Home Articole Tensiuni Guvern-sindicate din cauza lipsei de autostrazi

Tensiuni Guvern-sindicate din cauza lipsei de autostrazi

2363
30
SHARE

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la Braşov, întrebat despre protestul organizat la Mioveni de angajaţi de la Dacia, că dacă aceştia ”o mai ţin în mitinguri, o să se mute producţia în Maroc”, el făcând apel la raţiune din partea liderilor de sindicat.

Întrebat ce părere are despre protestul angajaţilor de la Dacia, nemulţumiţi că fabrica ar avea pierderi din cauză că autostrada Sibiu-Piteşti nu a fost construită, premierul a răspuns: ”Hai să fim serioşi. Eu ştiu că sunt pe profit“.

Premierul a făcut apel la liderii de sindicat de la Dacia să fie rezonabili, pentru că altfel compania îşi poate muta producţia în altă ţară.

”Eu mai ştiu că, dacă o mai ţin în mitinguri, o să se mute producţia în Maroc. Deci, fac un apel la liderii de sindicat, eu ştiu foarte bine care este nivelul de salarizare la Dacia, ştiu foarte bine câte proiecte am sprijinit cu ajutor de stat, ştiu foarte bine că Dacia este importantă pentru noi şi pentru România şi fac un apel la raţiune din partea lor, pentru că la un moment dat au fost foarte aproape, în decembrie dacă nu mă înşel, de o criză mare cu patronatul, nu cu noi. Întotdeauna să fie rezonabili pentru că altfel, nu uitaţi, Dacia are o variantă şi eu nu vreau să-i văd, din cauza grevelor şi a sindicatelor, că se mută în altă parte“, a adăugat Ponta.Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la Braşov, întrebat despre protestul organizat la Mioveni de angajaţi de la Dacia, că dacă aceştia ”o mai ţin în mitinguri, o să se mute producţia în Maroc”, el făcând apel la raţiune din partea liderilor de sindicat.

30 COMMENTS

  1. cei de la sindicat să se adreseze cu o plîngere la DNA să se ancheteze unde sunt sau în ce buzunare au intrat fondurile alocate de 25 de ani de zile pentru şosele/autostrăzi!

    • Ce crezi ca au inebunit?Pai de la buget au mers marafetzii la asfaltangiu,de la el la un partid si de la partid si pe la unii lideri de sindicat,ca sa faca agitatie cand si cum trebuie, ca motive in tara asta se gasesc ele cumva.

  2. Salut demersul sindicatelor. Ponta ar face bine si ar mai lasa aroganta acasa,mai bine ar face ceva,decat sa ameninte. Hai sa ii vad eu pe aia de la Renault plecand in Maroc.Pentru moment,nicio mare companie nu se va mai exinde in nord-vestul Aficii.

    • Pai ce saluti? Ca unii zic ca au pierderi ca nu au ei o autostrada sau aeroport la poarta,iar altii ca nu au gaze sau energie electrica mai ieftine?Peste tot sunt si interesele locurilor de munca,dar asa toata lumea are pierderi pentru ca ii lipseste ceva si vrea de la stat.Si tocmai aia tipa mai tare,care pe la spate baga betze.Dumitru Costin era organizatorul sef pe la protestatari,liderul sindical al lui peste, care nu demult, participa la chermezele pedeleului.

      • Salut orice demers de protest,punct! Nu apar niciun partid,ii vad lamentandu-se si pe unii si pe altii de Kovesi si Coldea,ce clasa politica??? Si apoi starea drumurilor e o realitate,lipsa autostrazilor duce la subdezvoltare. Hai,pa!

  3. mitomanul in loc sa inteleaga pericolul plecarii Renault din Romania plagiatorul da tot in cei ce lupta pentru viitorul romanesc…Conducerea Renault a avertizat de mai multi ani ca daca aceasta portiune vitala pentru transportul extern al autvehiculelor nu se va realiza vor pleca…iar nesimtitul tot ameninta…

