Corigenta grav la capitolul infrastructura rutiera si feroviara, Romania, tara membra UE se face inca o data de ras. Metroul spre Aeroportul Henri Coanda nu va fi gata nici in 2020, cand tara noastra gazduieste meciuri din Campionatul European de Fotbal.

Cand am primit aceasta importanta sarcina de co-organizator, am promis ca metroul va fi gata pentru a prelua sutele de mii de suporteri si turisti de la aeroport spre centrul orasului. DN1, supraaglomerat si mereu plin de accidente, ramane astfel singura cale de acces.

Un nou examen al incapacitatii cronice a statului roman de a realiza proiecte de infrastructura de anvergura medie. 


 

Sunt puţine şanse ca linia de metrou care ar urma să lege Bucureştiul de aeroportul Henri Coandă să fie gata până în 2020, an în care Bu­cureştiul ar trebui să găzduiască patru partide ale campionatului european de fotbal, a spus ieri Ionel Oprea, directorul tehnic al Metrorex. Metroul Drumul Taberei – Eroilor ar urma însă să fie gata la mijlocul anului viitor.

Discuţiile despre o linie de metrou Gara de Nord – Aeroport sunt vechi, dar au fost relansate cu insistenţă odată cu alegerea de către UEFA – în septembrie 2014 – a Bucureştiului între oraşele care ar urma să organizeze turneul final Euro 2020: 13 oraşe europene în total.

Arena Naţională ar urma să organizeze patru partide, trei în grupe şi una în optimi. Pro Sport scria în septembrie 2014 că Bucureştiul a fost ales drept gazdă a campionatului şi ca urmare a planurilor administraţiei de a construi reţeaua de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă şi apoi de o zonă din apro­pierea stadionului-fanion – cartierul Pantelimon. Acum însă nici construcţia metroului Iancului – Pantelimon (continuare a liniei Drumul Taberei – Eroilor), care ar fi făcut posibil un traseu uşor de la aeroport la Arena Naţională, nu mai este de actualitate, deşi era în planurile Metrorex în momentul în care Capitala a prezentat dosarul prin care solicita să fie introdusă pe lista oraşelor care organizau campionatul. Nu este clar dacă, în aceste condiţii, Bucureştiul îşi va putea păstra dreptul de a organiza cele patru partide din cadrul campio­natului european de fotbal.

,,În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani docu­mentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou“, a spus ieri Ionel Oprea, în faţa consi­lierilor din Consiliului General al Municipiului Bucureşti care au aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea Magistralei 6 de metrou.

Linia de metrou până la Otopeni ar urma să aibă 14 kilometri şi 12 staţii, din care nouă în Bucureşti şi trei în judeţul Ilfov. Potrivit directorului tehnic al Metrotex, Magistrala 6 ar urma să aibă peron comun cu Magistrala 4, la staţia 1 Mai după care se dezvoltă către cartierul Pajura, deservind apoi zona de la bulevardul Expoziţiei, zona de la Gara Băneasa, zona comercială Băneasa. Alte staţii sunt Washington, la Ambasada SUA, Paris, la Şcoala Franceză, Bruxelles, la linia de centură a Bucureştiului; în Ilfov sunt trei staţii, la Primărie – Otopeni Centru, în zona Aqua Park – staţia I.C. Brătianu şi ultima staţie – Aeroport Otopeni, a precizat directorul Metrorex.

Ionel Oprea a mai explicat că vor fi săpate două tuneluri în paralel, cu o distanţă de cel puţin 500 de metri între ele şi urmează să fie cumpărate patru freze de săpat (TBM – Tunnel Boring Machine) care urmează să fie achiziţionate prin licitaţie.

,,Proiectul costă, în total, fără TVA, un miliard de euro, în care sunt incluse şi cele aproximativ 55 de proprietăţi private care ar urma să fie expropriate. Magistrala 6 se va finanţa o treime din creditul japonez contractat în 2010, iar din cele două treimi rămase – 75% din fonduri europene şi 25% de la bugetul de stat”, a mai adăugat Oprea.

