Traian Basescu : “Anul in care am taiat salariile a fost unul de trista amintire. Dar am pastrat investitiile”
Stiti cumva la ce investitii se refera Basescu? La blocarea santierelor de autostrazi cumva? La stoparea finantarilor europene pe toata linia? La explozia somajului in cifre absolut reale? La concedierile masive din MAI, la exodul medicilor si asistentelor, la inchiderea marilor combinate private?
Basescu : “Voi ramine in politica. Am sa preiau formula lui Iliescu, probabil o sa ies din politica doar cu picioarele inainte”
Daca o face repede,repede n-are decat sa iasa cum vrea el!
primele 4 postari (cronologic vorbind) se roaga pentru moartea unui om !! Bravo doamnelor/domnilor!
@Un oarecare, Ha, ha, ha!!! Basinescu nu e om e un criminal sadic avand in vedere oamenii care au murit efectiv in urma reducerii pensiilor si salariilor si inchiderii spitalelor, masuri luate chiar de el. Iar cand o bestie criminala da coltul, de disparitia ei nu poti decat sa te bucuri.
Daca esti crestin , moartea nu exista . Intr-adevar , la cat ,,bine,, a facut el….. nu mai scoate chelia din smoala …….
Sa dea domnul,sa mai traiasca trei zile,cu cea de alaltaieri.
esti cu adevarat oarecare pd-istule ..
Eroare! Nu se roaga nici o doamna pentru moartea unui om (desi basescu doar pare om, ca nu e), ci se roaga pentru indeplinirea cat mai urgenta a dorintei “omului” respectiv. Capisci?
asta-i om ma?
Care om?Om inseamna sa ai suflet.Om inseamna sa ai compasiune.Om inseamna sa ai respect pentru tara ta si valorile ei.Nu te mai minuna.Cei ce ii doresc sa iasa din politica cat mai repede nu fac decat sa-i dea o replica la dorinta lui ca pensionarii sa iasa cat mai repede din sistem.
Crocodilule de ceva trebuie sa mori, da n-am auzit sa fi murit cineva pana acum din cauza rugaciunilor.
Asta om. Cred ca ti se pare.
Basescu Train isi va inscena moartea pentru a insela justitia?
Nimic mai fals in viata sau postmortem mafiot Basescu Traian va raspunde pentru toate crimele savarsite inainte si dupa 1989 impotriva umanitatii. Contrabanda facuta de Basescu Train in zone supuse embargoului ONU este imprescriptibila si in mod categoric traficul cu arme catre terorismul internationAl se pedepseste cu maxima exigenta,fie in tara sau international. Daca tot este asa de viteaz Basescu Traian sa explice romanilor de ce a refuzat in 2008 sa semneze Codul etic al achizitiilor militare, ceeaq ce i-a permis ;lui si Frate-lui Basescu Mircea afaeri cu arme catre teroriostii internatioanli,fapt ce a facut la European Defence Agency sa-l acuze pe Basescu Traain de complicitate la terorism international.
Acuzatiile aduse lui Basescu Traain sunt extrem de grave si ele nu pot fi trecute sub tacere ci dimpotriva supuse unei exigente judeacti romanesti si internationale.
http://www.romanialeaks.org/2013/05/din-nou-despre-implicarea-familiei.html
Domnule Radu Tudor de ce oare Crin Antonescu si Victor Ponta dar si toit parlamentarii USL nu l-au chemat pe asasinul securist Basesuc Traain sa-l intrebe de refuzul semantii codului etic al achizitiilor militare , despre ……mi-e scarba.
Dacă asta îşi doreşte ,Bunul Dumnezeu să îl ajute !
Cum crezi tu ca bunul Dumnezeu ia la cunostinta de cererea ta? Chiar tu zici ca este bun. Adica iertator. Merge asta cu dorinta de a vedea pe cineva mort? Scrie ce vrei, este opinia ta, este dorinta ta, dar nu-l amesteca pe Dumnezeu si filosofia crestina cu care nu ai nicio tangenta.
Pai dracu` chel si poncis de ce-l amesteca pe Dumnezeu in toate fuseraiele si marlaniile lui?
pai nu a firmat chiar el ca Dumnezeu l-a ocrotit si i-a pus mana pe cap? Acum astep repplica Bunului Dumnezeu, la final de mandat
Un maidanez confrm legii dupa 14 zile daca nu-l revendica nimeni din popor trebuie eutanasiat.Cutu Cutu basescu a depasit termenul.
Eu nu prea cred c-o sa-l ajute. La momentul potrivit dansul va popula Iadul.
“…probabil o sa ies din politica doar cu picioarele inainte” Amin !!!
A pastrat investitiile la camarila sa: Udrea/Cocos/Asfaltangii! E un ticalos absolut, iar imbecilii de la Parchet, CSM, ICCS il slujesc cu o complicitate nemaiintalnita in Romania ultimilor 50-60 de ani! Doar pe vremea stalinistilor a mai fost atata obedienta!
Sper, totusi, sa-i vina si lui randul la DNA, pentru ca scheleti, slava Domnului, are destui!
Mai lasati-ma cu “scheletii” astia! Termenul a invadat media fara ca macar unul sa se uite in DEX sa vada ca pluralul este “schelete”.
Dar de la raie care este pluralul?
bravo eminescule.
are dreptate.
un schelet/doua schelete.nu doi scheleti sau doi schelete..care nu vor sa vorbeste..groparu cult:am dezgropat scheletele astea si astept sa vina popa..sau un omg iubitor colaborand cu pulitia.. uite ce de scheleti la psihopupu asta in debara,hai sa hranim maidanezii in “adaposturi” ,uraa.
eu zic ca sunt corecte ambele variante.. ca nu toti suntem francezi ca rromii ..si dexul tot de uoameni e facut,rumuni de-ai mei.
“un schelet bashit” inseamna ca te are basau la mana=>tre bagat in dex expresia asta la viitoarea sectiunea”Basau”.neologisme
Tot aminteste de………… “minciuni guvernamentale”
Imi pare rau ca nu pot avea o evidenta a minciunilor din ultimii 9 ani ale acestui mitocan ordinar dar cred ca sunt de ordinea SUTELOR !
La investititiile in buzunarele tovarasilor de furaciuni din P.D.L. si care urmau sa ajunga un pic si pe la racorica,conform promisiunilor electorale ale U.S.L. dar urmare a pactului de KOABITARE sunt bine mersi.Numai noi fraierii am ramas cu buza umflata si …. si cu banii luati.MULTUMIM d-nilor politicieni.P.S.: sper ca nu atat de tarziu sa iasa Baselu din politica si poate se trezeste si U.S.L.-ul si ii da o mana de ajutor si lui si tovarasilor lui sa se duca mai repede acolo unde le este locul.Carnita depozitata la rece tine mai mult si racoarea face bine si la ten.
Sa dea Dumnezeu sa iasa cat mai repede….Putea sa iasa chiar anul trecut, dar nici anul asta nu-i tarziu…..
Aveam eu o banuiala ca asa va fi. Ar mai fost o varianta, sa raspunda penal pentru jaf. Da cu statul de drept pe care-l ave imi iau adio. Da cand a spus asta mai demult sau zilele astea?
Si inca ceva asta cu picioarele inainte e singurul adevar spus vreodata de Basescu.
da cam multe teme cu Basescu de la un timp, parca as dori sa vad teme cu ce face Antonescu mai des. Ca daca Antonescu doarme nu mai scapam de temele cu Basescu.
Tariceanu a vandut resursele tarii? Ce face Crin cu Tariceanu? Face ordine in partid?
Sa-i dea dumnezeu sanatate ,dar ar trebui sa plece mai repede ca ne-am saturat .
Chiar daca iese cu picioarele inainte, mai sunt destul de multi care vor trebui sa-i urmeze exemplul . Sa iasa intr-un fel sau altul .
Si astia,cum vor sa ii urmeze exemlul,tot cu picioarele inainte? Da Doamneeeeeeeeee.
Eu chiar ma intreb daca o sa-l bage cineva la apa dupa ce termina mandatul. Unu la mina ca si-a pus oameni in toate structurile “democratice” din justitie, servicii si dumnezeu mai stie ce alte institutii care o freaca pe banul public si doi la mana, daca justitia il baga pe Basescu la inchisoare, cine o sa mai fie adversarul PSD si PNL?
USL s-a ridicat la putere avind un adversar foarte puternic in Traian Basescu si PDL. Acuma PDL-ul e un fel de zombie, e mort dar inca mai misca si cauta sa ne manince creierii ca sa se refaca. Basescu este inca presedinte si USL mai are inca pe cine sa dea vina si pe cine sa scoata tap ispasitor, dar este din ce in ce mai greu pentru pentru ei sa faca asta.
Eu zic ca, dupa ce o sa-si termine mandatul, Basescu nu o sa intre la apa, pentru ca PSD, PNL, USL (daca mai are zile pina atunci) au nevoie de un adversar cu care sa se contreze.
De asemenea vom avea parte de multe scandaluri in viitor, daca nu reusim sa gasim un adversar extern care sa ne uneasca. Trist dar asta e adevarul, oamenii se unesc mai degraba in fata unui pericol decat atunci cand e pace si democratie. Un lider in tara asta nu are nici o sansa pentru ca oricat ar incerca sa impace pe toti nu o sa reuseasca (vezi Ponta si Rosia Montana, nu e suficient sa spui ca tu personal votezi impotriva proiectului si pe urma sa faci tot ce-ti sta in putinta ca sa fie votat in parlament). Liderii daca vor sa aiva pace cu populatia trebuie sa-si aduca aminte ca au datoria in primul rand sa fie onesti cu cei care au votat si nu sa se ascunda dupa contracte secretizate. Limbajul politic poate ca merge la ei acolo in cercurile in care se invart, dar daca pe mine m-ai mintit si s-a dovedit asa, nu mai te mai sustin niciodata, indiferent cata cenusa iti vei turna in cap pe viitor.
USL-ul si-a cam facut adversar ,poporul,ca si PDL-ul. Ambele tabere,aceleasi minciuni,aceiasi mincinosi ordinari.
poate nu asa, ca iliescu, poate ajunge in final, cu justitia inamovibila, corecta, dreapta sa raspunda pentru faptele sale, pentru subminarea economiei nationale, pentru reducerea nivelui de trai,pentru subminarea sanatatii si a invatamantului, iar investitii? nu avem telegondola in Valea Jiului, propun lui Ponta sa faca una si la Rosia Montana
Pai hai odata!
Miscate mai repede!
Sa-nceapa careva sa sape groapa!
Nu cred ca trebuie nici macar ingropat in pamantul tarii asteia pe care a batjocorito si jefuito.Il vomita.Ars si aruncata cenusa la glina.
De departe Basescu e cu 2 clase peste orice politician USL. E curva, e manipulator, are priza la mase si e uns cu toate alifiile. A laudat azi PSD dar nu si pe Ponta. A mentionat nevoia PSD de a avea propriul candidat la prezidentiale, pentru a adanci falia din USL. A vorbit transant si cum nu a facut-o Ponta pana azi desi e prim-ministru despre problema Schengen-Franta-tigani. A mentinut o pozitie neutra fata de Rosia Montana. Si-a reintarit pozitia in problema maidanezilor. A spus ca ar lua aceleasi decizii in cazul taierilor salariale din anii crize, dar dupa dezbateri publice, in care sa contureze necesitatea lor in detrimentul concedierilor. A vorbit si despre problema energetica.
Cu alte cuvinte, m-a fascinat. Pana azi l-am urat, antipatizat, scuipam ecranul daca aparea la tv. Dar, sincer, trebuie sa recunoastem, el conduce Romania. Intr-o ora la Pro tv a dezbatut mai multe probleme pentru care premierul ar fi spus ca trebuie sa discute cu deputatul Ponta si ca trebuie sa convoace Parlamentul.
Ei, las-o usor cu iluminarea de azi, ca erai basist si acum trei zile. Dar tot e bine ca de azi nu mai scuipi pe ecran, ca nu e igienic. Mai bine touch the screen, touch the screen!
La mesele de la Ciresica poate ca la mase……daca nu i-ar cara dupa el pe tigani si cei cativa linge-blide care i-au mai ramas nu ar mai avea cine sa-i gadile orgoliul.
Cu cat mai repede,cu atat mai bine!!!Ai facut dezastru in tara asta,duteee invartindu-te!
Fiecararuia cand ii vine ceasul … nici mai devreme nici mai tarziu , nu este crestineste sa sugerezi asa ceva , oricat de mult si de visceral te-ar oripila cineva …
O mai avea mult ? ( iarta-ma Doamne , ca doar am venit de la slujba !)
asa sa-i ajute Dummezeu, la anul
Sa iasa pe picioarele proprii, asta-i doresc eu. Insanatosire grabnica. Ca daca iese cu picioarele inainte nu are cum sa intre la puscarie.
Normal era sa iasa din politica in vara anului 2012,conform referendumului…Dar CCR a fost vigilenta si l-a ajutat sa ramana guvernator…
Partea frumoasa e ca domeniile enumerate de tine ( somaj, asfaltari, evaziune, investitii) sunt si mai praf acum in guvernarea lui Ponta.
