O ancheta senzationala publicata de Jurnalul national dezvaluie legaturile dintre Ministerul Afacerilor Interne si un afacerist rus dubios, cu aer de mafiot.
==============
Inspectoratul General de Aviaţie (IGA) al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) îşi repară elicopterele la compania Aviabaltika Aviation Ltd (AVB) deţinută de Yury Borisov, un milionar rus care întruneşte toate caracteristicile unui mafiot din filmele hollywoodiene de acţiune. În perioada 2007-2016, MAI a plătit 22 de milioane de euro, fără TVA, pentru serviciile fostului pilot militar. Borisov este atât de puternic, încât şi-a permis să mituiască un colonel, pe care l-a angajat apoi la firma sa în schimbul unor contracte cu US Army pentru aceeaşi companie care prestează şi pentru MAI.
Un audit al Pentagonului a descoperit ulterior că rusul livra piese defecte pentru elicopterele Mi-17 folosite în Afganistan, Pakistan şi Irak. În 2015, un astfel de elicopter s-a prăbuşit în Pakistan, din motive tehnice. Şase oameni au murit, iar ambasadorul României, aflat la bord, a scăpat miraculos cu viaţă. Şi, pentru ca scenariul de film să fie complat, un fost preşedinte lituanian a fost demis după ce s-a aflat că Yury Borisov i-a finanţat campania electorală, cerându-i în schimb „doar” să-i pună o vorbă bună pe lângă Vladimir Putin.
Conexiuni misterioase
Inspectoratul General de Aviaţie al MAI a atribuit pe 21.06.2016 un contract pentru achiziţia de piese de schimb pentru elicopterele sale tip Mi- 8 şi Mi- 17. Acordul cadru valabil 48 de luni a fost adjudecat de compania condusă din 1997 de Yury Borisov, Aviabaltika, cu sediul în oraşul lituanian Kaunas, iar valoarea totală a înţelegerii este de 2.004.019,88 euro. Potrivit MAI, două firme s-au înscris în licitaţie: AVB şi Invest Nikarom SRL Bucureşti, ulterior scoasă din competiţie. Atât cât putem vorbi de coincidenţe în afacerile cu ruşi, trebuie spus că Invest Nikarom era reprezentanta AVB în România la începutul anilor 2000. Şi, ca bonus: Invest Nikarom a cumpărat în 2013, cu 230 de lei, cele patru combinate deţinute în România de ruşii de la Mechel. Nikarom este condusă de Svetlana Chumakova şi Victor Chumakov, ei fiind părinţii Olgăi Chumakova, cea care reprezenta grupul Mechel în România.
Curg contractele uriaşe
Contractul din iunie 2016 este doar ultimul dintr-o serie de acorduri parafate între MAI şi Aviabaltika. Pe 06.06.2012, compania lui Yury Borisov primea 10.184.300 de euro pentru servicii de reparare şi întreţinere a elicopterelor din dotarea Inspectoratului General de Aviaţie. Exact în aceeaşi zi, aceeaşi AVB semna un contract paralel cu MAI, pentru repararea şi întreţinerea elicopterelor Mi- 8, în valoare de 7.505.500 euro. Pe 23.06.2008, MAI, prin Unitatea Specială de Aviaţie de atunci, atribuia un alt contract firmei lituaniene, pentru reparaţia capitală a unui elicopter Mi- 8, în valoare de 1.292.159 euro. În fine, pe 06.07.2007, AVB primea încă 1.077.000 euro pentru reparaţia capitală a unui elicopter Mi- 17 din dotarea MAI.
