In privinta celui mai inapoiat sector al dezvoltarii Romaniei pentru statutul ei de tara UE< intre politicieni si tehnocrati nu e nici o diferenta. Toti o apa si la pamant ! 75-80 de km de autostrada pe an? Rusinos !
==================
Peste 75 de kilometri de autostradă vor fi dati în folosintă până la sfârsitul acestui an, potrivit unei estimări a ministrului Transporturilor, Dan Costescu, prezent joi la o dezbatere privind Masterplanul, organizată de Camera Deputaţilor.
“De obicei, pe mandate lungi se poate face acest lucru (estimări-n.r.), în momentul în care îti planifici niste lucruri în anul 1-2 si începi să vezi rezultate în anii 3-4. În cazul nostru, cu un mandate limitat de un an, m-am ferit, pentru că ar fi un fel de asumare a unor lucruri bune realizate de ceilalti, din urmă”, a declarat ministrul Transporturilor.
Ministrul a spus că, deşi a evitat să facă estimări, se aşteaptă ca, în acest an, să fie daţi în folosinţă 75-80 de km de autostradă. “E vorba de sectoarele de pe Sebes – Turda, sectoarele 3 si 4, de pe sectoarele 3-4 de pe Lugoj-Deva care, împreună cu 3,3 km de pe Bucuresti-Ploiesti? Practic ne asteptăm ca, undeva la sfârsitul anului, să avem între 75 si peste 80 de km predasi”, a precizat Dan Costescu citat de Mediafax.

22 COMMENTS

    • Dnule Tudor,
      FELICITARILE mele pentru respectarea programului. Ieri seara ati terminat emisiunea la 11.15pm cu mare corectitudine si colegialitate pentru a permite lui M Badea sa-si inceapa emisiunea prompt iar noi astia care vrem s-o vedem inainte de 12 noaptea sa ne bucuram si noi. E un gest rar si de aceeea trebuie apreciat. In paranteza fie spus nu exista pe glob emisiune in direct care sa inceapa la 12 noaptea sau dupa 12 noaptea. Exceptand poate telesoppingurile. Asadar colegul dvs M Badea merita si el sa i se respecte emisiunea asa cum toti colegii se respecta unii pe altii. Si tot in paranteza fie spus sper ca Gadea sa petreaca cat mai mult timp peste ocean pozandu-se cu Rumsfeld sa putem vedea si noi In gura presei la ora 11.15pm nu la 1 noaptea.

    • Ai inteles macar ce e un “plagiat”, daca tot umbli cu capsa asta-n freza ca televizoristu’ rumegator lovit cu scandura pe la mansarda?! Macar atat, inainte de a scrie, ai inteles ce vrei sa scrii?

      Ai inteles ca daca Ponta respecta normele de editare si insera in text trimiterile la datele bibliografice ale autorilor pe care ii citase in lucrare, fix aceeasi lucrare dar fix aceeasi, nu mai putea fi considerata plagiat, ci era considerata o lucrare absolut valabila. Si ca lui Ponta, la fel ca multor alte putori, i-a fost lene sa faca trimiterile la datele bibliografice adica sa le insereze in text, pentru ca e cu munca si lui i-a fost lene la fel ca multor altor putori (lepre), asa cum precizam. Si ca din asta puteai sa extragi cel mult informatia ca Ponta e o putoare careia nu ii place munca, dar ca nu el putea fi acuzat de plagiat, pentru ca nu el si-a dat titlul de doctor singur pe o lucrare care nu era completa, corect intocmita d.p.d.v. al conditiilor de editare etc., si ca titlul i l-au acordat toate comisiile formate din profesori universitari care i-au verificat lucrarea si care isi luau salariul pentru asa ceva si care trebuiau dati afara din invatamant pentru ca nu si-au facut treaba pentru care au fost platiti si au permis eliberarea unei diplome false. Stiai ca titlul de doctor in stiinte se acorda prin ordinul ministrului invatamantului si ca deci Ponta nu isi putea da titlul de doctor in drept singur, indiferent ca plagia, ca prezenta o lucrare furata, incompleta sau un gunoi de material in fata tuturor comisiilor de profesori universitari? Stiai ca in scoala generala indiferent daca copiai la o lucrare, nu iti puteai da tu singur si nota si ca nota ti-o dadea oricum profesorul si deci responsabilitatea pentru nota acordata o avea profesorul si nu tu care erai un idiot si care doar ai copiat la lucrare? Ti-ai pus vreodata toate aceste probleme, bai rumegatoare privitoare la tv?

