Articol publicat de Pagina de Media
Ce a urmărit SIE prin campania de recrutare în care au fost implicați șase bloggeri? Cât a costat? Ce agenție s-a ocupat de proiectul cu bloggerii Vali Petcu (Zoso.ro), Costin Cocioabă (Costin.ro), Cetin Ametcea (cetin.ro), Cabral, Victor Kapra și Răzvan Baciu (RazvanBB?
Răspunsurile SIE pentru Paginademedia.ro, în articol.
Reamintim că, la mijlocul lunii martie, bloggerii implicați în campanie au publicat articole despre SIE, după o întâlnire cu două cadre ale Serviciului de Informații Externe. Materialele punctau faptul că Serviciul de Informații Externe face angajări, cu câteva dintre condiții (printre care vârsta este obligatorie, 23-35 de ani) și cu linkuri către site-ul SIE.
Ce a vrut SIE?
Oficialii SIE, pentru Paginademedia.ro:
“Campania de marketing online a avut ca obiectiv, pe lângă promovarea acțiunii de recrutare personal, conturarea profilului SIE ca angajator.
Am decis să facem acest lucru deoarece evaluările realizate în pregătirea campaniei au relevat faptul că tinerii nu iau în considerare o carieră în SIE fie pentru că nu cunosc (mai ) nimic despre SIE, fie nu au informații relevante despre instituție și despre specificul activității de informații externe.”
De ce bloggeri?
“Am dorit să arătăm cine suntem, cum suntem și ce facem, astfel încât tinerii atrași de o astfel de carieră să poată lua decizia de a aplica (sau nu) în cunoștință de cauză. Acestea au fost rațiunile pentru care am invitat bloggerii să ne cunoască și să vadă ceea ce am considerat noi a fi relevant pentru profesia noastră”, spun cei de la SIE.
Strategia de campanie a fost coordonată de Marius Deak – Green Pixel/Avandor.
Cât a cheltuit SIE?
Costul total, pentru toate serviciile aferente campaniei, inclusiv bugetul de media, a fost de 70.715 lei + TVA, răspunde SIE. Campania s-a desfășurat între 1 februarie și 5 mai pe cele șase bloguri, dar și pe Facebook.
În euro, înseamnă 15.500 de euro, fără TVA (18.500 de euro cu tot cu TVA). Răspunsul SIE nu precizează care a fost suma alocată fiecărui blogger.
Ce a inclus campania de imagine SIE de pe digital, “în contextul campaniei de recrutare a 85 noi cadre”:
– invitarea unor bloggeri, relevanți pentru audiența căutată, la discuții libere cu personal SIE: zoso.ro, cetin.ro, costin.ro, razvanbb.ro, cabral.ro, victorkapra.ro
– vizită la facilitățile de pregătire SIE (training bootcamp) în urma căreia fiecare blogger a descris ceea ce a văzut;
– o secțiune dedicată acestui proiect (www.sie.ro/bloggeri-la-sie/);
– utilizarea de tehnologii specifice pentru inregistrarea gradului de engagement al fiecarui utilizator atins de campanie;
– campanie media de promovare a mesajelor de recrutare prin intermediul Google, Facebook si Avandor (programmatic audience-buying si retargeting);
– lansarea unui portal dedicat înscrierilor/ depunerii dosarelor electronice.
Întrebările Paginademedia.ro și răspunsurile SIE, integral:
– Care a fost motivul pentru care ati pornit aceasta campanie de deschidere catre bloggeri?
– Ce legătură are aceasta deschidere cu imaginea pe care o au acum serviciile secrete din Romania?
– Ati lucrat in house sau cu o companie de PR specializata?
– Care a fost obiectivul cumularii campaniei de recrutare cu intalnirile cu bloggerii?
– Exista si o componenta financiara a campaniei? Susținerea campaniei de recrutare de câtre bloggeri este gratuită sau contracost?
Răspunsul SIE, integral:
Campania de marketing on-line a avut ca obiectiv, pe lângă promovarea acțiunii de recrutare personal, conturarea profilului SIE ca angajator. Am decis să facem acest lucru deoarece evaluările realizate în pregătirea campaniei au relevat faptul că tinerii nu iau în considerare o carieră în SIE fie pentru că nu cunosc (mai ) nimic despre SIE, fie nu au informații relevante despre instituție și despre specificul activității de informații externe.
Analiza materialelor, datelor și informațiilor despre SIE disponibile public ne-a arătat faptul că acestea vizează aspecte nereale, exagerate, preponderent prejudecăți, sunt concentrate pe senzațional sau scandal și sunt furnizate de persoane de multe ori neavizate, lipsind aproape cu desăvârșire elementele concrete și reprezentative ale carierei de ofițer SIE.
Am dorit să arătăm cine suntem, cum suntem și ce facem, astfel încât tinerii atrași de o astfel de carieră să poată lua decizia de a aplica (sau nu) în cunoștință de cauză. Acestea au fost rațiunile pentru care am invitat bloggerii să ne cunoască și să vadă ceea ce am considerat noi a fi relevant pentru profesia noastră.
Strategia de campanie a fost coordonată de domnul Marius Deak (GreenPixel / Avandor) care este autorizat, în limita Angajamentului de confidențialitate, să vă ofere și alte elemente specifice de interes pentru publicatia dvs.
În privința componentei financiare, costul total, pentru toate serviciile aferente campaniei, inclusiv bugetul de media, a fost de 70.715 lei + TVA.