Eu cred ca nu va iesi din politica cu picioarele inainte. A facut prea mult rau oamenilor, prea mult a actionat in afara legii ca sa scape nepedepsit. Cand va veni vremea sa dea socoteala, aici, pe pamant, pentru tot raul pe care l-a facut, va fi bucuros sa dispara rapid, ca magarul in ceata, nestiut si nebagat in seama de nimeni…
Se va face si asta traseist politic,se va inscrie in partidul de guvernamant si cu oamenii pusi pe functii in diferite structuri,va face politica si ii va fi bine,pana la obstescul sfarsit.
sper ca basau sa aiba o “iesire” cat mai prematura,acum daca se poate..pe masura,ticaloasa,sparcaita,josnica,la capatul unui lat de sirma asa cum sade bine unui tradator de tara imbecil.
cat despre USL,ei si-au inceput iesirea decand cu darea la pace(coabitarea) cu cel mai cretin si hot “regim” avut de tara asta vreodata:Bashirea.basirea de tara.si iese jalnic taraindu-se pe picioarele dinapoi ca un “caine de lupta” ouoar cu mancarimi dorsale
pleonastic vorbind cat mai prematura,adica ieri.
la pariu ca acest ce o fi va avea o viata lunga si fericita mii de ani precum semintele de ..nuce copac,copacu lu sloboz sau ceva..va incolti va renaste la nesfarsit pe acestye stremeleaguri meoritic/cretinee.e mostenirea noastra genetica evolutia ei la cel mai nalt grad
Nu va bucurati! Se refera la momentele cand e beat manga si doar cu picioarele inaite il tarasc in pat sristii care il pazesc!
Vine judecata de apoi, bine a facut, bine v-a gasi, dar
la el saracul, e pe invers.
Oare nu se vor razbuna cei care au stat nevinovati in
puscari!
&un oarecare
Ai oarecum dreptate, dar partial. La cate morti indirecte, a provocat acest individ, comentariile la care faci trimitere au justificare.
Dacă după un sfert de secol cineva mai poate crede în vorbele inșilor din politică este mai mult decat un naiv .
De la cei 300 de parlamentari ,,validați ,, prin referendum s-a ajuns la aproximativ 600 , de la ZERO USD datorie publica în 89 am ajuns la peste 100 miliarde ! euro .Industria , agricultura , cercetarea , educația , sanatatea sunt în metastază anunțând colapsul.Trei milioane de romani unii bine pregătiți și destoinici și-au luat lumea în cap . Vindem tot ce aduce profit – fabrici de ciment , gaze , petrol , aur , lemnul pădurilor în care n-am pus un singur copac … Poporul roman – un miracol ! A fost . La ce suntem azi și la ce-am rămas în țară cu siguranță cei cu mâinile în butoiul cu miere al politicii vor să profite a la long … numai că nu toate muștele fac miere ! Și nimeni nu este … nemuritor . Îl citez din memorie pe Coelho – ,,viața e un vis din care ne trezim doar când întalnim moartea ,, ! Ori , domnul băsescu înainte de a fi prezident , politician , etc,etc… este muritor .
E o vb. -Ai grijă , ce-ți dorești!S-ar putea să ți se îndeplinească.-
Un oarecare scrie că unii doresc moartea unui om.
EROARE! ..Omul cu pricina a spus că vrea asta iar cei mai mulți îi urează ca —dorința lui să se îndeplinească cît mai repede.!—
Pe Basescu il asemui unei capuse iar tara asta sufera de borelioza. Treaba mai urata este ca odata capusa indepartata pacientul continua sa sufere si chiar sa moara. Raul a fost deja facut. Iar Ponta nu prea se grabeste sa ne trateze. Ponta e un bun politician in sensul ca stie foarte bine sa se eschiveze, sa pareze si sa faca in asa fel incat sa nu ii poata pune nimeni nimic in carca. Lui personal. Deciziile sa le ia altii sau daca le ia in nume propriu sa fie perfect acoperit. Bravo lui. Dar noi ? Noi ce facem ? Asteptam cu ochii in soare de atati ani sa ne fie si noua un pic mai bine. 90 de bani franzela in loc de 1 leu e praf in ochi.
sa-l auda Domnul,sa avem si noi pe mormantul cui scuipa
uuu prea dur
pt fiinta asta nimic nu e prea dur
Sa-i dea Dumnezeu sanatate .Sa ramana in politica cat doreste si sa-si faca un nou si mare partid:PD-PDL adica Partidul Detinutilor-PDL
apoi ,cantaretul meu preferat Michael Jackson ,Dumnezeu m’i l-a luat,actorul meu preferat Patrick Swayze,…cantareata mea preferata Whitney Houston m’i i-a luat… Doamne Dumnezeul meu tin sa-ti amintesc ca politicianu’ meu ” preferat” este Basescu Traian …
Asta e tare de tot !
de accord cu el,da sa fie repedeeee….
Dar n-am inteles de ce trebuie sa mai asteptam sa-si termine mandatul? Stiti cat si pe cati va mai distruge pana atunci? Si chiar dupa….
Trebuie scos cu picioarele inainte acum!!! Starpit de la radacina, si schimbate si cartile de istorie in acelasi timp…Imaginati-va copiii vostri invatand despre niste taraturi precum Basescu, Udrea, Videanu, & Co. Avem nevoie de un Etnic Cleansing de aceste catzele maidaneze!!!
Indiferent cat mult rau face un om fie ca e la conducere sau nu, trebuie sa il iertam ca sa fim la randul nostru iertati de Dumnezeu. Altfel vom avea si noi cei care nu iertam soarta unuia care plateste pentru tot ce face. Sa aplicam ce spune biblia si nu impulsurile nostre animalice de jignire si ovensa. Sa ne rugam pt. Traian…
De-am să mă-ntorc,pre mulți am să popesc și eu!Lăpușneanu NU s-a mai întors decât din țărână.Băsescu mai are două bătălii care le va duce pe viață și pe moarte.Șantajarea premierului Ponta pentru a continua acțiuni ticăloșite pentru a rămâne la butoane.
2.Împiedicarea lui Crin Antonescu să ajungă președinte și împiedicarea ca domnul Crin Antonescu să adopte o Constituție sub viziunea USL Crin Antonescu.Luând-o logic,eu dacă aș fi tăiat salariile și pensiile,cu prima ocazie,mi-aș fi cumpărat o insulă privată să trăiesc bine să nu mă găsească nimeni.Nu vă fie frică de mârâiturile și lătrăturile acestui prședinte maidanez,căci câinele care latră nu mușcă.După ce predă ștafeta,oricâtă inluență mai are,s-a zis cu el!Va beneficia de protecția SPP și va scăpa de pușcărie și cam atât!În politică nu mai are niciun cuvânt de spus!JOS BĂSESCU!
Pentru fiecare clipa cat il mai suportam pe acest individ,sa-i multumim lui Ponta(fiecare-n gand,asa sa-i ajute Dumnezeu).
De data asta spune adevarul(adica intocmai ce doreste si ce intentioneaza sa faca ..nu ca pana acum cand ne aburea cu plecatul …pe mare, iar R-O-TV facea emisiuni maraton pe acest subiect, fiindca prostavani in romanica sunt …garla) insa se pune o MARE problema : pleaca via VILA DANTE sau pleaca …via vila Rahova( probabil conform pactului de koabitare si …intelesului pe sub masa,va pleca mai mult ca sigur…via VILA DANTE ,fiindca nu este asa ca PONTA intotdeauna isi tine …cuvantul,tot asa i-a promis lui Barosso tinerea celor 11 porunci si …si-a tinut cuvantul).Deci in concluzie dnul PONTA este un om …de cuvant.
Sa iasa cat mai repede din politica.
Traian Basescu : “Anul in care am taiat salariile a fost unul de trista amintire. Dar am pastrat investitiile”.
VRAJEALA, N-A TAIAT EL NIMIC! A TAIAT FMI-ul. BRUXELLES-UL, bineinteles. El nu exista, este doar un administrator, sclav.
Basescu : “Voi ramine in politica. Am sa preiau formula lui Iliescu, probabil o sa ies din politica doar cu picioarele inainte”
GRESIT, O SA IASA NUMAI CU STICLA PE PIEPT, MORT DE CIROZA. Are deja tremolo, omu’ e distrus, e terminat. Cand nu o sa mai fie Sefu’ Statului (Sefu’, Sa traiti Sefu’), i se va declansa ciroza pentru ca face parte din categoria distrusilor care traiesc doar daca sunt linsi in fund. Toata viata lui Sef, Sefu’ Statului (Sa traiti Sefu’!), mentalitate damboviteana, de la coada vacii, ce sa-i faci! Sefu’, abureli, speranta, bla-bla… O cardeleala de vrajeli. Mascari.
Tremor de la garou pe maneca. Cu sticla la rever. Moare-n ciroza, garantat. Ii pune sticla pe piept si sub cap o damigeana. Ca la aprozaristi.
P.S.: Astazi e urat afara. Ar trebui ca la meteo rubrica sa o prezinte o fata frumoasa, pentru ca poate prin contaminare, vremea va deveni si ea foarte frumoasa! Vai ce frumos!! Eventual o stripteusa cu tatuaj pe fesa. Sincer. Flaps. Halebardes. Pa.
‘who cares’ ? ii mai pasa cuiva de ce spune Basescu? mai ales ca USL-ul ii face treaba si isi da singur cu stangul in dreptul
Pai nu e nimc de mirare. Basescu este o varianta a lui Ion Iliescu dar mai inculta si mai sluta sufleteste decat acesta. De regula fostii membrii de partid si securistii promovau alaturi de ei oameni mai slab pregatiti si cu vulnerabilitati. Asta ca sa nu fie o amenintare pentru ei. Un asemenea om a fost Basescu si atunci la ce ne-am putea astepta de la o asemenea personalitate ???
Asta daca putem compara halucinant politica cu biserica. Poate Preafericitul spune si el doua vorbe la comparatia asta. Pentru suatinatorii gastilor de dupa 1989 care au luat bacul .
Oamenii se judeca dupa fapte nu dupa slogan. Poi fratilor sa vedem pe cine sustineti si ce incredere sa avem in ei:
Economisirea publica Ep % din PIB, cont curent Cc %din PIB. PIB miliarde usd
*1991 Ep (-2);Cc (-3,9) Pib 1989- 54 ;1991 -29 Dext 2,3 M$
*1996 Ep (-4);Cc (-7)Pib-35 Datorie ext 7 M$ miliarde USD
*2000 Ep (-4,5);Cc (-4,3) Pib- 37 Dext 11 M$
*2004 Ep (-1); Cc (-8,5) Pib-73 Dext 17,5 M$
*2007 Ep (-1); Cc (-14) pib-166 DEXT 45 M$
*2009 Ep (-7): Cc (-7,5) Pib-161 Dext 70 M$
*2012 Pib-177 Cc(-3,5) Ep (-@$) Dext 102 M$
Datoria externa in 1989 aproape zero (1,4 M$)
Banii rulati se regasesc in realizari in proportie de 7% restul ???? Ce incredere sa ai in afaceri ca Rosia Montana cand istoria ne arata dezastre in privatizari in care noi am ramas cu datorii si refaceri de zone desertice
Daca GC era un chiosc(SRL) intelegeam sa tina asa cu dintii de o afacere de 4 M$ in 20 de ani
Iar statul din 150 M$ imprumutati si PIB adunate din 1990 pana acum nu a facut nimic in tara decat a plans ca nu muncim si ca a plouat prea tare 2-3 zile
Afacerea asta inseamna 0,15% din PIB pe an la PIB de azi nici cat ai da o rectificare ministerului invatamantului
Care este miza de se vrea asa de mult afacerea
Cineva minte cu nerusinare sau este prost de moare. Varianta mediana lipseste
Sa va vad aplaudaci si comentaci, Va regasiti conducatorii in cele de sus. Cine a furat mai mult ? De facut nu a facut nimeni nimic. Daca ati luat bacul, cu cateva inmultiri si adunari va luminati
In 89 ROMANIA ave de recuperat creante de miliarde de dolari si datorie ZERO.Roman fiul lui Walter Roman alt alogen venit pe tancuriile Rusesti fiul lui a eliminat decretul lui Ceausescu prin care Romania un avea voie sa se mai imprumute de la criminalii din BM si FMi sub nasul lui Ilici Cioaba.Inflatia altui pur-sange ITZAKrescu si dezvalidarea sistemului financiar Romanesc sub nasul astuia si PSDR-ului .Si uite asa si altele banda criminala CFSN-FSN-PSDR-CDR-PDL-PSD ACUM au indatorat romanul pe trei generatii fara sa se faca nici macar un SPITAL .Plus industria vanduta si resursele majoritatea vandute.Beneficiul ROMANIILOE-ZERO.In schimb jeguriile politice si gastiile lor grasuti ci 7 case ba 4 ba sute de apartamente ,conturi ,si table.Pana cand romanul un se va trezii sa le dea cu flit aceste gasti vor lua si pielea de pe romani. la Monte Carlo etc etc
A fost maxim nea Ilie Serbanescu la emisiunea de vineri seara, cand a zis ca FMI-ul a aprobat noul acord. A zis ca era culmea ca FMI-ul sa nu-si aprobe propriul acord, pe care si l-a dat singur!!! A ras pana si Bogdan Chiriac (Foca ucigasa sau cum ii spunea betivu’ de Basescu, presedintele astora indignati de pe blog)!!
Sinistru, nu??! Cum sa nu isi aprobe FMI-ul propriul acord pe care si l-a dat singur?!! Maxim. De-aia e super-tare nea Ilie, sa muoare mama si cu toata genealogia mea. Sincer. Pa.
Scz Am vrut sa se inteleaga ca din biserica se iasa cu picioarele inainte si din politica ca suturi in Fundatura Ponorului
DUPA CHIPUL SI ASEMANAREA…
In Romania a devenit o psihoza la scara nationala ” teoria facerii”, care pe care il face adica. Asta se vinde, asta se premiaza, e o mentalitate nationala. Si bineinteles, fixatia cu cine este seful! Boala sefiei, atat de prezenta la moldoveni si la olteni in armata, care se stie ca erau obsedati de grade (caprari aprozaristi).