      P.S. In afara de comentariile pe care le vomiti pe aici, tu cate lucrari sau articole stiintifice sau nestiintifice, plagiate sau neplagiate, ai scris la viata ta? Pentru ca pute din satelit ca habar n-ai pe ce lume esti! Noapte buna

  1. Aici sunt banii dvs ! Cu dobânzi, comisioane, spagi, cu gropi cu tot ! A ! Si era sa uit…Si cu prosperitatea sefilor de la CNADR !

  2. Da in 2015 am avut km mai putini ca in2014, ca a cazut autostrada inaugurata pt. Alegeri. Atunci nu ai zis nimic… Ce obiectivitate marcs a3…

  3. Ce credeati ca astia daca sunt “tehnocrati” pot face minuni in sectorul asta al drumurilor ?
    Dl minstru de la transporturi s-a speriat cand a vazut ce colcaiala e acolo.
    Multi, multi si km astia.

  4. Macar sa uneasca punctele alea de pe harta, unde s-au oprit segmentele existente… E ceva ce se face deja la gradinita 🙂

  5. Dl. Tudor,

    In Romania se considera ca ce a facut Basescu prin numirea a tot felul de personaje aservite lui in functiile de conducere si confiscarea institutiilor statului a reprezentat o lipsa de moralitate.

    Atunci, dvs. credeti ca la ceilalti a fost o problema de prea multa moralitate, sau doar ca nu au reusit sa fie la fel de oportunisti ca acest sticlist ordinar? Totusi…

    Pana la urma ce plang toti, moralitatea incalcata, sau ca le-a luat-o betivul inainte si n-au apucat sa faca ei ce a facut el?

    Cu deosebit respect!

  6. Un director din Ministerul Transporturilor a oferit, acum ceva timp, un dus rece tuturor persoanelor care vorbesc despre autostrazi: dureaza intre 5 si 7 ani. Trebuie sa fim corecti totusi, atunci cand vorbim de infrastructura. Asa ca, nici fostul Guvern (care s-a grabit si acum se surpa ce s-a facut) si cu atat mai putin actualul guvern nu pot sa fie invinuiti pentru cifrele astea.
    Britanicii s-au confruntat cu problema asta prin anii ’90 si au rezovlat-o printr-un parteneriat public-privat facut bine; decidentii asupa a ce, cum, cand si in ce fel, raman oamenii politici, insa lucrurile concrete, de la analize, rapoarte, documentatie si construire este in mana privatului, asa ca se reduce influenta schimbarii cadrelor, cand se schimba puterea. 🙂

  7. NU SEDORESTE CA ROMANIA SA SE DEZVOLTE CI SE VREA COLONOIZAREA TOTALA A TARII !!! INDUSTRIE ”NIX” ,AGRICULTURA ” NIX ”, URMEAZA CA ROMANII ” FRAIERI ” CARE INCA MAI SUNT IN ROMANIA SA DISPARA DIN TARA IAR IN LOCUL LOR SA SE ADUCA ALTE NATII !!!

  8. Si cam cati kilometri trebuiau sa faca unii intr-un an de mandat avand in vedere ca altii in 3 ani au facut mult mai putini si nu au semnat niciun nou contract? Ba mai mult, anul 2015 s-a incheiat cu -22km de autostrada. Pana la urma parca e mai bine sa faca macar 50de km decat -22km ca altii.

