Doi importanti lideri politici din PSD si PNL trag un semnal de alarma in legatura cu inconstienta ASF care patroneaza explozia preturilor la asigurarea RCA. O nebunie pe care nimeni din interiorul ASF nu pare suficient de preocupat sa o rezolve.

Gabriela Firea – PSD

Primarul general, Gabriela Firea, face un apel către Guvern să intervină în ceea ce privește reglementarea tarifelor la asigurările auto obligatorii, astfel încât protestele transportatorilor, care au blocat șoseaua de centură a Capitalei, să nu ia amploare, se arată într-un comunicat de presă al municipalității.

Firea atrage atenția că aglomerarea șoselelor poate duce, în ultimă instanță, la blocarea unui întreg oraș.

“Fără discuții, fără măsuri clare de reglementare a RCA, aceste proteste vor continua în detrimentul tuturor. Am înțeles că au fost blocate șoselele de centură din marile orașe și că, mai mult decât atât, ar avea loc un protest general în data de 15 septembrie, la doar câteva zile de la începerea școlii și când traficul va fi oricum îngreunat. Este o situație dificilă, atât pentru transportatori, care am înțeles că sunt copleșiți de noua valoare a RCA, cât și pentru ceilalți șoferi care nu pot ajunge la serviciu, acasă, grădinițe, școli etc”, arată Firea.

Edilul amintește că autospecialele ISU au ajuns cu dificultate la incendiul care a izbucnit luni la REMAT Berceni din cauza acestor proteste.

“Cred că este necesar că părțile implicate să se așeze la masa negocierilor și să pună capăt acestor proteste care durează de aproape o lună de zile”, subliniază edilul Capitalei.

——————

Teodor Atanasiu – PNL

Protestele transportatorilor cu privire la creșterea exagerată a prețurilor pentru asigurările obligatorii nu pot rămâne fără ecou la Autoritatea de Supraveghere Financiară, instituția care răspunde de sectorul asigurărilor.

Problema asigurărilor obligatorii pentru autovehicule nu este de ieri, de azi. Însă pare că a atins un apogeu. Când numeroase drumuri din țară sunt blocate de oameni nemulțumiți, este clar că există o problemă. Și pe bună dreptate o fac! Indiferent ce activitate economică desfășori, când un cost îți crește cu 400 — 500% de la un an la altul poți ajunge în situația de a trage obloanele. Sau mai ai varianta de a crește prețurile, fapt ce afectează întreaga populație. N-am auzit nici să fi crescut numărul accidentelor, nici să se fi scumpit piesele de schimb, lucruri care poate ar fi putut explica într-o mică măsură creșterea. Așa că se ridică niște întrebări pertinente la care ASF trebuie să răspundă.

Autoritatea de Supraveghere Financiară trebuie să înțeleagă că nu e o enclavă. Urmăream ieri posturile de știri care transmiteau informații despre numeroasele proteste ale transportatorilor și am auzit că, fiind solicitată să aibă un punct de vedere pe tema nemulțumirilor transportatorilor, ASF a transmis presei că nu dorește să comenteze pe acest subiect.

Răsfoind presa în încercarea de a înțelege mai bine problema creșterii prețurilor pentru RCA, am dat de știri de la sfârșitul anului 2015 care seamănă izbitor de mult cu cele de acum. Deși transportatorii erau în stradă, iar la Guvern se organiza o întâlnire pentru a se dezbate acest subiect, președintele ASF era plecat din țară, iar vicepreședintele care răspunde de segmentul asigurărilor era în concediu.

‘Reconstruim încrederea, țintim performanța’ — așa stă scris pe prima pagina din Regulamentul de Organizare și Funcționare al ASF ce poate fi consultat pe site-ul instituției. Mă întreb care obiectiv îl vizează creșterea polițelor de asigurare RCA cu 400 — 500% în decurs de doar un an: reconstruirea încrederii sau țintirea performanței? Bănuiesc că din același registru tragicomic e și obiectivul pe care instituția și-l trasează pe același site: promovarea stabilității activității de asigurare și apărarea drepturilor asiguraților.

ASF este obligată să rezolve criza asigurărilor, dar în același timp și să comunice și să răspundă întrebărilor ridicate. Nu pot să nu semnalez faptul că mai mulți membri din conducerea Autorității, printre care președintele, dar și vicepreședintele care răspunde de segmentul de asigurări, au fost aleși în anul 2014. Ce s-o fi schimbat în doi ani de zile sub același management? Când și-a făcut conducerea instituției bine treaba în stabilirea prețurilor: în 2014 sau acum? Mi-aș dori să aflăm răspunsul la aceste întrebări cât mai curând.

 

3 COMMENTS

  1. Se urlă în legătură cu RCA-ul dar niciunii nu schiaună despre banii aruncaţi pentru flota care nu mai este! Cine va fi tras la răspundere pentru dispariţia flotei?
    …tot Ponta ?

  2. Ce sa faca si astia de la psd si pnl=pdl, fac si ei un joc de imagine. Stau cu totii si vegeteaza-n parlament iar, cand “tatucul” face un semn astia se executa, ca doar nu vor sa fie deranjati din starea de vebetatie pe bani extrem de multi si avantaje fara numar.
    Toata aceasta problema a asigurarilor si nu numai este stiuta mai ales dupa ce cateva au si dat faliment ca doar “baietii” au vegheat, numai cine trebuia nu, mai exact institutiile de control financiar si SRI care “e-n toate e-n cele ce sunt … “.

Leave a Reply