Guvernanții ar trebui să fie cei mai interesați de riscurile pentru producția industrială a României pe care le implică întârzierea unor proiecte majore de infrastructură, așa cum este tronsonul de autostradă dintre Pitești și Sibiu, a afirmat luni liderul Sindicatului Autoturisme Dacia (SAD), Nicolae Pavelescu citat de Agerpres.

“Orice zi de întârziere a autostrăzii înseamnă ca investitorul să ia decizia de a muta, dacă nu produsele, măcar componentele în altă parte a lumii. Și asta ar trebui să-i intereseze în primul rând pe guvernanți, și pe noi, dar în special pe ei”, a declarat Pavelescu.

El a explicat că autostrada Pitești-Sibiu ar scurta timpul și ar reduce costurile de transport pentru Dacia, ceea ce ar crește competitivitatea uzinei de la Mioveni.

“De câte ori mă întâlnesc cu directorul general de la Dacia-Renault mi se reproșează același lucru: voi, românii, mințiți, ați promis infrastructură și n-ați făcut-o (…). Ce credibilitate să mai avem? (…) Eu mă abțin să vorbesc de mutarea producției, dar când se ia o decizie pentru proiectele noi, se ține cont de infrastructura țării respective. Când se ia o decizie se ține cont, de asemenea, de piață, câte mașini vinzi în zona respectivă, și apoi se iau decizii dacă se mută sau dacă se fac în altă parte”, a mai spus Nicolae Pavelescu.

El a atras, totodată, atenția asupra problemelor pe care le-ar putea crea încă din acest an abandonarea programului de reînnoire a parcului auto.

“Este posibil să scadă producția și de anul acesta, pentru că programul Remat, pentru noi, a însemnat cam 12 zile lucrătoare pe an. Remat-ul, pentru noi, înseamnă o punere în competiție cu ceilalți importatori și producători europeni, Remat-ul pentru noi înseamnă că România respectă producția pe care o face și o vinde și în țară”, a afirmat liderul SAD.

Aproximativ opt mii de persoane au participat luni la un miting organizat de SAD pentru susținerea unor obiective de interes național, precum urgentarea construcției autostrăzii Pitești — Sibiu.
SAD solicită guvernanților și clasei politice accelerarea lucrărilor premergătoare și demararea urgentă a construcției autostrăzii Pitești — Sibiu, susținerea vânzării autoturismelor din producția autohtonă și, pentru a evita transformarea României în groapa de gunoi a Europei, modificări legislative care să descurajeze importul de mașini second-hand, modificarea legislației în vederea introducerii contractelor de muncă la nivel național și de ramură și asigurarea unei asistențe medicale la standarde europene, ținând cont de necesitățile sanitare ale locuitorilor din Mioveni și din împrejurimi.

Sindicatul precizează că finalizarea autostrăzii Pitești — Sibiu va genera mii de locuri de muncă și le va consolida pe cele existente, iar ‘tergiversarea continuă a demarării lucrărilor induce ideea că există alte interese de a submina această importantă lucrare, finanțată de fapt cu bani europeni’.

Alte două mitinguri de amploare, care au avut ca punct central urgentarea construirii tronsonului de autostradă dintre Pitești și Sibiu, au fost organizate de sindicaliștii de la Dacia în anii 2014 și 2015.

12 COMMENTS

  1. Nuuuuuuuuuuuu! Nu noi românii am promis!
    **“Voi, românii, mințiți, ați promis infrastructură și n-ați făcut-o”**
    Politicienii şi numiţii perindaţi la guvernare în frunte cu băsescu fost ministru aş transporturilor care urla:”aici sunt banii dumneavoastră” şoselele şi drumurile erau varză dar el zbura cu halicopterul şi complicitatea fura de spărgea!
    Hai cu sechestru şi vînzare pentru recuperarea prejudiciilor! Lumea încă mai doarme în funcţii pe scaune!

  2. Cum adică: din cauză că au dat 30 lei la salarii şi pensii, sau au dat ceea ce au furat PDL-iştii, ăsta e motivul pentru care nu s-au construit drumuri?
    Dar contractul cu Bechtel început acum cîţiva ani plus banii furaţi din combustibil: acciza şi taxe de drum fără drum naţional, plus banii furaţi de PDL-işti cînd au tăiat salarii şi pensii şi totul ilegal dar făcut prin aprobarea legii politice PDL-iste, unde sunt banii?
    Ăştia care aplică legea cumva au dormit ani în şir? 🙂 🙂 mă tem că a fost ceva tacit şi pe ascuns crezînd că sunt eterni împreună!

  3. Vorbiti cu ambasadorii ca ei conduc Romania de cativa ani buni.
    Ei sustin pe securisti, dau medalii la procurori si servicii, vin in parlament sa dicteze legile sustin confiscarea singurei televiziuni libere aranjeaza referendumurile sunt sau nu sunt de acord cu numirile din justitie etc etc.
    Pe noi romanii nici nu ne mai interseaza tara asta. Ca daca ne interesa faceam si noi ceva pana acum.

    • Daca unii astupa caterele din asfalt din proprie initiativa sunt aspru pedepsiti, deci initiativa civica sa moara, ii dam in cap.

