România are nevoie de o politică națională de incoming pentru că o țară puternică turistic este cea care știe să atragă turiști străini, a declarat, miercuri, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea, într-o conferință de specialitate.

‘Avem un minister al Turismului, dar care nu este încă prea funcțional, se organizează practic de la zero. Avem însă o sumă dublă prevăzută în bugetul ministerului pentru promovarea turistică a țării. Pe noi ne interesează creșterea incoming-ului. Să aducem mai mulți turiști în România. Este bine că românii călătoresc mult în România, dar vrem și bani proaspeți de afară. Noi, cu 2,5 milioane de turiști străini în 2016, suntem, la nivel mondial, o glumă. Iar dintre aceștia, un milion și ceva vin pe corporate, pe business. Sunt buni și ei, consumă hotel, mese, dar pe partea de leisure avem sub un milion de vizitatori. Nu putem să ne comparăm cu țările care au 60-80 milioane de vizitatori anual’, a spus Alin Burcea.

Acesta a apreciat că trebuie găsită o formulă pentru creșterea incoming-ului, dincolo de participarea agențiilor la târgurile internaționale de turism.

‘Ne trebuie ceva mai mult. Din 2.400 de agenții câte sunt licențiate, doar 40 de agenții fac incoming. De ce? Pentru că nu există nici un avantaj pentru cei care fac incoming. Ne trebuie o politică națională de incoming. Am discutat cu ministrul Turismului să facem o astfel de politică, să atragem agențiile inclusiv cu metode fiscale, să facă incoming. De exemplu, la fiecare turist străin adus să se scadă niște bani din impozitul pe profit. O țară puternică turistic este cea care știe să aducă străini’, a adăugat Alin Burcea citat de Agerpres.

Președintele ANAT a precizat că la nivelul asociației se discută despre înființarea unei școli de incoming sub forma unui seminar de trei luni, pentru că în facultăți nu se studiază modul în care poți atrage turiștii străini în țară. O altă problemă este modul în care România se prezintă la târgurile internaționale, Burcea considerând că realizarea standurilor pentru manifestările cu public și cele B2B este neprofesionistă.

9 COMMENTS

  1. Speram sa fie lasati sa isi faca treaba, pt ca daca li se zangane catusele la urechi a amenintare la fiecare miscare tocmai ca sa se impiedice orice progres… inseamna ca nu s-a schimbat nimic, iar schimbare e necesara in alta parte.

  2. Cu pesedeul in frunte slabe sanse de progres! Trebuie predictibilitate nu legi impuse de condamnati pe sub masa noaptea ca hotii!

  3. Turismul trebuie sa devina o industrie serioasa in Romania, aceasta are ce oferi turistilor iar, infrastructura de transport trebuie pusa la punct cat mai urgent si atunci vom conta si noi la acest capitol.

  4. Romania inca nu are “infrastructura” necesara pentru deplasare rapida cu trenul sau cu “auto” dintr-un loc intr-altul. Semnalizarea rutiera este deficitara, semnalizarea “siturilor” arheologice si a locurilor interesante de vazut sau de vizitat, la fel… Inca mai exista zone in care mediul este afectat de poluare sau de ramasitele “industriei” dinainte de ’89.

    Stam prost la capitolul “curatenie”, sau avem zone in care “turistul” nu poate vedea decat blocuri…
    In afara de asta, ceea ce era vechi si frumos (in materie de arhitectura), a fost distrus, lasat in paragina, mascat de alte cladiri mai noi, sau eventual murdarit cu spray-ul cu vopsea…

    Personalul care lucreaza in “industria turismului” nu prea zambeste “profesional”, pentru ca fiecare are problemele lui acasa , iar la serviciu nu este platit “cum ar trebui”.

