Uriasul scandal generat de falsurile grupului Volkswagen devine o problema internationala, nu doar a Germaniei.
================
Impactul negativ al scandalului emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen asupra României ar trebui să se rezume la exporturile de componente în Germania, care reprezintă circa 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale, potrivit unei analize Erste pentru regiunea ECE.
“Dacă situaţia se va înrăutăţi şi se va extinde la alţi mari producători de automobile din Germania sau Franţa, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile României, inclusiv de maşini şi kituri de componente”, se arată în analiza realizată de Erste.
Totodată, Erste nu exclude o posibilă scădere a importurilor de automobile ale României, în cazul în care criza emisiilor automobilelor diesel se va agrava, ceea ce ar reduce decalajul dintre contribuţia importurilor şi exporturilor la creşterea economică.
==============
Premierul Victor Ponta a declarat, luni, înaintea şedinţei de coaliţie, întrebat fiind despre scandalul Volkswagen, că din când în când e “binevenită” o lecţie pentru “cei care tot dau lecţii”.
“Nu are Guvernul un punct de vedere, avem un singur punct de vedere personal, că, din când în când, aşa, o lecţie pentru cei care tot dau lecţii e binevenită” a declarat premierul Victor Ponta, înaintea şedinţei de coaliţie de la Parlament.
==============
Procuratura din Germania a lansat luni o investigaţie penală împotriva fostului director general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, după ce producătorul auto a trişat în testele privind emisiile poluante ale unora dintre automobilele diesel, relatează Bloomberg.
Investigaţia se referă la acuzaţii de fraudă, din cauza vânzării de vehicule dotate cu un software care reduce nivelul emisiilor în timpul testelor, se arată într-un comunicat al procuraturii din Braunschweig.
Grupul Volkswagen a depus la rândul său o plângere penală în acest caz.
Procurorii vor stabili cine este responsabil pentru manipularea testelor.
Winterkorn a demisionat în 23 septembrie, el fiind înlocuit vineri cu fostul director general al diviziei Porsche, Matthias Mueller.
=========
Directorii de cercetare şi dezvoltare ai mărcilor Volkswagen, Audi şi Porsche au fost suspendaţi din funcţii de către board-ul grupului german VW, pe fondul scandalului emisiilor poluante, au declarat luni surse apropiate situaţiei, transmite Reuters.
Consiliul de supraveghere al grupului Volkswagen (VW) a convenit vineri să suspende mai mulţi angajaţi, până la clarificarea scandalului referitor la măsluirea rezultatelor testelor de poluare ale anumitor modele de automobile diesel, dar nu au precizat numele acestora.
Reuters a relatat joi că VW va concedia mai mulţi directori importanţi, în încercarea de limitare a scandalului.
Matthias Muller, directorul Porsche, a fost avansat vineri în funcţia de director general al grupului Volkswagen, după demisia lui Martin Winterkorn pe fondul scandalului emisiilor.
Matthias Muller, în vârstă de 62 de ani, se afla la conducerea companiei Porsche din octombrie 2010. Muller a deţinut mai multe funcţii în conducerea VW: membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG, preşedinte al Consiliului executiv al Porsche AG şi membru al Consiliului de administraţie al Porsche Automobil Holding SE.
Mueller va avea rolul de a recâştiga încrederea clienţilor şi autorităţilor de reglementare după ce VW a recunoscut că s-a folosit de un software pentru a face să pară că emisiile motoarelor diesel sunt mai mici decât în realitate. În cadrul reorganizării, Winfried Vahland ar putea prelua conducerea diviziei VW din Statele Unite, de la Michael Horn, a relatat revista Auto Bild citând persoane apropiate situaţiei. În prezent, Vahland conduce divizia Skoda şi anterior a răspuns de operaţiunile grupului în China.
Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.
Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania ?i Fran?a au cerut la rândul lor ca investiga?iile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.
Volkswagen inten?ionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condi?iile în care scandalul declan?at în SUA se extinde.
VW la puscarie pe susspiciuni rezonabile ! Jos coruptii ! Traiasca Statul de Drept si Codruta Kovesi, Traiasca Justitia Independenta si SRI/STS !