  9. Pana la urma, guvernul “meu” pare sa fi fost adus de la Bruxelles doar pentru a arata ca basmul cu Făt-Frumos, care creștea intr-un an cât alții in zece, nu mai e valabil nici măcar pentru societatea “arhaica” in care se trăiește de la Dunăre la Carpați (dincolo de Carpați e alta poveste, acolo s-a impus Civilizația începând de la cavalerii teutoni si pana la administrația austriaca, via unguri, deși nu ne convine). Nu știu dacă dezastrul șoselelor inaugurate de “plagiatorul” Ponta-a propos, ce naiba a plagiat, vreo teza de doctorat in specialitatea drumuri si poduri cumva?-impieteaza asupra master planului noului ministru al transporturilor, dar scuza cu “n-avem timp, lăsați-ne la putere măcar un mandat întreg dacă vreți sa vedeți rezultate” e cât se poate de tehnica, dacă nu si tehnocrata. E nevoie de timp ca sa construiești ceva, orice, o arhitectura politica sau o rețea de drumuri si tovarășii de drum ai lui Cioloș încep sa-si dea seama ca ar avea nevoie de-un cincinal ca sa aplice măcar un început de plan, nu niște pârlite de 12 luni pe jumătate afectate “planuirii” alegerilor duble (posibil triple dacă iese figura cu 2 tururi la locale) din anul curent. Si-atunci din doua una: ori ii lăsam la putere pe următorii patru ani/anulam alegerile, ori ii lăsam sa se ocupe de nimicuri fezabile pana vine noua putere: definirea noțiunii de “lucrare științifică” in contextul carceral, sau a noțiunii de “acoperit” in justitie, sau pur si simplu, de eficientizarea metodelor anti-corupție prin sistemul de concedieri-angajări masive pe la poliție si parchete. Ori amândouă, ca tot nu contează fiindcă de drumuri, dacă acestea se vor construi vreodată, se vor ocupa americanii in baza hotărârii de a întări granițele NATO in Europa de Est; nici măcar nu glumesc, dacă vor sa bage trupe vor trebui sa facă șosele pe care sa transporte aceste trupe+ echipamentul si cele necesare existentei de zi cu zi a soldaților, lucrul acesta se știe de la Romani încoace, nu-i nevoie de expertiza imperiului austriac in materie.
    Întrebarea e dacă Cioloș a acceptat sa vina prim-ministru pe promisiunea ca va rămâne in funcție după alegeri si doar guvernul “tehnocrat” va fi declarat jetabil după un an? Asta ar explica neglijența cu care si-a însăilat echipa, cât si crizele de isterie ale diferiților miniștri când au dat de realitatea “volatilă” din peisajul politic. Cu siguranța, însă, cineva a mințit la afacerea cu guvernul “meu” si acela nu e Johannis, cel puțin dacă luam in seama veselia cu care a întâmpinat aterizarea guvernului Ciolos la București -omului i se luase vizibil o piatra de pe umeri, curgea șampania si cânta fanfara ceva de pomina in ziua instalării. Cumva, minciuna s-a concoctat la Bruxelles si întărit mai apoi la sediul lui Klemm, habar n-am prin ce metode, dar a existat o oarecare defazare între reacțiile părților externe implicate, cu americanii ușor in coada procedurii. Si Ciolos, ca si Ponta înaintea lui, prefera sa braveze deci, dacă madam Săftoiu nu revine la Cotroceni, nu mai aflam ce si cum nici peste noua ani când va ieși Neamțul la pensie!

  10. Ne racim gura degeaba. Am facut cu cineva un pariu ca la o data stabilita de comun acord (este confidential) Romania nu va avea autostrada la granita de vest, nu glumele astea de portiuni si asa de fragile. Faceam referire capitala Romaniei si interconectarea cu granita de vest, ca doar spre ea ne uitam zi lumina. E posibil sa castig pariul si nu-mi face nicio placere.

