Home Articole Corigentele Romaniei : Transporturi, Dezvoltare, Sanatate

Corigentele Romaniei : Transporturi, Dezvoltare, Sanatate

3083
5
SHARE

De ce nu avem autostrazi? De ce infrastructura feroviara e la pamant? Pentru ca in administratia centrala si locala, de ani de zile conduc incompetenti, figuri sinistre care tin Romania in subdezvoltare. Nici macar planuri nu sunt in stare sa elaboreze. Cum sa le punem in practica daca ele nu exista?


“Din păcate, în general nu avem proiecte. În ceea ce privește infrastructura, de exemplu, pentru perioada 2014 — 2020, acest domeniu beneficiază de ‘proiectele fazate’, pentru că, altfel, proiecte noi nu avem. Este clar că trebuie să ridicăm nivelul calității realizării proiectelor”, a declarat pentru AGERPRES comisarul european.

Corina Crețu a susținut necesitatea unor schimburi de experiență și bune practici, adăugând că își propune ca reprezentanții Comisiei Europene și cei de la DG REGIO să poată ajuta autoritățile.

“Până la urmă, nu putem blama nici Comisia Europeană, nici ministerele. Proiectele nu se elaborează nici la Bruxelles, nici în ministere. Se elaborează pe teren. Autoritățile locale poartă, de asemenea, o mare responsabilitate. În momentul în care Ministerul Dezvoltării Regionale respinge 75% din proiectele de reabilitare a drumurilor, înseamnă că ceva nu se realizează cum trebuie. Avem posibilitatea să acoperim cu o sumă foarte mare pentru eficiența energetică a clădirilor, dar numai 20% din proiecte acoperă suma respectivă. Ar trebui să fim mai puțin populiști, să încercăm să ne aplecăm asupra economiei reale și asupra nevoilor cetățenilor, să ne dăm seama că avem nevoie de ingineri, economiști, de specialiști care să realizeze aceste proiecte, efectiv de manageri de proiect. Cred că din acest punct de vedere România duce lipsă de armata de experți pe care alte state o au”, a mai spus comisarul european.


“A trecut un an de la decizia de a face cele trei spitale regionale agreată de Comisia Europeană și nu avem amplasamentele. Domnul ministrul a explicat că mai urmează câțiva pași care necesită timp … studii de fezabilitate. Noi sperăm ca construcția efectivă să înceapă până la finalul anului 2018, pentru că altfel fizic nu vedem posibilitatea ca aceste spitale să poată fi terminate până în 2020. Ne interesează foarte mult ca aceste trei spitale regionale să fie construite pentru că estimarea noastră este că prin cele trei spitale aproape un milion de oameni din întreaga Românie vor beneficia de servicii de mai bună calitate (…). Orice amânare înseamnă de fapt întârzierea începerea investiției și riscul de a pierde banii europeni care sunt alocați până în 2020”, a afirmat Crețu.

Potrivit comisarului european, fondurile alocate pentru construirea spitalelor regionale la Iași, Craiova și Cluj se ridică la 150 de milioane de euro.

 

5 COMMENTS

  1. pai si educatia e la pamant daca nu ai specialisti. de asta ne trebuie tehnocrati, chiar si importati unde e cazul.
    in zona de autostrazi se lucreaza, se vor vedea rezultatele intr-un an. pe dezvoltare s-au luat masuri, suntem pe drumul bun.
    doamne fereste sa ajunga psd+alde la guvernare. evul mediu ar continua cuprimitivi.

  2. Nu cumva e imaginea perindaţilor în cei 26 ani de zile în funcţii şi scaune nemeritate?
    Când au fost proiecte nu s-a vrut continuarea lor din cauza mânăriilor! Uşor uşor şi destul de târziu se dezvăluie manevrele dureroase privind parcursul înţelegerii între mafioţi de ani de zile privind soarta acestei ţări şi naţiuni!

  3. Din formularea acestei postari rezulta cu claritate ca cei vinovati de actuala situatie sunt cei din guvernul Ciolos, care sunt la ” butoane” de 10 luni si nu cei din partidul Corinei Cretzu care au fost la guvernare cam 20 de ani…..nu-i asa?

  4. Zilele acestea am avut ocazia sa vad putin tara de pe sosea, am fost pana la Rm. Valcea. Iesirea din Bucuresti spre autostrada Pitesti este ceva infernal, autostrada nimic de zis se circula bine pana la iesirea din Pitesti spre Rm. Valcea. De acolo incepe aventura, soseaua este cea veche, calitatea asfaltului excelenta iar, daca se nimerte un mormoloc la volan se creeaza o coloana de multi km. pentru ca depasirea acestuia este imposibila datorita traficului intens din sens opus. Pe parcurs putem constata ca placile indicatoare (nu cele de semnalizare) sunt mici si asezate necorespunzator, la o viteza mai mare fiind imposibil de citit. Zona “Dealul Negru” este sistematizata, la urcarea pantelor sunt 2 benzi de circulatie care face posibila depasirea masinilor grele. Constatarea este accea ca toate sunt cu mici exceptii la nivelul anilor ’70-’80 in ceea ce priveste infrastructura, in schimb parcul auto si traficul sunt de nivelul anilor 2000, trafic intens de masini grele si autoturisme, lumea se misca.
    Acuz pe toti cei care de 26 de ani s-au perindat la fraiele tarii si nu au facut altceva decat au secatuit-o si au tinut tara in stagnare din punct de vedere a transporturilor, dezvoltarii economice si sanatate. Cu o floare nu se face primavara.

  5. lista ar trebui sa contina si : educatie, justitie, economie, finante, armata, interne, partide
    Sunt doua feluri de indivizi care conduc Romania: unii care n-au facut nimic toata viata si a doua altii care n-au facut nimic toata viata decit au furat.
    Nici unul nu a realizat ceva, in privat, fara proptele de la partid, securitate sau diferiti cumetri. Dar toti sunt sefi, niste paraziti de lux.
    Madam Cretu: nepoata lui Ion Iliescu… apare pe listele CFSN de foarte tinara, inca din ianuarie 1990. De ce apare pe liste, cine a pus-o si de ce? De ce a evoluat netulburata in PSD inca de atunci? De ce a ajuns si este europarlamentar? Ce frumoase erau dosarele de cadre de la PCR… ca doar “Copii sefilor nostri vor fi sefii copiilor nostri”

Leave a Reply