Tuesday, December 2, 2025
6.7 C
Bucharest

Vodafone Romania – practici comerciale incorecte

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Conform unui comunicat al autorității, Vodafone punea la dispoziție consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la Internet. Oferta era valabilă 28 de zile, însă, în urma analizării reclamațiilor consumatorilor, a rezultat că, deși aceștia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricționate pentru că erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite.

“Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind condiționați de numărul de apeluri primite”, precizează reprezentanții ANPC.

De asemenea, o altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute și SMS-uri naționale nelimitat. Operatorul de telefonie mobilă considera că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor inițiate nu depășește cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul își promova ofertele la aceste cartele nu menționa aceste restricționări.

“Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înțelege faptul că nu există nicio restricție; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacționare pe care în alta situație nu ar fi luat-o”, au subliniat reprezentanții ANPC.

Astfel, pentru utilizarea unei practici comerciale înșelătoare, Vodafone a fost sancționată contravențional cu amendă de 50.000 lei, operatorul de telefonie obligându-se să elimine mecanismul de restricționare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate și cele primite.

“O practică comercială este considerată înșelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informație esențială sau nu indică intenția comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, și când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o”, explică reprezentanții ANPC, citând prevederile Legii 363/2007, scrie Agerpres.

 

Hot this week

Putin şi Şoigu ameninţă Europa cu războiul

După ce au răvăşit Europa cu cel mai sângeros...

Patrioţii care huiduie imnul şi Armata de Ziua Naţională : Vrem în comunism, nu mai vrem democraţie

Patrioţii care huiduie imnul şi Armata de Ziua Naţională...

Arestări şoc la Bruxelles

Arestări şoc la Bruxelles Fosta șefă a diplomației UE, Federica...

Putin : opresc războiul dacă ucrainenii se retrag din teritoriile lor ocupate de noi

Putin : opresc războiul dacă ucrainenii se retrag din...

Topics

Putin şi Şoigu ameninţă Europa cu războiul

După ce au răvăşit Europa cu cel mai sângeros...

Arestări şoc la Bruxelles

Arestări şoc la Bruxelles Fosta șefă a diplomației UE, Federica...

Unul din oligarhii lui Putin a încasat 7 miliarde de dolari

Leonid Fedun, cofondatorul Lukoil, și-a vândut participația de aproximativ...

Anul 2025 în 5 cuvinte

''Skibidi'', ''prompt'', ''matcha'', ''parasocial'' și ''broligarhie''. Deși nu toată...

Gramma, ţestoasa care a trăit 141 de ani

Gramma, broasca țestoasă din Galapagos, poreclită 'regina Grădinii Zoologice...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img