Directorul tehnic al Metrorex a mai precizat că Magistrala 5, Drumul Taberei – Eroilor, va funcţiona la mijlocul anului viitor, luând în calcul şi perioada de teste, scrie zf.ro.

7 COMMENTS

  1. De ce am mai promis inainte de 2014 (anul nominalizarii oficiale) ca suntem in stare sa facem toate astea ? Ne-a placut sa aparem in fata televizoarelor sa ne laudam,sa ne dam mari,sa parem f.capabili si importanti si aici nu ma refer la federatia de fotbal ca nu ea construieste infrastructura rutiera si feroviara ! Ei uite ca au trecut 2 ani si nimic,credeti ca UEFA au o problema ? Ca ne vor ruga in genunchi sa nu-i lasam balta ? Neee,ei au mereu si un plan B,daca vad ca suntem impiedicati si nu facem niste proiecte absolut necesare si banale in tarile lor ne schimba,gasesc ei niste stadioane si niste sosele in toata Europa asta mare.

  2. Asta e, ghinion!
    .
    N-a fost bun, tandemul Ponta Președinte- Tăriceanu , Prim ministru , e bun ăsta iohannis , președinte- ciolos Prim -ministru .
    Nu l-au vrut(și mă uit în urmă cu mânie) ”manfred” Wernerii anului 2014(ce campanie PPEuropeană anti-Ponta, anti PSD, doamne!!!!) Și lumea a pus botul.
    Uitându-mă azi după wernerii care ne-au adus atât de mult rău ce citesc despre “comunistul” de Ponta pe vremea când ăștia îi făceau tot felul de mizerii wernerii autohtoni dar si ai lumii:
    http://specialarad.ro/premierul-ponta-semneaza-azi-in-china-contractul-pentru-trenul-de-mare-viteza-arad-constanta/
    Ați avut ”tăria” să-l deschideți?
    Baliverne, nu, baliverne ”comunistoide”, nu? Luați atunci de-aici actualitate românească, na-vă joshannis , na-vă cioloș!

    • in rest, da, astia suntem, niste oameni care iesim in strada doar la concertul Madonnei. Si avem conducatorii pe care ni-i meritam, din acest motiv!
      sa traiti bine pas cu pas!!

  3. Exista solutia pentru un metrou usor pe linia ferata deja existenta, care trece in proximitatea aeroportului Otopeni. Daca ar exista vointa se poate face cu ceva efort pentru ca numai maine e 2020.

  4. s-ar parea ca de fapt interesul e ca statul roman sa nu aiba nici un fel de infrastructura moderna. in ciuda “coruptiei genneralizate” aceasta marota a unor politicieni tampiti si a mass mediei, sub faldurile luptei anticoruptie dezvoltatrea economica a inghetat. avem cea mai stufoasa si stupida legislatie din domeniul constructiilor de orice fel. numai obtinerea avizelor si acordurilor pentru autorizatiile de constructie iti mananca 1-2 ani. idioata legislatie privind licitatiile cu tot felul de contestaii si rascontestatii iti termina orice proiect care nici macar nu a inceput. cred ca suntem tara cu cele mai multe si scumpe studii de fezabilitate iar atunci cand intr-un final se pun bazele pentru inceperea unui proiect sare si coana mita din papusoi, politia politica numita si dnna, pentru a inchide posibilitatea efectuarii de lucrari. ce mai vrem atunci? ce tot urla unii ca nu avem infrastructura? chiar nu se vede care sunt cauzele sau ne place sa ne aflam in treaba? faceti voi jurnalistii campanii de presa pentru a avea si noi acelasi regim de autorizare ca in strainatate, sa putem ca in maxim 3 luni sa fie semnata aceasta autrorizatie, faceti in asa fel incat sa nu mai exista eterna procedura a contestatiilor sau ca ea sa coste atat de mult incat sa fie descurajata si atunci sa avem pretentii. pana atunci ne tot intrebam de ce se poate moderniza chiar si asa usurel infrastructura in transilvania in timp ce orice proiect care ar lega muntenia de transilvania sau ar moderniza legaturile din muntenia sunt impiedicate prin orice mijloace.

Leave a Reply