Home Articole Ce nu vad (dar stiu) cei din actuala putere despre traficul infernal...

Ce nu vad (dar stiu) cei din actuala putere despre traficul infernal din Bucuresti

1364
9
SHARE

Constat ca respectabilul presedinte ALDE si al Senatului, la fel ca si respectabilii edili ai Capitalei au viziuni cel putin ciudate despre problemele traficului si mediului din Capitala. As vrea sa le iau pe rand, pentru ca sunt prea multe in stirea de mai jos :

  1. Inteleg ca bulevardele sunt inguste si nu pot fi largite, dar n-am putea sa nu le stramtam si mai mult?! Cum e cazul aberant Calea Victoriei, cum sunt multe bulevarde care au cel putin o banda ocupata de masini parcate? E asa de greu sa interzicem parcarea pe bulevarde intre 8 si 20?! Sau se pierde electorat si nu se face? Ca despre parcari in spic am obosit sa vorbesc…
  2. Masuri banale, precum pasaje subterane si semafoare sincronizate, nu exista. Pur si simplu. Cozile imense de la semafoare (lungite pe bulevarde) au drept cauza principala acest adversar al panselelor, bordurilor duble, concertelor din parcari si altor milioane de euro spanzurate pe inutilitati : pasaje subterane & semafoare sincronizate. 
  3. Sensurile unice. Daca tot s-a infratit Bucurestiul cu Brasovul, n-ar putea cineva sa mearga cu trenul pina la Brasov sa vada solutia f buna a sensurilor unice? Platim noi biletul. Sensurile unice pe mari bulevarde si strazi apropiate ar genera o mare usurare in trafic. E adevarat, solutia e gratuita si poate de aia e respinsa… 
  4. Dupa lipsa celor 3 elemente principale de fluidizare a traficului, doresc sa-i reamintesc domnului Tariceanu si de jalea Centurii Capitalei. De 5 ani jumate, de cand PSD e la putere, putea fi facuta fara indoiala. Mii de soferi prefera sa traverseze Capitala prin oras decat prin cosmarul centurii. Si aglomeratia sporeste in orasul fara pasaje subterane (cine nu stie administratie, sa-si aduca aminte ce era pe DN 1 si la Casa Presei inaintea celor 2 pasaje subterane…), fara semafoare sincronizate, fara parcari in amenajate pe marginea bulevardelor cu benzi ocupate de autoturisme. 
    Ma opresc aici, deocamdata. 

Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, miercuri, la Summitul Internaţional “Soluţii smart pentru traficul în Bucureşti”, că problema traficului din Capitală nu va putea fi soluţionată complet niciodată, precizând că în Bucureşti sunt o mie de maşini la mia de locuitori.

“Bucureştiul care o arhitectură urbană care nu a fost gândită pentru un trafic atât de mare, iar această arhitectură urbană se poate modifica destul de greu pentru că bulevardele nu le putem lăţi mai mult, străzile nu le putem lăţi mai mult, nu putem să facem o comparaţie între Bucureşti şi Paris din acest punct de vedere, care a fost gândit urbanistic mult mai generos. Toate soluţiile pe care le vom adopta în viitor, şi eu îmi doresc ca Primăria să aleagă cele mai bune soluţii, nu vor reprezenta un miracol. Nu se va putea soluţiona problema traficului în Bucureşti complet niciodată mai ales că, după ultimele statistici pe care le-am văzut, Bucureştiul deţine un record fantastic: sunt o mie de maşini la mia de locuitori“, a declarat Călin Popescu Tăriceanu, la Summitul International “Soluţii smart pentru traficul în Bucureşti”.

Preşedintele Senatului a spus că în celelalte oraşe din Europa, densitatea maşinilor la mia de locuitori este mult mai mică.

“Traficul din Bucureşti mi se pare de nesuportat. Astăzi, dacă trebuie să ajung undeva într-un timp scurt, nu am să folosesc maşina, am să-mi iau scuterul şi am să parcurg probabil aceeaşi distanţă într-un timp probabil pe jumătate. Foarte puţină lume îşi pune următoarea problemă: folosim o maşină de 4-5 locuri, însă circulă o singură persoană, deci volumul mare al maşinilor nu este decât un element suplimentar care contribuie la îngreunarea traficului. De ce nu folosim în oraş maşini mici, care să fie mai uşor de condus, mai uşor de parcat? Traficul ar fi mai suportabil. De ce nu folosim mai multe biciclete şi vechiule pe două roţi motorizate?”, a mai spus Tăriceanu.

