Carlos Ghosn, boss-ul Renault-Nissan, da un semnal de usoara ingrijorare pe viitor pentru uzina de la Mioveni, cel mai important proiect industrial din Romania. Daca in urmatorii ani va scadea productia, situatia va fi una serioasa pentru oamenii din Arges dar si pentru producatorii pe orizontala. Poate doar Ford sa compenseze prin cresterea productiei la Craiova. Se anunta vremuri complicate si Guvernul are obligatia sa caute solutii pentru ca marii investitori sa ramina, in special pentru zecile de mii de locuri de munca pe care le creeaza.

“Astazi, uzina din Romania si cea din Tanger sunt similare la partea de   competitivitate, Romania avand avantaje la cateva categoorii, iar Tanger, la altele. In mod clar Romania este mai matura, iar Tanger se confrunta cu o serie de provocari specifice unei uzine foarte noi. Totusi, este posibil ca Tanger sa devina mai competitiva decat Romania, dar ambele uzine sunt capacitati formidabile de productie puse in slujba Renault, dar cu conditia sa continuam acelasi parcurs”,spune Ghosn, considerat de mult ca fiind personajul al carui cuvant are cea mai mare greutate in industria auto mondiala, potrivit site-ului 0-100.ro.

Ghosn mai spune ca sunt diferente si Romania e avantajata de faptul ca e tara europeana, in timp ce Marocul nu este, insa daca ar trebui sa se faca o alegere intre Tanger si Pitesti cand e vorba de producerea unui model al grupului, in prezent ambele uzine se situeaza la egalitate.

Carlos Ghosn a povestit si cat de mult s-au schimbat planurile pentru Tanger care la inceput era gandita sa produca in mod egla pentru Dacia-Renault si pentru Nissan, insa a ajuns, cel putin pana acum, sa fie dedicata in totalitate masinilor Dacia si Renault.

“Uzina din Tanger a beneficiat de propria atractivitate. Asta fiindca la inceput ne gandeam sa impartim in mod egal intre Renault si Nissan  capacitatea anuala ce va fi atinsa acolo – 400.000 de unitati. Insa, cei de la Renault au spus ca au nevoie de 300.000/an, apoi de 350.000/an, asa ca am decis sa dam prioritate Renault fiindca suntem intr-o alianta. Am convenit asadar sa dam priotitate celor de la Renault, iar Nissan va sosi mai tarziu in proiectul Tanger cu ocazia unei noi extinderi, insa pentru moment nu avem un proiect si e prea devreme sa spunem cand va fi”, a explicat Ghosn care a sps ca e posibil ca pe viitor chiar si masinile ale marcii Datsun sa fie produse la Tanger.

Uzina de la Tanger a inceput productia in februarie 2012 si a livrat peste 100.000 de unitati Dacia Lodgy si Dokker.

Intrebat fiind despre planurile pentru marca Dacia, Ghosn a tinut sa faca pecizarea ca Dacia este o marca regionala ce nu are produse specifice, ci beneficiaza de suportul tehnic al Renault.

“Dacia este numele european si nord-african al platformei M0 de la Renault. Nu Dacia creste, ci platforma M0 a Renault care poarta sigla dacia in Europa si Africa de Nord si Renault in Rusia, America de Sud, Asia si alte regiuni. Dacia este un nume regional limitat la o anumita zona geografica. Se descurca foarte bine, insa nu are produse specifice, ci vorbim de produse Renault vandute, fiindca sunt multe avantaje, sub sigla Dacia”, explica seful Renault-Nissan.

16 COMMENTS

  1. Haoaleo! Da-mi si mie adresa HQ de la RMGC sa vars pe-o foaie de hartie cateva lacrimi de pe buca stanga, sa le trimit prin posta si sa-i rog sa ramaie. Nu cumva sa plecati, tataie, nu cumva!… 🙁

  2. Urmariti filmul documentar “Roger & Me” (1989), facut de Michael Moore si veti intelege exact care e mersul cu marile companii producatoare auto si cu productia, e dat spre exemplu cazul General Motors… Nu il mai incarc pe aici, pentru ca m-am saturat! Vad ca nimeni nu vrea sa se documenteze in legatura cu nimic, mortii mei… Ma las de meserie, ca m-am plictisit.

    P.S.: Marii investitori pleaca daca le spune FMI-ul.

    • Ho bre linisteste-te te cred. Se muta aia in Maroc o duda cu Siria, Mali, si Egipt in flacari. Africa si Asia mica arde si ei se muta de parca o mutare este ieftina. Nu zic ca este imposibila dar nu trebuie dramatizat, oricum indutria auto este in pioneze ca scartie din toate inchieturile vezi Detroit. Totul sufera pentru ca afacerile nu si-au schimbat produsul si criza ii maninca. barca lor se scufunda daca nu schimba total produsul. este penurie pe plan mondial de metale rare si se lucreaza pe stoc ca pe vremea lui Ceasca. Deci o data sunt probleme cu aprovizionarea ca este bataie pe resurse ca au devenit mai scumpe iar multe produse nu mai sunt cumparate si stau in stoc si ruginesc pentru ca sunt prea multi care le fabrica. Facem timpenii de iphonne si tablete folosind resurse importante cu costuri ascunse(exploatezi africa de metale rare) ca noi sa ne hlizim unii la altii sau sa ne belim ochii la ptipoance, ca nu stiu vre-unul sa-l utilizeze la 10% din capacitatea lui la ceva productiv.

