Premierul Mihai Tudose a declarat, vineri, la ceremonia de semnare a contractului pentru achiziţionarea a 227 de transportoare blindate şi derivate pe platforma PIRANHA 5, că acesta este un proiect care a început în urmă cu nouă luni în biroul său cu o “schiţă pe perete” numită “Picasso”, pentru că doar el şi ministrul Apărării, Mihai Fifor, înţelegeau ce reprezintă. Ministrul Apărării precizat că anul acesta armata românească va primi 36 de transportoare, dintre care şase produse chiar la Bucureşti.

“Acum 9 luni a început acest proiect în biroul de la Ministerul Economiei, un lucru care răspunde atât necesităţii sistemului de apărare a României, cât şi angajamentelor cu partenerii strategici precum NATO şi ţările europene. Este un angajament pe care ni l-am luat pentru a face ceva pentru economia românească. Şase transportoare de anul ăsta vor fi produse în România. (…) Eu cred că este un început bun pentru industria românească de apărare”, a declarat premierul Mihai Tudose. El a precizat că proiectul a început cu o schiţă pe perete şi că la un moment dat chiar botezase proiectul “Picasso”, pentru că nimeni în afară de el şi ministrul Apărării nu înţelegeau ce înseamnă. “Să mă scuze partenerii noştri americani, dar vreau să spun că acest proiect a început cu o schiţă pe perete. La un moment dat am botezat proiectul Picasso, pentru că era o chestie, aşa, pe care numai noi o înţelegeam. Se pare că până la urmă a inţeles toată lumea”, a declarat Tusose.

La rândul său, ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, a susţinut că este o zi importantă pentru România şi pentru industria sa de apărare şi le-a promis partenerilor din Statele Unite că ţara noastră îşi va respecta angajamentele.

El a mai precizat că anul acesta armata românească va primi 36 de transportoare, dintre care şase produse chiar la Bucureşti.
“Este o zi importantă pentru MApN, este o zi importantă pentru Guvernul României, reuşim să semnăm un contract important nu doar pentru armată, ci şi pentru industria de apărare românească. (…) Salut faptul că acest proiect este unul care începe sub semnătura actualului premier. Am avut onoarea să continui acest portofoliu, iar astăzi, ca ministru, nu pot decât să salut că acest proiect a luat viaţă. Anul acesta, în România vor ajunge primele 36 de transportoare, din care şase vor fi produse în România la Uzina mecanică Bucureşti. Îi felicit pe toţi şi îi încredinţez pe partenerii noştri că vom respecta clauzele contractului. (…) Să fie într-un ceas bun”, a spus Mihai Fifor.

Guvernul României a adoptat, pe 29 noiembrie, hotărârea prin care s-au aprobat circumstanţele şi procedura specifică aferente primei etape a programului esenţial de înzestrare ”Transportor blindat pentru trupe 8×8”, în vederea atribuirii unui acord-cadru de furnizare a 227 de transportoare blindate şi derivate pe platforma PIRANHA 5 şi a suportului logistic iniţial către General Dynamics European Land Systems – Mowag GmbH.

Potrivit MApN, transportorul blindat pentru trupe 8×8 constituie un mijloc de transport al grupei de infanterie, precum şi al structurilor de sprijin, absolut necesar pentru îndeplinirea misiunilor specifice de către Forţele Terestre Române.

Acest vehicul asigură o mobilitate sporită şi o protecţie corespunzătoare personalului îmbarcat pe timpul executării misiunilor specifice, în orice zonă de relief, indiferent de timp, anotimp sau condiţii meteorologice. ”Tehnica de luptă pe roţi aflată în prezent în dotarea Armatei României este de generaţie veche, fiind depăşită atât din punct de vedere tehnologic, cât şi din cel al caracteristicilor tehnico-tactice, cum ar fi viteza de deplasare, mobilitatea în medii diferite, protecţia personalului, posibilităţile de observare, orientare, comunicaţii etc”, precizează MApN.

