Carlos Ghosn, boss-ul Renault-Nissan, da un semnal de usoara ingrijorare pe viitor pentru uzina de la Mioveni, cel mai important proiect industrial din Romania. Daca in urmatorii ani va scadea productia, situatia va fi una serioasa pentru oamenii din Arges dar si pentru producatorii pe orizontala. Poate doar Ford sa compenseze prin cresterea productiei la Craiova. Se anunta vremuri complicate si Guvernul are obligatia sa caute solutii pentru ca marii investitori sa ramina, in special pentru zecile de mii de locuri de munca pe care le creeaza.
“Astazi, uzina din Romania si cea din Tanger sunt similare la partea de competitivitate, Romania avand avantaje la cateva categoorii, iar Tanger, la altele. In mod clar Romania este mai matura, iar Tanger se confrunta cu o serie de provocari specifice unei uzine foarte noi. Totusi, este posibil ca Tanger sa devina mai competitiva decat Romania, dar ambele uzine sunt capacitati formidabile de productie puse in slujba Renault, dar cu conditia sa continuam acelasi parcurs”,spune Ghosn, considerat de mult ca fiind personajul al carui cuvant are cea mai mare greutate in industria auto mondiala, potrivit site-ului 0-100.ro.
Ghosn mai spune ca sunt diferente si Romania e avantajata de faptul ca e tara europeana, in timp ce Marocul nu este, insa daca ar trebui sa se faca o alegere intre Tanger si Pitesti cand e vorba de producerea unui model al grupului, in prezent ambele uzine se situeaza la egalitate.
Carlos Ghosn a povestit si cat de mult s-au schimbat planurile pentru Tanger care la inceput era gandita sa produca in mod egla pentru Dacia-Renault si pentru Nissan, insa a ajuns, cel putin pana acum, sa fie dedicata in totalitate masinilor Dacia si Renault.
“Uzina din Tanger a beneficiat de propria atractivitate. Asta fiindca la inceput ne gandeam sa impartim in mod egal intre Renault si Nissan capacitatea anuala ce va fi atinsa acolo – 400.000 de unitati. Insa, cei de la Renault au spus ca au nevoie de 300.000/an, apoi de 350.000/an, asa ca am decis sa dam prioritate Renault fiindca suntem intr-o alianta. Am convenit asadar sa dam priotitate celor de la Renault, iar Nissan va sosi mai tarziu in proiectul Tanger cu ocazia unei noi extinderi, insa pentru moment nu avem un proiect si e prea devreme sa spunem cand va fi”, a explicat Ghosn care a sps ca e posibil ca pe viitor chiar si masinile ale marcii Datsun sa fie produse la Tanger.
Uzina de la Tanger a inceput productia in februarie 2012 si a livrat peste 100.000 de unitati Dacia Lodgy si Dokker.
Intrebat fiind despre planurile pentru marca Dacia, Ghosn a tinut sa faca pecizarea ca Dacia este o marca regionala ce nu are produse specifice, ci beneficiaza de suportul tehnic al Renault.
“Dacia este numele european si nord-african al platformei M0 de la Renault. Nu Dacia creste, ci platforma M0 a Renault care poarta sigla dacia in Europa si Africa de Nord si Renault in Rusia, America de Sud, Asia si alte regiuni. Dacia este un nume regional limitat la o anumita zona geografica. Se descurca foarte bine, insa nu are produse specifice, ci vorbim de produse Renault vandute, fiindca sunt multe avantaje, sub sigla Dacia”, explica seful Renault-Nissan.