      • Cum in Romania nu exista proprie initiativa in folosul comunitatii eu cred ca justitiei i s-a parut suspect si a dedus ca primarul a primit un ordin obscur prin telepatie de a facut acest oribil abuz in serviciu.
        Probabil se uita la A3 si l-a spalat pe creier de a inceput sa aiba idei revolutionare.

  4. Dar ăla din platou pdl-istul care şi-a blocat locul de muncă pentru 8 ani ca să aibă vechimea pe continuitate pentru pensie, încît nu poate fi angajat pe acel post nimeni, de ce nu urlă despre finanţarea ascultătorilor şi a celor de la romatsa? Cîte fonduri se aruncă în veniturile lor de leneşi politic dar şi bonusurile grase pe care şi le dau, de ce nu spun nimic?
    Gata! Au găsit ţapul ispăşitor: creşterea cu 30 lei a salariilor şi pensiilor! Au abordat metoda Merkel: pensionarii trimişi în străinătate şi săracii să muncească pe 2 lei !
    Unde trăieşte acel individ?
    Pe cine reprezintă el? Pe cei plătiţi la vot? Turiştii votanţi?

  5. nu stiu cat de exacta e informatia dar se zvoneste pe net ca economia rezultata ar fi de sub 100 de euro per masina transportata.deci statul roman trebuie sa construiasca o autostrada(intr-una dintre cele mai naspa zone de constructie din tara) de vreo 2-3 miliarde euro ca sa ii creasca firmei renault profitul cu 100 de euro per masina(ca sigur nu o sa o ieftineasca dupa aceea).apoi ii facem si firmei coca cola o autostrada spre iasi ca sa economiseasca cand exporta “otrava” la chisinau(ca tot au inchis fabrica de acolo) si apoi tot asa construim autostrazi la comanda multinationalelor.si cand o sa cerem salarii “nesimtite” ca in occident isi strang calabalacul si se cara sa produca eventual in papua noua guinee.

  6. Deci in capul unora dusi rau, majorarea salariilor (30 lei) si a pensiilor undeva pe la nivelul gleznei broastei, comparativ cu furtul astronomic din asa zis planurile de investitii ptr. autostrazi, uite zau! ce rau a produs, nu avem autostrazi si deci poporul e vinovat.
    Stiam ca nesimtirea E MARE, dar chiar asa?
    Sa fie clar e prima oara cand zic Bravo Ponta, macar el si-a dat seama ca daca nu da banii astia la oameni, ORICUM vor fi fraudati si autostrazi NU se vor face nici in anul 2100!!!, pentru ca tuturor le-a placut sa isi bage botul in borcanul cu miere pana la chelie = adica la borcanul banilor de investitii!.
    Prin urmare banii au ajuns la cine trebuia:in buzunarul oamenilor batjocoriti DESTUL! si tinuti in mizerie de nesimtitii astia, clasa politica de 26 de ani.
    Au prea multi bani bugetarii, pensionarii? zau? sa puna mana sa recupereze prejudiciile TOATE din conturile excrocilor, din viloaiele nesimtite, din terenurile cat jumatate din tara, etc. etc. si vor construi autostrazi pe 10 benzi, dus-intors de 7 ori cu acei bani, sa ne laseeeee cu magaria asta!.
    Unde sunt banii din fondurile UE? special pentru autostrazi sa raspunda politicienii, guvernantii TOTI. Aha, ii doare in p_x! ei sunt maxim ocupati cu alegerile, habar nu au ce scarba provoaca, o sa vada la alegeri DRACU’ II VOTEAZA!
    Sa termine cu manipularea asta de 2 bani! vaiiiiiii nu sunt bani de autostrazi si arata cu degetul la amaratii de pensionari. Huooooooooooooo, Rusine!
    Bine a zis D-na D. Grecu sa fie ei operati de doctori platiti ca femeia de serviciu! Dar eu zic mai bine sa fie operati direct de femeia de serviciu cu drujba!
    Si sa fie clar, PENSIONARII au cotizat TOATA VIATA ptr. pensie – nu le face nimeni nici un favor cu banii astia, este DREPTUL LOR, ce nu e clar?
    Si am mai spus sa le dea toate cotizatiile ptr. pensie inapoi pensionarilor, reactualizate si recalculate (la zi) si contributiile la sanatate la fel si byeeeeeee, vor trai sigur mai bine in Spania cu burta la soare. Sa ramana aici gasca de hoti politicieni si cu toti trantorii – caracatita asta, in rahatul asta de tara iar dupa ce fura si ce a mai ramas, sa se impuste intre ei, ptr. ca bataia pe ciolan e in ADN-ul lor.

  7. Reiterez, nici intr-o suta de ani nu vom avea o autostrada cap coada, de la Marea cea Mare pana la granita de vest.

    • Intre timp se rezolva si cu granitele deci o sa fie nevoie doar de 200km intre Tinutul secuiesc si Tinutul arabesc. Pentru ca noi romanii sunt ospitalieri si vrem sa oferim Dobrogea imigrantilor care asteapta pe malul turcesc.

  8. Si daca tot e asa dificil sa ajungem cu o autostrada la granita de vest, ne vor sugera la un moment dat ca problema e distanta prea mare si poate solutia ar fi sa mutam granita de vest mai aproape nu? Oricum vad ca si cele cateva “bucati” cu greu finalizate merg pe ideea de a lega Transilvania de Budapesta, nu de Bucuresti …

Leave a Reply to părere...Cancel reply