22 milioane de euro fără TVA a încasat Aviabaltika Aviation Ltd de la MAI în perioada 2007-2016
O vorbă bună la Putin
Născut în 1956, rusul Yury Borisov este doctor în psihologie şi pilot militar timp de 10 ani, decorat pentru meritele sale. Considerat un apropiat al serviciilor de informaţii ruseşti, începe afacerile imediat după lăsarea la vatră, la începutul anilor ’90, iar în prezent conduce Aviabaltika din Lituania, dar şi Saint Petersburg Aircraft Repair Company (SPARC), din Rusia. Borisov are o poveste de viaţă fabuloasă. În iunie 2011, portalul ukrainianweek.com îl asocia pe Yury Borisov cu crima organizată rusească şi spunea că a făcut trafic de arme în Sudan, ţară care susţine terorismul. În decembrie 2013, Reuters publica un amplu material despre afacerile lui Borisov, din care aflăm că fostul pilot militar face afaceri alături de fiul său, Pavel, în nu mai puţin de 40 de ţări. Prestigioasa publicaţie amintea uriaşul scandal care a lovit Lituania în 2004, soldat cu demiterea preşedintelui ales în 2002, Rolandas Paksas. Yury Borisov a fost principalul finanţator al campaniei lui Paksas, cu donaţii oficiale 350.000 de euro, care ar fi ajuns însă, „la negru”, la peste 1,5 milioane de euro, după cum arăta şi Fox News, în martie 2014. După alegerea lui Rolandas Paksas, rusul Yury Borisov a primit cetăţenia lituaniană, care avea să-i fie însă retrasă ulterior. O anchetă parlamentară releva, în 2004, că Borisov l-a ajutat pe Paksas să devină preşedintele Lituaniei cu două condiţii: să-i distrugă competitorii economici, după accederea la putere şi, mai ales, să-i pună o vorbă bună pe lângă preşedintele rus Vladimir Putin. Ambele surse, Reuters şi Fox News, dezvoltă şi acuzaţiile de trafic de arme în Sudan. Astfel, un raport Amniesty International cita, în 2004, un raport al guvernului lituanian despre un export de elicoptere Mi- 8 realizat de Aviabaltika în Sudan, considerat stat terorist. Acuzaţiile au fost preluate într-o anchetă oficială a procurorilor din Lituania.
Un colonel US Army a recunoscut şpaga
Profilul hollywoodian prezentat mai sus este completat de informaţiile oficiale furnizate în 2015 de către justiţia americană. Într-un comunicat de presă de pe 20 aprilie 2015, FBI şi procuratura din Alabama anunţă că fostul colonel US Army Norbert Vergez a pledat vinovat în faţa curţii la acuzaţiile de fals în înscrisuri şi conflict de interese. Potrivit documentului FBI, fostul colonel a condus un program derulat de armata americană între 2010 şi 2012 privind repararea şi furnizarea de piese pentru elicopterele Mi-17, folosite de forţele aliate din Afganistan, Pakistan şi Irak atât în misiunile antiteroriste, cât şi cele antidrog. Un audit realizat de Pentagon în 2012 a descoperit că Norbert Vergez a facilitat câştigarea de către AVB şi SPARC, cele două companii deţinute de Yury Borisov, a mai multor contracte cu US Army. Printre altele, fostul colonel a antedatat, în februarie 2012, un document ca fiind din decembrie 2011, pentru a determina US Army să facă plăţi ilegale de 3,67 milioane de dolari către firmele lui Borisov, arată anchetatorii americani.
Fostul colonel Norbert Vergez a recunoscut că a primit ca mită, de la Yury Borisov, un ceas Rolex pentru soţia sa, un cec de 30.000 de dolari pentru el şi, cel mai important, un job la o firmă privată recomandată de ruşi, după ce şi-a dat demisia din US Army.
Tot în auditul realizat de Pentagon se arăta că AVB a depăşit cu 12-20 de luni termenii contractuali pentru livrare de piese şi servicii de reparaţii la elicopterele Mi- 17, descoperindu-se chiar şi lucrări improprii, ceea ce a dus la costuri suplimentare de 16,4 milioane de dolari. În consecinţă, Pentagonul recomanda US Army să rezilieze toate contractele cu firmele rusului Yury Borisov. Presa americană constata însă că armata a continuat să colaboreze cu AVB.
http://jurnalul.ro/stiri/externe/un-mafiot-rus-repara-elicopterele-mai-717866.html
Ce a facut DIPI ?! Si astia se ocupa tot de gainarii iar cazurile cu adevarat importante, le scapa ! De fapt este o caracteristica a tuturor structurilor de aplicare a legii : DNA, SRI, Parchetul General, DIPI. Ca sa fim corecti pana la capat, in primul rand capii acestora care vor functii si grade, dupa caz.
