In ultimul an, compania TAROM a fost subiectul unor critici justificate in legatura cu numeroasele probleme pe care le-a generat, din lipsa performantei si viziunii conducerii.
Dintr-o companie cu o buna reputatie de incredere in siguranta zborului ani buni, TAROM e azi un brand de care multi incep sa se fereasca.
Cei mai multi dintre angajatii acestei companii sunt oameni bine pregatiti : piloti, copiloti, personal de cabina, tehnicieni.
Cele mai serioase si ingrijoratoare incidente repetate aproape zilnic sunt :
- 1. intarzieri masive, cu orele, pe multe destinatii, atat la ora de decolare cat si la cea de aterizare
- 2. probleme tehnice zilnice cu avioanele, fapt care induce o stare de nesiguranta si neincredere in companie si in securitatea zborului pentru pasageri
- 3. un haos organizatoric ce se vede in cele doua probleme subliniate anterior ; o gestionare jalnica a departamentului tehnic, unde din 700 de angajati muncesc efectiv maxim 200 din motive dubioase ; lipsesc constant piese de schimb; avioanele sunt oprite si pe pista din motive tehnice
- 4. o echipa manageriala – director, consiliu de administratie – formata pentru prima oara in istoria companiei din persoane ce nu au nici o legatura cu domeniul specific al aviatiei, al managementului companiilor aeriene
- 5. pierderi financiare masive, destinatii profitabile cedate prin coruptie, bilete de 2 ori mai scumpe decat alte companii pe aceeasi destinatie, flota invechita
In acest context foarte complicat, in loc sa raspunda si sa ia masuri drastice pentru gravele probleme tehnice ale aeronavelor si lipsa elementara de punctualitate, conducerea TAROM anunta ca se introduc filme si acces internet pe avioane.
Exact asta lipsea !
==================
TAROM lansează AirFi, un serviciu de intranet la bordul aeronavelor, acesta urmând să fie disponibil din a doua jumătate a lunii august pe rutele Madrid, Barcelona și Dubai, cele mai lungi pe care le operează compania în acest moment, a declarat, joi, directorul general interimar TAROM, Gabriel Stoe.
“În prima fază, acest serviciu va fi disponibil pe rutele Madrid, Barcelona și Dubai, cele mai lungi pe care le avem noi deocamdată. În acest sens, noi am elaborat un plan de implementare a acestui sistem care se va regăsi, în final, pe toate aeronavele din flota TAROM, inclusiv pe rutele interne. Începutul acestui calendar este jumătatea a doua a lunii august, când, în afara rutelor menționate, încercăm să îl punem și pe charterele pe care le vom avea. Este un serviciu suplimentar oferit pasagerilor noștri”, a spus Stoe, într-o conferință de presă.
El a subliniat că acest serviciu nu va aduce pasagerilor costuri suplimentare, iar baza de date stocată pe dispozitivul AirFi va fi permanent îmbunătățită, în urma feedback-urilor venite de la pasageri.
“Acest serviciu este rezultatul unei negocieri cu dnata Catering, membru al Grupului Emirates, și am reușit diminuarea costurilor și accesul către acest serviciu. Nu vom avea costuri suplimentare ce vor fi transferate pasagerilor. Este o bază de date pe care, în urma feed-back-urilor primite de la pasageri, vom încerca să o dezvoltăm și să o îmbunătățim. Două dispozitive montate la bordul unei aeronave de 180 de locuri permit conectivitatea tuturor pasagerilor și accesul la toate informațiile stocate pe hardul acestui dispozitiv. Ne dorim să instalăm și o platformă de cumpărături pe care pasagerii pot face în timpul zborului cumpărături în mediul online cu livrare la domiciliu sau la destinație”, a afirmat șeful TAROM.
