Al doilea operator de telefonie mobilă din lume, Vodafone, va concedia în acest an financiar 1.700 de angajaţi de la centrele de servicii din România, Egipt şi India, aproximativ 8% din forţa sa de muncă pe acest segment, a anunţat viitorul director general al companiei, Nick Read, la o conferinţă desfăşurată la New York, informează Financial Times (FT) preluat de Agerpres.

Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu ce vizează reducerea costurilor cu opt miliarde de euro, după ce mai multe funcţii back-office (activităţi care nu presupun interacţiunea directă cu clienţii) vor fi preluate de roboţi, a explicat Nick Read.

Acesta a adăugat că Vodafone ia în considerare vânzarea a zeci de mii de turnuri de telefonie mobilă pentru a reduce datoria companiei, de 31 de miliarde de euro, dacă se va ajunge la un acord corespunzător.

În Europa, Vodafone are 110.000 de turnuri de telefonie mobilă, din care controlează direct 55.000. Actualul director, Vittorio Colao, nu a dorit să vândă aceste active. Conform analiştilor Barclays, valoarea turnurilor de telefonie mobilă deţinute de Vodafone în Europa se ridică la 12 miliarde de euro.

Nick Read caută să răspundă temerilor investitorilor privind nivelul ridicat al datoriei şi sustenabilitatea plăţii dividendelor, după achiziţionarea unor active din Germania şi Europa de Est ale operatorului de cablu Liberty Global, într-o tranzacţie evaluată la aproximativ 18 miliarde de euro.

‘Prin îmbunătăţirea câştigurilor şi prin vânzările de active vom reduce datoria’, a dat asigurări viitorul director general al Vodafone.

Detaliile privind planurile companiei britanice vor fi anunţate în noiembrie, când vor fi publicate rezultatele financiare.

Şi alte companii, cum ar fi Deutsche Telekom, iau în considerare vânzarea turnurilor de telefonie mobilă, în timp ce Sunrise în Elveţia şi Altice în Portugalia au încheiat deja acorduri.

În mai, Vodafone anunţa că directorul general Vittorio Colao va demisiona în octombrie, după zece ani petrecuţi la conducerea companiei, şi va fi înlocuit de directorul financiar Nick Read.

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce includ voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. Vodafone Group are divizii în 26 de ţări, 49 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 17 ţări.

2 COMMENTS

  1. In UK companiile de telefonie interactioneaza cu clientii doar prin intermediul site-ului. Au site-uri atat de simplu de accesat si de bine facute, incat nu ai nevoie sa te conversezi pt ca gasesti in site tot ce ai nevoie. Zero angajati in call center, zero sefuti si sefi pe marginea lor.
    La noi, site-ul vodafone cand da eroare si nu poti nici incarca o cartela (aka, sa le dai bani!), ba azi arata site-ul intr-un fel, maine in alt fel si cauti butoanele, cauti rapoarte, te urci pe pereti pt ca iti trimite mai mult nu raportul pe mail si suni si te certi, site-ul nu este atat de intuitiv incat sa fie utilizat fara probleme de oricine, dar de cine are doar minime cunostinte de navigare pe internet… Na, ca la noi! Pupaza de la call center tipa la tine si iti inchide telefonul pt ca “ii vorbesti pe ton” cand ii spui pentru a cincea oara ca te-au taxat pe mesaje la numere speciale pe care nu le-ai dat niciodata si nici nu ai fost imbecil sa accesezi site-uri capcana care iti trimit sms-uri contra SUPRA-cost, dar ai dat un sms la taxa de bariera la Cernavoda si de atunci (coincidenta?!) au inceput sa-ti curga SMS-uri recurente de la numere speciale aiurea, tu ii spui ca nu stii de unde, ea iti spune ca “poate nu stiti ce fac copiii dvs.!”, tu le spui ca nu ai copii, ea tot cauta sa te convinga ca poate ai si nu stii si se enerveaza tot ea ca “ii vorbesti pe ton”… Hai ca suntem misto rau! :))) Multe concedieri le doresc!

Leave a Reply