Home Articole Demiteri si demisii : STS, Romatsa si MAI – vinovati

Demiteri si demisii : STS, Romatsa si MAI – vinovati

12024
146
SHARE

Pilotul comandant a efectuat pregătirea zborului care a condus la accidentul aviatic din Cluj, inclusiv informarea meteo înainte de decolare, iar decizia privind amânarea/anularea unui zbor din considerente de siguranţă a zborului aparţine în totalitate pilotului comandant al aeronavei.
Menţiunea este inclusă în raportul redactat de vicepremierul Gabriel Oprea şi prezentat premierului Victor Ponta.

iovan

Documentul prezintă, pe ore, filmul evenimentelor, şi anume: la ora 13.38: aeronava a decolat; la ora 14.35: pilotul a solicitat ROMATSA coborârea la 3050 m, din cauza givrajului  (peliculă de gheaţă formată pe structura aeronavei), iar ROMATSA l-a informat că înăltimea minimă de sigurantă în zona este de 3.200 m; la ora 14.42: pilotul a solicitat coborârea la 2.450 m şi a comunicat că schimbă frecvenţa cu cea a Centrului de Informare a Zborurilor, corespunzătoare zborurilor după regulile “la vedere” coborând sub nivelul regulamentar de zbor  controlat de ROMATSA; la ora 15.18: fiind la circa 36 km, după ce a trecut de Sibiu, la altitudinea de 2600 metri, nereusind să contacteze centrul de informare a zborurilor Bucureşti, pilotul a intrat în legătură cu Centrul de control zonal Cluj; între orele 15.32-15.33, pilotul a încercat să comunice cu un sector de control al traficului aerian aferent zonei de Nord-Vest a ţării, dar mesajele nu au fost înţelese; la ora 15.35 ROMATSA solicită pilotului să comunice poziţia aeronavei, dar apelurile nefiind recepţionate, o altă aeronavă aflată în zonă (BMS 215B), conform procedurilor, a intermediat dialogul cu aeronava aflată în misiunea umanitară. ROMATSA a fost informată că aeronava în dificultate se afla la altitudinea de 2.450 m, la orele 15.45 si 15.49 operatorul ROMATSA a încercat să ia legătura cu aeronava, dar nu a răspuns.

Romatsa

În raport se mai arată că ROMATSA nu a manifestat un rol activ în cazul accidentului aviatic din Cluj, nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operatii Aeriene din MApN.

“Ca urmare a analizei efectuate în conformitate cu procedurile standard reglementate de actele normative în vigoare şi având în vedere modul efectiv în care au acţionat instituţiile cu responsabilităţi, putem afirma că se impune instituirea unei coordonări ferme în situaţii similare, revizuirea procedurilor operaţionale din perspectiva respectării acestora, precum şi implementarea unor sisteme noi care să asigure în sistem de urgenţă stabilirea cu acurateţe a locaţiilor în care se petrec evenimente aviatice, după cum urmează:

A. Sistem de localizare a terminalelor mobile în retelele operatorilor de telecomunicatii (pe cheltuiala operatorilor) asemănător obligatiilor prevăzute de lege de implementare a functiei legale de interceptare

STS

B. Implementarea unui sistem cu statii automate meteo si camere WEB pe infrastructura operatorilor de telecomunicatii si STS, în zonele neacoperite de statiile meteo ale Administratiei Nationale de Meteorologie, de regulă în zonele montane

C. Procedură operatională în baza căreia structurile responsabile să solicite date si informatii, iar institutiile cu atributii să le furnizeze în format integrat

D. Exercitii de alarmare periodice în scopul verificării modului de actiune a structurilor cu responsabilităti în situatia producerii unor accidente aviatice în zone dificile”, sunt propunerile prezentate premierului Victor Ponta de către vicepremierul Gabriel Oprea.

În document se arată, în baza informaţiilor furnizate de Ministerul de Interne, Ministerul Transporturilor, Ministerul Apărării Nationale, Ministerul Sănătătii, Serviciul de Telecomunicatii Speciale,că aeronava în cauză, de tip BN-2, înregistrată YR-BNP, aparţinând Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, a fost fabricată în anul 1977, în Anglia, iar masa maximă la decolare este de 2.989 kg şi poate avea la bord un număr de maxim 8 pasageri + 2 membri ai echipajului.

