Ministrul Afacerilor Externe, Lazăr Comănescu, a declarat, joi, că sistemul de apărare antirachetă de la Deveselu, care va deveni activ vineri, nu a fost conceput ca un instrument îndreptat împotriva Federației Ruse, ci se dorește a fi un scut de apărare într-o lume în care, din punct de vedere al securității, devin tot mai preocupanți actorii non-statali.
“Încă o dată: construcția acestei facilități de la Deveselu, foarte clar, nu este îndreptată, nu a fost concepută ca să fie un instrument îndreptat împotriva Federației Ruse. (Este un — n.r.) scut de apărare, dar într-o lume în care constatăm că din perspectiva securitară tot mai preocupanți devin actori non-statali. Insist asupra acestui lucru. Apărarea inclusiv anti-rachetă dobândește altă dimensiune și altă importanță”, a precizat ministrul, într-un interviu pentru DC News.
În contextul în care, miercuri, au apărut în presă o serie de declarații ale generalului-colonel Serghei Karakaiev, șeful Forțelor de rachete strategice, referitoare la sistemele anti-rachetă ale NATO, ministrul Lazăr Comănescu a atras atenția asupra unei afirmații mai vechi a președintelui Dumei de Stat.
“V-ați referit la faptul că și ieri cineva nu știu ce a declarat. Dar, eu aș spune ceva care am impresia că a trecut mai puțin observat. Vă amintiți că nu demult a fost aici președintele Dumei. (…) Eu cel puțin am reținut ceva care mi se pare foarte interesant. Întrebat fiind despre Deveselu, a spus: “este o decizie a autorităților române pe care noi o respectăm”. Nu s-a reținut acest lucru. Mie mi se pare că al treilea om în stat în Federația Rusă făcând o asemenea afirmație e un lucru care nu poate să fie ignorat”, a precizat ministrul.
El a subliniat că sistemul de apărare antirachetă de la Deveselu reprezintă o nouă confirmare a substanței deosebite a Parteneriatului Strategic româno-american.
“Este, pe de altă parte, o confirmare a determinării României de a contribui la consolidarea și pe această cale la securitatea și stabilitatea în zonă. Să nu uităm că această facilitate va deveni parte integrantă a sistemului anti-rachetă al NATO”, a afirmat Comănescu.
Întrebat dacă în acest moment România se află într-un pericol de război, el a respins o astfel de variantă. “Nu putem să vorbim, după părerea mea, despre un asemenea pericol. Asta nu înseamnă că nu trebuie să ne preocupe — și facem acest lucru — întreprinderea oricăror acțiuni și luarea oricăror măsuri care să contribuie la stabilitate și securitate în zona noastră”, a punctat ministrul Comănescu.
Generalul-colonel Serghei Karakaiev a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că rachetele rusești vor putea străpunge scutul de apărare antirachetă construit de SUA în Europa.
‘Estimările experților arată că sistemul (american) de apărare antirachetă în curs de desfășurare astăzi nu este capabil să reziste unei salve sincronizate a forțelor de rachete strategice (ruse), în ceea ce privește atât capacitatea de analiză a datelor, cât și puterea de foc’, a afirmat Karakaiev, citat de agențiile de presă ruse.
Declaratia ministrului Comanescu este una cat se poate de lamuritoare si in acelasi timp linistitoare pentru toti scepticii “scutului”.
Recomand cu caldura consultarea cu atentie a declaratiei d-lui Lazar Comanescu.
Daca recomanzi cu caldura s-ar putea sa ai temperatura….
tu vorbesti serios sau ne iei la misto?ce intelegi tu din:se doreste a fi un scut de aparare intr-o lume in care,din punct de vedere al securitatii,devin to mai preocupanti actorii non-statali”?eu cu mintea mea (proasta,buna habar nu am)inteleg ca nu ne mai f… grija de iran ci am devenit preocupati de actorii non-statali.conform ultimelor date acest concept de forte non-statale il folosesc analistii occidentali in referirile la isis care este o forta militara non-statala.sa inteleg ca au descoperit ca isis are si icbm-uri?woau asta chiar e o stire bomba.noroc cu nea caisa asta ca muream prosti.
@ anonimul
Cine pana porcului esti tu sa “recomanzi”? Ca sa recomanzi ceva, cuiva, trebuie sa fii CINEVA, nu un … anonim.
Declaratia comanescului e, dimpotriva, mai mult decit confuza.
Pe de o parte, a repeta intr-una, in orice ocazie, ca papagalul, ca scutul nu e indreptat impotriva Rusiei, nu face decit sa ne convinga de contrariu.
Pe de alta parte, comanescu afirma ca ideea scutului e susținuta “de întregul spectru politic și de majoritatea populației”
Ori, daca majoritatea populatiei o sustine (oare de unde stie comanescul chestia asta??) atunci pe cine se mai chinuie el sa convinga? Hmmm, poate pe americani?!