  4. asta e o poveste veche. erau zvonuri de anu trecut ca sefii de la dacia parca ar renunta la mioveni. domnu radu, daca tot intra monta in direct , va rog frumos sa-i cereti demisia, sa nu isi mai bata joc de oameni.
    exista stire ca sefii de la dacia si-au exprimat ingrijorarea cu privire la realizarea autostrazii : “Şefii Dacia lansează un AVERTISMENT DUR pentru guvernanţii români” titlu de pe un siturile de stiri. daca ponta a discutat altceva cu sefii de la dacia, sa spuna exact care sunt problemele acolo si daca este adevarat ca dacia pierde 68 de euro din cauza lipsei autostrazii pana la granita. trebuie sa fie mediator mizerabilul.
    sa dea vina pe salariile mari si nu pe lipsa autostrazii, sau macar lipsa unei garantii clare ca autostrada sibiu-pitesti e prima prioritate, e de o batjocura rara.
    JOS PONTA !!! JOS PSD !!!
    LASATI DREACULUI POSIBILITATEA INFIINTARII USOARE DE PARTIDE POLITICE SA EXISTE ALTERNATIVE LA JEGURIILE ASTEA !!! ALTFEL RAMANEM CU PSD SI PNL PE VIATA !! PONTA TREBUIA BATUT DE MINERII LUI ILIESCU IN PIATA UNIRII !!
    DE 3 ANI AUZIM CA DOAR CA BASESCU E DE VINA SI ACUM SINDICATUL !!

  5. Această manifestare de la Mioveni, este doar un efect la cei 10 ani cât au furat din ţara asta.
    Este un efect, pentru că SRI, DNA, DIICOT au dormit în ultimii 10 ani.
    Dacă instituţiile îşi făceau treaba, erau şi bani de autostrăzi, spitale, salariile medicilor.
    Eu pe băse nu l-am auzit niciodată să zică: procurorii dacă nu sunt mulţumiţi, să plece afară (în frunte cu kovesi)…

  6. nu inteleg de ce statul roman trebuie sa stea drepti in fata firmelor private.ptr. ca renault sa faca economie la transportul daciilor in europa de vest trebuie cheltuite sute de milioane de euro din banul public?daca va construi autostrada cu parteneriat privat si vor baga taxe de autostrada credeti ca francezii de la renault o vor folosi?nu.renault vrea sa plece din romania [ca si omv si alte multinationale ptr.care nu mai sunteminteresanti]si cauta motive.este aceeasi situatie ca in cazul firmei kraft jacobs cand au plecat din brasov.au motivat ca nu au spatiu sa se extinda.cand primarul brasovului le-a oferit gratuit teren au inceput sa o dea la intors.are dreptate dl.serbanescu:strainii din multinationale sunt niste nesimtiti care nu vad decat profit-cat mai mare si cat mai repede.dupa aceea isi strag catrafusele si pleaca.in curand vom conduce masini facute in papua-noua guinee.

  7. Dar pe vremea lui Boc de ce nu ati guitat nimic despre autostrada aia? Va apucat acum ca ati vazut ca sunt unii mai fraieri si mai fac cate ceva in tara asta .Ce nu au facut aia,le vreti acum peste noapte pe toate.Niste oameni normali la cap i-ar injura p-aia care pun bete in roti si blocheaza orice, cu tot felul de contestatii,cum a fost si in cazul manualelor scolare.Si apoi numai autostrada aia trebuie facuta?Si liderii lu peste cica nu se face autostrada caci “sunt interese de partid”.Pai interesele de partid fac cate ceva umflat cu parandarat ca pe vremea lui udrea.O baga si ei ca niste basisti ce sunteti cu totii. Lasa ca vine basismul vostru la loc ,mai omoara niste lume,mai inchide una alta,mai taie salarii la greu,ca sa va faca autostrada,sa va salveze cu 50 milioane euro pe kilometru.

    • Stai linistit ca au guitat. Singura diferenta este ca in acele vremuri de trista amintire nu era inca deschisa, nici macar proiectata, fabrica din Maroc asa ca nu aveau cu ce sa ameninte ca nu aveau locatie unde sa se mute. In rest toate campaniile electorale ale tuturor partidelor aveau cap de lista miile de kilometri de autostrazi.

  8. Ponta chiar nu a inteles ca acei muncitori protesteaza aparand conducerea lor de fapt si pentru a preveni acea mutare fantasmagorica a productiei Dacia in Maroc? Cum e posibil ca un premier sa ameninte muncitorii cu inchiderea unei companii private cand muncitorii prezinta doleantele acelei companii private? Cat de prostii ii crede acest premier pe romani sa arunce o eventuala mutare in spatele unor muncitori care protesetaza cerand exact ceea ce cere conducerea fabricii pentru a nu inchide productia? Cat despre acea mutare in Maroc sa stea linistit Ponta cu amenintarile lui si cu autostrada. Nu se va intampla asa ceva niciodata si Ponta cred ca stie foarte bine asta de nu ii baga in seama cu cereile lor nici pe cei din conducerea Renault nici pe muncitori. Sa mute productia in Maroc inseamna pierderea pietei Europene. Sa nu uitam ca Dacia a avut success pe piatele din Europa in primul rand datorita pretului scazut, pret datorat si faptului ca se produce in UE asa ca nu se platesc taxe vamale si accize. Ia vedeti voi cat ar costa taxele la un autoturism produs in afara UE si vandut in UE? Va mai putea Renault sa vanda masinile la acelasi pret scazut? Nu cred. Fabrica din Maroc a fost construita pentru a acoperi cerintele tot mai mari si mai greu de onorat de pe piata din nordul Africii.