Preşedintele Senatului a mai spus că nu foloseşte transportul în comun, deoarece stă în afara Bucureştiului.

Nu mă plimb în Bucureşti, însă constat că sunt foarte mulţi plimbăreţi. Toată ziua este un trafic fabulos. Am fost în oraşe precum Munchen şi vreau să vă spun că după ora 8 în oraş, traficul practic dispare, nu mai este trafic cu vehicule. Oamenii circulă, dar marea majoritate sunt la servici. La fel este şi seara. La noi sunt diferenţele sunt între orele de vârf şi restul timpului, dar destul de mici”, a mai declarat Tăriceanu.

Chestionat când a folosit ultima oară bicicleta, preşedintele Senatului a spus că marţi. ”Stau la Snagov. Vin de dimineaţă în costum de haine, nu pot veni 30 km cu bicicleta, nici nu rezist”, a arătat Tăriceanu.

Primăria Capitalei a transmis, marţi, că traficul din Bucureşti s-a agravat, în ultima perioadă, din cauza înmulţirii maşinilor.

„Referitor la declaraţiile tendenţioase care circulă în spaţiul public şi care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fluidizare a traficului, precum şi lipsa unor proiecte de infrastructură în Capitală, Primăria Municipiului Bucureşti face următoarele precizări: subliniem faptul că timp de 27 de ani, în Capitala României nu s-au luat măsuri coerente de rezolvare a conflictelor de trafic, situaţie care s-a agravat an după an atât din cauza lipsei investiţiilor, dar şi din cauza înmulţirii autovehiculelor de pe arterele”, se arată într-un comunicat, transmis, marţi, de PMB.

DE 5 ANI LA PUTERE. STATII DE MEDIU STRICATE…

„Cealaltă mare problemă este sănătatea cetăţeanului şi nu prea vorbim de poluare. Am întrebat-o pe doamna Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, şi am rugat-o să înceapă să facă măsurători pentru calitatea aerului în Bucureşti. Mi-a spus că staţiile de măsurare a aerului sunt stricate. Sper să le pună în funcţiune. Aşa cum apar zilnic buletine de meteo, aşa trebuie să apară şi buletine de calitate a aerului, care ne vor speria”, a mai declarat Tăriceanu, citat de Mediafax.

PS : Deci noi avem miliarde de euro fonduri europene pe mediu, un aer extrem de poluat in Bucuresti si statii de mediu stricate?! Pe bune, atat pot ei, politicienii mari, buni si plini de slide-uri?!


Craiova, 13 iun /Agerpres/ – Primarul Craiovei, Mihai Genoiu, a declarat miercuri că municipiul pe care îl conduce nu este atractiv pentru dezvoltarea de afaceri din cauza infrastructurii rutiere, motiv pentru care se află pe ultimele locuri într-un top referitor la dezvoltarea de businessuri în oraşele din România.

‘Craiova nu este un oraş atractiv pentru investitori din cauza drumurilor. Faptul că guverne întregi nu s-au uitat la Craiova, faptul că oraşul a fost rupt de restul şi nu a avut căi de comunicare este o mare problemă. Au venit delegaţii străine la Craiova şi am avut o discuţie legată de faptul că la ora aceasta, de bine, de rău, avem acest drum care este Craiova-Calafat, dar de la Craiova din ce în ce mai greu se poate comunica şi spre Bucureşti şi spre vestul ţării’, a spus Mihai Genoiu într-o conferinţă de presă.

Acesta a afirmat că, în calitate de fost om de afaceri, ştie din proprie experienţă că ani de zile municipiul Craiova nu a fost un mediu prietenos pentru mediul de afaceri.