Stai linistit ca am aflat azi, chiar de la radu tudor, ce a vrut sa zica acest comanescu.cica americanii au avut o viziune cum ca organizatii teroriste vor pune mana pe ditamai icbm-urile nucleare si au vrut sa ne apere pe noi si nato de ele.am ras mai rau ca la stan si bran.cred ca au angajat-o la pentagon pe carmen harra.
Tehnocratul asta de carton de unde a mai aparut?spune lectia invatata la bruxeles fara sa inteleaga ceva.ce vrea sa spuna cu actorii non-statali.te pomenesti ca ne apara de rachetele strategice ale isis.penibil la maxim.ce o fi asa greu sa recunosti ca este impotriva rusiei.cum ar fi rusii sa afirme ca au conceput rs-24yars ca element de descurajare a statului islamic? ar fi de rasul curcilor.
Care este relevanta spuselor acestui individ? Din gura, oricine poate spune orice! Si la ce ajuta ca spune ceea ce spune?
Cui se adreseaza spusele lui?
Americanilor? Adica celor care au mosit sistemul? Evident, nu!
Rusilor? Parerea lor e deja formata, si e ferma. Si-o vor schimba aflind ce a zis un baiat numit comanescu? Sa fim seriosi!
Romanilor? Probabil. Dar ce inseamna asta? Oare romanii gindesc altfel, iar comanescu, ingrijorat, incearca sa le schimbe opinia?
Bineinteles ca nu este indreptat impotriva Rusiei. O sa va spun eu care e scopul real al scutului. In ultimii ani au aparut din ce in ce mai multe stiri in care se mentioneaza ca diferite state au avut primul contact cu extraterestrii. Necunoscand daca intentiile acestora sunt bune sau rele, preventiv, SUA a creat aceasta retea de aparare anti racheta, pentru a respinge un posibil atac extraterestru. Rusii isi dau prea multa importanta, nu a fost niciodata vorba despre ei.
https://cristianmoldoveanu.wordpress.com/2015/11/17/guvernul-tehnocrat-ciolos-predictii-despre-noua-guvernare/
hahahaha…cica nu este indreptat impotriva rusilor…scutul sta de ploaie…Americanii grijulii, s-au gandit la sanatatea romanilor si au facut un scut care sa le tina de clad…ce draguti americanii astia…
Scuzele lui Comenascu sunt penibile ..clar acest scut este conceput impotriva rusilor..Noi, romanii..suntem folositi asa cum au fost folositi turcii si lasati acum in fata rusilor singurei..
nu ai nimerit-o.scutul anti-ploaie,de fapt anti-grindina este 100% romanesc.exista si rachetele sunt facute la electromecanica ploiesti.si pentru asta rusii nu ne-au amenintat niciodata.
Sub centură! Solicitam ferm guvernanților si politicienilor abrogarea tuturor interdictiilor, restrictiilor si limitarilor de drepturi fundamentale si constitutionale aplicate ilegitim militarilor si polițiștilor!
Material survenit pe fondul in care de cca. 5 ani de zile, clasa politica si guvernantii comit diverse abuzuri contra fortelor armate. Fiind foarte ușor ca guvernant sau ca politician să sfidezi, să ignori sau să umilești o categorie de cetățeni careia ii bagi pumnul in gât prin diverse legi perfide și vădit antidemocrate, interzicandu-i pur si simplu acelei categorii de cetateni sa se exprime liber si tratand-o ca pe o turma de eunuci carora li s-a taiat limba. Cum este cazul militarilor si politistilor romani carora statul roman nu le permite sa beneficieze de aceleași drepturi și libertati fundamentale și constituționale de care beneficiaza toți ceilalți cetățeni!
Dupa cum cunoastem, Guvernul i-a luat la misto pe militari si politisti, diminuand prin O.U.G. nr. 57/2015 drepturile de pensii stabilite prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Astfel incat din aceste pensii de serviciu, nu a mai ramas decat titlul. Pensiile militare fiind singurele numite “de serviciu” din Romania care nu sunt calculate dupa algoritmul tuturor celorlalte pensii de serviciu, ci dupa un un mod de calcul al carui rezultat final situeaza cuantumurile pensiile militare cu mult inapoia celorlalte pensii de serviciu. Toti beneficiarii pensiilor de serviciu au baza de initiere de 80%, doar militarii si politistii au baza de initiere de 65%. Militarii si politistii mai au si plafonare a cuantumului la 85% raportat la solde/salarii, pe cand toti ceilalti beneficiari au limita de plafonare la 100%. Cat priveste gaselnita ministerelor cum ca Ordinul Militar permite atingerea unui cuantum de 100%, este o stupiditate. Ordinul militar este o decoratie care nu este recompensata de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ci de Legea nr. 80/1995 si care este Statutul cadrelor militare. A uza de artificiul cumulului unor drepturi acordate prin legi diferite pt. a justifica plafonarea la 85% a cuantumului pensiilor militare, nu inseamna, in realitate, decat nerecunoasterea Ordinului Militar acordat prin Legea nr. 80/1995 – Statutul cadrelor militare. Ca sa nu mai discutam despre faptul ca Ordinului Militar nu se acorda gradatilor si soldatilor profesionisti!
