Circulăm pe şosele expirate, neterminate, pline de gropi. Şi suntem campioni la decesele rutiere. Cu toate astea, construim autostrăzi în ritm de melc. La News Hour with CNN, continuăm campania “România, drum închis”.
Noi am strâns cureaua, iar politicienii au scos.centura. O veşnică miză electorală, o continuuă monedă de schimb pentru voturi.
Promisiunile s-au pierdut în drumurile bară la bară. În episodul al doilea din campania “România, drum închis”, reporterii News Hour With CNN au ajuns pe şoseaua lungă de 70 de kilometri care înconjoară Bucureştiul şi care are două benzi pe sens. doar pe jumătate.
Atât au reuşit să reabiliteze autorităţile în 30 de ani. Iată cum poate arata incompetenţa fără margini.
Maşini bară la bară, claxoane, înjurături, zgomot produs de sirene, mult gunoi şi veşnicele lucrări.
Privită de sus, Centura Capitalei e un coşmar pentru toţi şoferii
E un pericol în orice moment. Un inel care înconjoară tot Bucureştiul, lung de 72 de kilometri. Doar 35 de kilometri sunt însă extinşi la două benzi pe sens.
Atât au reuşit autorităţile în 30 de ani. Compania Naţională de Drumuri vrea să pompeze acum bani la greu pentru modernizarea drumului.
Cinci pasaje sunt deja în lucru: Olteniţei, Berceni, Domneşti, Mogoşoaia şi Cernica
Facem prima oprire la viitorul pod Berceni.
La pasajul Berceni, se lucrează de un an. În martie 2019, a fost semnat contractul pentru această lucrare, care ar trebui să fie gata anul viitor în vară, dar stadiul fizic atins în teren este abia la 22%. În acest ritm, nodul rutier de aici, care n-are mai mult de doi kilometri, va fi gata abia peste opt ani.
Ne continuăm drumul şi facem următoarea oprire într-un alt punct critic al Centurii: Pasajul Domneşti. Acolo, unde timp de 14 ani, abia s-a construit 10% din lucrare.
Singurul pasaj de pe Centura Bucureştiului care va fi terminat în acest an este Pasajul Mogoşoaia
Lucrarea ar trebui să fie gata în aprilie 2022, dar constructorul dă asigurări că aceasta va fi gata mai devreme. Stadiul fizic al podului este de 47%.
Restul pasajelor au termene de finalizare pentru toamna anului viitor. Totuşi, între multele planuri şi promisiuni care vin de la Ministerul Transporturilor pentru acest drum ocolitor, autorităţile au “uitat” o bucată din el.
În condiţiile în care restul Centurii va avea patru benzi, cei şase kilometri care vor rămâne cu doar o bandă pe sens ar putea reprezenta un adevărat punct critic. Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor ne contrazice.
“Toată Centura Capitalei va avea patru benzi. Suntem în diferite stadii procedurale cu toată centura. Fie că e vorba de A1-DN7 relicităm lucrări reziliate acum trei ani”, a declarat Ionel Scrioşteanu.
Să parcurgi Centura de la un capăt la altul cu maşina poate dura şi patru ore
Cât distanţa dus-întors de la Bucureşti la Constanţa, cu trenul. Timpii pierduţi înseamnă pierderi de milioane de euro, anual, pentru transportatorii de mărfuri.
Haosul din trafic îi înfurie pe şoferi. În permanenţă curg şi promisiuni: Centura va fi modernizată până la sfârşitul anului viitor.