‘Craiova, ca autorităţi, nu a fost un mediu prietenos. (…) Am fost om de afaceri 23 de ani de zile şi niciodată nu am fost primit de primar. Noi nu putem decât să sprijinim mediul de afaceri oferindu-le toate condiţiile de care ei au nevoie pentru a se dezvolta. (…) Calea de transport este criteriul principal pe care îl are o companie atunci când investeşte într-un oraş. Cei de la Wielputz (n.red: firmă din Germania care îşi deschide o fabrică la Craiova) care au venit în High Tech Industrial Park au ales Craiova pentru că avem cursă directă cu avionul la Dusseldorf, unde este firma-mamă’, a menţionat Mihai Genoiu.

PS 2 : Nu mai pot cu astia care sunt la putere si se plang de cat de slaba si ineficienta e puterea. Dom primar, PSD e la guvernare de 5 ani jumate. Uitasi?!

9 COMMENTS

  1. Daca tot au ce face că sa fie un pic mai bine sa se desființeze funcțiile ocupate de dânșii și ministerului mediului. La ce să mai ia bani de la buget degraba?

  2. Pur si simplu nu-i intereseaza, electoratul lor nu este afectat atat de mult de trafic si nici ei personal.

    Transportul public eficient, curat si sigur ar fi una din solutii mai ales metroul (vezi bataia de joc cu metroul din Drumul Taberei), momentan la suprafata autobuzele sunt pline de pensionari care merg dimineata la piata ( ar trebui gratuitatea sa se aplice IN AFARA ORELOR DE VARF ) si de oameni care nu platesc costul calatoriei printre care cocalari, boschetari si aurolaci.

  3. Domnule Radu Tudor, doamna Firea are un tupeu fantastic.

    Seamana la comportament din ce in ce mai mult cu Udrea si Basescu. Zici ca-i in opozitie si se pregateste de alegeri si prin urmare ataca “puterea”.

    Aproape in fiecare saptamana organizeaza un eveniment de PR in care spune ce o sa faca, sau, ca nu poate faca din cauza opozitiei, respectiv, ca o blocheaza PNL-ul in consiliul general.

    1. Are majoritate confortabila in consiliul general, deasemenea toate primariile de sector impreuna cu consiliile aferente sunt PSD.

    2. USR-ul are mai multi consilieri locali decat PNL-ul, deorece a iesit pe locul 2 la numarul de mandate in consiliul general cat si ca procente in alegerile din Bucuresti.

    3. Consilieriii PMP-ului lui Basescu, au votat tot ce-a supus Firea la vot in consiliul general.

    Deci, unde-i opozitia care nu o lasa sa lucreze??? Busoi e opozitie???

    A inceput sa spuna ca sunt multe masini (abia acum a observat???), asa este, sunt multe.

    Dar la numarul si asa de mare de masini nu a contribuit si scoatere taxei de poluare de catre PSD?…..Practic, le-au dat o paine de mancat tuturor samsarilor si cocalarilor care se ocupa cu aducerea de rable, Euro 2,3 din Germania.

    Problema este ca 90% din masinile aduse din Germania sunt adevarate pericole, in sensul ca sunt luate ca masini “dauna totala” sau avariate grav, nici macar pe roti nu le aduc din Germania, ci cate 2-3 pe platforma, apoi samsari le aranjeaza, le cosmetizeaza mai schimba cate ceva la ele, bineinteles cu piese second-hand sau after market si le vand apoi pe post de masini “tipla”.

    Mai mult PSD-ul este la putere in Bucuresti din iunie 2008, ca nu putem sa o dam dupa cires si sa spunem ca domnul Oprescu nu era PSD….sa fim seriosi.

    Domnul Tariceanu, a fost unul dintre putinii prim-ministrii post-decembristi care au rezistat un mandat intreg de 4 ani, asta si cu sprijinul PSD-ului care l-a sustinut in parlament.

    In timpul mandatului nu s-a confruntat cu probleme sociale mari, greve, catastrofe, din contra economia “duduia” datorita imobiliarelor. A privatizat BCR-ul in 2006 si a declarat la momentul respectiv ca toti banii, vreo 3 miliarde de euro, vor merge in infrastructura. Ce a lasat Tariceanu dupa 4 ani in privinta infrastructurii???……Nimic, 0 km de autostrata, 0 km de cale ferata modernizata, nu spun sa fi fost terminati, nici macar inceputi, ca macar sa-l iei pe Boc de gat ca de ce nu termina ce a inceput Tariceanu.

