Problema grava a infrastructurii rutiere si feroviare din Romania reprezinta cel mai serios examen la care au picat toate guvernele dupa Decembrie 1989.
Acum insa, e o situatie un pic diferita.
PSD e la putere din decembrie 2012. Majoritate parlamentara si guvern.
Romania are crestere economica puternica in ultimii 5 ani.
Sunt miliarde de euro in plus la buget.
Fondurile europene zac neatrase la Bruxelles pe infrastructura.
Romania se scufunda, e pe ultimul loc in Europa la capitolul autostrazi si cai ferate moderne.
Suntem insa pe primele locuri la numarul de morti raportat la populatie, in accidente de circulatie.
In ultimii 5 ani, Transporturile au avut la dispozitie 12 miliarde de euro. Care nu se regasesc nicaieri in vreun domeniu esential : rutier, aero, feroviar. Iar un dubiosul program PNDL au mai zburat alte 10 miliarde de euro.
Total : 22 miliarde euro. Unde s-au dus banii acestia?
In elanul muncitoresc, populist (anti-european, anti-straini, anti-multinationale), PSD iese mereu in public dand vina pe altii. Paine si cutitul e la ei de 5 ani. Orice invocare a unor “forte straine” e penibila in acest caz. Poate doar dubioasele convorbiri frecvente cu Viktor Orban sa fie invocate mai tarziu, cand se trage linia…
Puteau modifica legi daca e vorba de contestatii, puteau incepe santiere acum 5 ani pe care le terminau azi, puteau introduce parteneriate public-private sa faca mii de km de autostrada pe banii altora. Puteau atrage 3-4 miliarde de euro fonduri europene.
Nimic din toate astea.
Suntem tot mai rurali, tot mai de caruta.
PSD nu are absolut nici o scuza in subiectul relatat.