Astfel, prin filtrare sociala, conducatorul Romaniei a ajuns sa fie unul care e “cel mai mare facator”. Si caruia ii place sa se autointituleze “Sefu’ Statului”.
Fiind preocupati toti de facere si contrafacere, era normal ca si conducatorul sa fie dupa chipul si asemanarea lor. Din creuzetul social a rezultat un condensat de conceptie si mentalitate nationala, adica “CEL MAI MARE FACATOR”. Cand populatia Romaniei isi va schimba mentalitatea, se va schimba de la sine si formatul de conducator. Sal.
sa stiti ca eu nu mai gandesc drept.care o fi aia gandire dreapta.eu am terminat cu gandirea la regimul Bashit.
ca ponta si ai lui sunt niste *************..nu mai conteaza frate,basau e viu si natural la fel ca si restul gastii sale.sincer,2bani nu dau pe guvernarea ponta si pe baroni,eu la capitolul genocid bashit am ramas intepenit .restul e doar mizerie…oarecum anticipata ca n-am crezut ca sunt asa de prosti si vor sa reia perioada de glorie baroneasca rupti complet de falimentul absolut al tarii..deh..asa se vede din mertan tara..baronii..basitii..au depasit conditia umana ei sunt..altceva..nu va zic ce cred eu ca-s astia ca devine nasol..dar va inchipuiti cam ce cred eu.
e si adevarul..si luam d’acapo la nesfarsit.fapt cocret beton:Basau a ajuns imparat.pana atunci emanatii au facut tara praf de prosti si hoti se sunt,basau motz..ne intoarcem de unde am plecat=>pupuoru,alegerea pupuorului,componenta puoporului,inteligenta lui,calitatea umana,spiritul civic social tot rahatu.. de au ales asa ceva pe o galeata sau o gaina moartaa cu 1secol..etc.scriu degeaba,stiti si voi,.ce cu picioarele nainte?,nainte la groapa comuna cu hoiturile la jegurile astea Basau primul!
JIGODISMUL LA ROMÂNI…
Când a născut EBA, Chioru’ a declarat că a primit titlul “nobil” de bunic.
Morala: Dacă e al tău, e nobil. Dacă e al altuia, îi dai numai “pixelul albastru” peste bot!!
Ce mai are de făcut și ce mai poate face Băsescu Traian,în 62 de săptămâni:
Băescu Traian e un animal politic turbat și chiar și maidanez!Dar niciodată nu face nimic la voia întâmplării.Băsescu Traian nu-și bagă rivalii politici la pușcărie oricât de periculoși ar fi,ci îi bagă la pușcărie,în mod indirect desigur de la tasta 4 pentru ca jurnaliștii pe care nu a fost în stare să-i țină la distanță de el,să se concentreze pe subiecte fierbinți care au legătură cu planul final dar planul final nu poate fi dezvăluit decât când va fi prea târziu.
Băsescu a rămas la Palatul cotroceni pentru a putea să manipuleze/mintă/înșele/amenințe guvernul pentru a deține cât mai multă influență și după ce el va părăsi Palatul Cotroceni.
Dar scopul lui final este să facă tot posibilul ca domnul Crin Antonescu să nu ajungă președinte de stat.
Dan Voiculescu a fost ușor arogant și nu a plăcut tot publicului.Dar în Crin Antonescu, nume ce nu poate fi asociat cu Securitate și regimul Ciaușist,ci cu Rațiune,Bun Simț,Calm,Logică,românii în marea lor majoritate văd în Crin Antonescu,o speranță de Normalitate,aș îndrăzni să spun ultima speranță.Băsescu Traian nu se va atinge de un fir de păr din capul lui Antonesu.Se va folosi de aceste 62 de săptămâni să cocheteze cu PSD ca să bage suficiente zânzănii în USL ca Crin Antonescu să nu mai candideze.Va eșua,dar va încerca.Voi reveni cu mici detalii pentru a nu fi prea lungă postarea
Stie cineva ceva de niste medici austreci care l-au vazut pe Base in august?
Ai intrebat care e “solutia”?! Solutia e sa il dai afara pe Mugur Isarescu de la BNR, adica sa iti iei Banca Nationala inapoi de la masoni si globalisti. Astfel, vei redeveni independent. Daca vei face asta, o sa observi cat de urat vor face cei care sunt de fapt cei care ne conduc. Cred ca stii despre cine este vorba. Primii care vor sari, vor fi in ordine, aia de la FMI, Bruxelles, dupa aceea va sari si Washington-ul etc. Restul il cunosti, de anul trecut din vara, cu pragul istoric la moneda euro in fiecare dimineata, lista lui Barroso, amenintarile ca ni se taie transele din imprumutul de la FMI, vine emisarul american din Washington, Philip Gordon, iti pleaca investitorii, se supara Merkel, Reding, Bilderberg, camatarii mondiali globalisti si toti aburitorii lor care sunt pusi sa se ocupe de administrativ…
Pe aici majoritatea urmaresc liga lui Mitica sau meciuri de duzina cu coabitarea si tot felul de alte vrajeli, proasta guvernare, marele meci Ponta-Basescu-Antonescu, frisoane, fitile si tot felul de frectii. Oricum, am fost mascati, aici e gata, nu de acum, ci de vreo 60 de ani. Suntem pa. Doar latram aiurea. Cam atat.
Ia-ti Banca Nationala inapoi. Daca o sa incerci sa faci asta, o sa observi ce se intampla, foarte scurt! Acolo e butonul. Succes. Bafta. Pa.
Ai pus punctul pe “i”! Surprinzator este ca nimeni nu indrazneste sa-i pronunte numele acestui guvernator impamantenit…nici cand se vorbeste despre devalizarea si desfiintarea bancilor romanesti, nici despre marsava inginerie financiara cand s-a trecut la faimoasele milioane,cea mai tare teapa data romanilor. In 1990, pensionarii aveau pensiile in sute si mii lei( sa zicem: 900, 1200, 1400, 1800, etc)Ce au devenit acele pensii in “milioanele” lui Isarescu?..condamnarea la saracie a celor care au construit tara. Nici despre cedarea Rosiei Montane in mandatul sau care a semanat mai mult cu o misiune decat cu o guvernare, nu vorbeste nimeni. Nimeni nu-l intreaba nimic.
Alta solutie e sa te cari de-aici, dar asta bineinteles, daca ai bani de pasta de dinti, pentru ca aici se ocupa astia sa nu ai bani nici sa treci strada, adica sa fii descult, ca sa fie siguri ca esti incercuit si ca nu raman ei fara sclavi pe care sa-i prosteasca pe doi bani. Sal.
Stimate domn Citizen, cred ca iti mai aduci aminte anul trecut la referendum, cand pe rand s-au dus la BNR ca sa discute cu Mugur Isarescu si Ponta, si Antonescu. S-a intamplat anul trecut in vara, e imposibil sa fi uitat ce s-a intamplat nu mai tarziu de atunci. E vorba doar despre un an de zile, nu-i prea mult. Tu despre ce crezi ca au discutat?! Ia zi-mi. Sincer.
Atributele omului inteligent: intelege foarte greu si uita foarte repede. Haus.
Stimate domn Karnat va cunosc atributele care va caracterizeaza din postarile mai vechi nu trebuie sa mi le reamintiti.
Stimate domn Citizen, daca tot incerci sa te dai inteligent, macar incearca sa nu mai uiti atat de instant.
În condițiile în care Băsescu Traian,cum necum va beneficia de un acoperiș deasupra capului,și are o nepoată,și va beneficia de o pensie bună după ce el a tăiat milioane de pensii sub 1000 Ron,și nu va fi arestat și băgat la pușcărie pentru genocid, și nu se lasă de politică,ce mai are de pierdut Băsescu Traian dacă nu reușește să-l oprească pe Crin Antonescu să devină președinte?
Mă îndoesc că domnul Crin antoescu ne va aduce în pragul ăla de normalitate cât Băsescu Traian să își aibă ziua lui în tribunal.Dar…Crin Antonescu a dat dovadă de bărbăție umană și politică,a dat dovadă de calm și soluții în tot felul de crize,a dat dovadă de fir play,a dat dovadă de cavalerism și a dat dovadă că va continua în acest fel.
Regimul fe și Băsescu-Ponta va muri de la sine,primele luni să spunem că va fi mai greu,că vor mai exista ultimele strigări ale regimului.
Băsescu Traian,de cine-ți este ție frică,tot NU SCAPI!
Sa salutam aparitia pe blogul dvs a comentatorului/ei…GEORGICA.Combate bine si taios.
Pai daca combate bine, sa o ia pe calea scurta. Sa spuna daca BNR actualmente are actionariat majoritar privat sau apartine statului. Poate a gasit el aceasta informatie, care nu se gaseste nicaieri. Ghici de ce!! Ghici ghicitoarea mea… Parnae. Complicat.
62 de săptămîni un coșmar, pt. cei bătrîni O VIATA…!
eu nu lam votat dar cei care lau votat sai multumeasca a redus salari, pensii, a inchis spitale ,are justitia si tot ce vrea muschi lui daca pleaca din politica acum ajunge la hilton .
dar si eu in decembrie am fost la vot votind coabitarea lui ponta- crin- demis. dindui in acelas timp puteri pe care boc ii lea refuzat traeasca democratia hoardelor de judiciari.
crine cind pui in aplicare promisiunile lasa aburelile cu certurile dintre tine si ponta .
Bai fratilor,nu va bucurati prea tare,de “venirea ceasului”. Ca daca se va intampla asa,pentr asta trebuie adunate multe lamai,ca sa i le puna la capatai, ca sa nu ii fie greata pamantului ,ca sa il inghita. Daca va putea sa il inghita vreo data.
http://www.hand-und-pfote.de/bioethics/id1.html Jigodismul,barbaria ,necivilizatia,mizeria fizica si sufleteasca la o mare parte romaniilor pe cand.Incepeti de aici si cand astea se vor rezolva o sa aveti o altfel de tara casi o sa aveti altfel de puliticieni.OMUL SFINTESTE LOCUL.
Am auzit ca Dna PLUMB a afirmat ca daca parlamentul aproba proiectul RM atunci …da avizul de mediu ,iar daca parlamentul respinge proiectul …atunci nu va da avizul de mediu.Dna PLUMB, …ca sa pricepeti ce ati spus este acelasi lucru ca si cand …un doctor nu poate spune unui pacient daca este bolnav sau nu …numai in cazul in care are …AVIZUL CONDUCERII SPITALULUI. Am afirmat ca PSD va trece 100% acest proiect prin parlament ..insa acum dupa acest “rationament” al dnei PLUMB cred ca niciun parlamentar PSD nu va mai vota …in favoarea proiectului fara a se face de …rusine.Dna PLUMB ,numai dvs si numai dvs puteti da verdictul daca mediul va fi afectat …sau nu.Cale de mijloc/cotita/neasumata nu …exista.
Sa mareasca spp-ul ratia de vizichi pentru dement si poate asa pleaca, dar sarsaila a mai trecut cu gatul pe langa coasa si a scapat.
Daca ii maresc astia ratia de viziki, atunci asta nu mai pleaca. Ati auzit dvs.,sa plece cainele de buna voie de la macelarie?
Societatea românească este o societate ţărănească. În România, comuniştii au înfăptuit industrializarea, prin strămutarea ţăranului român pe care l-au luat de la ţară şi l-au adus în orase, pentru a popula cu el fabricile şi uzinele patriei şi a înfăptui marea industrializare. Astfel, ţăranii au fost transformaţi din agricultori în sudori, strungari, lăcătuşi, mecanici, fierari-betonişti, electricieni etc. Până la comunişti, statul român fusese eminamente agrar, adică principala ocupaţie generală a societăţii era agricultura.
Odată cu căderea comunismului în decembrie ’89 şi distrugerea, desfiinţarea în ritm alert a fostei industrii comuniste (în max. 3-4 ani de la revoluţie), majoritatea celor care fuseseră aduşi de la ţară şi care locuiau în fostele cartiere construite pe lângă platformele industriale, au rămas dezorientaţi, fără nicio perspectivă imediată. Mulţi dintre ei s-au întors în locurile natale, revenind la ţară. Alţii au rămas pe loc aşteptând, parcă hipnotizaţi de farurile unei maşini noaptea, încercand să reziste peste timp într-un sistem în care lucrurile se mişcă extrem de lent, fără a se întrevedea vreo perspectivă.
Finalul?! Previzibil. Sclavia şi incertitudinea, până vom trece pe lumea cealaltă!
Domnul Presedinte Basescu ar trebui sa stie ca haldele (piatra prelucrata cu cianuri) minelor de aur polueaza apele cu acid sulfuric. Aceasta ar fi problema cea mai mare, de fapt.
Citat dintr-un interviu publicat pe pagina online “Der Spiegel”:
“Slack: Das Problem ist, dass zyanidbehandeltes Gestein, wenn es an der Luft liegt, Schwefelsäuren abgibt, wie sie etwa in Autobatterien enthalten sind. Dieser Prozess geht ewig weiter und kann das Grundwasser für immer zerstören. Selbst Minen, die die Römer im heutigen Frankreich betrieben haben, geben noch diese Stoffe ab.
SPIEGEL ONLINE: Das hört sich genau so problematisch an, wie das Zyanid selber.
Slack: Es ist sogar das größere Problem.”
Link: http://www.spiegel.de/wirtschaft/gefaehrlicher-goldabbau-ein-ehering-produziert-20-tonnen-giftmuell-a-542725.html
nimic despre declaratiile lui crin antonescu la baia mare,referitoare la dan voiculescu??,,arestarea unor infractori nu poate decat sa ne bucure”..