AirFi este cel mai mic sistem portabil de divertisment la bordul avioanelor din lume care permite accesul pasagerilor la o platformă ce oferă o gamă largă de opțiuni: magazin, chat cu ceilalți pasageri, jocuri, informații despre destinațiile de călătorie, reviste, ziare, știri — sub formă de newsfeed, filme și muzică. De asemenea, platforma include și un formular de păreri asupra serviciilor TAROM, astfel încât fiecare pasager va putea transmite companiei nevoile și dorințele, aceasta încercând să îmbunătățească serviciile și să răspundă ”cât mai direct și corect pasagerilor”.
===========
Cele două aeronave Airbus 310 aflate în flota TAROM vor fi înlocuite până la sfârșitul anului cu două aparate narrow-body de 180 de locuri, al căror preț este în jur de 5 milioane de dolari, iar cele vechi vor fi valorificate, a declarat, joi, directorul general interimar TAROM, Gabriel Stoe.
“Înlocuirea aeronavelor este o prioritate, fiind și cuprinsă în bugetul acestui an. Odată cu aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al companiei, în nota de fundamentare au fost cuprinse o serie de măsuri concrete. Cele mai importante, credem noi, sunt cele referitoare la flotă. Avem în vedere procesul de înlocuire a celor două aeronave Airbus 310 până la finele acestui an. Am făcut demersurile necesare, suntem în cadrul procesului de luare a deciziilor care, la o companie de stat, față de una privată, durează și este mult mai bine formalizată. Sperăm ca până la finele anului să avem livrate aceste două aeronave”, a afirmat Stoe, într-o conferință de presă.
Potrivit acestuia, decizia luată vizează doar tipul de aeronavă, nu și producătorul. Astfel, sunt vizate modelele cu 180 de locuri, narrow-body, respectiv A 320 sau Boeing 737.
“Decizia, să spunem că este oarecum definită. Sunt aeronave cu 180 de locuri narrow-body, care să corespundă flotei și necesităților de trafic. Mă refer la nivelul de încărcare, la rutele operate și la distanța pe care operăm aceste aeronave. Producătorul nu este decis, ci doar tipul de aeronavă, respectiv cele de 180 de locuri. Pot fi A 320 sau Boeing 737”, a precizat șeful TAROM.
Întrucât timpul de livrare a acestor aeronave variază între 4 și 6 luni, acestea vor ajunge în flota TAROM la sfârșitul anului. Stoe a adăugat că prețul noilor aeronave variază între 5,1 și 5,3 milioane de dolari.
“Spun că vor fi livrate până la sfârșitul anului pentru că perioada de pregătire a acestora durează. Ne trebuie o anumită configurație care să se adapteze cerințelor și capabilităților TAROM, astfel că timpul de livrare a acestor aeronave este undeva între patru și șase luni”, a explicat acesta.
În ceea ce privește aeronavele vechi Airbus 310, acestea vor fi valorificate fie prin vânzare, fie prin închiriere, modalitatea nefiind încă decisă. Una dintre aeronave este operabilă până la 12 septembrie 2016, iar cealaltă, datorită mentenanței, poate fi folosită până după 31 decembrie, la începutul anului următor.
“Avem în vedere valorificarea celor două aeronave ce vor fi înlocuite. În acest moment nu avem o soluție. Suntem în cadrul elaborării acelei proceduri care va asigura cadrul și transparența necesară pentru valorificare. Trebuie văzute posibilitățile existente pe piață. Oricât ne-am dori să valorificăm, să vindem aceste aeronave, să le închiriem, depinde de ceea ce are piața disponibilitate. Încercăm o valorificare în condiții cât mai bune, dar trebuie să ne adaptăm realităților pieței. Una dintre aeronave este operabilă până la 12 septembrie 2016, iar cealaltă, datorită mentenanței, poate fi folosită până după 31 decembrie, la începutul anului următor”, a mai spus Stoe.
El a adăugat că aeronavele vechi nu mai pot zbura cu pasageri, ci doar în regim cargo.
“Dacă cineva dorește să zboare cu ele, poate să o facă în mod real doar în regim cargo”, a subliniat oficialul TAROM.