    Exista enorm de multi “investitori” si “oameni de afaceri” care au bani “fara numar, fara numar”. Acestia isi inchipuie ca daca “trantesc” o constructie cu pretentie de hotel intr-o zona frumoasa (natura ,peisaj, etc.) , se vor umple rapid de bani, adica isi vor “recupera investitia”…Dar in “vest” sunt extrem de multi turisti care cauta natura, linistea, plantele, pasarile dintr-o anumita zona. Ei vor sa locuiasca in cladiri cu arhitectura locala specifica, sa consume produse specifice zonei respective, sa vada care sunt obiceiurile din zona.

    Nu stiu daca “responsabilii” romani cu “turismul” au avut, au, sau vor avea vreodata curiozitatea sa citeasca “impresiile” turistilor (despre Romania, despre diverse hoteluri, despre taximetristii din Bucuresti)…. pe cele cateva forumuri in limba engleza si franceza.. Si nu stiu daca au auzit, de exemplu, de traseul “EuroVelo6” pe care foarte multi turisti straini l parcurg cu bicicleta de-a lungul Dunarii, de la izvoare, pana la Sulina sau Sf.Gheorghe.Sa citeasca ce scriu acestia despre portiunea de traseu care trece prin Romania.
    Aceasta portiune nu este de loc marcata si exista zone de traseu in stare deplorabila, pline de gunoaie, pe unde se grabesc sa treaca cat mai repede. Localitatile prin care trece acest traseu nu au nici macar un panou, cat de mic ar fi, cu informatii despre istoria lor sau despre ce ar putea vizita un turist pe bicicleta in zona respectiva, unde s-ar putea caza, unde ar putea face cumparaturi (harti, alimente, produse de stricta necesitate, etc.) sau unde si-ar putea repara bicicleta…

    In afara de toate astea, ma uimeste faptul ca de fiecare data cand apar intrebari referitoare la “Bucuresti” pe aceste forumuri, intotdeauna se gaseste cineva care scrie ca aici nu prea au ce vedea, asa ca sa ia trenul sau masina si sa fuga repede in Transilvania…. : -)

  5. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) şi ”bolovanul” aruncă cu rahatul propriu în alţii când e vorba despre dezvăluiri! Tocmai el/ei 🙂 :))))) salvatorii Românoei şi a românilor(râsurile care mint şi manipulează pe faţă)!
    ””’Nicușor Dan, în război cu Antena 3: ‘Linşaj mediatic””’
    (spală-te pe dinţi, bot şi-n gură, opreşte-ţi excrementele în buzunarul propriu şi nu le înstrăina…că îţi sunt necesare pentru viitor/folos propriu!)
    http://www.stiripesurse.ro/nicu-or-dan-in-razboi-cu-antena-3-linsaj-mediatic_1180102.html

  6. Turismul, da, corect ar putea fi unul din motoarele importante ale economiei. Total de acord : “România are nevoie de o politică națională de incoming pentru că o țară puternică turistic este cea care știe să atragă turiști străini”.
    Sigur, infrastructura e una din probleme, insa eu cred ca ar putea fi gasite solutii. Romania chiar are un potential turistic extraordinar, foarte atractiv.

    In perioada de glorie a turismului la noi, am lucrat cativa ani ca ghid- ’77 -’81. Perioada considerata f. buna a fost cea incepand cu anii ’70.

    Perioada în care turismul “a duduit” în Romania a contribuit si la dezvoltarea tu­rismului extern al germanilor. In acei ani, Germania Occidentală a devenit cel mai mare “trimitator” de turisti în strainătate, aceasta si din motivul că Romania isi marise capacitatea de primire.

    La înce­pu­tul anilor ’70, cand s-a terminat constructa primelor hoteluri din Olimp, locurile din acestea erau deja contractate pe pietele din Germania, Olanda, Belgia, Franţa, Marea Britanie, Italia. La fel s-a întâmplat în Poiana Brasov. Se ajunsese ca, în sezon, locurile in hoteluri să fie ocupate aproape în totalitate de turistii strsini.

    A venit, apoi, accidentul nuclear de la Cernobil si marele operator TUI s-a retras. Au mai stat vreo trei ani în spe­ranta revenirii la normalitate Neckermann şi ITS, firme care contribuisera puternic la dezvoltarea turismului în Romania, dar se dezvoltasera si ele prin această colaborare. În final, au plecat si ele .In perioada de glorie soseau zilnic cinci-sase chartere.

