Impinsi de la spate de razboi, guvernantii de azi au reusit o mare victorie. Ea consta in eliminarea unei rusini ce dura de 30 de ani.
Balariile din Portul Constanta, care blocau calea ferata si sute de vagoane ce erau abandonate pe sine, au fost in cele din urma curatate.
Pentru prima oara in 3 decenii, trenurile de marfa ale CFR pot aduce garnituri pline cu marfa in Portul Constanta.
In timp ce multe tari din Europa au dileme in legatura cu implementarea programelor de inteligenta artificiala si digitalizare sau cu numarul prea mic de masini hibrid, Romania iese mandra din balarii si striga victorioasa : am reusit !
Institutie strategica din portofoliul Ministerului Transporturilor, Portul Constanta este mult subdimensionat fata de potentialul sau, in special din cauza parasutelor politice care au condus aceasta entitate in cele 3 decenii cat au crescut balariile in port.
Spagutele de partid, aranjamentele personale, blaturile cu mafia si intalnirile fratilor prezidentiali cu niste clanuri interlope si gentile lor de cash au dominat agenda trista a Portului Constanta.
In tot acest timp, spagarii de partid, pe fondul distrugerii capacitatii strategice a portului, minteau si manipulau la greu cu sloganul sovietic : “strainii sunt de vina”.
Un paravan perfect pentru furaciunea traditional romaneasca.
Memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din Zona Portului Constanţa a fost semnat la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, având în vedere situaţia generată de conflictul militar din zona Mării Negre şi implicaţiile pe care acesta le are asupra intereselor economice ale României, informează CFR Marfă.
“Având în vedere situaţia generată de conflictul militar din zona Mării Negre şi implicaţiile pe care acesta le are asupra intereselor economice ale României, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii s-a semnat Memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din Zona Portului Constanţa”, se menţionează în comunicat.
În acest context, CFR Marfă anunţă că a îndeplinit prevederile care îi revin. Astfel, compania a realizat îndrumarea unui număr de 401 vagoane care îndeplineau condiţiile tehnice pentru deplasare de pe liniile CFR din zona Portului Constanţa.
“Dintre acestea, 200 de vagoane au fost reintroduse în parcul activ în vederea valorificării oportunităţilor de piaţă care au apărut odată cu declanşarea conflictului militar din Ucraina şi modificarea rutelor clasice de transport a mărfurilor cu destinaţie Ucraina şi Republica Moldova, aducând totodată o contribuţie semnificativă la fluidizarea traficului de cereale şi produse petroliere care tranzitează România. Restul de 201 vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR”, precizează reprezentanţii CFR Marfă.
Conform sursei citate, a fost îndeplinită executarea silită a 342 de vagoane aflate sub sechestru ANAF.
De asemenea, au fost eliberate liniile din staţia Palas care asigură accesul în Oil Terminal, un punct important din lanţul logistic al transporturilor de produse petroliere efectuate spre Ucraina (unde staţionau 262 de vagoane).
“Dintre acestea, 50 de vagoane au fost redate în circulaţie pentru transportul cerealelor, al produselor petroliere şi al altor materii prime în relaţia cu Ucraina, 124 de vagoane au rămas depozitate în alte staţii de pe infrastructura CFR iar 88 vagoane au fost valorificate în urma licitaţiilor publice organizate de ANAF. În prezent nu mai sunt vagoane proprietate CFR Marfă care blochează liniile de cale ferată din Zona Portului Constanţa sau pe cele din staţia Palas care asigură accesul în OIL Terminal”, se menţionează în comunicat.
În cursul anului 2022, CFR Marfă a plătit pentru stingerea ajutorului de stat aproximativ 15 milioane lei proveniţi din valorificarea vagoanelor aflate sub executare silită de către ANAF, respectiv 27 milioane lei reprezentând venituri din activitatea de bază şi respectă OUG 130/2021 privind unele măsuri fiscal bugetare, referitoare la contribuţiile cu reţinere la sursă.
CFR Marfă precizează că va continua şi în anul curent să achite din ajutorul de stat primit, având în vedere faptul că în prezent se află în curs de valorificare aproximativ 8000 de vagoane aflate sub sechestru ANAF, scrie Agerpres.