Documentele de navigabilitate ale aeronavei sunt în termen de valabilitate, fiind emise astfel:
– Certificat de Înmatriculare emis la data de 05.07.2011 (aeronava a fost înmatriculată în România pentru prima dată la data de 01.12.1978)
– Certificat de Evaluare a Navigabilităţii emis la data de 20.12.2013, valabil până la data de 27.12.2014.

Premierul Victor Ponta a anunţat anterior că secretarul de stat din Ministerul de Interne Constantin Chiper (PNL) va fi demis şi va cere înlocuirea directorului general şi a directorului de operaţiuni ROMATSA, dar şi a şefului STS, pentru deficienţe inacceptabile în cazul accidentului din Cluj, arătând că, la nivelul Ministerului de Interne, ROMATSA şi STS, lucrurile au funcţionat inacceptabil de încet şi fără asumarea autorităţii şi a responsabilităţii, iar intervenţia de luni a fost un eşec.
Pilotul Adrian Iovan şi o studentă şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba. Unul dintre medicii din aeronavă a reuşi să sune la 112, la ora 16.16, anunţând incidentul.
La bord se aflau patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul “Sf. Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor -, o studentă şi doi membri ai echipajului de zbor – pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu.
Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.
Toate cele cinci persoane rănite în accidentul aviatic, care au suferit multiple fracturi şi traumatisme, sunt conştiente şi au fost internate la secţia de terapie intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă, ultimii doi răniţi fiind aduşi la UPU Cluj marţi dimineaţă, în jurul orei 4.30.

PS : Desi premierul Victor Ponta a cerut demisia sefului STS, generalul Marcel Opris, in raportul guvernamental se omite o responsabilitate clara a STS ce rezulta din atributiile definite clar pe pagina www.112.ro  Reiau acest pasaj pentru “uituci” :

FUNCŢIONALITĂŢI

Centrele unice pentru apeluri de urgenţă dispun de o bază de date care îi ajută pe operatorii 112identifice numărul de telefon (ANI) de la care este apelat serviciul de urgenţă, să identifice apelantul şi localizeze apelul (ALI), incidentul produs (în baza unui index de incidente) precum şi resursele de intervenţie cele mai apropiate (AVL). Acest lucru este posibil cu ajutorul indicilor/sistemelor de identificare:

ANI  identificarea automată a numărului de telefon: pe monitorul operatorului apare numărul postului telefonic de unde este apelat sistemul.

ALI  identificarea automată a locaţiei: pe monitorul operatorului apar adresa apelantului, locul de unde acesta sună şi o serie de informaţii suplimentare necesare pentru a exploata toate resursele în vederea găsirii soluţiei optime pentru a ajunge în timp util la locul incidentului.

146 COMMENTS

  1. Culmea cinismului si nerusinarii in acest caz mi se pare incercarea autoritatilor de a-l gasi vinovat pe medicul Radu Zamfir pentru comunicarea “gresita” a locatiei in care se afla…Rusine este un cuvant prea bland pentru aceasta atitudine.

      • Cei cu functii de decizie din STS, SRI si MAI ce il au pe nasul in suflet au facut tot ce este posibil pentru ca operatiunile de salvare a celor cazuti sa dureze atat de mult pentru a pune in dificultate guvernul. De aceea acestia trebuiesc judecati pentru omor din culpa de catre Tribunalul Militar, acestia comportandu-se ca niste teroristi aflati in slujba lui Traian Basinescu pe mana carora au murit pilotul si medicul stagiar.

        • Accidentul de avion a fost regizat, in sensul ca s-a umblat la unul dintre motoare precum colaborata cu “balba” celor de la STS si SRI in transmiterea coordonatelor corecte ale locului accidentului a fost cu intentie tocmai pentru a abate atentia opiniei publice de la implicarea lui Basinescu prin notarita Ioana in afacerea Gazprom din Romania. Nimic nu este intamplator, cu atat mai mult cu cat acest accident a venit ca o manusa tocmai cand scandalul cu rusii era in toi. Si uite asa de 2 zile Antena3 vorbeste pe buna dreptate doar de acest accident, Basinescu primind un nemeritat moment de respiro.

          • @gelu
            Cred ca atunci cand ai fost copil mic,mama ta te-a aruncat de 3 ori in sus si nu te-a prins decat de 2 ori.
            O tara intrega si-a dat seama ca actuala putere total incopetenta are mainile patate de sange.

          • @radion camtarul, bai inteligentule ce l-ar fi oprit pe Basinescu ca sa dea ordin pentru a se sabota unul dintre motoarele avionul respectiv tocmai pentru ca caderea lui sa-l scoata din luminile reflectoarelor mass-mediei romanesti vis-a-vis de scandalul cu Gazpromul???

