca nu rateaza vreunul aterizarea(e boala lor din nastere) in iarna asta.iar colaborarea,beton . ptr. portughezi.au luat in 99 moka 24 avioane direct din amarg(cimitir de avioane) au dat 200 mil.$ modernizarea la standard mlu,le-au folosit vreo 10 ani si ne-au dat noua jumate la 620 mil.$.cica in banii astia este si armamentul.de fapt vreo 60 de rachete a-a si a-s care valoreaza maxim 100 mil.$.in principiu am dat cam 45 mil./avion antic si de demult cand unul nou,block 52 ,costa in primavara 70 mil.$.si block 52 chiar e multirol din proiectare.ce am luat noi e un fel de mig-21 lancer american.un interceptor modificat in multirol.

    • Intr-un an de zile din caramizile astea zburatoare la mana a 3-ea revopsite si samponate vor ramane cel mult jumatate, avand in vedere rata mare de accidente cu care este acreditat F-16. Cea mai buna partida pentru Romania era sa fi inchiriat pe 5 ani avioane noi de la suedezi pana acestia reuseau sa ne livreze o comanda de 48 de avioanele Saab Cripen cu conditia ca ultimele 36 din comanda respectiva sa fi fost asamblate in Romania. Ne costa mult mai putin per avion si ora de zbor decat ne costa aceste harburi americane vechi de peste 30 de ani. O mare meteahna a lui F-16 este aceea ca pista de decolare trebuie sa fie luna deoarece orice pietricica aflata pe psita aspirata in motor duce la avarierea totala a paratului. Plus ca avandu-i ca parteneri pe suedezi puteam sa intram intro cooperare tenico militara chiar pe aceasta ramura a vioanelor de vantoare. Rusii e de porc.

      • gripen-ul suedez ,alta teapa.ce au cehii si ungurii in leasing tot sh sunt(din ce a retras armata suedeza)si nici nu sunt complet compatibile nato(suedia nu e in nato).iar alea noi(gripen c/d) costa peste 60 mil. $ unul.la banii astia iei f-16 block 52 noi.cat priveste pista scot trupetii sa o mature inainte de fiecare misiune.mai nasol cu aterizarile:cand au aterizat miercuri cam “dansau” pe pista desi au venit la aterizare luuuung,lung de tot.sunt curios ce vor face la iarna cu pista uda sau inghetata.

        • Nu v-ati prins cum ca USA si Nato nu ne vand armament nou noua romanilor ci doar reciclat de la groapa de gunoi la mana a doua sau a treia. Suedia nu e in Nato dar produce armament la standardele Nato, Saab Cripen 39 era cea mai buna optiune din punct de vedere al pretului de achizitie, pret mentenanta si cost munitie aferenta ca sa nu mai vorbim de consumul mic de combustibil in comparatie cu F-16, un avion vechi de 40 de ani. Basca ca acestea nu necesita piste speciale, ele putand ateriza si pe sosea. Pun pariu ca intr-un an de zile din floata asta de F-16 revopsite si samponate pentru fraierii ca noi va ramane mai putin de 3/4 din ea, F-16 bucurandu-se de o rata mare a accidentelor la decolare-aterizare ca si cele produse in timpul zborului. Asa ca achizitionarea F-16 este inca o mare teapa luata de le pretenii nostri din Nato, dupa fragatele engkeze, rachetele anti-aeriene olandeze…

    • Comunisti si retarzi sunt pnl-istii vostri care sustin munca pe doi lei,toata lumea o vede.De aia sunteti in cadere libera in sondaje.

    • nu stiu care este mai retard:un prorus psd-ist care se documenteaza,sau un facebook-ist de dreapta care inghite nemestecate gogosile propagandei pro-americane si traieste in lumea lui ideala dar virtuala.vorba cuiva de aici:mars in club si mai fumeaza un joint!

      • te documentezi de pe russia today ? citesc si muncesc mai mult decat a muncit toata familia ta de acu 10 generatii pana in prezent.

        • sa mori tu?inseamna ca esti sclav pe o “plantatie” multinationala.am fost si eu 18 ani cand eram “mic si prost”.intre timp m-am “facut mare” si i-am bagat in p…a masii”.

  3. O picatura intr-un ocean.
    Trebuie 200 – 250 de bucati pentru a putea apara in mod eficient, in caz de conflict, tara!
    Curtea de Conturi spune ca se fura anual multi bani in tara asta…. cu banii aia furati pe parcursul a doi-trei ani am fi cumparat avioane suficiente sa ne putem apara tara!
    Occidentul ne-a vandut de multe ori de-a lungul istoriei si in caz ca interesul lor o va cere, cu tot sistemul de aliante militare NATO, ne vor vinde iar fara sa clipeasca!
    Singura noastra sansa e sa avem o armata care sa conteze si care sa ii faca pe eventualii inamici sa plateasca scump fiecare palma de pamant! Israelul e un exemplu de urmat in acest sens!

    • hai fugi tare!de unde ai scos perla asta?luftwaffe are 210 avioane de lupta(typhoon si tornado) iar raf are 240(tot typhoon si tornado).si alea sunt aviatii serioase nu ciurucuri.iar israelul primeste de decenii ajutor militar de la americani de peste 3 miliarde$/an.anul asta au semnat ptr. 38 miliarde pe urmatorii 10 ani.aproape de 2 ori bugetul militar al romaniei pe aceeasi perioada.

  4. Intr-adevar, teoretic, existau si alte solutii pentru dotarea Fortelor Aeriene Romane.( offset, leasing, chiar si smart defense, exclus Ungaria si Bulgaria)
    Dar, aceste conceptii si decizii de dotare, apartin intregii clase politice romanesti (1990-2016), in viziunea careia, trebuia sa zburam pe mături, ca in povestile lui Ispirescu. Când e vorba de bani, specialistii militari sunt pe undeva, prin debaraua consultarilor.
    Felicitari pilotilor, inginerilor si maistrilor militari romani, care fac minuni din orice!

Leave a Reply