  3. Renault0Nissan vinde Dacia Duster cu 1/2 din pretul Nissan-ului.Si e inca atractiv.
    Cum criza nu se da batuta, nu cred ca piata Daciei va scade. Poate a Nissan-ului…sau a Renault-ului.
    O sa planga dupa Dacia din Romania si ai lui specialisti de peste 40 ani !
    In Maroc, bate razboiul la granite…

  4. Iata de ce guvernantii nostri trebuie sa sprijine oamenii de afaceri romani și nu să se laude că exportul Romanieie a crescut atunci când cresc vânzările Daciei sau cele NOkia. În cazul Nokiei s-a văzut că o companie straina pleaca atunci cand doreste orice facilitati ar primi. În momentul de fata jumatate din intreprinderile romanești se află în insolvență și sunt în pericol să dispară iar locul lor va fi luat de diverse corporații straine. Ce face guvernul ca să sprijine oamenii de afaceri români? Nimic.

  5. dacia este fieful psd.ford al pnl.pdl a incercat sa puna bete in roate celor doua uzine,in special fordului.berceanu a excelat,anuland drumul expres craiova-pitesti,ordonand politic cedarea terminalului cfr marfa,ca sa ajunga la un particular (vezi H 772/10.04.2008 a comisiei judetene dolj pentru aplicarea legii nr 247/2005),obstructionand lucrarilie de modernizare a drumului national craiova-calafat.deci,a cautat sa obstructioneze activitatea uzinei,pentru ca fostul manager, dionisio campos,nu prea l-a bagat in seama.:)

  6. Pai e posibil sa plece. Da asa de curiozitate, ca ei nu pleaca maine, nu e timp sa se investeasca in formarea de locuri de munca in Craiova care sa compenseze plecarea celor de la Renault?

    Guvernul ar trebui sa gandesca si sa compenseze cumva plecarea asta.

  7. Din datele pe care le am, de anul acesta, Dacia are o crestere in Europa de 18.2% de la an la an si este pe locul 17 in topul brand-urilor. Asta inseamna ca Dacia o duce foarte bine. In acelasi timp, Renault are o scadere de 12.5% si in general toate brand-urile din grupul Renault au scaderi semnificative. De fapt Dacia, Kia, Subaru si Seat sunt vazute ca fiind brand-urile care au cele mai importante cresteri de vanzari. Dacia este un brand incontestabil la ora actuala, o spun analistii din domeniu. Acum ca Renault isi ataca propriile vanzari cu Dacia este evident si inevitabil. Probabil vor incerca un rebranding de la Dacia la Renault asa cum au facut si in alte parti insa daca Dacia va avea in continuare succes va fi dificil. Deci stati linistiti, Dacia o va duce bine atata timp cat se va vinde bine.

  8. În ROMÂNIA vin cei mai naivi investitori pentru investiții inutile.
    1.Locurile de muncă sunt cea mai mare minciună.Săracii oameni se angajează ca îngrijitori,femei de servici,mai mai un electrician și cam atât și locuri puține,deoarece firma vine cu oamenii lui de-acasă
    2.60% din populația ROMÂNIEI pârlește de foame,sărăcie și boli cu salarul minim pe economie și cu datorii lună de lună.Când să îți iei mașină,când îți permiți să iei o mașină în condițiile astea?Merită o firmă de mașini pentru 40% populație tânără care se urcă beți și cu chef de viteză la volan,și nici n-avem șosele.
    Singura investiție acceptabilă a fost Nokia din Cluj!Ș-au luat și ei tăpășița datorită corupției!

    • Locurile de muncă le-am argumentat că am fost și eu la o firmă cu investiție străină și știu c se oferă,ca să nu mai spunem că pensionarii săracii vin cu CV de hârtie scris de mână nu la calculator

  9. asta este globalizarea lu’peste.pleaca sa faca cam acelasi lucru pe salarii mai mici.toti producatorii vor fi obligati sa plece spre zone cu nivel salarial mai mic dar vin cu produsul inapoi pe piete bogate.lucrul acesta va duce la someri si mai multi,la scaderi de salarii pana la nivel chinezesc sau explozii sociale de ne controlat,in toata europa.sau se va trece la protectionism si suventionari subterane.nimic de bine,dar avem tratate.sa vedem cat ne tin de foame.nimic de bine.

  10. Domnu’ Radu, este cineva la voi in trust care invarte vorbele cam aiurea si va dezinformeaza. Io-te un fragment de interviu cu seful de marcă al Dacia, Rafael Treguer, luat fix de pe site-ul A3:

    “Dacia ar putea deschide o nouă fabrică în cazul în care vânzările continuă să crească. De asemenea, compania ar putea lua în calcul dezvoltarea unui model din clasa mică, de oraş, scrie revista britanică Autocar.

    Fabrica din România a Dacia funcţionează la capaciate maximă, iar operaţiunile din India şi Maroc se extind rapid. Directorul de marcă al Dacia, Rafael Treguer, a precizat într-un interviu acordat Autocar la salonul auto de la Frankfurt că Dacia ar putea avea nevoie în cele din urmă de o nouă fabrică dacă va continua să crească.”

    Asadar, cum sta treaba la Dacia: fabrica duduie, producand la capacitate maxima. ori se pregateste de concedieri?!… 🙂

    • “daca” si “in cazul in care”. te pripesti cu niste concluzii facile. scrie in stirea invocata de tine ca fabrica cea noua va fi deschisa in Romania? Ghosn sugereaza ca alte piete au devenit mai ieftine decit cea romaneasca si s-ar putea reloca fabricile dacia. poate creste productia, sanse mai mari sa nu in romania. capisci?

Leave a Reply