Home Articole Datele statistice despre catastrofa infrastructurii de transporturi a Romaniei

Datele statistice despre catastrofa infrastructurii de transporturi a Romaniei

3515
8
SHARE

O stire Agerpres pe care o redau ca atare. Cu cat vom fi mai multi in a trage semnale de alarma si a pune presiune pe guvernanti, indiferent de culoarea lor politica, sansa de a deveni o tara civilizata creste.

România avea anul trecut 86.080 de kilometri de drumuri publice, din care mai mult de 36%, respectiv 31.084 kilometri, erau drumuri pietruite și de pământ, în timp ce lungimea autostrăzilor era de numai 747 de kilometri (4,2%), la fel ca în 2015, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

Potrivit sursei citate, în anul 2016 comparativ cu anul 2015, lungimea drumurilor modernizate a crescut cu 4%.

“La 31.XII.2016, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.612 km (20,5%) drumuri naționale, 35.361 kilometri (41,1%) drumuri județene și 33.107 km (38,4%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat: 33.928 kilometri (39,4%) drumuri modernizate (în proporție de 91,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.068 kilometri (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 31.084 kilometri (36,1%) drumuri pietruite și de pământ”, se arată în comunicatul INS.

În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,7% din lungimea drumurilor modernizate și 50,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.

Potrivit datelor INS, din totalul drumurilor naționale, 35,2% (6.200 kilometri) erau drumuri europene, 4,2% (747 kilometri) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (280 kilometri) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.820 kilometri) drumuri cu 4 benzi și 0,1% (22 kilometri) drumuri cu 6 benzi.

Drumurile județene erau în proporție de 38,6% drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 42,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

Sursa foto: Institutul Național de Statistică — Lungimea drumurilor publice în anul 2016 / www.insse.ro

La 31 decembrie 2016, liniile de cale ferată de folosință publică în exploatare însumau 10.774 km, din care 10.635 km (98,7%) linii cu ecartament normal și 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. Liniile de cale ferată în exploatare electrificate reprezentau 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2?. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (154,7?), regiunea Vest (58,9?), regiunea Sud-Est (48,9?) și regiunea Nord-Vest (48,8?). La aceeași dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.

8 COMMENTS

  1. Problema nu este lipsa banilor. In fiecare an se returneaza sume importante necheltuite.

    Un exemplu de problema este podul de la iesirea din Sighisoara spre Targu Mures. Acel podulet care ar fi durat 5-6 luni maximum, nu este gata nici acum. Lucrarile sunt incepute de mai bine de 3 ani. E un podulet de 100 de metri.

    Noi speram la Constanta-Nadlac, Bucuresti-Brasov-Oradea si Targu-Mures-Iasi…

    • Bine spus, speram. Sper ca in aceasta viata, sa pot merge pe una din cele 3 autoastrazi amintite de dvs.

  2. Cand uniunea europeana iti asigura 80% din buget pentru constructia unor autostrazi si tu refuzi asta, ori esti un prost incompetent ori un tradator de tara! Dle Tudor, asta trebuie intrebat dragnea, de ce nu fac autostrazile care au suport bugetar masiv de la uniunea europeana, nu in ce parte isi piaptana mustata!

    • Pana sa-l intrebi mataluta pe dl. Dragnea de “suport bugetar masiv” , mai bine intraba-i intai pe cei dinaintea lui ce au facut cu acest “suport bugetar masiv”, unde l-au papat.

      • Pai diferenta e ca din banii proveniti din afara nu se prea poate fura pt ca sunt controale din afara:) de-aia nu se folosesc banii de afara. Simplu. Asa ca, mentalitatea conducerii (vb lui RT – de orice culoare politica) e: daca nu putem fura si noi ceva din ei, nu mai ne obosim sa construim ca nu ne iese nimic pe furaciune, deci nu e Eficient:)
        Mai bine facem doar studiile de fezabilitate ca sa vedem daca accesam fondurile, ca alea sunt pe banii nostri si se pot fura

      • intreaba-l pe mult prea iubitul tau ponta, cel care a promis comarnic – brasov. “daca nu e gata pana in 2016, nu mai candidez!” citat cu aproximatie din pontac…

  3. sa inteleg ca prin ceea ce ai scris: “Cu cat vom fi mai multi in a trage semnale de alarma si a pune presiune pe guvernanti, indiferent de culoarea lor politica, sansa de a deveni o tara civilizata creste.” esti de acord cu orice fel de protest de pana acum?
    eu sunt! am spus mai de mult ca daca protestam mai din timp pt orice nu ne convenea, am fi ajuns mult mai departe ca popor.
    Dar nu inteleg daca prin fraza ta esti in continuare in dezaprobare cu protestele din Pta Victoriei

Leave a Reply