CNA a decis, marti, sa intrerupa campania publicitara TV pentru Rosia Montana, emitand o decizie de intrare in legalitate prin care autorii spoturilor trebuie sa le modifice asa incat sa fie in conformitate cu legea, iar pana atunci televiziunile nu mai pot difuza reclamele existente in prezent.
Potrivit unei monitorizari CNA, televiziunile au difuzat, de la 1 septembrie, de sute de ori diversele versiuni ale reclamelor pentru Rosia Montana. In acelasi timp, monitorizarea arata ca Pro TV, TVR 1, Realitatea TV, Digi 24 si B1 TV sunt singurele posturi care au inceput sa relateze despre protestele impotriva proiectului Rosia Montana din prima zi a acestora, iar Antena 3 din a doua zi.
B1 TV si Romania TV sunt posturile care, din 1 septembrie, au difuzat cele mai multe spoturi legate de proiectul Rosia Montana, urmate, la o oarecare distanta, de Antena 3.
In primele 11 zile de proteste, durata medie zilnica a dezbaterilor pe tema RMGC a fost de peste 100 de minute la Antena 3 si Realitatea TV si de sub 40 de miniute la Romania TV si Digi 24, potrivit monitorizarii CNA.
Postul Antena 3 a difuzat in ultima luna peste 2000 de minute de stiri, transmisii live si emisiuni tip talk-show cu argumente pro si contra exploatarii de la Rosia Montana. http://www.antena3.ro/tag/rosia-montana-38345.html
PS : George Maior, directorul Serviciului Roman de Informatii, a declarat luni, 30 septembrie, la audieri in cadrul comisiei parlamentare pentru controlul SRI, ca “SRI a acordat atentie actiunilor interesate menite sa influenteze actul decizional, precum si tentativelor unor structuri extremiste eco-anarhiste de a exploata sau de a deturna miscarile protestare, de altfel legitime”. SRI a raspuns recent unui ONG : sintagma “structuri extremiste, eco-anarhiste” desemneaza “structuri care au ca metode de actiune comiterea de acte violente in urmarirea unor obiective, permanente ori conjuncturale, legate de protectia mediului”.