Poate o sa tina si Dumnezeu cu noi,ca la cat fumeaza si bea ……
Cand?
pesedistii astia progoldisti isi dau si cu cianura pe fata numai sa prosteasca lumea ca cianurile sunt inofensive..ingamfatul asta de palada vorbeste ca si basescu.pai intrebati-l pe neispravit de ce atunci dupa dezastrul de la baia mare s-au platit despagubiri?
sau de ce odiosii de comunisti scoteau minereul si il duceau tocmai la baia mare sa dea cu ceanuri pe el?intrebari valabile pentru toti progoldistii.
cand de 20 de ani se perinda tot felul de indivizi cu argumente fluieristice spunandu-ne;romani dormiti linistiti,va faceti griji aiurea,si apoi realitatea iese altcumva,este normal sa inceapa sa se incinga atmosfera.
Inainte de a pleca mai are 2 obiective: inchiderea Antenei3, si distrugerea lui Ponta. Facem pariu ca reuseste? Maidanezul nu se va da in laturi de la nimic pana nu-si va indeplini misiunea!!!
reuseste pe naiba
bun, pe ce punem pariu ca le face pe-amandoua???? intai antena si apoi ponta…
pai sa-i ajute Dumnezeu…sa i se-mplineasca in 2014!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Domnule Tudor,
Raman surprins sa constat ca mai sunt inca persoane gen D-l Parvulescu care sustin cu tarie ca aceste miscari de protest impotriva proiectului Rosia Montana au inceput in mod spontan. Intrebati-i va rog pe cei ce sustin asta cat de spontani au fost cei ce inainte de inceperea protestelor au contactat pe cineva din familia mea, care se ocupa de filmari si fotografii aeriene cu drone, sa filmeze viitoarele proteste din Piata Universitatii? Va pot da si pretul oferit de ei, pret care este mai mare decat tarifiul practicat in mod normal de firma lor. Cam aveau posibilitati “spontanii” din Piata Universitatii daca ofereau si un astfel de pret.
e vorba de persoane fizice sau juridice?
E vorba de persoane fizice care au solicitat unei firme sa execute filmari aeriene ale protestelor din Piata Universitatii. Si asta pe 29 August cand nu prea incepusera “spontanii” sa iasa intru apararea Rosiei Montane. Nu s-au recomandat la telefon ci doar au intrebat daca vor sa faca aceste filmari pentru 500 euro/filmare in conditiile in care tariful lor nu trece de 300.
@Adrian: Iti raspund eu. Habar n-ai pe ce lume esti. Sondajele din jurul Bucurestiului sunt la 1700 metri, nu la 2200-3200 m cum precizezi tu aiuristic. Au fost facute in 1988 si dezafectate in 1994. Puturile au fost in numar de 3. Apa e la temperatura intre 40-45 grd C. Fracturarea hidraulica nu se foloseste pentru stimularea debitului la forajele geotermale. Cutremurul din Elvetia a avut loc din cauza tehnologiei cu care s-a forat, adica fracturarea, nu cum spui tu ca nu.
Adancimea maxina de forare l-a care s-a ajuns vreodata e de 12.261 m, gaura de foraj de la Kola. In Romania, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri (nu 500 metri cu 250 grd C temperatura, cum precizezi tu aiuristic). In Beius, rezervor geotermal este între adâncimile de 1 850 m şi 2 460 m. In Bucuresti, sondele au fost 3, sapate la 1700 m, nu la 2200-3200 m, cum precizezi tu aiuristic. In Otopeni apa termala are temperaturi cuprinse intre 40-45 grd C, nu 80 grd C, cum precizezi tu aiursitic. In Otopeni sistemul a fost realizat in anul 1988 si dezafectat in 1994, deci nu mai functioneaza nimic, instalatia a fost complet dezafectata. Principiul de functionare e cel al pompei de caldura, nu tampeniile din capul tau, pe care le scrii pe aici. Nici in zonele montane nu a forat nimeni pe planeta asta la cat spui tu, adica 25-30 km, pentru ca recordul de adancime la care s-a forat vreodata pe aceasta planeta eeste de 12.261 m, gaura de foraj de la Kola, cum am precizat mai sus.
Asa ca uita toate tampeniile pe care le-ai scris pe aici, nu mai garanta tu nimic, daca oricum habar n-ai pe ce lume esti si apuca-te si scrie alte aberatii, pentru ca esti total paralel cu astea. Sau mai bine da banii inapoi pe care ii platesti pe abonamentul de internet, ca oricum nu iti foloseste la nimic. Habar n-ai pe ce lume esti.
P.S.: Schimba-ti nickname-ul de pe aici ca sa iti pierzi urma, pentru ca pe aici te faci singur de ras. Bafta. Pa
@Adrian: Prietene, ai fost dovedit!
“geotermale din jurul Bucurestiului la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, adancimea zacamantului din nordul capitalei (Otopeni) este 1700 m;
“ca sa stimulezi productia adica sa cresti debitul se folosesc si fracturari hidraulice” – GRESIT, tehnologia de forare a puturilor pentru EGS (sisteme geotermale imbunatatite), se foloseste apa si uneori, acidul, care la forfecarea rocii provoaca o alunecare;
“nu ca as fi de acord ca acel cutremur a fost generat de fracturare caci nu se poate” – GRESIT, se poate si cutremurul chiar de aia a fost produs, ca urmare a tehnologiei fracturarii hidraulice la procesul de foraj;
“iti garantez eu ca nimeni nu a trecut de 8000m adancime de forare” – GRESIT, recordul de foraj in adancime este de 12.261 m, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS;
“vezi zona Oradea unde daca sapi la 500m sunt 250 degC temperatura” – GRESIT, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri;
“absolut suficient sa extragi ape geotermale si foarte usor de sapat” – GRESIT, nu e foarte usor de sapat, extracţia apei sau a altor resurse minerale e dificila, necesita tehnologii;
“in jurul Bucurestiului sunt mai mult de 15 sonde de ape geotermale sapate la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, in zona Otopeni, sondele au fost 3, izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m;
“o parte dintre blocurile din Otopeni sunt incalzite cu apa geotermala din cele 7 sonde sapate in jur” – GRESIT (chiar tu zici in acelasi text odata ca sunt 15 sonde, odata 7, probabil functie de unde ai dat cu copy/paste, la mintea ta…) sondele au fost 3, sistemul a fost implementat in 1988 si dezafectat in 1994. Sistemul nu mai exista din 1994, deci delirezi.
“apa respectiva este scoasa cu o temp de 80 de grade si necesita un consum foarte mic de energie pentru a fi pastrata temperatura” – GRESIT, apa geotermala din zacamantul din nordul capitalei (Otopeni) are 40-45 grd C;
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – GRESIT, fundamentele le gasesti pe net, daca stii sa cauti (nu e cazul tau!!)
“doar in zonele montane ajunge la astfel de adancimi (n.a. 25-30 km) dar acolo nu e nimeni nebun sa sape sonde” – GRESIT, nu are nicio legatura problema cu nebunia, ci cu imposibilitatea tehnica de a fora la adancimi mai mari 12.261 m, care este recordul de foraj vertical in adancime de pe planeta (am mai precizat, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS).
“asa ca uita te rog de povestea cu 25-30km” – Numai pentru cazul in care ti-a scapat si vrusesei sa pui virgula, 2.5-3.0 km…
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – Aici ai nimerit-o, gasesti toate fundamentele mai sus, ti-am raspuns la toate. Nu mai scrie tampenii pe aici, ca risti ca sa te creada lumea daca insisti!
Prietene, esti praff!! Parnae esti?!
Off-topic:
@Adrian: Prietene, ai fost mascat!
“geotermale din jurul Bucurestiului la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, adancimea zacamantului din nordul capitalei (Otopeni) este 1700 m;
“ca sa stimulezi productia adica sa cresti debitul se folosesc si fracturari hidraulice” – GRESIT, tehnologia de forare a puturilor pentru EGS (sisteme geotermale imbunatatite), se foloseste apa si uneori, acidul, care la forfecarea rocii provoaca o alunecare;
“nu ca as fi de acord ca acel cutremur a fost generat de fracturare caci nu se poate” – GRESIT, se poate si cutremurul chiar de aia a fost produs, ca urmare a tehnologiei fracturarii hidraulice la procesul de foraj;
“iti garantez eu ca nimeni nu a trecut de 8000m adancime de forare” – GRESIT, recordul de foraj in adancime este de 12.261 m, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS;
“vezi zona Oradea unde daca sapi la 500m sunt 250 degC temperatura” – GRESIT, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri;
“absolut suficient sa extragi ape geotermale si foarte usor de sapat” – GRESIT, nu e foarte usor de sapat, extracţia apei sau a altor resurse minerale e dificila, necesita tehnologii;
“in jurul Bucurestiului sunt mai mult de 15 sonde de ape geotermale sapate la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, in zona Otopeni, sondele au fost 3, izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m;
“o parte dintre blocurile din Otopeni sunt incalzite cu apa geotermala din cele 7 sonde sapate in jur” – GRESIT (chiar tu zici in acelasi text odata ca sunt 15 sonde, odata 7, probabil functie de unde ai dat cu copy/paste, la mintea ta…) sondele au fost 3, sistemul a fost implementat in 1988 si dezafectat in 1994. Sistemul nu mai exista din 1994, deci delirezi.
“apa respectiva este scoasa cu o temp de 80 de grade si necesita un consum foarte mic de energie pentru a fi pastrata temperatura” – GRESIT, apa geotermala din zacamantul din nordul capitalei (Otopeni) are 40-45 grd C;
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – GRESIT, fundamentele le gasesti pe net, daca stii sa cauti (nu e cazul tau!!)
“doar in zonele montane ajunge la astfel de adancimi (n.a. 25-30 km) dar acolo nu e nimeni nebun sa sape sonde” – GRESIT, nu are nicio legatura problema cu nebunia, ci cu imposibilitatea tehnica de a fora la adancimi mai mari 12.261 m, care este recordul de foraj vertical in adancime de pe planeta (am mai precizat, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS).
“asa ca uita te rog de povestea cu 25-30km” – Numai pentru cazul in care ti-a scapat si vrusesei sa pui virgula, 2.5-3.0 km…
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – Aici ai nimerit-o, gasesti toate fundamentele mai sus, ti-am raspuns la toate. Nu mai scrie tampenii pe aici, ca risti ca sa te creada lumea daca insisti!
“mai bine nu te bagi acolo unde nu cunosti!” – CORECT, asta ai nimerit-o la mare fix!!
Prietene, esti praff!! Ai fost parnae. Bafta. Sal
Da Adrian, si in Piata Universitatii prin 1990, fiecare cetatean “onest” FSNist 🙂 avea cate o ruda careia ii propusesera taranistii sa ii dea geaca de blugi sau bani, daca striga “jos Iliescu”. Daca nu era chiar ruda, era cel mai bun prieten. Oricum,era mereu cineva apropiat si care n-ar fi mintit nicodata, prin natura onesta a firii sale… 🙂
Cine a crezut chestia aia, o va crede si pe a ta cu dronele.:) Doar este un fel de “cuvant de onoare”, un fel de “jur pe rosu” copilaresc… 🙂
Scuze Marco! Stiu foarte bine cum a fost in ’90 in Piata Universitatii si ce se spunea ca eram acolo spre deosebire de tine. Dar eu mai tin minte si altceva care seamana perfect cu ceea ce se intampla acum. Ceva ce se striga atunci de sustinatorii FSN din care a emanat si Basescu. Vad ca tu ai uitat de sloganurile “NU NE VINDEM TARA”. Cam acolo ne-am intors dupa 23 de ani. La NU NE VINDEM TARA caci celelalte analogii pe care incerci tu sa le faci acum sunt aberatii. Acea cerere a fost facuta, stai linistit de cei ce nu vor sa ne vindem tara. Astept onor ecologistii sa protesteze si impotriva taierilor masive de paduri ca si asta este o catastrofa ecologica. Dar vai, onor ecologistii din piata nu prea sunt interesati de paduri. Alea pot sa dispara linistite. Si sunt sigur ca majoritatea ecologistilor de acolo nu au plantat un copac in viata lor.
Adrian, sa stii ca nu esti singurul care a fost atunci in Piata, ci momentan esti doar singurul care pretinde ca are informatii incredibile despre lipsa de spontaneitate a menifestatiei anti RMGC. :). Sa stii Adriane ca acel slogan “nu ne vindem tara” a fost doar strigat, niciodata insa si aplicat. Oamenii “de bine” ai FSNului strigau acest lucru ca prostii, iar tatucii FSNului o vindeau lejer si fara probleme pentru buzunarele si puterea lor. Iti inteleg scarba fata de ecologisti, care deseori transforma artificial orice problema marunta intr-un fel de dezastru ecologic, insa acum este o problema importanta. In plus fata de problema ecologica mai ramane si problema lipsei totale de transparenta prin care s-a ajuns ca cei de la RMGC sa ajunga sa exploateze la RM. Pe mine personal ma deranjeaza mai tare aceasta lipsa de transparenta chiar si decat problema ecologica.
