Home Articole Probleme de soft – cauza prabusirii avionului militar Airbus A400M

Probleme de soft – cauza prabusirii avionului militar Airbus A400M

1803
2
SHARE

Anchetatorii au descoperit dovezi că prăbuşirea avionului militar Airbus A400M la 9 mai în apropiere de Sevilla, în sudul Spaniei, ar fi putut fi generată de probleme de software, relatează BBC News Online.

Avionul s-a prăbuşit după o aterizare de urgenţă eşuată în timpul primului său zbor, iar accidentul s-a soldat cu moartea a patru membri ai echipajului.

Un purtător de cuvânt al companiei care a fabricat avionul a declarat pentru BBC că inginerii săi au descoperit anomalii în jurnalul de bord, care ar putea fi relevante pentru accident. Aceasta a trimis o alertă către forţele aeriene care au cumpărat acest model în care afirmă că ar trebui verificată Unitatea electronică de control (ECU) de la bord.

“Din considerente practice, acestea sunt computere, şi există unul pe fiecare motor”, a declarat purtătorul de cuvânt. El a adăugat că au fost găsite probleme după ce anchetatorii companiei au verificat atât datele strânse în timpul mentenanţei de echipele Airbus, cât şi jurnalele generate în timpul testelor de la sol ale zborului MSN23.

Potrivit agenţiei Reuters, problema ar fi putut fi cauzată de modul în care a fost instalat software-ul mai degrabă decât de o problemă de design.

Avionul A400M a fost creat pentru a le oferi partenerilor NATO acces independent la un avion greu pentru transportul trupelor şi armelor voluminoase. Costul iniţial al acestuia era fixat la 20 de miliarde de euro prin contractul din 2003, dar miniştrii Apărării au fost nevoiţi să ofere fonduri suplimentare Airbus. Primul avion a fost livrat în cele din urmă Franţei în august 2013.

Dar accidentul din Spania înseamnă că ţările care au cumpărat avionul – Belgia, Marea Britanie, Franţa, Germania, Luxemburg, Spania şi Turcia – se vor confrunta cu noi întârzieri.

2 COMMENTS

  1. Nefiind un expert in aeronautica, am citit ca avioanele moderne au dublate daca nu triplate toate aceste sisteme de control si comanda, iar in ultima instanta intervine pilotul pe “manual”.
    Nu cred ca se pune problema de design in acest caz. Cu certitudine inginerii specialisti vor trebui sa gaseasa sollutii optime si sigure pentru functionarea noului aparat de zbor. Prin gravitate ramane un accident nefericit in care si-au pierdut vietile oameni super pregatiti in arta zborului.

Leave a Reply