Cine ar crede că România nu este deja construită cu ajutorul legislaţiei ca stat mafiot?
După cum se comportă instituţiile statului cu bugetari angajaţi pe venituri grase rotindu-se în funcţii doar ei şi numai ei, nu mai are nimeni aşteptări cel puţin decente! O să dau câteva exemple demn de stat mafiot deja existent cu rădăcini adânci şi cu vechime în câmpul muncii!
– cum e posibil ca omul nu găseşte loc de muncă în ţară dar i se bagă pe gât oferta din străinătate şi ”luzerii” din politică au mai multe locuri de muncă de unde-şi rotunjesc veniturile grase, timpul de lucru 24/24 ore al fiecăruia fiind depăşit, în fapt ei poate nici nu se prezintă timp de 8 ore la acele locuri de muncă?
– ce criterii de angajare se impun celor care sunt numiţi în anumite funcţii deşi habar nu au despre ce este vorba pe acea poziţie? S-au inversat criteriile încât ”mojicii” au drepturi şi profesioniştii pot sta la coadă cu mâna întinsă până crapă?
http://www.vremeanoua.ro/coloneiada-deputatul-bordeianu-avansat-colonel-al-armatei-romane-de-la-simplu-soldat
– Deputatul Bogdan Diaconu, liderul Partidului România Unitã, a fãcut o “Listã a rusinii”, în care se regãsesc cei 92 de parlamentari care au votat “împotriva opririi defrisãrilor ilegale” din tara noastrã.
– uitaţi-vă la acţiunile privind inundaţiile din ultima perioadă! 🙂 Se vede altceva în afara structurilor mafiote?
– uitaţi-vă la denigrarea perpetuă privind acest popor şi ţară!
– uitaţi-vă la distrugerea continuă a învăţământului şi educaţiei în această ţară!
– uitaţi-vă pe înregistrarea cu ocupantul actual al principalului scaun al ţării! Se vede altceva decât live?
– vedeţi alegerile primarilor pe baza controlului online, cumva INS-ul a scos o vorbă? Să fim serioşi! Să fim optimişti: tot în pământ ajungem, acoperiţi de 4 scânduri şi câteva lopeţi de pământ fără îngrăşământ pentru stânjenei chiar dacă avem conturi grase, viloaie şi ne batem joc de viaţa semenilor, sau săraci lipiţi pământului ţinuţi intenţionat în baza minciunii manipulatoare: MITĂ şi CORUPŢIE !
Ăştia chiar ne cred…proşti !!!
Cred ca titlul ar trebui putin reformulat: Cine sunt mafiotii romani din Ministerul de Interne (se poate scrie si ministri mafioti romani) care fac afaceri cu un mafiot rus?
Mai presus de orice, este incredibil cum legea permite o astfel de “colaborare” atat timp cat in tara exista IAR Ghimbav, uzina care produce si repara elicoptere. IAR Ghimbav executa reparatii de elicoptere din foarte multe tari. Daca nu gresesc, cred ca are si certificare pe standarde NATO.
Referitor la Rusia, exista precedente in istorie care explica ambitiile lor si actiunile lor: ‘’Ţarul Petru trimite 50 de bărbaţi ruşi de neam în străinătate, pe cheltuiala lor, să deprindă arta navigaţiei. Îşi doreşte ca Rusia să devină statul cel mai puternic din Europa. De altfel, se arată gata să plece el însuşi, într-o “Mare Ambasadă”, prin ţările apusene, ca să afle cum au progresat ştiinţele şi să capete sprijin militar ori diplomatic împotriva duşmanilor dintotdeauna ai Rusiei. Pentru un rus trecerea graniţelor înseamnă trădare. Cu toate dojenile duioase ale boierimii şi ale clerului, Petru nu se lasă. Marea Ambasadă va merge la Amsterdam, Berlin, Viena, Roma, Copenhaga, Veneţia, Londra, numai în Franţa nu, de vreme ce Ludovic al XIV-lea îi sprijină pe turci. Marea Ambasadă, alcătuită din 250 de persoane, părăseşte Moscova la 10 martie 1697 cu ţarul Petru I călătorind incognito sub numele de Piotr Mihailov. Unul dintre scopurile principale ale Marii Ambasade este dobândirea unor cunoştinţe avansate de tehnică şi tehnologie. În Olanda, Petru s-a îndreptat spre Zaandam, un centru de construcţii navale al cărui renume îl ştia. La Amsterdam a căpătat şi mai multe cunoştinţe în domeniul construcţiilor navale şi a vizitat numeroase ateliere şi fabrici, câştigând experienţă în fabricarea ceasurilor, gravura în cupru şi participând la disecţii anatomice. Petru s-a întors din Marea Ambasadă cu 260 de cufere pline cu arme, instrumente ştiinţifice şi matematice, unelte şi un crocodil împăiat. A recrutat un număr mare de experţi tehnici şi militari care aveau să împărtăşească ruşilor cunoştinţele lor.’’