Guvernul a semnat, în 10 octombrie, un memorandum cu General Dynamics pentru producerea de transportoare blindate 8X8 Piranha la Uzina Mecanică Bucureşti. ”Memorandumul de înţelegere şi Acordul de cooperare semnate între compania subordonată ministerului Economiei, Romarm – filiala UMB şi General Dynamics European Land Systems stipulează cooperarea pentru producerea şi livrarea de transportoare auto blindate Piranha 5, în diverse configuraţii, conform cu necesităţile de dotare ale armatei României”, a precizat atunci Ministerul Economiei. Înţelegerea între părţile semnatare se va derula în două faze. În prima fază, UMB va subcontracta de la GDELS asamblarea şi fabricarea locală de componente pentru Piranha 5.

”Sub această formă de cooperare va fi livrată prima comandă de vehicule blindate, dintr-un total estimat la 227 de transportoare. Uzina Mecanică Bucureşti va propune iar General Dynamics va selecta până la 25 angajaţi pentru formare la unităţile sale, conform cerinţelor companiei americane”, se arată în comunicat. Angajaţii UMB se vor şcoli la producătorul elveţian de transportoare blindate Mowag, care aparţine Diviziei de Transportoare Auto GDELS, o unitate de business a General Dynamics Corporation, potrivit iministerului.

”Documentele semnate cu General Dynamics profilează liniile directoare ale unui parteneriat strategic sustenabil, româno-american, în beneficiul industriei naţionale de apărare şi al obiectivelor de înzestrare ale armatei române. Fabricarea în comun a vehiculului blindat Piranha 5 va fi un impuls excepţional atât pentru relansarea şi retehnologizarea producţiei, cât şi pentru formarea şi perfecţionarea angajaţilor Uzinei Mecanice Bucureşti”, a afirmat atunci ministrul Economiei, Gheorghe Şimon.

De asemenea, General Dynamics va asigura retehnologizarea halei de producţie, pregătirea şi integrarea liniei de asamblare a UMB, potrivit Ministerului Economiei. ”În a doua fază, GDELS va constitui o societate română cu răspundere limitată (GDELS ROM SRL) care va iniţia formarea unei societăţi mixte române, împreună cu UMB. Acest joint venture va executa a doua comandă, în calitate de contractant principal, dacă legislaţia şi reglementările româneşti vor permite”, mai anunţa Ministerul Economiei.

3 COMMENTS

  1. Oare cand vom auzi si vedea un “Contract cu conationalii,cetatenii romani din tara,pentru aducerea la normalitate a nivelului de trai in tara asta?” Se va intampla !? Cand?!