Lipsa de transparenta? Potis a imi spui si mie Marco o singura tara din lumea civilizata in care contractele chiar si facute de stat cu companii private sunt “transparente” si se publica absolut toate informatiile din contract? Dar vai, am uitat ca la noi se sufera intotdeauna de scenarita. Poate ca si calitatea politicienilor a contribuit la asta dar sincer sa fiu nu e prea mare diferenta intre ai nostri si ai lor. Cand vorbim de coruptie sunt implicate doua parti. Nu doar cei care cer ci si cei care dau. Si sunt companii mari din tari civilizate sau chiar si guverne care dau cu bucurie. marea diferenta intre noi si altii este la mentalitatea celor de rand. Caci la ei nu ca nu ar primi de exemplu mita. Primesc cu placere si ai lor dar nu are cine sa le dea. Cat priveste Rosia montana nici eu nu sunt de acord cu proiectul Dar nu din motivele invocate de cei din piata. ca geolog stiu mai multe dar ma abtin. Nu sunt de acord din cu totul alt motiv. Este inca o palma pe obrazul celor care au votat USL data de PSD. Nu ma numar printre ei caci nu am putut vota in decembrie dar nu pot trece cu vederea ca milioane de romani sunt batjocoriti iar. Caci multi yuita unul dintre primele acuzatii aduse in motiunea de cenzura impotriva guvernului Ungureanu: PROIECTUL ROSIA MONTANA! Si nu poti venia cum sa explici ca nu stiai situatia reala la fel cum a facut PDL dupa ce a insistat inainte de alegerile din 2008 pt majorarea cu 50% a salariilor profesorilor iar in Ianuaria au spus stop ca nu stiau situatia reala. Odta si odata trebuie pus capat acestei batai de joc dar nu cum fac cei din piata.
@adrian: Salariile ti le lungeste sau ti le scurteaza FMI-ul, nu te mai zbate pe directii false, ca ti le taie USL-ul, Ponta, PSD-ul. Daca iti taie aia transele, “ramai fara bani de pensii si de salarii”, sintagma cu care cred ca esti foarte familiarizat. Atat timp cat tu economie nu mai ai, industrie, nu mai ai nimic, traiesti din imprumuturi cu dobanda acordate de camatarii planetari. A sta sa scrii despre politicieni pe-aici, e pueril sau tine de anemie cerebrala. Cei care au minte, au inteles demult. Mai sunt unii care vor sa latre doar, le place mahalaua… Bafta. Sal
@Adrian
Iti pot explica din ce cauza lipsa de transparenta intr-un astfel de contract ma deranjeaza profund. Ai putea tu sa garantezi ca in exploatarea de la RM primeaza interesul national si nu niste interese meschine de grup : bani, putere, avantaje ale unui grup, etc.? Poate se puteau obtine de la alte firme conditii mult mai bune! Cine ar putea spune daca este avantajoasa sau nu aceasta RMGC pentru Romania, in conditiile in care doar un grup extrem de restrans stie cu adevarat care sunt clauzele contractului.De ce s-a ajuns la Gabriel Resources si nu la alta firma ?!
Mereu s-a mers pe sub mana Adriane si probabil din cauza asta suntem acum asa intr-o fundatura, deoarece mereu au facut totul doar in interesul lor iar acel interes probabil nu a coincis cu cel national ! RM trebuie exploatata cu Gabriel Resources, avioanele trebuie sa fie obligatoriu F16 si nu de alt tip, gazele de sist trebuiesa fie cu Chevron, etc etc etc.
@Adrian: Prietene, ai fost dovedit!
“geotermale din jurul Bucurestiului la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, adancimea zacamantului din nordul capitalei (Otopeni) este 1700 m;
“ca sa stimulezi productia adica sa cresti debitul se folosesc si fracturari hidraulice” – GRESIT, tehnologia de forare a puturilor pentru EGS (sisteme geotermale imbunatatite), se foloseste apa si uneori, acidul, care la forfecarea rocii provoaca o alunecare;
“nu ca as fi de acord ca acel cutremur a fost generat de fracturare caci nu se poate” – GRESIT, se poate si cutremurul chiar de aia a fost produs, ca urmare a tehnologiei fracturarii hidraulice la procesul de foraj;
“iti garantez eu ca nimeni nu a trecut de 8000m adancime de forare” – GRESIT, recordul de foraj in adancime este de 12.261 m, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS;
“vezi zona Oradea unde daca sapi la 500m sunt 250 degC temperatura” – GRESIT, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri;
“absolut suficient sa extragi ape geotermale si foarte usor de sapat” – GRESIT, nu e foarte usor de sapat, extracţia apei sau a altor resurse minerale e dificila, necesita tehnologii;
“in jurul Bucurestiului sunt mai mult de 15 sonde de ape geotermale sapate la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, in zona Otopeni, sondele au fost 3, izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m;
“o parte dintre blocurile din Otopeni sunt incalzite cu apa geotermala din cele 7 sonde sapate in jur” – GRESIT (chiar tu zici in acelasi text odata ca sunt 15 sonde, odata 7, probabil functie de unde ai dat cu copy/paste, la mintea ta…) sondele au fost 3, sistemul a fost implementat in 1988 si dezafectat in 1994. Sistemul nu mai exista din 1994, deci delirezi.
“apa respectiva este scoasa cu o temp de 80 de grade si necesita un consum foarte mic de energie pentru a fi pastrata temperatura” – GRESIT, apa geotermala din zacamantul din nordul capitalei (Otopeni) are 40-45 grd C;
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – GRESIT, fundamentele le gasesti pe net, daca stii sa cauti (nu e cazul tau!!)
“doar in zonele montane ajunge la astfel de adancimi (n.a. 25-30 km) dar acolo nu e nimeni nebun sa sape sonde” – GRESIT, nu are nicio legatura problema cu nebunia, ci cu imposibilitatea tehnica de a fora la adancimi mai mari 12.261 m, care este recordul de foraj vertical in adancime de pe planeta (am mai precizat, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS).
“asa ca uita te rog de povestea cu 25-30km” – Numai pentru cazul in care ti-a scapat si vrusesei sa pui virgula, 2.5-3.0 km…
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – Aici ai nimerit-o, gasesti toate fundamentele mai sus, ti-am raspuns la toate. Nu mai scrie tampenii pe aici, ca risti ca sa te creada lumea daca insisti!
Prietene, esti praff!! Parnae esti?!
Stire “bomba cu intarziere” ca sa fim la moda cu ziaristica: fracturare hidraulica primeste o grea lovitura. Stire mediafax cutremur generat de aceasta metoda in Elvetia folosita la o staie geotermala de mare adincime: http://www.mediafax.ro/externe/cutremur-in-elvetia-provocat-probabil-de-un-proiect-geotermal-11134439 . Asta ase intampla prin iulie.
@hanoi: Bai vere, imi scuzi limbajul licentios, dar tu esti sanatos la cap? Sunt dublu laureat al marelui premiu “doctoral” in ingineria instalatiilor, ce legatura are mai fratiorule fracturarea hidraulica cu tehnologia geotermala?!! Tu esti sanatos la cap?! Sincer. Astept urgent raspunsul tau.
Iti raspund eu. Are legatura caci ape geotermale se extrag si din sonde sapate la adancimi mari. Vezi si forajele geotermale din jurul Bucurestiului la adancimi intre 2200m si 3200m. Si ca sa stimulezi productia adica sa cresti debitul se folosesc si fracturari hidraulice. Nu ca as fi de acord ca acel cutremur a fost generat de fracturare caci nu se poate. Doar ca sa te invit sa mai aprofundezi doctoratul sau sa dai diploma inapoi. Sau mai bine nu te bagi acolo unde nu cunosti!
@Adrian: Ai dat in mania contradictiei care e o boala la romani, adica e atat de caracteristica si de prezenta. Ai descoperit America.
Fracturarea hidraulica se foloseste doar la extractia gazelor de sist!!!
Sondajul pentru put geothermal, nu are nimic HIDRAULIC (hidraulic e cu presiuni). E un simplu sondaj ordinar mecanic de put vertical, e sondaj mecanic, nu hidraulic, care se face cu o freza montata la capatul unor tevi ce se mufeaza una in alta, si care freza este ajutata cu o emulsie, ce are rolul de a o ajuta sa nu i se incalzeasca cutitele frezei din cauza frecarii si sa se sparga.
SONDAJUL GEOTERMAL NU CONTINE NIMIC HIDRAULIC (adica, cu regimuri de presiune) IN PROCES. E UN SONDAJ MECANIC, CU O FREZA CARE SE INVARTE. E ca sondajul pentru puturile de la pompele de caldura sau ca sondajul pentru puturile de extractie titei. Daca puturile de extractie titei se practicau cu procedeul fracturarii hidraulice, iti garantez ca de 100 si ceva de ani de cand se extrage titeiul pe planeta, era dezastru ecologic generalizat si erau alunecari de teren puzderie pana la ora asta si auzeai si tu de ele pana acum.
Cu adancimea ai nimerit-o, caci da, e de 2-3 km, evident (sondajele de mare adancime sunt de petrol si erau de max. 9-10 km, acum cred ca s-au dus la ceva mai mult).
P.S.: Ca o curiozitate, te vad ca esti mare specialist. Tu ce altceva mai stii despre captarea energiei geotermale?! In afara de adancime, care era ceva evident. Am inteles ca esti doxa. Dar fara net. Baga doar ce stii tu din memorie. Astept. Baga.
Sefule, eu zic sa-ti fracturezi tu hidraulic creieru, ca sa-ti stimulezi productia de neuroni. Bafta. Pa. La mintea ta…
Esti intr-o mica “imensa” eroare. Ce-ai citit tu pe net despre apele de adancime de 35 grd C de la Otopeni, e o idee de pe vremea lui Ceausescu. S-a pus problema exploatarii lor dar asta nu s-a intamplat asa ceva. La noi apele termale se exploateaza doar prin intermediul POMPELOR DE CALDURA, pentru ca Romania nu e Islanda, unde apa termala se duce direct in conducta de incalzire. Cu pompa de caldura la Otopeni, se pot obtine temperaturi de peste 150 grade celsius si presiuni pe masura, dar cu POMPA DE CALDURA, care este cu totul altceva. Parerea mea e ca nu stii despre ce vorbesti exact si ca te-ai uitat si tu pe net, ca toti distrusii. Mai studiaza. Bafta. Sal.
@Adrian: Iti raspund eu. Raspunsul tau e putin “foarte” pe dinafara.
In Romania, doar Beiuş este singurul oraş din România care funcţionează în prezent cu ajutorul resurselor geotermale pentru încălzirea locuinţelor. In ce priveste zona Otopeni, sistemul a fost dezafectat din 1994. Izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m, si nu 2200-3200 m, asa cum precizezi tu eronat. Temperatura apelor termale respective are 40-45 grd C, eficiente economic doar prin solutia incalzirii prin planseu, care este costisitoare. Apele termale din nordul capitalei au fost folosite in Otopeni si pentru incalzire si pentu apa calda menajera, cand s-a relizat un sistem geotermal de productie incalzire in anul 1988, agentul termic fiind preluat de la 3 sonde de extractie si era transmis la 6 centrale termice. Din anul 1994 sistemul respectiv A FOST INCHIS, din cauza deficientelor la pompele de extractie si a deteriorarii conductelor de transport a apei geotermale. Sistemul fusese proiectat pentru o capacitate de furnizare de 43 mii Gigacalorii pe an si era evaluat pentru aproape 2000 de apartamente si 25 obiective social-culturale. Singurul avantaj care mai exista in problema povestii respective este ca inca mai exista cateva puturi de la vechile instalatii, deci sunt gata sapate.
In Beius s-a relevat existenta unui zăcământ bogat de apă geotermală la peste 2.500 de metri adâncime. Cu ajutorul unui proiect UE, zăcământul a fost cercetat şi evaluat, apoi proiectul s-a finalizat cu un studiu de fezabilitate întocmit de specialişti islandezi şi germani. Lucrurile au mers bine şi, în prima fază de exploatare (un puţ), au fost conectate la reţea cartierele de locuinţe şi principalele instituţii ale oraşului. Nevoile oraşului au impus forarea unui al doilea puţ, în perioada 2002 – 2004. Din 2008, odată cu atragerea unor fonduri europene nerambursabile, şansa dezvoltării durabile a municipiului bihorean s-a concretizat.
Harta geotermală a României marchează două tipuri de resurse, conform distribuţiei temperaturii în funcţie de adâncime:
– resurse care pot fi folosite pentru energia termică (temperaturi de 60 – 120 de grade Celsius);
– resurse care pot fi folosite pentru obţinerea de energie electrică (apa are temperatură peste 140 de grade, la peste trei kilometri adâncime).
Primul tip de resurse este specific Câmpiei de Vest (Banat, Bihor, dar şi în Hunedoara), al doilea, zonelor Oaş – Gutâi – Ţibleş, Călimani – Gurghiu – Harghita.
Diferenta fundamentala dintre fracturarea hidraulica pentru gaze naturale si EGS (sisteme geotermale imbunatatite) consta in procesul de injectare. Industria de petrol injecteaza apa si un amestec de nisip si produse chimice la o presiune f mare (aprox. 9000 psi) sau mai multt, care descompune stanca si produce fisuri deschise, in caz contrar s-ar inchide cand lichidul injectat se opreste. EGS foloseste apa si uneori, acidul, care la forfecarea rocii provoaca o alunecare.
Iti doresc mult succes. Si mai studiaza…
@Adrian: Iti raspund eu. Habar n-ai pe ce lume esti. Sondajele din jurul Bucurestiului sunt la 1700 metri, nu la 2200-3200 m cum precizezi tu aiuristic. Au fost facute in 1988 si dezafectate in 1994. Puturile au fost in numar de 3. Apa e la temperatura intre 40-45 grd C. Fracturarea hidraulica nu se foloseste pentru stimularea debitului la forajele geotermale. Cutremurul din Elvetia a avut loc din cauza tehnologiei cu care s-a forat, adica fracturarea, nu cum spui tu ca nu. Te invit sa aprofundezi cautarile tale pe net sau sa platesti banii pe abonament inapoi, pentru ca nu-ti foloseste la nimic oricum. Sau mai bine, nu te bagi acolo unde oricum habar n-ai pe ce lume esti! Prietene, esti praff. Ai fost dovedit. Imi pare rau… Bafta.
Off-topic:
@Adrian: Raspuns la toate comentariile tale, care sunt trecute intre ghilimele.
