O stire usor ingrijoratoare a venit ieri din Ungaria. Caci ce acolo aflam noi ce a negociat seful diplomatiei ungare in descinderea la Bucuresti… Dubioasa vizita !
Deci, Ungaria vrea sa finanteze un tren rapid Cluj-Budapesta. Asta va accelera rupturile extrem de periculoase dintre regiunile istorice romanesti si separatismul economic si demografic in Ardeal, fata de restul tarii.
Ajutand ardelenii sa ajunga mai repede la Budapesta decat la Bucuresti.
Evident ca ungurii fac misto de noi, stiind cat de incapabili suntem sa ducem aceasta linie ferata de mare viteza pina la Bucuresti. De incompetenti, de hoti, de prosti de sunt conducatorii nostri. Care au anual miliarde de euro pe mina si le cheltuie pe canalizari de partid, la sate…
Infrastructura strategica (lipsa ei adica) reprezinta cea mai mare vulnerabilitate a Romaniei ca stat UE si NATO. Daca in maxim 3 ani nu traversam Carpatii cu autostrada si cale ferata de mare viteza, istoria va consemna evolutii dramatice.
Sa concluzionez : daca Ungaria finanteaza si realizeaza linia ferata de mare viteza Cluj-Budapesta, fara ca noi sa realizam in aceleasi conditii si simultan legatura spre Bucuresti, sa incepem sa ne luam adio de la dorinta transilvanenilor de a veni in capitala tarii lor !
Si cand facem noi asta? In anul Centenarului?! Vai noua!
———————————————————-
Ministrul român de Externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta, a anunţat ministrul ungar de Externe, relatează agenţia MTI.
“Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti”, a spus Szijjarto.
Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar.
În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.
Comunicatul MAE, in acelasi limbaj de lemn, fara specificarea concreta a proiectelor pe care le aflam de la Budapesta, nu de la Bucuresti :
http://www.mae.ro/node/44913
PS 1 : Presedintele PSD a declarat ca a fost invitat de Viktor Orban la Budapesta “in calitate de lider de partid”. Aceasta deschidere istorica dintre un lider socialist si unul PPE merita o atentie aprofundata…
PS 2 : De cand Viktor Orban a devenit copilul problema al PPE si al Europei si s-a apropiat de Vladimir Putin, vad ca are numai bucurii din partea puterii politice de la Bucuresti. Si asta merita aprofundat…