    Ma intreba cineva pe blog daca-s popa. I-am raspuns in gluma ca sunt calugarul Vasile, s-ar putea sa incep sa cred ca sunt eu acela.

  11. ”Vai de noi!”
    “Vai de noi! Romania inaugureaza 75-80 km de autostrada in 2016”, șI ăștia veniți din urmă, de la guvernarea Ponta, așa cum , în mod corect , a precizat ministrul Transporturilor, ”pentru că ar fi un fel de asumare a unor LUCRURI BUNE realizate de ceilalți, din urmă”.
    Eu mai înțeleg, totuși, niște lucruri , și nu este, nicicum, operație pe creier de-am ajuns să fim în situația să spunem astăzi…”Vai de noi” !
    1. Este (foarte) greu de înțeles un lucru și anume că Ponta nu a putut face mai multe autostrăzi, mai multe drumuri, pentru că (lucru care se uită) a avut de făcut, mai întâi, niște reparații uriașe, promise românilor, pentru a aduce veniturile lor la cele de dinainte de tăierile de salarii și pensii făcute de către MAJORITATEA celor din PNL. Da ori ba?
    2. Este (chiar atât de) greu de înțeles că la venirea guvernului Ponta s-au pornit destul de greu, fiind blocate fondurile europene datorită corupției sesizată în acest sector/din exterior nu de către dragii de la DNA/dragi ai SUA.
    3. Este (complicat de) greu să se înțeleagă faptul că se moșteneau niște contracte păguboase , niște proiecte cu destinație, cu vicii de calitate, păguboase valoric și fără termene și condiții clare. Da ori ba?
    4. Este (atât de) greu de înțeles că majoritatea lucrărilor în curs erau atribuite constructorilor, fie români, fie straini, constructori care făceau parte dintr-o mafie redutabilă, care dăduseră deja parnosu celor de dinainte și-acum le era foarte greu să respecte și termene și calitate. Da ori ba?
    5. Este (atât de) greu de înțeles că având în spate O ”LOVITURĂ DE STAT” și un ”REFERENDUM FRAUDAT”( ba, și-un prim-ministru cu niște ani de pușcărie), nu se mai putea face mai nimic pentru urgentare, nici chiar LEGAL, pentru că s-ar fi ajuns la anchete peste anchete sau, chiar, la pușcărie cu o așa justiție,precum s-a întâmplat cu domnii Voiculescu sau Mencinicopschi(ca să dau doar două nume). Da ori ba?
    6. Este (atât de) greu de înțeles că niște mulți, mulți… KM de autostradă au fost negociați în minus(-) , adică lipsesc, de atunci de când d-na Kioveesi s-a dus la guvern și-a cerut bani mai mulți. Pentru ce?- pentru 19.358 lei pe luna pentru…procurori gen Bogdan Licu, pentru biblii mai multe, pentru ață albă necesara pentru…. dosare negre, pentru arestările nocturne din schimbul 3 (ca-n ’53) gen Rarinca, sau Maria Cociorvan.Da ori ba?
    7. Este (tot atât de) greu de înțeles că niște mulți KM de autostradă au fost negociați în minus(-) cu mihalache (antibăsistul) pentru Neptun, Vila Lac 3, și pentru multe deplasari pe la Sibiu)
    Da, ori ba?
    8. Este (atât de) greu de înțeles că în acestă Țară , în timp ce guvernului Ponta(1,2,3,4) i se întâmplau constrângerile de mai sus, totuși, am avut miniștri și liberali (Ovidiu Silaghi , Relu Fenechiu, și Ramona Mănescu) astfel că în ultimii 11ani liberalii au făcut drumuri și autostrăzi timp de 9 ani. Am contat și pe aportul ”adus” de către Ludovic Orban dar și de, că așa-i în viață, preiei și pasivul, liberalii Radu Berceanu, liberala Anca Boagiu și liberalul Alexandru Nazare .
    .
    Am întrebat la fiecare punct dacă ceea ce spun este adevărat, adică dacă ” Da ori ba?”
    Asta pentru că am convingerea că răspunsul va fi ”ba!” și din această cauză (pe lângă altele pe care ”partizan” nu le-am identificat încă) de asta am ajuns după 26 de ani de capitalism să fie….”Vai de noi”
    PS . Eu îl parafrazez pe Mircea Badea care-i dădea dreptate min. tehnocrat al Sănătății spunând următoarele adevăruri ale mele(pentru că populiștii n-o vor spune niciodată):
    Avem străzile și …autostrăzile pe care le permitem deci, pe care le merităm majoritatea covârșitoare dintre noi.
    a. Evaziunea, care-i prima racilă, n-o fac partidele și parlamentul mult hulit ci se face de la comerciantul cel mai mic, la comerciantul cel mai mare, de la patronul cel mai mic la patronul cel mai mare(evident , nu generalizez).
    b. Hoția din banul public o fac tot aceștia imptreună cu, da, organele statului (de la parlamentari la omul de la ghiseu.
    c. Ne-am bucurat și am impus(și am impus prin mass medua) ”noi, bogații zilei”, noi liberalii, COTĂ UNICĂ și-am adus la BUGET vreo 15 miliarde de Euro mai puțin în 12 ani de conducere și ”susținere ” liberală.
    Pentru cei care nu cunosc unde ne aflăm noi în ceea ce privește taxarea MUNCII și PROFITULUI în Țări, nu bananiere ca și noi, vedeți și…minunați-vă cum e prin vest, în Țările dezvoltate de au ei și drumuri și autostrazi, și sănătate, și altele…
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tax_rates