“geotermale din jurul Bucurestiului la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, adancimea zacamantului din nordul capitalei (Otopeni) este 1700 m;
“ca sa stimulezi productia adica sa cresti debitul se folosesc si fracturari hidraulice” – GRESIT, in tehnologia de forare a puturilor pentru EGS (sisteme geotermale imbunatatite), se foloseste apa si uneori, acidul, care la forfecarea rocii provoaca o alunecare;
“nu ca as fi de acord ca acel cutremur a fost generat de fracturare caci nu se poate” – GRESIT, se poate si cutremurul chiar de aia a fost produs, ca urmare a tehnologiei fracturarii hidraulice la procesul de foraj;
“iti garantez eu ca nimeni nu a trecut de 8000m adancime de forare” – GRESIT, recordul de foraj in adancime este de 12.261 m, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS;
“vezi zona Oradea unde daca sapi la 500m sunt 250 degC temperatura” – GRESIT, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri;
“absolut suficient sa extragi ape geotermale si foarte usor de sapat” – GRESIT, nu e foarte usor de sapat, extracţia apei sau a altor resurse minerale e dificila, necesita tehnologii;
“in jurul Bucurestiului sunt mai mult de 15 sonde de ape geotermale sapate la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, in zona Otopeni, sondele au fost 3, izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m;
“o parte dintre blocurile din Otopeni sunt incalzite cu apa geotermala din cele 7 sonde sapate in jur” – GRESIT (chiar tu zici in acelasi text odata ca sunt 15 sonde, odata 7, probabil functie de unde ai dat cu copy/paste, la mintea ta…) sondele au fost 3, sistemul a fost implementat in 1988 si dezafectat in 1994. Sistemul nu mai exista din 1994, deci delirezi.
“apa respectiva este scoasa cu o temp de 80 de grade si necesita un consum foarte mic de energie pentru a fi pastrata temperatura” – GRESIT, apa geotermala din zacamantul din nordul capitalei (Otopeni) are 40-45 grd C;
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – GRESIT, fundamentele le gasesti pe net, daca stii sa cauti (nu e cazul tau!!)
“doar in zonele montane ajunge la astfel de adancimi (n.a. 25-30 km) dar acolo nu e nimeni nebun sa sape sonde” – GRESIT, nu are nicio legatura problema cu nebunia, ci cu imposibilitatea tehnica de a fora la adancimi mai mari 12.261 m, care este recordul de foraj vertical in adancime de pe planeta (am mai precizat, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS).
“asa ca uita te rog de povestea cu 25-30km” – Numai pentru cazul in care ti-a scapat si vrusesei sa pui cu virgula, 2.5-3.0 km…
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – CORECT, aici ai nimerit-o, gasesti toate fundamentele mai sus, ti-am raspuns la toate.
“mai bine nu te bagi acolo unde nu cunosti!” – CORECT, asta ai nimerit-o la mare fix!! Nu mai scrie tampenii pe aici, daca tot habar n-ai despre ce vorbesti!
MMM, nu stiu ce sa mai zic de metoda asta dar astia nu au zis nimic de efectul asta “secundar” si vor in Moldova sa faca asta.
Baieti, ce ziceti de asta:
http://www.mediafax.ro/externe/cutremur-in-elvetia-provocat-probabil-de-un-proiect-geotermal-11134439 . Cutremur in Elvetia provocat de fracturare hidraulica in iulie-stire mediafax. – Mesajul initial mi s-a pierdut de aia il repet.
@hanoi: Centrata geo-termica (CGT).
Energia geotermala e reprezentata de energia continuta de apa la adancimi f mari ce rezulta din activitatea vulcanica de peste 3 milioane de ani. Straturile scoartei pana ajungi acolo sunt: roca putin permeabila, roca peremabila, roca cristalina si magma convective. Putul de foraj ca sa extragi aceasta forma de energie, are o adancime intre 25-30 km. Instalatia trebuie sa fie prevazuta cu conducte din inox (apa de adancime contine saruri). Costurile de investitie ale unei central geo-termice sunt deci mari.
Principiul de functionare: Prin intermediul unui put de foraj se extrage apa geotermala care de fapt reprezinta o emulsie (vapori+lichid) si printr-o succesiune de laminari in urma carora presiunea agentului scade de la 700 la 500 kPa apa se introduce intr-un separator de lichid. Separatorul e pur mechanic, pe baza de diferenta de greutate (densitate) specifica lichidului. Din separatorul de lichid (SL) se extrage abur saturat-uscat (x=1) care alimenteaza o turbina cu abur cuplata direct cu un generator electric. Prin destinderea aburului in turbina se produce lucru mecanic util care serveste la antrenarea rotorului generatorului si la transformarea sa in energie electrica.
Aburul destins este condensate intr-un condensator classic, racit cu apa, care preia caldura latenta de condensare. Condensatul obtinut se poate amesteca cu apa sarata din SL si pompa din nou in sol. In unele situatii condensatul obtinut este acumulat intr-un bazin de condensare servind in procesele de racier.
Curba de entalpie (izentalpa) nu am cum sa ti-o desenez pe aici, aburul saturat uscat il obtii la o presiune P=5 bar si mai obtii si vapori de saturatie in urma procesului de racire, bineinteles.
Avantajele CGT (centrala geo-termica), sunt legate de existenta unei surse termice existente (apa geotermala) si evitarea completa a poluarii in zona.
Dezavantajele sunt legate de costurile de investitie ridicate ale putului de foraj (25-30 km), continutul important de saruri si minerale cu o concentratie variabila de la 0.5-25% (concentratia sarurilor din apa), din acest motiv apaa geotermala este puternic coroziva si impune utilizarea unor conducte rezistente la coroziune (OL inox). Aburul separat din SL este saturat uscat la presiune in jur de 5 bar, ceea ce nu permite la destinderea in turbina obtinerea unui lucru mecanic util ridicat. Randamentele termodinamice sunt foarte scazute. Utilizarea unor astfel de CGT este valabila in zone cu izvoare geotermale si acolo unde exista o stabilitate termica a parametrilor apei extrase.
Argumentele de mai sus demonstreaza ca energia geotermala e o sursa nepoluanta alternative care nu poate insa “taia” varfurile de sarcina termica. Ele se utilizeaza in combinatie cu alte sisteme de producere a energiei clasice (centrale termice, centrale termo-electrice, centrale CET-termoficare).
Aviz cocalarilor, care au zis ca folosesc limbaj de cocalar. Poate ne intelegem macar in limbaj tehnic, ca in privinta celui literar m-am cam lamurit ce fauna circula pe aici…
M-a afectat mult, c-a zis astia c-am linbaj de conbinator. Sincer. M-a bagat pa conbinatie. M-a mascat. Hau
Interesanta explicatie dar putin “foarte” eronata. Sa sapi la adancimid e 25-30km pt ape geotermale? Iti garantez eu ca nimeni nu a trecut de 8000m adancime de forare. Dar spre informarea ta corecta ape geotermale se gasesc si la adancimi mai mici. Vezi zona Oradea unde daca sapi la 500m sunt 250 degC temperatura. Absolut suficient sa extragi ape geotermale si foarte usor de sapat. In jurul Bucurestiului sunt mai mult de 15 sonde de ape geotermale sapate la adancimi intre 2200m si 3200m. O parte dintre blocurile din Otopeni sunt incalzite cu apa geotermala din cele 7 sonde sapate in jur. Apa respectiva este scoasa cu o temp de 80 de grade si necesita un consum foarte mic de energie pentru a fi pastrata temperatura. Dupa care este recirculata in sonde de injectie care comunica cu cele care extrag. Si uyite asa se incalzeste apa din nou. Asa ca uita te rog de povestea cu 25-30km. Fundamentul se gaseste mult mai sus. Doar in zonele montane ajunge la astfel de adancimi dar acolo nu e nimeni nebun sa sape sonde.
Scuze. 2-3 km. intra corectoru de windows de engleza si le sparge. n-am mai stat sa recites ce-am scris. 2-3 km. sondajele de mare adancime de titei erau de max. 9-10 km, la atat se ajunsese maxim. deci e evident ca era 2-3 km. scuze daca s-a tratat in eronat. n-o sa mai scriu pe-aici, ca e de porc, tb sa stai sa recitesti, sa corectezi, sa dai cu diacritice, si pentru ce?! n-are rost. thnxs. bafta
recitesc
@adrian: VEZI CU VULCANII AIA NOROIOSI DE PE LANGA BUCURESTI, SA NU TE FRIGI PREA TARE!
La mintea ta, avem gheizere in jurul Bucurestiului! Esti complet delirant, sa cad de pe gard. Probabil te referi la principiul captarii energiei din pamant cu principiul pompei de caldura, habar n-ai despre ce vorbesti! La aia se sapa un put ordinar sau mai multe, pana la panza freatica. Delirezi. Aia este cu totul altceva.
Te vad un foarte bun cunoscator, descrie-mi te rog principiul de functionare al unei pompe de caldura, ca sa te cred ca stii despre ce dreac vorbesti.
Fracturarea hidraulica conduce, bineinteles, la cutremure si alunecari de teren. Habar n-ai despre ce vorbesti. Amesteci cai cu magari si o faci varza cu carne.
Cred ca confunzi grav pompa de caldura cu centrala geo-termala totusi. Daca nu esti de meserie, nu faci diferenta, nu intelegi nimic. Sal.
Da, a intrat corectorul de windows care face tot, e vorba despre 2.5-3.0 km, cum bine ai intuit.
Gresesti grav cand spui ca se foloseste tehnologia fracturarii hidraulice la forarea puturilor pentru captarea energiei geo-termale. E vorba despre forare mecanica (nu hidraulica!!) a unui simplu put vertical, cu o freza montata la capatul unor tevi ce se mufeaza una in cealalta. Freza e gresata in permanenta cu o emulsie, ce are ca rol evitarea supraincalzirii pastilelor sau a cutitelor frezei si spargerea acestora, ca urmare a frecarii rezultate in urma procesului de foraj. Putul are ca simplu scop introducerea unei teavi prin interiorul lui, teava prin care sa fie captat fluidul supraincalzit, nimic mai mult.
Gresesti cand spui ca n-a trecut nimeni de foraje mai adanci de 8000 de metri. Pe vremea lui Ceausescu eram primii in lume la instalatii de foraj de mare adancime, si alea duceau pana la 9 km, inca de atunci. S-a mai avansat oricum de-atunci, nu stau sa ma uit pe net dar garantez…
Referitor la zona Otopeni, faci o confuzie grava. A fost o tentative pe vremea lui Ceausescu, s-a facut captarea in 1988 dar s-a dezafectat instalatia in ’93 sau ’94. Apa e la aprox. 3 km adancime si are intre + 40-80 grd C. In Otopeni chiar au existat apartamente incalzite din aceste surse de apa termala. Instalatiile au fost distruse si duse la fier vechi. Inca mai exista cateva puturi de la vechile instalatii.
Tu te referi pentru situatia actuala la pompe de caldura probabil, confunzi grav pompa de caldura cu centrala geo-termica, e cu totul alt principiu si se refera la cu totul altceva. In Romania nu se pot exploata apele termale decat prin intermediul pompelor de caldura. Romania nu este Islanda, unde apa termala se duce direct in conducta de incalzire. Cu pompe de caldura se pot obtine temperaturi de peste 150 grade celsius si presiuni pe masura, agent termic numai bun pentru a fi distribuit in retelele de incalzire. Pompa de caldura e cu totul altul principiul de functionare, n-are nicio legatura cu CGT.
Gresesti de asemenea cand spui ca numai in zonele montane se ajunge la asemenea adancimi (recte 25-30 km). Am recunoscut ca am gresit eu, indiferent de cauza, deci nu e vorba nicaieri de foraje de 20-30 km, care nu exista instalatie de foraj pentru asa ceva, indiferent de nebunia cuiva sau altcuiva, care sa vrea sa sape, dupa cum mentionezi tu. Nu de asta depinde, ci de imposibilitatea tehnica mai degraba.
Daca tu spui ca se foloseste fracturarea hidraulica in procesul de forare a putului de captare a energiei geo-termale, te descalifici, adica in principiu nu mai e nimic de discutat.
Metoda fracturarii hidraulice este folosita NUMAI in procesul de extragere a gazelor de sist!!
In speranta ca informatiile si discutia ti-au folosit la cunoastere, si nu numai la a iti rezolva problemele de orgoliu in diferite dezbateri, in care nu cauti decat sa ti se dea dreptate sau sa te contrazici, iti doresc toate cele bune.
Sa traiesti.
P.S.: Pentru teza ta de doctorat pe-aici, te rog sa iti sustii primul referat. Descrie-ne si noua principiul de functionare al unei pompe de caldura, dar fara sa te uiti pe internet, te rog. Pentru ca altfel vei fi acuzat de plagiat, ca premierul Victor Ponta. Succes. Pa.
@Adrian: Prietene, ma scuzi, nu am pus virgula intre 2.3 – 3.0 km.
In rest, esti putin “foarte” pe dinafara. In privinta afirmatiei tale ca conform careia garantezi tu ca nu a trecut nimeni de 8000 m adancime de forare, toata lumea stie ca gaura de foraj de la Kola de 12.261 m adâncime, este cea mai adâncă groapă săpată vreodată (cu sau fara garantiile tale).
