Potrivit InfoCons, foarte multe nereguli si abuzuri la adresa consumatorilor din Romania persista in retelele comerciale.
Iata cele mai importante dintre aceste abuzuri si nereguli constatate :
Mastile neconforme, un pericol pentru sanatatea individului dar si pentru societate
Plicurile cu medicamente pentru raceala, pline de E-uri si zahar
Comertul online de mancare direct de la restaurante sau magazine fara infornatii privind alergenii din mancare, ingredientele folosite la gatit, informatii nutritionale etc (de la pizza la ciorbe, mancare gatita sau produse agroalimentare)
Contractele de furnizare energie electrica si gaze ce contin clauze abuzive ori nu sunt respectate conditiile contractuale
Preturile in Euro pe teritoriul tarii, de la rovigneta auto pana la preturile abonamentelor de telefonie mobila, autoturisme si altele, in conditiile in care astfel practic pretul este fluctuant, functie de cursul valutar, dar veniturile romanilor sunt sume fixe, in lei
Vanzari de pietre pretioase, in conditiile in care nu exista laborator acreditat pentru a determina autenticitatea si calitatea
Plafonarea numericului de aditivi ( E-urile ) din alimente la un numeric rezonabil
Taxarea suplimentara a produselor cu zahar
Informarea conform legii – nerespectata de 10 ani ! – prin punerea la dispozitie pe site ul Ministerului Sanatatii a continutului din tigari, tigarete, tigari de foi, tutun de pipa, etc
Controlul subdozarii medicamentelor si controlul substantelor active din medicamente
Suplimentele alimentare, puse pe piata fara avizare si controale clinice clare
Pesticidele din fructe si legume – nu exista o monitorizare in punctele de frontiera si nici in piete si magazine
Reducerile – mecanisme de marketing pentru inselarea consumatorilor, prin oferte false
Etichetarea produselor in limba romana, mai ales avertizarile de sanatate, alergeni etc
Produsele din carne injectate cu apa si sare sau alte componente, fara sa stim proportia si continutul substantei injectate
Alertele de retragere de produse din piata, fara masuri ca fiecare consumator sa-si poata recupera daunele