In sfarsit, singurii beneficiari ai pensiilor de serviciu la care calculul se efectueaza la nivelul soldelor/salariilor fara a se considera si veniturile suplimentare sunt tot militarii si politistii. In conditiile in care la toti ceilalti beneficiari ai pensiilor de serviciu, calculul pensiilor de serviciu se efectueza pe baza tuturor veniturilor, si nu doar a salariilor. Venituri al altor beneficiari ai pensiilor de serviciu care pot fi lejer de 4-6 ori mai mari decat solda/salariul unui general/chestor, de 10-15 ori mai mari decat solda/salariul unui ofiter superior, de 25-35 ori mai mare decat solda/salariul unui subofiter/maistru militar si de 50 de ori mai mari decat solda unui soldat/gradat profesionist. Iar in cazul pensiilor de serviciu, proportia se pastreaza aceeasi!
Simularile in cazul pensiilor acordate personalului deja pensionat, conduc la un rezultat care exprima din plin amplitudinea misto-ului politic asupra armatei. In majoritatea covarsitoare a cazurilor, urmare a O.U.G. nr. 57/2015, pensiile rezultate in urmare recalcularii conduc la un cuantum inferior celor pe care le au actualmente militarii/politistii in rezerva/retragere. Si care au pensii contributive in acest moment. Urmand ca militarilor si politistilor sa le fie mentinute in final in plata, tot cuantumurile actualelor pensii contributive. De mila! Ceea ce spune totul despre efectele O.U.G. nr. 57/2015!
In sfarsit, schimbam macazul! Fapt pt. care, urmare a lipsei oricarui respect a Guvernului fata de Armata Romaniei, solicitam un singur lucru: aplicarea incepand cu 01.01.2016 a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, in original si fara subterfugii cum ar fi tergiversarea recalcularii si actualizarii pensiilor personalului militar deja pensionat!
In caz contrar, suntem obligati sa intram intr-un razboi total, fapt pt. care solicitam cu fermitate, tuturor decidentilor politici, abrogarea din legislația română a oricăror interdictii, restrictii si limitari de drepturi si libertati fundamentale si constitutionale, aplicate de statul român in modul cel mai ostentativ si mai nedemocrat cu putinta, militarilor si polițiștilor! Abrogarea celor mentionate necostand niciun ban!
În acest sens, vrem următoarele:
1]. Abrogarea prin O.U.G. a întregii Secțiuni a 3-a din Legea nr. 80/1995 – Statutul cadrelor militare. Care nu are legatura cu atribuțiile niciunei profesii, ci reprezintă interdictii, restrictii si limitari de drepturi fundamentale si constitutionale, in cea mai pura forma a lor.
2]. Abrogarea prin O.U.G. a întregii Secțiuni a 3-a din Legea nr. 360/2002 – Statutul politistului. Care care si in cazul militarilor, nu are absolut nicio legatura cu atribuțiile vreunei profesii, ci reprezintă interdictii, restrictii si limitari de drepturi fundamentale si constitutionale, in cea mai pura forma a lor.
Mentinerea respectivelor interdictii, restrictii si limitari de drepturi si libertati fundamentale si constitutionale in legislația română, nu constituie decat un atentat de proporții asupra unor categorii profesionale carora li de interzice in modul cel mai abuziv cu putinta, nejustificat si necompensat cu nimic rezonabil, sa beneficieze de aceleasi drepturi si libertati fundamentale de care beneficiaza toti ceilalti cetateni.
Fapt pt. care, dorim ca si militarii si politistii romani sa beneficieze de aceleasi drepturi si libertati precum politicienii, guvernantii si ceilalti cetateni romani, respectiv ca si militarii si politistii să aiba dreptul:
– sa facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, ori să desfăşoare propagandă prin orice mijloace sau alte activităţi în favoarea acestora. ori a unui candidat independent pentru funcţii publice. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni;
– să candideze pentru a fi alesi în administraţia publică locală şi în Parlamentul României, precum şi în funcţia de Preşedinte al României. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni;
– sa declare sau să participe la grevă. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni;
– sa exprime opinii politice in orice imprejurare. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni;
– sa exprime opinii in public care apara interesele forţelor armate. In mod similar cum toti ceilalti cetateni au acum dreptul invers de a exprima public opinii contra intereselor fortelor armate. Si multi isi exercita acest drept din plin;
– de a se constitui in forme de asociere sindicala. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni;
– sa aiba dreptul de a participa la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni.
