Ambasada Germaniei incearca sa lamureasca printr-un comunicat afirmatia ministrului federal de interne. Imi pare o explicatie decenta. Coruptia din punctele de frontiera romanesti starneste ingrijorare, chiar daca dpdv tehnic, Romania indeplineste criteriile. E important ca ambasada subliniaza existenta unor relatii diplomatice solide intre Romania si Germania, in ciuda acestei tensiuni de moment.
Problema e alta. Acest asa zis criteriu al coruptiei oamenilor nu este mentionat nicaieri in rapoartele Comisiei Europene care prevad clar ca Romania indeplineste toate standardele tehnice pentru integrare in spatiul Schengen. Acest nou criteriu, ce pare a fi real, e introdus acum la final, relansind practic intreaga dezbatere pe dosarul Romania.
E corecta abordarea Germaniei? Sau e mai degraba un pretext politic pentru un subiect de campanie electorala in Germania, ori unul economic, pe fondul crizei si al temerii ca vor veni mai multi romani sa munceasca in UE?
Sunt curios de marturiile cititorilor acestui blog in legatura cu punctele vamale si de frontiera. Stim cu totii ca mai ales in vami, coruptia e halucinanta. S-a modificat ceva intre timp? Cind ati iesit sau intrat in Romania pe granite terestre, vi s-a cerut spaga? Eu nu folosesc decit granitele aeroportuare si acolo n-am observat nici un fel de problema.
Romania este singurul stat UE unde e coruptie in vami si punctele de frontiera? N-au existat probleme si la momentul aderarii in UE si NATO, care ulterior s-au corectat?
Meritam sa aderam la Spatiul Schengen cu perspectiva ca ne vom indrepta naravurile si vom putea asigura o frontiera securizata pentru UE?
Iata stirea :
Ambasada Germaniei la Bucureşti afirmă că aderarea integrală a României şi Bulgariei la spaţiul Schengen rămâne un obiectiv principal al Guvernului Federal, dar pentru aceasta “trebuie să existe toate condiţiile tehnice, administrative şi cele care caracterizează statul de drept”. “Aderarea integrală a României şi a Bulgariei la spaţiul Schengen rămâne un obiectiv principal al Guvernului federal. Pentru aceasta, trebuie să existe toate condiţiile tehnice, administrative şi cele care caracterizează statul de drept. Prin ridicarea controalelor la frontierele interne, un stat membru îşi asumă o mare responsabilitate în relaţia cu partenerii Schengen”, afirmă Ambasada Germaniei într-o poziţie remisă marţi agenţiei MEDIAFAX.
De asemenea, Ambasada aminteşte că “nu este vorba de libera circulaţie a cetăţenilor români, ci de întrebarea dacă România poate asigura protecţia frontierelor externe UE, de pildă protejarea de intrarea frauduloasă a unor cetăţeni din afara UE”.
“Ultimul raport MCV din ianuarie a evidenţiat progrese în domeniile statului de drept şi cel al combaterii corupţiei, dar şi deficienţe”, subliniază Ambasada Germaniei.
Totodată, misiunea diplomatică a Berlinului evidenţiază că “aceste dubii” sunt împărtăşite şi de “alţi parteneri UE/Schengen”.
“În lumina celor expuse, împărtăşind aceste dubii şi cu alţi parteneri UE/Schengen, considerăm că, actualmente, gradul decizional pentru o hotărâre a Consiliului pe acest punct, pentru care se impune unanimitatea de vot, nu este încă matur”, menţionează comunicatul Ambasadei.
Reprezentanţa diplomatică a Berlinului arată că în săptămânile trecute au fost întreţinute “contacte strânse, marcate de încredere reciprocă cu Guvernul României”, care a fost ţinut în permanenţă la curent cu această poziţie.
“Germania şi România întreţin legături strânse şi prietenoase care ne permit o abordare deschisă şi constructivă a subiectului Schengen, subiect care este de o deosebită importanţă pentru România. Guvernul federal nutreşte un mare interes în continuarea bunei colaborări în domeniul bilateral şi în cel de politică europeană, dorind să vină, mai departe, în sprijinul României pe calea aplicării integrale a aquis-ului Schengen”, mai punctează în comunicatul Ambasadei.
PS : De ce am platit 1,3 miliarde de Euro diviziei germane a marelui consortiu european EADS pentru securizarea frontierelor? Ar mai fi cazul sa platim ceva in continuare?