Home Articole Cum ajutam noi Ungaria sa-si extinda influenta in Ardeal

Cum ajutam noi Ungaria sa-si extinda influenta in Ardeal

2598
13
SHARE
O stire usor ingrijoratoare a venit ieri din Ungaria. Caci ce acolo aflam noi ce a negociat seful diplomatiei ungare in descinderea la Bucuresti… Dubioasa vizita !
Deci, Ungaria vrea sa finanteze un tren rapid Cluj-Budapesta. Asta va accelera rupturile extrem de periculoase dintre regiunile istorice romanesti si separatismul economic si demografic in Ardeal,  fata de restul tarii. 

Ajutand ardelenii sa ajunga mai repede la Budapesta decat la Bucuresti.
Evident ca ungurii fac misto de noi, stiind cat de incapabili suntem sa ducem aceasta linie ferata de mare viteza pina la Bucuresti. De incompetenti, de hoti, de prosti de sunt conducatorii nostri. Care au anual miliarde de euro pe mina si le cheltuie pe canalizari de partid, la sate…
Infrastructura strategica (lipsa ei adica) reprezinta cea mai mare vulnerabilitate a Romaniei ca stat UE si NATO. Daca in maxim 3 ani nu traversam Carpatii cu autostrada si cale ferata de mare viteza, istoria va consemna evolutii dramatice. 
Sa concluzionez : daca Ungaria finanteaza si realizeaza linia ferata de mare viteza Cluj-Budapesta, fara ca noi sa realizam in aceleasi conditii si simultan legatura spre Bucuresti,  sa incepem sa ne luam adio de la dorinta transilvanenilor de a veni in capitala tarii lor !
Si cand facem noi asta? In anul Centenarului?! Vai noua!
———————————————————-
Ministrul român de Externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta, a anunţat ministrul ungar de Externe, relatează agenţia MTI.

“Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti”,
 a spus Szijjarto.

Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar.

În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.


Comunicatul MAE, in acelasi limbaj de lemn, fara specificarea concreta a proiectelor pe care le aflam de la Budapesta, nu de la Bucuresti :

http://www.mae.ro/node/44913

PS 1 : Presedintele PSD a declarat ca a fost invitat de Viktor Orban la Budapesta “in calitate de lider de partid”. Aceasta deschidere istorica dintre un lider socialist si unul PPE merita o atentie aprofundata…

PS 2 : De cand Viktor Orban a devenit copilul problema al PPE si al Europei si s-a apropiat de Vladimir Putin, vad ca are numai bucurii din partea puterii politice de la Bucuresti. Si asta merita aprofundat…

13 COMMENTS

    • Tu mare lucru, din super articolul de mai sus, n-ai inteles. Schimba placa, baga altceva in tonomat. Cu unii ca voi, nicio speranta, purceaua e moarta in cotet.

  1. Oricum o întorci, se ajunge mai repede de la Cluj la Budapesta decât de la Cluj la București. Natural, administrația centrală este acolo unde ajungi mai repede. Nu ne place, nu vrem să acceptăm dar evidența ne lovește în moalele capului!

  2. Cum domne, partidul care era mandru ca suntem romani. N-are cum…

    Mi se pare mie sau PSD cam are apucaturi de tradatori de tara? Bine ca facem TGV Budapesta-Cluj dar anulam (sau amanam la infinit, reziliem contracte…) la infinit constructia autstrazilor care trec Carpatii si unesc regiunile istorice.

  3. un astfel de tren de mare viteza exista deja ide anul trecut intre Timisoara -Budapesta _viena care pleaca dimineata si se intoarca seara iar pretul biletului este de doar citiva euro Afost inaugurat de primarul Timisoarei !!

  4. Onor Ministerul Trasnporturilor prin CFR Calatori, vrea cu incepere din data de 01 martie sa anuleze trenul IR 1745, singurul tren direct ce leaga Bucurestiul de Satu Mare iar, in tot acest rastimp altii vor sa se dezvolte. Asta insemna politica pasilor marunti, in timp ce noi dormim in bocanci si ne afundam in tot felul de lupte politice inutile.

  5. Nu prea văd nimic de aprofundat!
    PSD ne indreapta spre Rusia!
    Doar cine nu vrea, nu vede!
    Iar in Budapesta ajungi de mult timp mai repede decat la Bucuresti!
    Stramosii se rasucesc in mormânt! 🙁

  6. Sunt ardelean și îmi displace profund “oltenizarea” româniei astfel încât îmi doresc aeroport la brasov, autostrada către vest, cât mai mulți turiști vest europeni și cât mai putini din sud. Totuși trebuie sa recunosc faptul ca protestele din piața victoriei mi-au dat un licăr de speranță ca ar exista și în fibra acestui popor ceva ce merita aprofundat. În rest, articolul conține niște adevăruri evidente. Cu jumătate de gura spun pentru prima data “bravo radu tudor”.

  7. Dacă informația despre calea ferată de mare viteza Cluj-Budapesta e coroborata cu cea despre vânzarea , de către România, a gazelor naturale necesare Ungariei, perspectiva nu mai e atât de îngrijorătoare cât pare; in primul rând, Rusia încetează sa mai fie principalul furnizor de energie pt Ungaria și-n al doilea, tronsonul București-Cluj se integrează in proiect, dincolo de “ nepăsarea” cu care Sigyjarto va lasă sa se petreacă integrarea, adică va apărea din nevoia imediata de a avea o cale ferată capabilă sa susțină fluxul de marfa spre Budapesta. Dacă va cumpărăm gazele, zice Syighiarto, trebuie sa asiguram și transportul lor de la voi la noi, așa ca noi punem jumătate și voi ailaltă jumătate de cale ferată, OK? Desigur, calea ferată poate transporta nu numai marfa ci și trupe, la o adică, dar trupele de azi se transporta in mult mai multe feluri și mai repede decât cu trenul -(in războiul doi, tata, care era inginer constructor la CFR a refăcut, cu “pușca in spinare” cum povestea mai târziu, linia ferată Chișinău-Iași, pe care tot el o stricase, la propriu, in vederea invaziei sovietice, intr-o săptămâna, adaptând-o la standardele rusești, pe deasupra)- și dacă e sa se întâmple ca acest “culoar” sa fie folosit in scopuri războinice, el nu va fi principala cale de transportat arme letale, cu soldați cu tot. As zice ca Melescanu știe ce face, in cazul asta; sa vedem și cu ce succes, fiindcă decla studiul de fezabilitate pana la “cale” e cale lunga, cum am tot văzut in anii trecuți.

  8. Cum ajutam….?, cu manutza noastra ! (vezi si autostrada Transilvania..in detrimentul celei Pitesti..Sibiu..Deva..Arad)

  9. Ei…dar ce i mai tare este ca finanteaza ei studiul de fezabilitate.Sau co finanteaza …da’nu se spune…
    Va dati seama cum se plimba ei prin munti si vai sa ‘studieze’, sa centralizeze date, ca doar…finanteaza, nu ?

  10. Sunt vreo 20 de ani de cand nu am mai calcat prin Bucuresti… Asa ca nu vad vreo tragedie in legatura feroviara cu Budapesta.

Leave a Reply