    • Ai dreptate in ce priveste presupusa mutare,dar ea este folosita ca pretext de chiar liderii sindicali de la Dacia,iar Ponta le-a spus ca,mai degraba Renault ar pleca datorita perturbarilor productiei de catre angajatii care se tin de greve sau mitinguri decat de lipsa de autostrada.Fara autostrada a mers treaba si pana acum,iar spre portul Constanta au autostrada.Este de asemenea foarte normal ca sa isi doreasca,cei de la Renault si o autostrada direct spre centrul Europei,dar cred ca ei nu s-au bazat pe asta in viitorul apropiat,caci o autostrada care sa taie Carpatii nu este lucru usor ca o constructie pe campie si oricum va dura mult pana la finalizare,necesita lucrari uriase de taieri in stanca,eventual tuneluri plus lucrari de multi ani apoi pentru consolidare si intretinere si acum abia de se face ce este inceput in Transilvania in conditii mult mai usoare.Nicaieri in Europa nu s-au facut peste noapte astfel de autostrazi.

      • Stai linistit ca o autostrada nu e necesara doar pentru cei de la Dacia sa ajunga in buricul Europei. Cred ca e mai importanta pentru romani decat pentru Dacia. Si autostrazi prin munti, mai greu de trecut decat pe Valea Oltului, au facut o gramada de tari pana acum nu vom fi noi primii. Doar ca noi suntem maestri la studii de fezabilitate si proiecte. Acolo iese banetul nu la constructia autostrazii. Daca vezi cate studii de fezabilitate si proiecte s-au facut in ultimii 3 ani (dar si ianinte), nu numai pentru aceasta autostrada, 3 ani in care nu s-a semnat niciun contract nou sau sa se inceapa o lucrare vei constata cu stupoare ca din banii dati pe studii si proiecte se facea autostrada asta si mai si ramaneau bani. Cat despre cei de la Dacia esti oarecum in eroare. Exista un contract daca nu stii intre Renault si guvernul Romaniei prin care partea romana se oblige sa finalizeze aceasta autostrada pana in 2017. Vorbim de respectarea unor promisiuni fata de parteneri externi nu pentru votantii romani. Dar vad ca astia ii trateaza si pe straini ca pe votantii lor. V-am mintit dar v-am mintit frumos, nu?

      • Si da, nicaieri in Europa sau in alta parte a lumii nu s-au facut autostrazi peste noapte dar s-au inceput ca sa fie finalizate. Nu s-au facut ani de zile doar studie de fezabilitate, proiecte si discutii. Asta voiam. Sa vad ca incepe macar una in acesti 3 ani sau ca se semneaza macar un contract ca sa fiu sigur ca peste cativa ani, nu peste noapte ca nu este nimeni stupid sa ceara asa ceva, se va si termina. Dar nu poti termina ceva chiar si in cativa ani doar cu studii de fezabilitate, proiecte, master planuri si dat din gura.

  9. Nenea ponta ori e prost, ori e prost. El n-a inteles tema mitingului? Nu salariile erau problema, oamenii au fost scosi in strada chiar de angajator si sindicate. Problema e chiar ponta, care minte de 3 ani ca incepe autostrada Pitesti-Sibiu. O sa-i creasca nasul mai mare ca cel al lui Pinocchio. Nu e posibil sa maresti accizele, asa cum au facut ponta si sova-penalul cand au bagat supracciza de 7 centi, si tu sa nu construiesti un metru de autostrada. Desi asta era planul cu acesti bani, pe langa fondurile europene. Cand il intrebati pe ponta acest aspect domnule Tudor? Ce-a facut guvernul cu banii din acciza si de ce nu este eliminata? Pretul benzinei a luat-o iarasi in sus!

    • Faci o confuzie totusi. Poanta a construit ceva metri de autostrazi in acest interval si a taiat chiar si panglici. Doar ca tot ce a construit a fost pe contracte si lucrari incepute inainte sa vina el. Tragedia este ca in ultimii 3 ani cu Poanta la conducere nu s-a mai semnat absolut niciun nou contract si nu a mai fost inceputa nicio lucrare noua. In schimb stam extraordinar de bine la studii de fezabilitate si proiecte. Cu banii dati pe studie de fezabilitate si proiecte in ultimii 3 ani cred ca se facea lejer autostrada Pitesti-Sibiu si mai ramanea ceva!