    • Ca votant ALDE sunt de acord cu tot ce ati scris.
      Inteleg tehnicalitatile din cauza carora nu s-a facut mai nimic, sper ca odata cu implementarea ideii conform careia contestarea rezultatului unei licitatii sa nu mai blocheze lucrarile.
      Nu banii sunt problema deci e clar vorba despre un mix de prostie cu indolenta.
      Aia cu “dom’le, mi-e frica sa nu imi inventeze astia dosar” e o tampenie. Ti-e frica, du-te acasa.

      • Asa este! Chestia cu “nu facem nimic nu mai semnam, ca ne ia DNA-ul ” este un alt mit perpetuat de politicieni si din pacate sprijinit de o anumita partea a presei.

        Pai hai sa o luam cu inceputul, pana in 2012, odata cu arestarea lui Adrian Nastase cand practic a inceput ofensiva DNA nici un politician de rang inalt a fost condamnat/arestat pt. abuz in serviciu, trafic de influenta, luare de mita, etc.

        De parca din 1990 si pana in 2012 s-ar fi construit 1500 de km autostrada, 1000 de km de cale ferata reabilitata, cateva spitale noi iar incepand cu 2012-2013 de cand cu DNA-ul……uitati oameni buni, noi, politicienii (primari, sefi de consiliu judetean, parlamentari, ministrii) nu am mai facut nimic ca ne ia DNA-ul pe abuz in serviciu si nu mai semnam nimic, ca ne este frica……Hai sa fim seriosi!…..daca comparam dezvoltarea Romaniei ante si post DNA, rezultatul este identic, adica 0, nimic.

        Au un tupeu si o nesimtire extraordinara, de exemplu, ce l-a impiedicat pe Dragnea, sau pe Nicusor Constantinescu, sa dezvolte cat de cat judetele respective, cu canalizare, cu drumuri decente??? Totusi, Mamaia si Constanta nu sunt tot judetul CT. Daca mergi prin satele judetului este exact ca acum 100ani, la fel in TR sau in judetele din “regat” in zona rurala zici ca esti in evul mediu.

        Alt mit vehiculat este cel cu ” nu s-a vrut si au fost interese sa se strapunga Carpatii cu autostrazi, astfel incat sa avem toate provinciile legate”……de cine nu s-a vrut nu se ne spune nimeni.

        Bun, sa admitem ca n-au vrut “unii” sa legam Transilvania cu autostrazi, atunci de nu am legat Iasiul de Bucuresti cu autostrada, iar din ea ramificatii catre Galati sau Suceava, de ce nu am facut o centura-autostrada Bucurestiului, de ce nu am facut autostrada pana la Craiova??? Autostrada catre Constanta a fost finalizata complet abia in 2012 in conditiile in care ce era mai greu a fost construit de Ceausescu in 1987, respectiv podurile rutiere si de cale ferata peste Dunare si bratul Borcea. Cel putin in “regat” relieful este majoritar format din campie, deci, nu ar fi pus probleme tehnice deosebite.

      • Contestatia e un drept democratic. De degrevarea instantelor de judecata se poate ocupa Tudorel in loc de demis pe Kovesi si de facut legi pentru infractori?

  4. Sa faca o statistica si sa vada cine isi poate permite sa arda gazul intre orele 10 si 15 pe sosea mergand cu 10 km/h. O sa vedeti ca acestia sunt chiar cei care se mira de acest trafic ,cei care taie frunza la cani prin institutiile de stat, bisnitarii si fetele cuminti. Cei care muncesc atat la stat cat si in privat merg intre orele 6-8 si 15-17 cu mijloace de transport in comun si metrou. Solutia este ca institutiile de stat sa isi tina lichelele la birou sau sa ii restructureze nu sa fie platite cum le platea bombonica.

  5. Ne-a ajuns cutitul la os, nu-i mai suportam. Ajutati-ne, multumim pentru acest minunat articol, prea le-a intrat in cap ca pe agenda lor trebuie sa fie doar Kovesi, tara a fost lasata de izbeliste.

Leave a Reply