Home Articole Aia e, ca nu e aia. Deci de unde gloria?!

Aia e, ca nu e aia. Deci de unde gloria?!

2969
17
SHARE

O viziune glumeata si mult prea optimista a premierului Ponta fata de problema grava a mersului de melc pe santierele de autostrazi… Romania ramane o tara ne-civilizata cat timp nu are o legatura est-vest functionala si moderna pe autostrada si cale ferata.

Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ioan Rus, ca, după aprobarea Master Planului de către Comisia Europeană, să prezinte o soluţie şi pentru proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, adăugând că, după găsirea acestei soluţii, membrii Guvernului se pot retrage “în glorie”.

Premierul l-a felicitat, miercuri, pe ministru pentru că, în minivacanţa de 1 Mai, şoferii care au plecat spre litoral nu au mai fost obligaţi să aştepte mult timp pentru plata taxei de autostradă, dar a arătat că a fost aglomeraţie pe DN1, pe drumul spre staţiunile montane, şi a cerut o soluţie pentru proiectul autostrăzii Coamrnic-Braşov.

Acum, însă, s-a stat pe DN1 şi vă aştept, dupe se aprobă Master Planul, cu soluţia pentru Comarnic-Braşov, că asta a mai rămas, şi după aia putem să ne retragem în glorie“, i-a spus Ponta ministrului.

În urmă cu trei săptămâni, premierul Victor Ponta afirma că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi realizată fără un consens politic.

În februarie, Ministerul Transporturilor anunţa că statul vrea să găsească un model financiar mai eficient în raport cu bugetul şi să atragă finanţare de la instituţii financiare internaţionale pentru autostrada Comarnic-Braşov, iar discuţiile cu consorţiul selectat vor continua până în aprilie.

Premierul ceruse în ianuarie ministrului Transporturilor ca, până în 15 februarie, să fie decisă semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii sau rezilierea procedurii, arătând că nu se mai poate aştepta.

La începutul anului 2014, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a încheiat un memorandum cu consorţiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov. Lungimea autostrăzii este de 53,22 kilometri.

Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani construcţie şi 26 de ani operare şi întreţinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare şi construcţie este de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanţare, suma urcă la 8,45 miliarde euro.

Termenul anunţat de autorităţi pentru semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii Comarnic – Braşov a fost amânat de mai multe ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia), a renunţat la contract.

Autostrada este împărţită în cinci secţiuni: Comarnic Sud – Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord – nod rutier Buşteni (16,3 km), nodul rutier Buşteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râşnov (15,2 km) şi nodul rutier Râşnov până la Cristian (5,4 km).

17 COMMENTS

  1. Nu stiu daca afirmatia … “o tara ne-civilizata cat timp nu are o legatura est-vest functionala si moderna pe autostrada si cale ferata” este potrivita, mai degraba o tara nemodernizata in toti acesti 25 de ani, necivilizati sunt soferii care se zbat pe aceste drumuri de toata jena. Altii s-au miscat mult mai bine, fostele republici ale Iugoslaviei, Ungaria, Polonia pana si vecina noastra Bulgaria a facut pasi semnificativi in ceea ce priveste infrastructura rutiera. In timp ce noi inchidem linii feroviare, altii se chinuie sa le dezvolte. Inchiderea liniilor de cale ferata duce implicit la cvasi-izolarea unor zone sau ramanerea in urma din punct de vedere industrial, in rest sa fim sanatosi.

  2. Pai d-le, de ala, de Ministrul Marilor Contractii (Proecte), Dan Sova, de marele ministru ala ce dreac s-a ales, de el si cu toate marile lui proecte? Ajunsese Sova sa faca autostrazi, el fiind avocat! Va dati seama ce tara de prosteala totala, dreac?!