    • Gandacule basist(gandac inseamna ca gandesti mult si pro fund),de ce protestezi pentru cei 7 centi si nu pentru cata acciza pe benzina ti-au tot majorat prietenii tai ,penalii basisti,asta ca sa ii dea bani lui Iordache si la toata gasca lor de asfaltangi?

      • bai prostomete fara creier, am votat usl-ul in 2012, dar asta nu inseamna ca nu pot critica prostiile lui ponta. daca chiorul a bagat taxe aberante, trebuie sa bage si ponta la fel? ca sa-si umple si el buzunarele? nu de aia l-am votat. daca tu aberezi ca a-l critica pe ponta inseamna a fi pro-basescu, inseamna ca esti un mare cretin. ca multi alti cretini in tara asta. romania nu e impartita intre ponta si basescu bai depravatule. fiecare avem dreptul sa criticam chiar si pe cei pe care i-am votat. ca doar nu-i aplaudam cand fura. ponta e un mincinos, a promis multe, a facut putine. iar acciza aia e o aberatie legislativa ca si taxa pe stalp! trebuiesc scoase imediat!

  10. Nu e nicio framantare, PD-ul e tare in sindicatele din Dacia, iar blocajul studiului de fezabilitate pentru autostrada nu face decat sa le dea apa la moara.
    In Mioveni si zonele limitrofe oamenii sunt usor de manipulat, sunt foarte prost informati, toate ziarele sunt de ani buni de zile in mainile mafiei imobiliare marinaresti, si foarte multi nu se uita la A3.
    Pana sa vina USL-ul in 2012, drumul catre fabrica, dinspre Pitesti, ca de altfel si podurile peste Arges, care leaga Pitesti de Mioveni, stateau sa cada.
    S-au facut astea, erau vitale.
    Nu am auzit de nicio iesire in strada pe vremea lui Boc cand nu era nici vreun proiect de autostrada catre Sibiu si nici drumurile dinspre Pitesti nu erau puse la punct.
    Proiectul acum exista si urmeaza calea legala.Sunt sigur ca oamenii care au iesit nu stiu acest lucru.
    Pana in 2012, in Arges, din anul 2005-2006, cand s-a dat in folosinta centura (inceputa de Nastase si inaugurata de Tariceanu) nu s-a mai construit/renovat niciun drum.
    La momentul asta se lucreaza la drumul dintre Campulung si Pitesti, drum care era praf de zeci de ani.
    Lucrurile se misca totusi in Arges de vreo 2 ani de zile, dar practic e nevoie de miliarde de euro avand in vedere ce-au lasat astia dupa 10 ani.Drumul intre Curtea de Arges si Campulung sta sa cada de asemenea.

    Judetul Arges are nevoie de fonduri uriase in ceea ce priveste drumurile.Pana si drumul catre Balea Lac, foarte util turismului a fost lasat de la baraj pana in varf de izbeliste anii trecuti .Doar partea dinspre Sibiu catre Balea Lac a fost asfaltata de basisti.

    Probabil traditia politica a judetului nu a corespuns in timp.
    Ceea ce are nevoie Argesul nu poate fi facut in 2-3 ani.Aproape toate caile de acces catre acest judet au fost lasate de izbeliste.
    Orice argesean murea de ciuda cand vedea cum aratau drumurile in Brasov si Sibiu si cum aratau in Arges.

    Faceti niste investigatii sa vedeti cu ce se ocupau liderii sindicali de la DACIA, cautati in trecutul lor.
    Daca le-au facut astia dosare cum sa nu scoata lumea pe strada.
    Sefii de sindicat de la Dacia faceau ei multe lucruri cand fabrica era la stat. 🙂

    Oamenii au fost manipulati in sistem PD-ist.

    Ma mira ca Dana Grecu nu povesteste si despre liderii sindicali nimic, doar le lua interviuri la A1 Pitesti acum vreo 10 ani de zile.

    • Doamna Grecu nu vede multe, la orice iesire in strada este cauza unui efect, noi trebuie sa vedem CAUZA. Din acest motiv se fac multe maniPULĂri. Sa vedem CINE sunt cei care-i scot in strada, doleantele lor. Eu o concluzie trag, POPORUL cauta sa-l puna la zid intotdeauna pe cel BUN, ca apoi sa-l regretam multi ani …
      Asa a fost si cu HRISTOS, intre baraba si DUMNEZEU, omenirea a ales intotdeauna pe cel bun, neajutorat, singur, …

Leave a Reply