    De învățământ nu vorbesc pentru că acolo-i…jale. Absolventul de învățământ superior, în vest, pornește în viață cu datorii la bănci de 20-30-40.000 de lire sterline iar în Australia cu 100.000 de dolari(aus). La noi se bagă la greu bani in învățămîntul superior și ”garizii , care vin să-i trateze pe români după 14 ani(bine, să fie primit!) pleacă în străinătate fără nicio datorie. Și-a pus cineva întrebarea , nepopulist, binențeles, câți bani s-au pierdut în loc să fie băgați în autostrăzi? Vin unii și-mi spun că trimit bani în Țară de parcă mi-ar trimite mie.
    ”E” multe de spus…

  12. Domnule Tudor, vreau sa corectez Putin poza care ati postat-o in legatura cu acest articol:

    Am intrat chiar sambata trecuta in tara, la punctul nou de trecere Nadlac – Autostrada A1.
    Dupa ce mi s-au verificat actele, am luat-o mai departe la drum, tot direct pe autostrada, si am mers fara intreruperi tocmai pana la Lugoj.
    Sunt de acord ca suntem in urma cu aceste proiecte, dar nici chiar cum este postat in poza 🙂

    O zi frumoasa!

    • Si de la Lugoj unde te-ai mai dus mai departe? Asta e o alta mare problema a acestor bucatele de autostrazi. Nu ajuta cu absolut nimic exceptand tronsoanele Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. Restul doar bucatele care merg de nicaieri spre nicaieri in loc sa se fi inceput dracu o autostrada care sa uneasca Marea Neagra cu granita de vest. Puse cap la cap bucatelele din interior, inclusiv cea pe care ai mers tu, se termina pana acum autostrada de care aminteam. Dar nu pe la Comarnic ca nu mai e liber Sova sa stea cu cortul acolo.

  13. Aveti dreptate…dar aia 12 km din mandatul lui Victor Viorel nu va deranjeaza nu? Cei 5 km care sunt surpati ii treceti la cine? Sunteti obiectiv peste masura.

Leave a Reply