Home Articole TAROM pierde suprematia. Agonia continua

TAROM pierde suprematia. Agonia continua

5761
12
SHARE

Ziarul Financiar scrie ca Aeroportul Otopeni, principala poartă aeriană de intrare în ţară, a ajuns anul trecut la un trafic de aproape 11 milioane de pasageri, în creştere cu 18% faţă de anul precedent.

Compania aeriană low-cost Wizz Air, liderul pieţei locale, a trecut anul trecut pe primul loc ca în clasamentul celor mai mari operatori aerieni în funcţie de numărul de pasageri transportaţi din şi spre aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, arată datele de la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), cea care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei.

Reprezentanţii companiei nu oferă însă informaţii privind numărul de pasageri pe fiecare operator aerian în parte.

Astfel, Wizz Air din Ungaria a depăşit compania de stat Tarom pe cel mai mai aeroport din ţară, după ce în 2011 a întrecut opera­torul român şi în clasamentul general.

Tarom a pierdut anul trecut şi poziţia a doua în topul celor mai mari companii aeriene după numărul de pasageri transportaţi pe rutele din şi spre România, în faţa Blue Air. Wizz Air a transportat anul trecut 5,5 mi­lioane de pasageri în total din şi spre România, în timp ce Tarom a avut doar 2,41 milioane de clienţi. Blue Air a transportat aproape 3,6 milioane de oameni în 2016, conchide zf.ro


PS : TAROM traieste o veritabila drama de ani buni. Management prost, avioane vechi, intarzieri si probleme tehnice zilnic, patronaj politic de-a dreptul toxic de la Ministerul Transporturilor. Pilotii si personalul de bord raman singura valoare certa a unei companii romanesti candva reper pentru servicii bune si respect fata de pasager. Astazi, TAROM isi prelungeste agonia prin numirea unui director general din zona miniera si giurgivenizarea Consiliului de Administratie prin plasarea unor neaveniti pe filiera Badalau-Cuc.

12 COMMENTS

  1. bine ca va plangeti pe blog. Cand l-ati avut pe Dragnea in emisiune in loc sa il intrebati de TAROM ati preferat cancanuri de Cotroceni.

      • eu fac pariu ca, chiar daca n-ar mai merge NIMENI cu Taromul, asta tot ar functiona, asa in paguba 100%! stii de ce? pt ca e o companie de unde se sug bani. de catre cine? de catre aia care “nu vad nimic dubios la Tarom”: SRI si DNA

      • De bugetul capitalei ce zici ? 220 milioane de euro pentru subventii in cel mai bogat oras din Romania.

        • ce sa zic? ai impresia ca toti din bucuresti sunt bogati? ca cei pt care e subventia sunt la fel de bogati precum corporatiile care dau dimensiunea financiara a orasului?

        • simplu: daca n-ati mai veni toti buluc in Bucuresti, am avea mai putina populatie in Capitala, un buget mai mic, voi ati avea un buget mai mare si ati trai mai bine:
          concluzia: alora care cred ca Bucurestiul s-a cocalarit, le raspund DA, s-a cocalarit, dar prin absortie din tara, ca aia destepti pleaca afara si scursurile vin in Bucale ca “umbla cainii cu covrigii in coada la salar’ ” 🙂
          sau tu cum ai vrea, sa aiba Sibiul buget mai mare ca Buc? :)))
          oricum, tot fatade ar renova de toti banii…
          si o parere f personala: bugetul e mic in provincie, nu e mare pt Bucuresti, dar voi judecati pe principiul “sa moara capra vecinului”, nu cum sa facem sa avem si noi buget mai mare.
          QED

  2. eh, nici in afara companiile de stat nu stau asa bine vs privati. Ii Italia e la fel: Alitalia vs Ryanair, in Anglia si Irlanda e la fel, in Spania cu atat mai rau…
    nu cred ca asta e problema. problema e ca TAROM vrea sa aiba aceleasi venituri ca Wizzair transportand pasageri mult mai putini, cu avioane mult mai vechi si in conditii tehnice mult mai proaste.Adica cu preturi de bilete muuuult mai mari!
    adfica idiotilor din board atat le-a dat prin cap, asta e managementul de top pe care il platim toti, fiecare dintre noi, adica statul, catre Tarom.
    ce mi se pare ffff IMPORTANT este ca DNA NU SE ATINGE de TAROM (si de CNAIR).
    Oare de ce? ;p
    dupa cum vedeti, in Romania nimeni, nici intern si nici extern (in afara de privati) nu are interesul ca transportul, in totalitatea sa, sa functioneze.
    principalul beneficiu pe care il vinde o companie aeriana in zilele noastre, este SIGURANTA!
    \(siguranta zborului, a orarului, a escalelor). la niciunu din punctele astea Tarom nu sta bine deloc. si culmea, pe aeroportul lor, adica OTP!
    deci, problema nu e la Tarom, problema e acolo unde NU SE VREA ca TRANSPORTUL in GENERAL, sa mearga in Rom.

  3. TAROM nu o sa falimenteze niciodata chiar daca asta ar insemna sa fie vesnic pe pierderi. Cineva trebuie sa ii transporte pe parlamentari din tara la Bucuresti voi credeti ca vre-un parlamentar o sa se urce cu saracii in low-cost?

    • Ciolos. Nu europatlamentar. Ditamai comisarul european si pe vreamea aia ministrul Romaniei. Exista si poze. Search Google

Leave a Reply