  2. Referitor la acest ”contract major”,nu stiu cit avantajos este pentru economia noastra nationala,si ma gindesc ca este posibil,sa mai luam ceva depasit pe bani grei,si sa constatam peste citiva ani,ca sunt necesare alte investitii. Unul din principalele elemente ale acestor TAB-uri,care este depasit,este motorizarea. La nivel mondial 2018,toti constructorii de motoare termice cu piston ( OTTO si DIESEL),au ramas prizonierii acelorasi principii constructive vechi de peste un secol,si anume; Succesiunea timpilor functionali, si Raportul de comprimare-constant. Analizind aceste principii,grafic,tehnic,stiintific,constatm influenta negativa a acestor principii vechi,asupra rezultatelor,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Actualele motoare termice cu piston(otto si diesell),nu pot indeplinii conditiile mentionate,dtaorita principiilor constructive mentionate. Actualele motoare,la nivel mondial 2018,nu sunt,si nici nu pot fi controlate electronic,datorita raportului de comprimare constant. Actualele motoare au controlat electronic,sistemele componente,respectiv;sist.de alimentare,si sist.de aprindere,in cazul motoarelor cu aprindere prin scintee. Fundamental,este necesar,controlul electronic asupra presiunii de comprimare din cilindrii,pentru ca,din presiunea de comprimare rezulta; plaja turatiei de exploatare,puterea dezvoltata,consumul de combustibil,si procentul de ardere-calitativ si cantitativ. Un alt element negativ al actualelor motoare(otto si diesell),consta in imposibilitatea de adaptare la trafic,respectiv,traficul urban,si traficul de autostrada. In traficul urban,unde viteza de deplasare este redusa ( sub 60km/ora.),motorul functionind la turatii de pina la 1500-2000 rot/min.,amestecul carburant este insuficient comprimat, ca urmare a gradului de umplere scazut,corespunzator regimului de deplasare(exploatare),si volumul constant al camerelor de ardere. ( raportul de comprimare constant.). In traficul de autostrada,unde se circula cu viteza de deplasare superioara, gradul de umplere al cilindrilor fiind maxim, amestecul carburant in cazul motoarelor pe benzina,( aer in cazul motoarelor diesell),este supus unor presiuni de comprimare exagerat de mari,( fara control),cu influenta negativa,asupra;plajei turatiei de exploatatre,a puterii dezvoltate,si a consumului de combustibil. Solutii inlocuitoare; SUPRAPUNEREA TIMPILOR FUNCTIONALI ,prin care dublam cuplul motor,scazind consumul de combustibil, si RAPORT de COMPRIMARE VARIABIL. Pe pagina mea de facebook,prezint un prototip in curs de finalizare, avind ca termen anul 2018 ( in cinstea marii uniri ) motor cu raport de comprimare variabil,cu doua trepte volumetrice ,astfel; Prima treapta volumetrica,reprezinta~35%,destinata traficului urban,viteza de deplasare de pina la 60km/ora (1500rot/min. Aceasta treapta volumetrica are caracter functional permanent dupa pornire, favorizind pornire fara probleme in conditii de temperaturi scazute ( – 35 ;-40grade C.)Depasind 60km/ora(1500rot/min.)in traficul de autostrada, este activata si treapta a doua volumetrica,care reprezinta~65%,formind un intreg 100%cu prima treapta volumetrica. Activarea,si dezactivarea treptei a doua volumetrica,conditionata de solicitare,peste,s-au sub 60km/ora( 1500rot./min.),supravegheat,controlat si executat electronic. Acesta este un motor termic cu piston controlat electronic in premiera mondiala. Rezultate fara concurenta la nivel mondial,civil,militar NATO,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Implementare pe orice motor termic cu piston ce echipeaza; Tancur,TAB-uri,Nave,Locomotive,Autocamioane,autoturisme,etc. Acesta este un proiect de relansre (dezvoltare)economic si social,creind locuri de munca profesionale,direct productive,realizind produse fara concurenta la nivel mondial. Fenomenele fizico-mecanice ale acestui proiect au fost analizate si stidiate in laboratoarele industriei aerospatiale de aparare,unde am lucrat aproape 25de ani. Mentionez ca acest proiect a fost trimis spre analiza,urmatoarelor institutii ale statului; guv.A.Nastase, CP Tariceanu, Emil Boc. Victor Ponta,precum si adm.prezidentiale si CSAT. Din corespondenta mea cu intitutiile statului,rezulta,lipsa de interes a acestora pentru relansarea(dezvoltarea )economie nationale pe baza proiectelor cu caracter tehnic-stiintific. Cu deosebit respect pentru;creatie,stiinta si tehnologie. Gheorghe Dinu ( A.Q. asigurarea calitatii. CTC laboratoare ,aparatura bord aeronave,echipamente si tehnologii aerospatiale militare. ) Amanunte pe pagina mea de facebook,unde prezint prototipul,si la tel. 0735196670.

  3. Acest pacalici-fanfaron de Tudose,

    Cica numai el si Fifor intelegeau schema cu Picasso. Foarte tare. Si dupa ce au inteles-o si “prostii” aia de americani banuiesc ca au construit TAB-ul dupa schema lui Tudose!!!

    Bine ca n-am luat de la germani sau olandezi. Desi vad ca e si o filiala germana a lui General Dynamics implicata.
    Bine ca mai asamblam ceva si in Romania.

    Sa speram ca partenerul american ne lasa acum in pace cu mascarda anti-coruptiei poate se linistesc , nu ne se duce nimeni in Rusia nu cumpara nimeni arme de la rusi, suntem aceiasi pro-americani din 1945 doar ca foarte foarte dezamagiti de ultimii doi ambasadori americani si de acei incapabili penibili de de la Dept de stat care par trainati la Moscova in anii 50. Se pare ca am mai scapat de un sef de acolo poate se mai schimba ceva in bine.

Leave a Reply