Astazi avem Putin si Russia Today, cine se angajeaza din occident la ei, cine preia stirile lor, cine face afaceri cu ei ?
Cu adevarat Zidurile nu rezolva interactiunea dintre natiuni, se ajunge la crima si la mafie transnationale pe structuri de stat/servicii, poate cineva sa le mai opreasca ?Poate doar intelepciunea !Ne-am trezit pe aceasta planeta minunata, mai stim ce vrem, omenirea incotro ? Poate ar trebui sa dispara banul, sa se linisteasca cu totii !
Inca un aspect de neglijat, mafiotii lor colaboreza cu mafiotii nostri = toata lumea multumita! ALROSLATINA, afacerea Gazprom, Mehel, falimentarea unor capacitati de productie din Romania, s.a.
Daca mai aveam industrie/vointa/minte, anumite comeponente ale elicopterelor s-ar fi putut produce la noi, nu suntem chiar straini de asa ceva.
Reamintesc afacerea ROMBAC-111 din anii ’70-’80, s-a investit in Turbomecanica enorm, avea centre de prelucare numerice japoneze, germane de ultima generatie la acea vreme.
Fabricarea diamantelor sintetice, a metalurgiei pulberilor, institut pentru cercetari metalurgice si rezistenta materialelor, s.a. Ce ne-a lipsit sa continuam, sa finalizam, sa dezvoltam? Am preferat sa fragmentam, sa inchidem, sa distrugem!Rezultatele le vedem astazi, filmul cu DNA si clientii lui, este cel mai elocvent!
Pai, zic atunci sa le reparam in Romania, dupa cum spun multi pe aici, numai ca mare atentie, aici nu e vorba de olarit si sa ma scuze olarii care au un mestesug binecuvantat, vorbim de aviatie teoretic nu trebuie sa existe nicio eroare in munca de mentenanta/intretinere aparate de zbor., meseriasii stiu la ca fac referire si cel mai important este de unde provin si calitatea pieselor de schimb. Un surub pentru aviatie nu este la fel ca unul pe care-l punem la un automobil.
Elicopterele MI-8 sau MI-17 sunt extrem de fiabile si au fost si inca sunt folosite in intreaga lume. Marea lor “problema” este, insa, ca sunt rusesti. Fiind rusesti, bineinteles ca reparatiile capitale se fac in cadrul firmelor agreate de catre compania producatoare. Voi insinuati in articol ca sefii M.A.I. din Romania ar avea legaturi cu mafia rusa sau cu mogulul rus care controleaza firmele de reparatii insa nu spuneti si care ar fi celelalte variante pe care le avea la indemana statul roman. Sa repare elicopterele in Congo? Sau la uzina de reparatii din Vaslui? Toate statele care detin astfel de aparate de zbor apeleaza la serviciile acestor firme pentru efectuarea reparatiilor capitale.
Of. Of. Imi amintesc acum doua ierni cand, la orice ora deschideam televizorul, erau numai stiri de lauda la adresa Inspectoratului General de Aviatie si la adresa pilotilor care, cu acest tip de elicoptere, salvau vieti si interveneau in localitati calamitate pentru a ajuta.. Acum, daca n-a mai nins, nu mai sunt bune elicopterele rusesti. Probabil ar trebui unele americane, eventual la mana a 3-a
daca nu ai aflat inca, exista multe alte tari din europa de est cu centre de reparatii pt elicoptere Mi. spaga n-are legatura cu fiabilitatea elicopterului.