Home Articole Chinezii, politica agresiva in industria auto europeana

Chinezii, politica agresiva in industria auto europeana

1651
6
SHARE

Grupul auto chinez Zhejiang Geely Holding achiziţionează o participaţie în valoare de aproape 7,5 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) în Daimler AG, devenind cel mai mare investitor în producătorul auto german, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

În ultimele săptămâni, Geely, controlată de miliardarul chinez Li Shufu, a cumpărat de pe piaţă acţiuni Daimler, ajungând la o participaţie de sub 10%. Tranzacţia va fi anunţată în următoarele zile, susţin sursele.

Un purtător de cuvânt al Daimler a refuzat să comenteze informaţia.

Chinezii de la Geely, care deţin şi producătorul auto suedez Volvo, vor să obţină acces la tehnologia dezvoltată de Daimler pentru bateriile maşinilor electrice şi să înfiinţeze o societate mixtă în Wuhan (China) pentru a produce vehicule electrice, conform surselor.

În prezent, cei mai mari acţionari ai Daimler sunt Kuwait Investment Authority (6,8%) şi BlackRock (6%).

Recent, Hubertus Troska, şeful subsidiarei chineze a Daimler, a anunţat că firma germană intenţionează să investească în China cinci miliarde de yuani (755 milioane de dolari) pentru a produce vehicule electrice şi baterii pentru acestea, ca parte a eforturilor de a-şi ajuta brandurile Mercedes-Benz şi Smart să îndeplinească cerinţele mai dure ale autorităţilor de la Beijing privind vânzarea vehiculelor electrice.

Hubertus Troska le-a declarat jurnaliştilor că investiţia face parte din recentul plan al producătorului auto german de a aloca zece miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

China a stabilit cote stricte pentru vehicule hibride convenţionale, hibride plug-in sau complet electrice, care vor intra în vigoare din 2019. Ţinta ambiţioasă a autorităţilor de la Beijing este vânzarea a două milioane de vehicule electrice până în 2020 şi reducerea livrărilor de motoare pe benzină şi motorină, mai poluante.

China este cea mai mare piaţă auto din lume, înaintea SUA.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş, scrie Agerpres.

 

6 COMMENTS

  1. OT:
    Bigamie in Germania: https://embed.spiegel.de/748/video/12798616RW2FCKS
    Reportaj de 7 minute la Spiegel TV despre un azilant sirian cu 2 neveste (dintre care una maritata cu el la 13 ani), 6 copii, analfabet in limba nativa, care nu se poate duce la cursuri de germana, fara job, a primit de la “Mama Merkel” casa, masa, totul platit de stat; mai vrea sa aduca o nevasta din Siria (a treia) si poate si a 4-a. Traieste conform legii Sharia care permite pana la 4 neveste, nu-i trece prin cap sa se integreze cu nemtzii, la ce bun sa se straduiasca, totul e asigurat… de germanul care abia isi duce zilele cu Harz4 si caruia statul german nu-i da nici un capat de ata pe gratis.

  2. Chinezii, mereu surprinzatori iar, noi ii ocolim cu obstinatie, ei care s-au oferit nu odata sa ne ajute sa iesim din stagnarea asta bolnavicioasa. Noi avem o treaba, sa ne luptam intre noi zilnic in acest razboi idiot romano-roman. Ar trebui sa indepartam toate nulitatile, sa incurajam oameni deschisi si profesionisti si sa purcedem la treaba, c-avem extrem de mult de recuperat.

  3. Cica se pedepseste lipsa bonului de casa,tocmai aici sunt profesionisti si aici gasim profesionalusmul! Acesti chi sponsorizeaza anchetatorii si procurorii de ii lasa sa faca ce vor?! Cam asa pare!

  4. Am citit ‘raportul’ Toader. Ma număr printre demodatii care încă citesc atent, cu pixul in mâna. Am economisit mina – asta e vestea buna. Platforma România 100 din care fac parte va explica curand de ce raportul nu are niciun conținut. Pe puncte, cu trimitere la lege, riguros, așa cum raportul Toader ratează magistral sa fie.

    Unii amici care încă mai caută raționalitate intr-o mocirla cu program se gândesc ca poate dl Toader asuma rațional rolul de păcălici al coaliției, cu scopul foarte nobil de a salva simbolul luptei pentru statul de drept. Nu cred o iotă. Dl Toader e un Narcis ratat, îndrăgostit iremediabil de forma sa fără fond. Vedeți primele 5 minute din conferința de presa… totul este despre rol, despre personajul principal fără lume in jur, teoria conspirației, podestrul adus de un angajat la Minister (se urca, nu se urca, aceasta-i întrebarea) si jurnaliștii care Doamne fer’ ar putea fotografia un raport fâsâit…

    Îmi este rusine. Rusine ca un jurist de vârf, dacă judecam după demnități, din țara in care m-am format ca om, ca jurist, poate pune on stage un spectacol atat de penibil. Stiti rușinea aceea pe care o resimți când cineva cu care accidental împarți ceva (roman, jurist, ministru al justitiei) se face iremediabil de ras? E rușinea aceea pura și irațională, in care nu ai nicio vina decât aceea ca respiri aceeași limba. E o rusine ca la carte, după orice standard, in România și in lumea larga. Lume care noroc ca e totuși mica, o uliță dintr-un sistem solar marginal.

    Lupta cu dna K, nu este despre dna K. Este despre noi și valorile minimale intr-o societate democratica. Dna K este scutul slăbiciunii noastre, a celor care am plecat, a celor ca nu vrem sa ne întoarcem, care nu vrem sa votam, care trăim între zidurile cetății fără a ne simți parte din cetate, a celor care am ridicat propriile ziduri între noi și cetatea pervertita. Dna K nu e Mesia, e numai o femeie. Una cât mii de bărbați care au ocupat butoanele cetății. Și nu e perfecta. Căci e om. Dar e mai buna decât cei mai mulți dintre noi și decât noi toți laolaltă, căci sta stoic și duce o lupta care e a noastră, a tuturor. Și nu pleacă, scârbită, fără sa se uite înapoi. Ca mii de romani, in fiecare luna. Dna K duce lupta pentru o țara pe care conducători vremelnici au decis sa o piardă in anul centenarului ei. In rest, când cetatea va fi condusă de persoane fără rendez-vous lunar la secții penale de prin instanțele țării, putem vorbi și despre cum poate fi DNA mai bun decât este. Pana atunci e război, iar la război te alături celui care duce lupta. Acum, dna K.

  5. F tare. Bravo lor! Noi nu ne bagam cu chinezii ca mananca caini. Noi tinem in continuare cu partenerul strategic, caprimim rachete, Kovesi si autostrazi fantoma platite f scump!

Leave a Reply