  3. D-le, scriu din nou, ca mi se pare important!

    D-le, iata ce bine ca a reusit SRI-u sa-l dea jos de la CCR pe Grebla ala cu caprele, de l-au dat afara pe motiv de niste capre. SRI-ul de fapt nu vroia sa-l aresteze cu DNA-u pentru ceva, ei vroiau doar sa il dea afara de la CCR. Acum ce se intampla la CCR? Pai, s-a dat liber la revotarea arestarii lu’ Dan Sova (ex-Ministrul Marilor Contractii), si s-a dat drumul la vot la Legea Big Brother impusa de globalistii de la Bruxelles, bineinteles. A propus-o Iohannis, marele nostru presedinte “neamt” pro-nemtii din Bruxelles, care el si-a luat tara inapoi cu voturile din diaspora, cu revolutia tinerilor de pe facebook care erau de fapt SRI-ul, si cu Romania lucrului bine facut care era vorba de fapt tot despre ceea ce a facut foarte bine SRI-ul si cu SIE care a mascat voturile din diaspora, lucru bine facut in urma caruia au fost furate “voturile suverane” ale romanilor, care din nou nu au avut ocazia sa-si aleaga singuri conducatorii, iesind castigator acest f mare “neamt” Iohannis, preferat de nemtii din Parlamentul Europei de la Bruxelles, care de fapt conduc toata nu numai Parlamentul European, ci si toata Uniunea Europeana, asa cum stim toti, ca doar nu prostesc fraierii astia din servicii si cu niste golani burghezi de la Bruxelles, doar n-au ajuns sa ne prosteasca ei pe toti si sa ne spuna ei ce trebuie sa vedem!

    SRI-u impreuna cu presedintele preferat de Bruxelles, neamtu’ Iohannis, iata ca au reusit sa faca ce li s-a dictat de la Bruxelles si anume, introducerea pana la urma a Legii Big Brother, cunoscut fiind ca romanilor oricum, poti sa le bagi orice pe gat, ca pe astia nu-i intereseaza, zac in nesimtire si dorm in proprii pantaloni, asa cum ne-am obisnuit de zeci de ani incoace. Un popor de, nesimtiti era sa zic, dar nu pot pentru ca risc sa fiu banat. Asa ca, n-o sa zic. Ma rog.

  4. Auzi ce a zis CCR, de fapt SRI-u, ca cica Senatul Romaniei a facut ilegalitati, aparandu-l pe Dan Sova! Pai bai nene, dar ala care l-a propus Ministru al Marilor Proecte pe care se pare ca SRI-ul impreuna cu DNA-ul l-au descoperit acum ca fiind un f mare infractor ce trebuie arestat, cel care l-a propus pe infractorul Dan Sova pe post de Ministru al Romaniei, pe ala chiar nu il trage la raspundere nimeni bai fratele meu?! Pe aia care ne propun infractori pe post de conducatori de institutii, ca posturile se stie in Romania ca toate posturile nu se mai ocupa prin concursuri, ce dreac or mai fi si alea!! In Romania toate posturile de conducere se ocupa “prin delegare”, adica la numirea directa a unuia, care ala daca tot numeste niste infractori, corupti sau dovediti perversi, ei dupa aia nu sunt trasi la raspundere de nimeni pentru ca ei ne-au recomandat niste recidivisti!! Culmea golaniei romanesti, ce dreac!

    P.S.: Pe Dan Sova asta, cine l-a propus Ministru al Marilor Proiecte, ca nu-mi mai amintesc? D-le, actualmente se lupta gastile din servicii si cele din justitie, ca nu prea reusesc sa imi dau bine seama?! Nu prea ma duce capul, de aceea imi este foarte greu sa ma prind ce se intampla! Mi-e foarte confuz… Golanii dreacului, care nu se mai termina, se bat ca chiorii intre ei, pe functii, posturi, grade! Romania, o golanie si un tomberon ordinar de tara.

  5. si cu Pitesti -Sibiu ce face? imberbul asta vrea sa plece Dacia din Romania? Oricum PSD ne-a lasat fara industrie acum vrea sa ne lase cu cel mai mare contributor la PIBul Romaniei? Asta iar lasa economia pe butuci…Va mirati ca vine Basescu si iar taie din salarii..

    • Stai linstita blonda draga! Ca trebuie facuta si autostrada aia de la Pitesti la Sibiu este absolut adevarat dar nu pleaca Dacia ca nu se face repede. Unde sa plece blonda draga? Hai sa iti spun eu un secret ca sa nu iti obosesti prea mult neuronul ala blond. Sa mute in Maroc cum ti-au spalat tie unii neuronul nu se poate. Nu de alta dar ca sa vinzi masini produse in Maroc in tari din Europa unde au castigat ei piata datorita preturilor mici inseamna sa platesti taxe vamale foarte mari, taxe ce maresc semnificativ pretul si nu se platesc fiind produse in Romania. Asa ca nu pleaca cum nu va mai veni nici betivanul tau sa taie salarii. Poate doar daca il ajuta iar UNPR-ul lui Gabriel Oprea cum l-au ajutat si in 2010. Fabrica din Maroc produce pentru piata din Nordul Africii unde se vand foarte bine iar cei de la Pitesti nu fac fata comenzilor.

