In ultimii doi ani, starea tehnica a avioanelor Tarom a devenit ingrijoratoare. Numeroase intarzieri la decolare si aterizare, curse anulate, incidente raportate de comandantii de zbor.

Dupa un mandat catastrofal si suspect de pagubitor, sub conducerea reprezentantului PDL Ruxandra Brutaru, Tarom a acumulat datorii de peste 300 de milioane de euro. A urmat mandatul foarte contestat al belgianului Heinzmann. Azi compania e condusa de un inginer de aeronave, Dan Plaveti, numit de guvernul Ciolos.

Situatia ramane dramatica, fapte dubioase au loc in hangarele Tarom, unde sunt intretinute si reparate cu prioritate avioanele unor companii private low-cost precum Blue Air, unele chiar contra unor sume cash, fapt extrem de grav.

Candva un reper al sigurantei si al unui zbor placut, Tarom transmite azi in fiecare zi un mesaj de nesiguranta si ingrijorare pasagerilor sai. Nu exista zi in compania aeriana a statului roman fara probleme tehnice ale avioanelor, fara intarzieri, fara neplaceri provocate pasagerilor. Asta in ciuda unor echipaje de piloti, copiloti si insotitori de zbor apreciati.


Un avion care a decolat în această dimineaţă de pe Aeroportul Otopeni cu destinaţia Amsterdam s-a întors pe pistă după 35 de minute de zbor. Potrivit Antena 3, pilotul ar fi semnalat probleme tehnice după ce a observat la bord o indicaţie necorespunzătoare. 117 persoane erau la bordul aeronavei.

Aeronava a decolat în jurul orei 9.15, însă s-a întors pe aeroport la 9.50. Reprezentanții TAROM nu au vrut să comenteze incidentul, scrie stiripesurse.ro

 

9 COMMENTS

  1. e bine ca macar pe blogul asta se spune ca e ceva dubios cu Blue Air, ca pe site-ul Antena 3 la cateva saptamani apare o stire despre blue air care incepe de fiecare data asa: “Blue Air, compania numarul unu in Romania… bla bla”. Si nu pare a fi publicitate, pt ca nu e semnalizata ca atare. Deci… peste tot sunt si oameni-uscaturi…

  2. e un dezastru comandat iar “sursele” tot ne spun de un troc privind cumpararea de catre o firma frantuzeasca a taromului via julien chiar daca altii ar vrea ca taromul sa incapa pe mana nemtilor. de aici si situatia acestei companii. e un obicei de mult promovat in economia romaneasca de a a distruge companiile care merg si a le oferi pe tava “investitorului” strain. ce sa-i faci daca economia romaneasca e un maldar de foare vechi? nu sub deviza asta maldarul a fost luat aproape gratis de straini si acum banii se duc in buzunarele din afara tarii?

    • Un alt zvon era ca intram cu Tarom-ul in sfera Inaltei Porti de la Constantinopol.
      E asa de nesigura si cu probleme tehnice ca-i o bataie pe ea mai rau ca-n Pampas.

  3. Tarom e falimentata cu buna stiinta, de citiva ani, ca sa fie data pe nimic. La fel ai aeroportul Otopeni.
    Cel mai probabil cu Tarom modelul e ca li se creeaza din interior probleme pentru ca imaginea sa fie proasta, daca imaginea e proasta oamenii in evita, daca ii evita se decapitalizeaza, daca nu au bani nu isi innoiesc flota, daca nu isi innoiesc flota pierd destinatiile si daca nu mai au destinatii pot pune lacatul pe usa.
    Cind situatia va deveni cu adevarat foarte grava “investitorul strain” va fi prezentat si perceput ca un mare salvator al unei companii romanesti de traditie 🙂
    Cum Tarom e in SkyTeam, cistigatorul pare a fi AirFrance.. Ceea ce inseamna ca, in spiritul bunei cooperari europene, aeroportul va fi facut cadou nemtilor.

Leave a Reply