    De asemenea in acea perioada se dezvolta si turismul pe relatia tari socialiste: in special Cehoslovacia , Polonia trimiteau turisti multi.
    Tarile nordice (Suedia, Norvegia) trimiteau turisti la noi, iarasi, destul de multi in special pe litoral.
    In Neptun, Olimp, Poiana Brasov, dar si in Costinesti auzeai peste tot vorbindu-se in limbile : franceza, engleza, italiana, germana, suedeza, in Costinesti mai mult poloneza si ceha.

    Delta Dunarii la fel, vizitata de straini. Excursiile cu salupe pe canale, bucataria specifica -peste etc….Turistii straini absolut savurau si laudau preparatele noastre din peste.
    Obiective istorice -arhelogice desigur in prim plan.
    Folclorul peste tot bine promovat, spectacole dans-muzica -traditii, port traditional. Pai strainii dansau hore si alte dansuri populare de “rupeau ringul” :). Se distrau si erau f. incantati de atmosfera.
    Degustarile de vinuri la crame -murfatlar, in special.

    Da, exista atunci o politica bine gandita si bine implementata-existau profesionisti adevarati in ONT si in BTT. Deci se poate, chiar daca datele sunt altele acum.

    Acum, (de fapt de cativa ani) insa s-a gresit enorm si e condamnabil modul in care au fost lasate se deterioreze statiuni frumoase precum Olimp -Neptun -Jupiter -Venus.

    Imi doresc sa vad turismul la noi macar asa cum era “pe vremuri” …anii de glorie, iar acum ai potentialul si mai mare : turismul religios-manastiri, turismul agro, Delta Dunarii cu, capacitati turistice mai multe si mai atractive …etc..

    Tarile cu incoming crescut observ ca se orienteaza foarte mult spre turistii japonezi si chinezi, care sunt in numar mare in turismul international si sunt doritori -deschisi in a descoperi locuri noi, deosebite. Parerea mea, Romania chiar prezinta interes din punct de vedere turistic pentru japonezi, ii vad impresionati cand vizualizeaza fotografii cu peisaje de la noi, cu manastirile si cele pe specific -traditii folclorice.

    La Minister trebuie 100% profesionisti in domeniu, oameni cu o activitate turistica acumulata in ani si ani de experienta si contacte-relatii foarte bune cu operatori din toata lumea. VIZIUNE si IMAGINATIE CREATIVA in strategia de promovare.

    Romania ar trebui sa fie la un nivel de top in turism pentru ca are potentialul de baza : mare, munte, delta. O intrebare pe care toti ar trebui sa si-o puna de ce Ungaria fara munti, mare si delta, produce bani din turism de 3-4 ori mai mult ca Romania?.

    Asadar o alta abordare. Turismul este si poate fi motorul economiei. Dar trebuie sa ai cu cine, oameni devotati, buni profesionisti si da, sa isi iubeasca tara. Sa faca din turism si un act de mandrie prin faptul ca pot arata lumii o tara cu adevarat frumoasa.

  7. ce poate sa atraga la Romania? hotelurile? soselele? autostrazile? garile? aeroporturile? statiunile de schi? litoralul, insulele exotice? chelnerii, restaurantele? campingurile? frumosul Bucuresti cu ale sale moderne taxiuri?
    cita naivitate la astia cu turismul…

    cita vreme nu exista minima infrastructura functionala si cita vreme iti ia 60 de euro pe noapte o camera meschina la o pseudopensiune in care se fac nunti si botezuri nu e nici o sansa.
    Avem doua nise in turism: curvele si turismul balnear, la asta se rezuma frumusetile patriei pentru straini. Restul sunt povesti.
    Bogatii oricum pleaca afara, macar saracii sa faca turism in Romania… desi la noi e mai scump si decit in Turcia, Grecia si Spania si mult mai de kkt asa ca si asta cu “saracii” e cam iluzorie…

Leave a Reply