In ce priveste zona Otopeni, sistemul a fost dezafectat din 1994. Izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m, si nu 2200-3200 m, asa cum precizezi tu eronat. Temperatura apelor termale respective are 40-45 grd C, eficiente economic doar prin solutia incalzirii prin planseu, care este costisitoare. Apele termale din nordul capitalei au fost folosite in Otopeni si pentru incalzire si pentu apa calda menajera, cand s-a relizat un sistem geotermal de productie incalzire in anul 1988, agentul termic fiind preluat de la 3 sonde de extractie si era transmis la 6 centrale termice. Din anul 1994 sistemul respectiv A FOST INCHIS, din cauza deficientelor la pompele de extractie si a deteriorarii conductelor de transport a apei geotermale. Sistemul fusese proiectat pentru o capacitate de furnizare de 43 mii Gigacalorii pe an si era evaluat pentru aproape 2000 de apartamente si 25 obiective social-culturale. Singurul avantaj care mai exista in problema povestii respective este ca inca mai exista cateva puturi de la vechile instalatii, deci sunt gata sapate.
Gaura de foraj de la Kola (Kolskaia sverhglubokaia skvajina) a fost rezultatul unei sapaturi stiintifice, proiect al fostei URSS. Proiectul dorea să sape cât mai adânc în scoarta Pământului. Forajul a început pe 24 mai 1970 pe Peninsula Kola, folosind un “Uralmash-4E” și apoi un “Uralmash-15000” ca instrumente de foraj. Mai multe gropi au fost săpate pornind de la o groapă principală. Cea mai adâncă, SG-3, a fost terminată în 1989, creând o groapă de 12.261 m adâncime, care este cea mai adâncă groapă săpată vreodată.
Iti doresc succes. Si mai studiaza…
@Adrian: Prietene, ma scuzi, nu am pus virgula intre 2.3 – 3.0 km.
In rest, imi pare bine ca te-ai informat de pe net dar esti putin “foarte” pe dinafara. In privinta afirmatiei tale ca conform careia garantezi tu ca nu a trecut nimeni de 8000 m adancime de forare, toata lumea stie ca gaura de foraj de la Kola de 12.261 m adâncime, este cea mai adâncă groapă săpată vreodată (cu sau fara garantiile tale).
In ce priveste zona Otopeni, sistemul a fost dezafectat din 1994. Izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m, si nu 2200-3200 m, asa cum precizezi tu eronat. Temperatura apelor termale respective are 40-45 grd C, eficiente economic doar prin solutia incalzirii prin planseu, care este costisitoare. Apele termale din nordul capitalei au fost folosite in Otopeni si pentru incalzire si pentu apa calda menajera, cand s-a relizat un sistem geotermal de productie incalzire in anul 1988, agentul termic fiind preluat de la 3 sonde de extractie si era transmis la 6 centrale termice. Din anul 1994 sistemul respectiv A FOST INCHIS, din cauza deficientelor la pompele de extractie si a deteriorarii conductelor de transport a apei geotermale. Sistemul fusese proiectat pentru o capacitate de furnizare de 43 mii Gigacalorii pe an si era evaluat pentru aproape 2000 de apartamente si 25 obiective social-culturale. Singurul avantaj care mai exista in problema povestii respective este ca inca mai exista cateva puturi de la vechile instalatii, deci sunt gata sapate.
Gaura de foraj de la Kola (Kolskaia sverhglubokaia skvajina) a fost rezultatul unei sapaturi stiintifice, proiect al fostei URSS. Proiectul dorea să sape cât mai adânc în scoarta Pământului. Forajul a început pe 24 mai 1970 pe Peninsula Kola, folosind un “Uralmash-4E” și apoi un “Uralmash-15000” ca instrumente de foraj. Mai multe gropi au fost săpate pornind de la o groapă principală. Cea mai adâncă, SG-3, a fost terminată în 1989, creând o groapă de 12.261 m adâncime, care este cea mai adâncă groapă săpată vreodată.
Iti doresc succes. Si mai studiaza…
@Adrian: Prietene, ma scuzi, nu am pus virgula intre 2.3 – 3.0 km.
In rest, imi pare bine ca te-ai informat de pe net dar esti putin “foarte” pe dinafara. In privinta afirmatiei tale ca conform careia garantezi tu ca nu a trecut nimeni de 8000 m adancime de forare, toata lumea stie ca gaura de foraj de la Kola de 12.261 m adâncime, este cea mai adâncă groapă săpată vreodată (cu sau fara garantiile tale).
In ce priveste zona Otopeni, sistemul a fost dezafectat din 1994. Izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m, si nu 2200-3200 m, asa cum precizezi tu eronat. Temperatura apelor termale respective are 40-45 grd C, eficiente economic doar prin solutia incalzirii prin planseu, care este costisitoare. Apele termale din nordul capitalei au fost folosite in Otopeni si pentru incalzire si pentu apa calda menajera, cand s-a relizat un sistem geotermal de productie incalzire in anul 1988, agentul termic fiind preluat de la 3 sonde de extractie si era transmis la 6 centrale termice. Din anul 1994 sistemul respectiv A FOST INCHIS, din cauza deficientelor la pompele de extractie si a deteriorarii conductelor de transport a apei geotermale. Sistemul fusese proiectat pentru o capacitate de furnizare de 43 mii Gigacalorii pe an si era evaluat pentru aproape 2000 de apartamente si 25 obiective social-culturale. Singurul avantaj care mai exista in problema povestii respective este ca inca mai exista cateva puturi de la vechile instalatii, deci sunt gata sapate.
Gaura de foraj de la Kola (Kolskaia sverhglubokaia skvajina) a fost rezultatul unei sapaturi stiintifice, proiect al fostei URSS. Proiectul dorea să sape cât mai adânc în scoarta Pământului. Forajul a început pe 24 mai 1970 pe Peninsula Kola, folosind un “Uralmash-4E” și apoi un “Uralmash-15000” ca instrumente de foraj. Mai multe gropi au fost săpate pornind de la o groapă principală. Cea mai adâncă, SG-3, a fost terminată în 1989, creând o groapă de 12.261 m adâncime, care este cea mai adâncă groapă săpată vreodată.
Iti doresc succes. Si mai studiaza…
@Adrian: Iti raspund eu, habar n-ai pe ce lume esti. Adancimea maxina de forare l-a care s-a ajuns vreodata e de 12.261 m, gaura de foraj de la Kola. In Romania, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri (nu 500 metri cu 250 grd C temperatura, cum precizezi tu aiuristic). In Beius, rezervor geotermal este între adâncimile de 1 850 m şi 2 460 m. In Bucuresti, sondele au fost 3, sapate la 1700 m, nu la 2200-3200 m, cum precizezi tu aiuristic. In Otopeni apa termala are temperaturi cuprinse intre 40-45 grd C, nu 80 grd C, cum precizezi tu aiursitic. In Otopeni sistemul a fost realizat in anul 1988 si dezafectat in 1994, deci nu mai functioneaza nimic, instalatia a fost complet dezafectata. Principiul de functionare e cel al pompei de caldura, nu tampeniile din capul tau, pe care le scrii pe aici. Nici in zonele montane nu a forat nimeni pe planeta asta la cat spui tu, adica 25-30 km, pentru ca recordul de adancime la care s-a forat vreodata pe aceasta planeta eeste de 12.261 m, gaura de foraj de la Kola, cum am precizat mai sus. Asa ca uita toate tampeniile pe care le-ai scris pe aici, nu mai garanta tu nimic, daca oricum habar n-ai pe ce lume esti si apuca-te si scrie de alte aberatii, pentru ca esti total paralel cu astea. Sau mai bine da banii inapoi pe care ii platesti pe abonamentul de internet, ca oricum nu iti foloseste la nimic. Prietene, ai fost dovedit. Esti praff. Imi pare rau… Pa.
Off-topic:
@Adrian: Raspuns la toate comentariile tale, care sunt trecute intre ghilimele.
“geotermale din jurul Bucurestiului la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, adancimea zacamantului din nordul capitalei (Otopeni) este 1700 m;
“ca sa stimulezi productia adica sa cresti debitul se folosesc si fracturari hidraulice” – GRESIT, in tehnologia de forare a puturilor pentru EGS (sisteme geotermale imbunatatite), se foloseste apa si uneori, acidul, care la forfecarea rocii provoaca o alunecare;
“nu ca as fi de acord ca acel cutremur a fost generat de fracturare caci nu se poate” – GRESIT, se poate si cutremurul chiar de aia a fost produs, ca urmare a tehnologiei fracturarii hidraulice la procesul de foraj;
“iti garantez eu ca nimeni nu a trecut de 8000m adancime de forare” – GRESIT, recordul de foraj in adancime este de 12.261 m, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS;
“vezi zona Oradea unde daca sapi la 500m sunt 250 degC temperatura” – GRESIT, in Oradea apa fierbinte de 75-106 grd C este extrasă de la o adâncime de 3000 de metri;
“absolut suficient sa extragi ape geotermale si foarte usor de sapat” – GRESIT, nu e foarte usor de sapat, extracţia apei sau a altor resurse minerale e dificila, necesita tehnologii;
“in jurul Bucurestiului sunt mai mult de 15 sonde de ape geotermale sapate la adancimi intre 2200m si 3200m” – GRESIT, in zona Otopeni, sondele au fost 3, izvoarele termale din nordul capitalei se afla la o adancime de 1700 m;
“o parte dintre blocurile din Otopeni sunt incalzite cu apa geotermala din cele 7 sonde sapate in jur” – GRESIT (chiar tu zici in acelasi text odata ca sunt 15 sonde, odata 7, probabil functie de unde ai dat cu copy/paste, la mintea ta…) sondele au fost 3, sistemul a fost implementat in 1988 si dezafectat in 1994. Sistemul nu mai exista din 1994, deci delirezi.
“apa respectiva este scoasa cu o temp de 80 de grade si necesita un consum foarte mic de energie pentru a fi pastrata temperatura” – GRESIT, apa geotermala din zacamantul din nordul capitalei (Otopeni) are 40-45 grd C;
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – GRESIT, fundamentele le gasesti pe net, daca stii sa cauti (nu e cazul tau!!)
“doar in zonele montane ajunge la astfel de adancimi (n.a. 25-30 km) dar acolo nu e nimeni nebun sa sape sonde” – GRESIT, nu are nicio legatura problema cu nebunia, ci cu imposibilitatea tehnica de a fora la adancimi mai mari 12.261 m, care este recordul de foraj vertical in adancime de pe planeta (am mai precizat, Gaura de foraj de la Kola, fosta URSS).
“asa ca uita te rog de povestea cu 25-30km” – Numai pentru cazul in care ti-a scapat si vrusesei sa pui cu virgula, 2.5-3.0 km…
“fundamentul se gaseste mult mai sus” – CORECT, aici ai nimerit-o, gasesti toate fundamentele mai sus, ti-am raspuns la toate. Nu mai scrie tampenii pe aici, ca risti ca sa te creada lumea daca insisti!
“mai bine nu te bagi acolo unde nu cunosti!” – CORECT, asta ai nimerit-o la mare fix!! Nu mai scrie tampenii pe aici, daca tot habar n-ai despre ce vorbesti!
Sorry vad ca a aparut. scuze
ca reprezentant al a3, caruia mai pot sa-i scriu parerile mele- pt ca ceilalti m-au exclus, vreau sa spun ca se vede de la o posta ca ati abandonat pnl-ul si pe antonescu, o tot dati cu base-n sus si-n jos dar ati uitat de psd si de tot ce sa intamplat de vara trecuta incoace, inca de cand antonescu era la cotroceni presed interim, de atunci s-a vazut un psd care canta pe alta voce, ati uitat de pctul de vedere al guv care s-a dat ccr-ului din care nr de alegatori era scris negru pe alb asa cum s-a spus de presed suspendat, ati uitat de pactul de coabitare, de udmr, de cate si mai cate?o tot dati inainte cu basescu, dar nu vedeti psd-ul care-l tine conectat la aparate? a ramas singur antonescu in transee, pt ceilalti s-a terminat razboiul, mai mult vor sa scoata pnl-ul de la guv, deci alta palma pt electorat, n-am votat psd ci usl, vor sa faca congres sa schimbe prezidentiabilul? dar premierul a fost pus pe vechea intelegere . atunci sa aiba pnl-ul premier, sau chemati electoratul la vot sa aleaga psd-ul si atunci e liniste si pace
MA o iesi el cu piciorele inainte dar ce spuneti de cei
care intra cu picioarele inainte ?
Cel mai corect și echitabil ar fi să iasă din politică cu mâinile inainte înpreunate nu cu picioarele
E bine ca a clarificat ca Dumnezeu era in dubiu 🙂
Si vant in pupa! Parca asa se zice 🙂
USL s-a decredibilizat total în urma condamnărilor pe bandă rulantă din ultima vreme. Este reacţia preşedintelui după ce Dan Voiculescu a fost condamnat în dosarul Institutului de Cercetări Alimentare, dar nu numai. Şeful statului spune că şi Sorin Ovidiu Vîntu a fost sprijinit de USL, iar după condamnarea acestuia, USL a intrat într-o mare criză de credibilitate.