  6. D-le, golanul ala nesimtit de Nichita, isi mai da d-le demisia de “onoare”, sau el bineinteles ca nu a auzit de-asa ceva, in calitatea lui de moldovean expirat, ordinar, pervers si nesimtit? Un bulangiu la batranete, gen de libidinos, nesimtit pana la maxim, la ce dreac sa te astepti de la un bulangiu oparit?!

  7. Romania ramane o tara ne-civilizata cat timp nu exista bun simt (in aplicarea legii corect in primul rand). Apoi celelalte. Cu haosul asta n-ai cum sa devi o tara civilizata. Nu mai visati. Romania va disparea ca tara.

  8. Efectiv Romania a fost programata sa nu aiba autostrazi dupa 89 tot de cei care au devalizat la greu toata industria civila si militara care era chipurile un morman de fiare vechi si asa se explica ca-n ciuda a peste 40 de miliarde de euro tocate de MT in cei 25 de ani nu avem, autostrazi. Daca jurnalistii de investigatii de la Antena3 ar face o contabilizare serioasa a banilor alocati MT in avesat perioada ar constata in mod sigur cum ca suma indicata mai sus e depasita.

  9. Cu alte cuvinte hai sa mai facem niste studii de fezabilitate ca mai stim noi unii care nu au facut pana acum dar merita si ei un banut. Cu banii dati pe studii de fezabilitate si proiecte se faceau 3 autostrazi paralele de la Comarnic la Brasov basca una pe Valea Oltului ca bonus.

  10. *de unde gloria?* din buzunare adînci dar goale şi guri sparte cere încă vorbesc pe lîngă acţiuni.

  11. Va salut dl.Tudor , off topic ; am vazut la Antena 3 o parte din reportajul despre liceul Dinu Lipatti ( nu stiu care,cel din Bucuresti sau cel din Pitesti) in care se cer donatii pentru a se putea cumpara un nou pian pt.acst liceu ,dealtfel un gest frumos si nobil si sper sa aiva succes .Dar (pt.ca intodeauna exista un dar) era mai bine si normal ca liceul sa anunte totodata ca sustine cu copiii din respectivul liceu si un spectacol sau ceva prin care sa contribuie si ei cu fonduri indiferent cat de putini bani reusau sa stranga chiar si 100 £ ,dar aratau si ei ca vor si doresc cu adevarat acel pian.Eu locuiesc in Londra (din 2004) si sa stiti ca si aici se fac astfel de reportaje , cu difrite teme dar ei intai anunta ca persoana sau institutia respectiva va face ceva pt stringere de fonduri si la urma ne spune ca daca vrem putem sa contribuim si noi.Nu cer nimic gratis . Va rog sa luati legatura cu directorul liceului (aveti mai multe posibilitati si calitati decat mine,in acest caz) si propunetii , poate reusiti organizarea uni spectacol impreuna cu Antena 3,poate iese ceva nu ? Dar cel mai important lucru care se transmite (mai ales pt copiii respectivi ,ei sunt viitorul Romaniei ) este ca nu se poate obtine ceva fara ca tu sa nu depui un minim efort.
    Cu stima.

    • Ba rromane, care esti de fapt distrusu’ ala de Prostestez, ti-am mai spus de vreo 50 de ori ca “dealtfel” se scrie din doua cuvinte corect, in limba romana. Tu chiar esti retardat mintal, sau ai fost lovit cu scandura?! Nu ca m-ar interesa, iti dai seama… Daca folosesti aceleasi greseli gramaticale, iti dai seama cam cat de usor esti de recunoscut! Scrie si tu corect, asa o sa fii mai greu de localizat, macar pentru atat si merita sa faci efort! Distrusule ce esti!

      • Multumesc pt.atentionare ,uite fac un efort si va raspund .
        1. Ca orice simpatizant psedist care in veci nu o sa fie de acord cu ce am spus in ultima fraza din comentariul meu va inteleg perfect agresivitatea verbala.
        2.Nu sunt “Protestez”
        Cu stima : Retardatul Distrusul Rromanul

  12. Premeru’ vrea sa ajute meticii sa ajunge mai repede la munte, ca deh numai ei este in tara asta. Dupa ce ca le platim mersul cu metroul mai tre sa le finantam si traseul la munte. Bravo doctore bra f…king vo!

Leave a Reply