Mai solicitam urmatoarele:
– revizuirea Constitutiei in sensul eliminarii prevederilor de la Art. 42 care desi interzice munca fortata pt. toti cetatenii, nu considera munca fortata, prin exceptie de la regula, daca aceasta este destinata activităţilor pentru îndeplinirea îndatoririlor militare. Exceptia de la regula adresandu-se militarilor si … persoanelor condamnate. Asimilarea celor 2 categorii de cetateni constituind si o ofensa la adresa sprectrului militar;
– revizuirea Constitutiei in sensul eliminarii oricaror prevederi care acorda dreptul legislativului si executivului de a emite acte normative care contravin Art. 15 – Universalitatea si Art. 16 – Egalitatea in drepuri;
– modificarea prin O.U.G. a Art. 92 (1) din Anexa nr. 7 din cuprinsul Legii nr. 284 din 2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, in sensul acordarii si militarilor drept egal la salarizare precum tuturor celorlalti cetateni. Solicitam in acest sens calcularea cuantumului zilnic a soldei prin raportare la zile lucratoare, si nu la zile calendaristice ca in prezent. Prin artificiul mentionat, militarii avand in realitate solde cu mult inferioare fata de salariile cetatenilor omologi cu care sunt in aceeasi grila de salarizare, raportat la volumul de munca obligatoriu a fi depus. Prin urmare, solicitam remuneratia militarilor la zile lucratoare. La fel cum au acest drept toti ceilalti cetateni;
– revizuirea intregii legislatii privind obligativitatea serviciului militar. Astfel incat sa nu mai existe discriminari in privinta obligatiei de a participa la mobilizare si razboi, intre cadrele militare pensionate cu varsta pana 63 ani, indiferent ca sunt barbati sau femei, si ceilalti cetateni romani cu varsta pana la 63 ani indiferent ca sunt barbati sau femei. Si nici intre tinerii barbati cu varsta intre 20-35 obligati a afectua serviciul militar in caz de mobilizare/razboi, si restul populatiei! Si fara sustrageri, asa cum este permis acum magistratilor, personalului cultelor si parlamentarilor! Fiind complet sfidator ca un cadru militar pensionat, barbat sau femeie cu varsta de 62 ani sa aiba obligatii la razboi si mobilizare, iar un barbat sau o femeie cu varsta de 40 ani, sa nu faca nimic pentru Romania in situatiile de cumpana!
In sfarsit, mai avem o ultima revendicare! Si care este valabila pt. toti cetatenii! Dorim infiintarea unei institutii independente de zona politica care sa stabileasca impactul asupra cetatenilor privind actele normative adoptate de legislativ sau de executiv, respectiv aprobate de Presedintie, aplicate de Justitie sau de institutiile statului. Impact calculat exclusiv in persoane decedate sau traumatizate. Si bineinteles ca dorim si tragerea la raspundere a tuturor celor implicati in emiterea si aplicarea unor astfel de acte normative care au produs si produc victime umane printre cetateni! Nefiind nicio diferenta fundamentala intre a ucide un cetatean roman cu pistolul ca pe vremuri sau urmare a unui act normativ cum se intampla curent in vremurile recente!
Solicitam toate aceste lucruri si care sunt doar drepturi si libertati fundamentale! Si care sunt perfect intemeiate a fi acordate si militarilor si politistilor, mai ales in conditiile in care doza de nesimtire politica in ceea ce priveste tratamentul acordat armatei romane, a depasit cu mult cotele de avarie!
Acestea sunt revendicarile zonei “R-26500 Elita” drept raspuns la sfidarea armatei de catre Guvernul Romaniei prin mistocaria de O.U.G. nr. 57/2015, revedendicari care se adreseaza in egala masura si intregii clase politice si care este perfect raspunzatoare pt. deciziile Guvernului!
In concluzie, ori pensii militare de stat prin aplicarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original si fara subterfugii cum ar fi tergiversarea recalcularii si actualizarii pensiilor personalului militar deja pensionat, ori aceleasi drepturi si libertati fundamentale si constitutionale pt. militari si politisti la fel cum le au toti ceilalti cetateni! Drepturi pe care le aveti si Dvs. domnilor guvernanti si politicieni, precum si oricare alt cetatean, mai putin eunucii de militari si politisi! Aveti ceva impotriva sa fim egali in drepturi cu totii? Noi, nu!
Publicat de R-26500 la 15:21
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!
Distribuiţi pe Twitter
Distribuiţi pe Facebook
Trimiteți către Pinterest
Domnule Radu Tudor,
Cred ca este sub subiect demn de luat in seama.
Cu stima!