Articol publicat de www.gsp.ro :

Telekom dispare din România, RCS-RDS și Orange împart abonații și drepturile TV ale societății germane. Și rămâne un singur post TV de sport, DigiSport sau cu alt nume, care va transmite și Liga 1, și restul competițiilor.

Piața televiziunilor de sport se modifică radical în perioada următoare. Evenimentele principale: dispare Telekom din România, întreaga companie, nu doar postul TV!, și rămâne un singur post de sport, al RCS-RDS. Nu e clar, deocamdată, dacă televiziunea unică se va numi DigiSportsau altfel.

Postul acesta va transmite și partidele din Liga 1, potrivit surselor care descriu scenariul transformărilor spectaculoase din media. În spatele afacerii s-ar afla Zoltan Teszari, patronul RCS-RDS, avocatul Adrian Tomșa, un avocat din Cluj ce deține Look TV, și Orlando Nicoară, administratorul eAD, societatea care tocmai a preluat de la Liga Profesionistă drepturile TV pentru campionatul românesc. 

CARE E SCHEMA ÎN DETALIU?

Telekom se retrage cu totul din România și “averea” reprezentată de abonați și de drepturile TV va fi împărțită între RCS-RDS și Orange. Francezii preiau partea de telefonie mobilă, RDS se alege cu bucata din Telekom care ține de televiziune. Televiziunea unică rămasă va fi construită pe “scheletul” DigiSport, combinat cu câțiva oameni de la Telekom Sport. Nu vor face parte din plan toți angajații de acum ai celor două posturi.

28 DE MILIOANE PENTRU L1

Vlad Enăchescu, șeful actual de la Telekom Sport, rămâne pe dinafară, nu face parte din proiectul noii televiziuni. Postul va transmite competițiile care se văd în prezent în România, inclusiv Liga 1. Orlando Nicoară, managerul societății eAD, tocmai a anunțat într-o conferință de presă organizată cu Liga Profesionistă că firma a preluat drepturile TV pentru următorii cinci ani și că va plăti 28 de milioane de euro pe sezon, cu 500.000 de euro peste suma pe care au achitat-o televiziunile în contractul trecut.

Nici Orlando, nici LPF n-au explicat de atunci de unde vor veni banii, din moment ce RDS și Telekom nu și-au asumat că vor transmite împreună competiția, ca până acum. Surse de la Ligă susțin că eAD nici nu a garantat achitarea celor 28 de milioane de euro anual, afacerea depinde de apariția unei televiziuni care să preia meciurile. 

CUM SE ÎMPART CEI 7,5 MILIOANE DE ABONAȚI DIN ROMÂNIA

  • RCS&RDS – 3.700.000
  • Telekom – 1.500.000
  • Focus Sat – 1.000.000
  • UPC – 900.000
  • Orange TV – 400.000

„Grila rămâne neschimbată: 30 la sută din bani vor ajunge la cluburi în mod egal şi 70 la sută având în vedere criteriul performanţei sportive, în funcţie de locul ocupat în clasament la finalul sezonului regulat, respectiv la finalul play-off-ului/play-out-ului. Vor fi trei tranşe, una la începutul sezonului, una în ianuarie şi una în martie”
Justin Ștefan, secretar general LPF

NICI UN PLAN LPF&EAD NU MAI E VALABIL

Mutările spectaculoase de pe piața de televiziune ar salva campionatul, întrucât Liga 1 depinde de încasările din drepturi TV, nu există altă soluție de atragere a unor venituri atât de mari. Liga Profesionistă și eAD au prezentat, în conferința în care au anunțat că societatea lui Orlando Nicoară capătă drepturile TV, niște planuri abstracte, care țin mai mult de viitor, de reformarea competiției, nu explică în niciun fel cum vor trăi cluburile în viitorul apropiat dacă n-ar mai primi aproape 30 de milioane de la televiziuni.

5 IDEI CLARE DUPĂ SEMNAREA PARTENERIATULUI LPF-EAD

  1. Dezvoltarea infrastructurii și a resursei umane implicate în identificarea, formarea și creșterea jucătorilor.
  2. Creșterea numărului de spectatori pe stadioanele din Liga 1. Vânzarea de bilete online, dar și abonamente pentru toate jocurile din L1. 
  3. Creșterea audiențelor TV. În prezent, audiența cumulată Digi, Telekom, Look, pe targetul all-urban, este de 2,89%.
  4. Atragerea unor branduri importante ca sponsori ai fotbalului din Liga 1.
  5. Digitalizarea produsului. Lansarea unei aplicații pentru iOS, dar și pentru Android. 

LIGA 2 E MAI IEFTINĂ DE 56 DE ORI

120.000 de euro costă, în medie, fiecare meci din prima ligă de fotbal! Suma e uriașă și nu e acoperită de încasările din publicitate, nici măcar pe aproape. RCS-RDS și Telekom au continuat să achite prețul foarte mare în concurența lor pentru abonați. Oamenii din televiziuni au sesizat chiar că unele partide din Liga a doua au înregistrat audiențe mai mari decât ale eșalonului principal! Asta în condițiile în care „Divizia B” costă 500.000 de euro pe sezon, de 56 de ori mai puțin decât se plătește pentru Liga 1! B-ul va fi și mai interesant în sezonul următor, în care apar Rapid, Gloria Buzău, CSM Reșița. „Vor fi 12 echipe implicate în lupta pentru promovare!”, estimează Daniel Pancu, antrenorul Rapidului. z

„Nu pot să spun nimic în momentul de față, pentru că sunt doar speculații. Am auzit și eu chestiunea asta, dar am auzit multe în atâția ani de zile. Nu pot spune ceva oficial, din moment ce n-am nici eu mai multe informații. Prostii se tot aud!”
Vlad Enăchescu, director Telekom Sport 

8 COMMENTS

  1. ce spun jurnaliștii care au susținut OUG 114? / când liderii opoziției, oamenii de afaceri și societatea civilă au criticat OUG 114 am fost etichetați de jurnaliști “independenți” și de PSD, ALDE ca fiind securiști, oamenii lui SOROȘ, etc.
    oamenii care-și vor pierde job-urile o să fie încântați de “naționalismul” PSD, ALDE.
    da, România merită mai mult decât un guvern de analfabeți și hoți.

  2. Vad ca pe pagina de Facebook jubilezi la auzul acestei vesti- “disparitia Telekom”. Nu as fi asa incantat in locul tau,e o veste foarte proasta din punct de vedere economic:oamenii platesc niste zeci de milioane de euro taxe la stat, au mii de angajati, platesc facturi si au diverse colaborari. Doi la mana, nu te-a obligat nimeni sa-ti faci abonamente la ei. Trei la mana-efectele ordonantei “lacomiei” sunt abia la inceput, Telekom sunt prima mare companie europeana care se retrage, vor fi si altele.

    • Ori ai inteles prost, ori n-ai inteles deloc. Vreau sa fie preluati de o companie mai performanta, cu angajati, clienti, taxe si impozite platite. Decat o companie cu servicii proaste si care (apropo) e pe pierdere, mai bine una profitabila si cu servicii bune. Chestie de economie de piata si democratie. Capitalism adica

  3. Păi din ce ştiam e,u Telekom si Orange colaboreaza si se ajuta reciproc de ceva vreme. Telekom se folosea pana acum de reteaua 4G a lui Orange pentru a oferi o acoperire cat mai mare, iar Telekom le-a oferit celor de la Orange accesul la infrastructura pentru fibra optica. Aşa că treaba era previzibilă.

Leave a Reply to ACCancel reply