”Mă întreb cum se simt oamenii ăștia care știau că Voiculescu are probleme mari, că televiziuena lui are probleme mari. Că Vîntu are, că televiziunea lor are probleme mari. Cum se simt când văd că pleacă unul câte unul din sala de judecată cu condamnări. Care este responsabilitatea lor și până unde cred ei că au dus compromisul?”, a explicat președintele. O DECLARIE DE DECREBILIZARE A DOMNULUI PRESEDINTE IN FATZA POPORULUI CARE DUPA ACEASTA DECLARATIE OAMENII I-SI DAU SEAMA CE FEL DE PRESEDINTE ARE ROMANIA ADICA DAI COMANDA SA ARESTEZI OAMENII DIN TABARA ADVERSA SA II DESCRIBILITEZI THIS IS THE PRESIDENT OF ROMANIA SI VA URMA MULTI ALTII GIGI BECALI SA DUS NEVINOVAT LA PUSCARIE NUMAI PENTRU CA A INTRAT INCOMISIA JURIDICA VA DATI SEAMA IMEDIAT SA DAT ORDIN SA IL SCOATA DE ACOLO SI MULTI ALTI INTERESENT CA CAZUL HAISAN A FOST DAT LA O PARTE NU PREA SE VORBESTE DE EL DE CE OARE? COABITAREA CU PONTA CARE ESTE? VREM SA STIM SI NOII CE CONTINE ACEASTA COOBITARE SA SPUS CA VA DATA PUBLICA POPORUL TREBUIE SA STIE NU MAI SUPORTAM MAGARIILE ACESTUI JEG OM NU IL POT NUMI ESTE UN JEG AL SOCIETATI ROMANESTI.REFERENDUM DE DEMISIE IMEDIAT
Investiții…A plecat Nokia!A tăiat salariile…Sunt tânăr!Mă descurc!Nu iau un suc și o pizza lună de lună și tot mă descurc.Dar a tăiat din pensia mamei.Asta NU!Asta NU se iartă!Trădarea de țară,în gloanțe se măsoară!
Cât despre valul de ură în societatea românească…E pur și simplu DISPERARE!Cianura ne va ucide pe toți,inclusiv pe roș monteni.așa că am făcut un mic calcul.Cei de la RM sunt mai puțini ca număr spre deosebire de măcar 7,4 milioane.Pariez că sclavii de la RM NU au fost de acord cu DEMITEREA lui Băsescu.
Săracii de la RM văd locuri de muncă.eu văd Cianură și m-am interesat de chestia asta.Cianura nu o găsești în piață sau la magazinul cu metalo-chimice.Cianura este un procedeu chimic.Cât despre Băsescu ce spune că cianurile sunt distruse de UV de soare,soarele trebuie să aibă o putere iar cantitatea de cianură să fi relativ mică.Dar…se sigilează nu știu ce.Pe lângă faptul că nu intră soarele,cianurile pot ajunge în 5 ani n pânza freatică fără să ne dăm seama.Dacă are noroc,după ce se bea din apa aia se va alege cu o tumoare în locuri greu operabile,repet,dacă au noroc
Si-a asumat acest fapt cand a semnat…stie ce spune! El este in misiune, nu face politica. Intrebarea este, pentru cine lucreaza?!
In timp ce Basescu ne tine ocupati, iata ce se petrece:
http://www.rbnpress.info/wp/ne-retrocedam-tara-criminalilor-de-razboi-dr-ilie-gherhes-statul-roman-se-afla-in-fata-unei-mari-escrocherii-istorice/#ixzz2ddKt5YbY
Io cred ca i-a transmis ceva Sfantu Petru prin telepatie.
Probabil cand spune ca a pastrat investitiile, se refera la cele personale…
Stie toata lumea ca la magazinele de specialitate se colecteaza bateriile uzate(cateva zeci de grame) cu scopul ca substantele toxice sa nu ajunga cumva in panza freatica ,iar apa sa fie CONTAMINATA.Insa sa fii total inconstient sa nu te temi de milioane de tone de resturi cianurate si sa nu ei masuri eficiente de evitarea riscului este ..o inconstienta crasa.Stiti ca si FNI(Vantu ) ne spunea (cum ne spun acum RMGC/PLUMB/altii) ca trebue sa stam/dormim linistiti ca banii sunt in siguranta si concluziona…DORMITI LINISTITI.Cu cat lumea afla ca FNI se va prabusi cu atat reclama ..FNI crestea si apareau oameni care sa ne spuna cat au castigat,ce avantajos este FNI,ce sigur este FNI si concluzionau…dormiti linistiti FNI vegheaza pentru banii dvs.Acum se intampla la INDIGO aceiasi reclama desantata:apar indivizi care ne spune ce benefic este proiectul RM pentru zona , chiar pentru tara si mai ales apar in fata” specialistii”RMGC si dna PLUMB care ne spun …DORMITI LINISTITI RMGC/PLUMB VEGHEAZA LA SECURITATEA DVS. Si acest lucru nu este partea cea mai rea a proiectului, fiindca partea economica este si mai dezastruoasa(cota pentru partea romana este f mica).
Rutina Minciunii, Urii, Dezbinarii Si A Manipularii Grosolane Ne Mananca Zilele
Asistam in aceste zile la rutina dezinformarii, a dezbinarii, a minciunii sfruntate si a manipularii ordinare cu care chiombu’ ne-a obisnuit atata amar de vreme, reusind la un moment dat sa pacaleasca suficienta suflare romaneasca, fie mai slaba de minte, fie incorporata in diferitele clanuri mafiote nasite de el, in sensul de a-l mentine in fotoliul de la Cotroceni. In ciuda faptului ca este clar pentru toata lumea ca manevrele lui rocambolesti-securistice nu mai fac nici doua parale, acest Don Quijote de Basarabi se incapataneaza ca, ramas doar cu gloaba Rosinata ak Elena Udrea, pe care mizeaza pentru viitoarea candidatura la presedintia Romaniei, dupa ce Sancho Panza a fost sacrificat si exilat la Cluj, sa lupte impotriva morilor de vant, dar nu ca eroul lui Cervantes pentru un scop cavaleresc, ci taman pe invers pentru ce stie el mai bine promovarea urii, a dezbinarii si a distrugerii.
Numai ca de data asta nu-i mai merge, deoarece pe langa majoritatea romanilor care au inteles intr-un tarziu ce are, sau mai bine zis ce n-are in tartacuta acest ipochimen, a venit momentul ca si “prietenii” lui europeni, dupa “oralul” pe care l-au luat de la basinel, prostituandu-se in fata unei natiuni careia i-au impus, in bataia de joc a oricaror principii democratice, o caricatura de dictator la carma tarii, sa realizeze pretul de doi bani gauriti cu care poti cumpara exemplare ca basescu traian si sa nu mai puna boticu’ lor “elitar democratic” la imbarligaturile securistului.
Si asta deoarece ultima grija a prezidelului impartial al Romaniei in aceste zile, grija care-i sufoca zilele si-i bantuie noptile, consta in soarta USL-ului, ajuns datorita presiunilor unui Dragnea si ale altor manifestari cu iz de politica de iarmaroc dambovitean in prag de divort, despartire care, vezi Doamne, ar ingrijora teribil Occidentul prin generarea unei eventuale crize politice in tara noastra, taman cand se pare ca din punct de vedere economic ne-am fi mai revenit oarecum din pumni.
Oricat de multe greseli ar face cei doi lideri ai USL-ului Ponta si cu Antonescu, ei nu sunt atat de naivi incat sa-si poata imagina ca rupand aceasta alianta politica, pe de-o parte ar avea sanse de a forma majoritati parlamentare mergand solo la eventuale anticipate, sau ca electoratul care i-a votat cu o majoritate covarsitoare ar mai inghiti si aceasta ultima tradare din partea lor dupa ce “pactul de coabitare” si mentinerea basescului la Cotroceni nu a insemnat doar tradare, ci o totala abdicare la la principiile unei minime morale aplicabila chiar si in conditiile curvaraselii politice mioritice.
Asa ca basinel al nostru n-are decat sa se dea cu indaratul de pamant pe labeunuteve deoarece USL-ul merge inainte.!
E drept d-le Marcus ca “USL-ul merge inainte”, dar merge(din pacate)prost, ca sa nu zic foarte prost ?!
da,usl merge inainte pe calea inceputa de basescu si boc,asazisa modernizare a statului adica feudalizarea tarii prin regionalizare si descentralizare cale libera pentru abuzuri locale si mai multe contra cetatenilor.un stat slab deja va ajunge si mai slab.in interesul cui? s-a schimbat ceva in legislatia mult injurata in guvernarile trecute?nimic,ba se vine cu noi porcarii care sa ne loveasca.
https://www.facebook.com/photo.php?v=518939344854905&set=vb.331259443622897&type=2&theater
Domnule Radu Tudor
Basescu va candida din nou pentru al 3-lea mandat de presedinte dupa modelul Iliescu “primul(mandat) nu se pune!!!!”Culmea este ca va castiga!!!Stupid,penibil si absurd!!!
siiiigur ca da. si marmota? ce facea?
Aveți obligația să faceți u exercițiu.Un exercițiu pe care vă roagă 7,4 milioane de români.Nu-l mai comentați pe Băsescu timp de 63 de săptămâni,și vă garantez că nu va mai avea nici un fel de putere.Băsescu are atâta putere cât i-o dăm noi
zoltan,
te-a influentat telepatic basecu.
In teoria comunicarii, manipularea reprezinta o actiune de influentare prin mijloace nonviolente (cel putin ca intentie initiala), a optiunilor unor segmente ale populatiei sau chiar a populatiei in ansamblul ei, in vederea realizarii unor obiective, prin inducere intentionata in eroare. In manipulare este important ca subiectii asupra carora se exercita actiunea de manipulare sa fie convinsi ca actioneaza pe baza realitatii si ca pornesc de la premise corecte, in conformitate cu propriile idei si interese. Media detinuta de actanti politici sau vanduta unor interese care sfideaza fibra nationala a romanilor opereaza in aceste zile prin dezinformare si abaterea atentiei publice de la subiecte de real interes catre un derizoriu suav si neproblematic. Astfel, cand astazi in toata tara, in ciuda vremii ploioase au protestat pasnic si determinat peste 20.000 de oameni, stirea zilei a fost despre Bianca Dragusanu si avatarurile ei in dragoste. Bravo!
Oreste Teodorescu
Regele a murit.TRAIASCA REGELE!.USL a murit .TRAIASCA USL!.USL mai este doar formal pe hartie si asa vor ramane inca cel putin un an(de facto nici nu este posibila ACUM o alternativa la USL intrucat cetatenii romani care uita repede si iarta si mai repede …nu au uitat inca”beneficiile portocalii”).Adevarul este ca PNL-istii/ANTONESCU au tacut malc/s-au ascuns(pentru a evita ruperea… USL) la unele “actiuni pesedisto=pontiste”( 11 porunci barosso,sucirea dupa referendum ,pactul de cooabitare,numirea procurorilor,pierdera ministerului justitiei…).Acum in ceasul al doisprezecelea liberalii si-au dat seama ca USL poate functiona in continuare chiar(mai bine) si daca EI ISI SPUN CLAR POZITIA LOR fata de anumite probleme majore.Asa ca PNL-istii au inceput cu Rosia Montana si vor continua tot asa cu “frecusuri” insa culmea USL-ul se va revigora intrucat nu va mai fi criticat SIMULTAN de “dreapta/penelisti” si de” stanga/pesedisti” ci separat (odata/la o anumita masura … de sustinatorii dreptei si altadata/la o alta masura …de sustinatorii stangii).Acest lucru va fi benefic pentru cetateni fiindca pe viitor vom avea o mai mare….transparenta.Cand USL-ul era”unit”problemele se transau in INTERIOR, iar pe piata publica mai apareau rar unele aspecte…controversate.
Și presa,cu asta se hrănește Băsescu cu presa.asta-i sursa puterii lui,atenție din partea presei
din pacate eu am ajuns la concluzia ca Basescu e doar o imagine. oare pe cine a pregatit “gasca” din spatele actualului presedinte ca sa ne scoata ochii? acum 10 ani ne-au pregatit un “presedinte jucator” la anul, ce ne asteapta?
cred ca va fi unul din cei care au bocit la tv luna asta
basecu spunea ca vrea sa se intalneasca in Piata Universitatii o data la 3 luni cu oamenii. Cred ca ar fi momentul. Acum nu mai poate sa spuna ca s-a dus dar nu era nimeni acolo.
Nea Radule,
In nici o tara din lume Trsturile de Presa nu sunt cercetate in instantza, dupa 90 Trusturile de Presa sunt independente si private ele nu au nimica cu Statul nu fac afacerii cu Statul, sunt aparate prin Constitutie , ce-a ce se intimpla cu paranoicu asta de Basescu este exact poate mai rau ca Ceausescu care a cautat sa distruga Postul Europa Libera pentruca nu ii convenea ca vorbea despre politica lui, asa si cu Basescu cum nu este cu dictatura lui cauta sa distruga aceste Truaturii de Presa, VINTU SI ACUM VOICULESCU nu se poate asa ceva……incalca Constitutia sa nu mai vorbim de regurile morale intrun Stat de Drept intr-o Democratie Democratica in ce tara Europeana Guvernele s-au Presedinti de state cheama Trusturile de Presa ,televiziunile in instantza, cum este posibil sa ataci o institutie Privata? in ce tara traim. nici in lumea a 3 nu se intimpla asa ceva, Putin in Rusia cite trusturii de presa au fost chemate in judecata ? eu cred ca Basescu ar trebui internat imediat intru-n spital de nebunii sa i se faca un control medical a ajuns in stare grava si inebuneste si alti oamenii
Deputatul Eugen Tomac, şeful Partidului Mişcarea Populară (PMP), are 32 de ani şi e primul lider politic postdecembrist care vine din Basarabia. Se teme pentru presiunile pe care le face Rusia asupra Republicii Moldova, dar crede că UE va răspunde “foarte dur” dacă Moscova ar închide conducta de gaz la iarnă aşa, cum a ameninţat Dmitri Rogozin : Bruxelles-ul va boicota Olimpiada de iarnă de la Soci – este ipoteza lui Tomac pentru situaţia în care Rusia îşi pune ameninţările în practică. Liderul PMP, partidul pe care îl susţine acum preşedintele Băsescu, recunoaşte că PDL nu a avut niciun fel de discuţii cu celelalte partide de dreapta despre cabinetul din umbră. Pe de altă parte, însă, Eugen Tomac este sigur că în 2014 dreapta va fi unită în jurul lui Traian Băsescu şi va avea un candidat cu şanse la prezidenţiale.