      • la banii care se dau drept remuneratii as angaja persoane competente prin concurs din U.E.AFARA CU TOTI INCOMPETENTII CARE AU CURMAT DOUA VIETI!

        • Stroe, DEMISIA! DEMISIA! DEMISIA!
          Lasule si incompetentule! Sa trimiti jandarmi in Pungesti sa-i cotonogeasca pe tarani ai fost in stare! Hai si tu ca si Barbu, la lada se gunoi!Nu sunteti decat niste pupincuristi si lasi.
          Iar medicii carati in spinare de taranii din Apuseni poate tin minte si aud cand taranii sunt batuti de jandarmi pe pamanturile lor si vor iesi si ei in strada! Se cheama solidaritate umana. Altfel nu vom exista ca popor.
          Doua lucruri se desprind din acest nefericit eveniment:
          1. Cand la conducerea tarii sunt o gasca de lasi, incompetenti si bisnitari tara va fi condusa exact cum sunt ei. Structurile de sub acesti tembeli vor fi si ele populate de indivizi ca cei din frunte iar tara se duce pe apa sambetei cum se intampla chiar acum.E doar o chestie de timp pana va dispare…
          2. Cei care traiesc in marile orase, in comfort, bani, tehnica de ultimul tip, masini, supermarkete etc sa nu uite ca sunt vulnerabili, iata li se pot intampla lucruri unde toata tehnica, banii etc valoreaza exact nimic. Iar cand vor afla ca in Rosia Montana se face un lac de cianuri care afecteaza populatia si mediul, sau ca in Pungesti taranii de lupta cu jandarmii sa traiasca fara sa le sece apa si sa li se polueze pamantul sa iasa in strada, sa le apere interesele acelor oameni pentru ca iata au nevoie de ei. E o lectie, un semnal de alarma.
          Nu mai e nimeni protejat in aceasta tara asa cum a ajuns acum, e doar o iluzie..

    • he he, am și eu o întrebare:
      Dacă de exemplu, acolo în munți se afla un terorist cu un lansator de rachete și o rachetă sol-aer și dobora avionul? Apoi, ca orice terorist care se respectă, acesta suna la 112 să revendice atentatul și zicea cam așa:
      „hă hă hă, v-am ciuruit … avionul”
      Și acum întrebarea: Ghici ghicitoarea mea, îl prindeau sau nu serviciile pe terorist?
      Zic serviciile, pentru că jandarmii erau ocupați, trimiși de porca ponta la pungești să păzească chevronul de „sătenii teroriști” de acolo.

    • Te sustin si eu in culmea tupeului lor . Cum vor ei sa-i scoata pe altii vinovati,e strigator la cer de nesimtirea lor .

  2. STS cred ca localiza imediat un telefon de pe care se trimitea un apel/mesaj injurios la adresa cui stim noi…poate asta trebuia sa faca medicul Zamfir pentru a fi localizat imediat…luati-o ca pamflet…suntem de rasu’plansu’…:(

  3. Mihailesti (jurnalisti morti), Giulesti (bebelusi) si avionul prabusit acum. Trei anchete conduse de Oprea. Astuia nu i se rupe lantul niciodata? Ponta, trezeste-te odata!!!

  4. “Pentru profitul unei companii străine, pe 2 Decembrie 2013, la ora 4 dimineaţa, un singur om a comandat întreaga Jandarmedie Română şi le-a ordonat jandarmilor să intre cu forţa pe întuneric peste localnicii din Pungeşti ca să facă loc începerii explorării gazelor de şist, într-o operaţiune unicat în România.

    Pentru salvarea unor salvatori români prăbuşiţi cu avionul, pe 20 Ianuarie 2014, de la ora 16 şi timp de 6 ore, Guvernul României nu a fost în stare să facă o simplă coordonare de la centru. Din această cauză, echipele locale de salvare au orbecăit prin munţi, iar avionul a fost găsit până la urmă de către un pădurar. Din cei 7 salvatori aflaţi în viaţă după prăbuşire, 2 muriseră între timp …

    Atât Jandarmeria cât şi celelalte instituţii care coordonează situaţiile de urgenţă sunt în subordinea Guvernului României. “

  5. Consider ca medicul Radu Zamfir s-a manifestat mai mult decat laudabil, ireprosabil, in calitatea lui de medic (inainte de cea de victima la randul sau); a depus toate eforturile pentru a contribui, dupa puterile lui- date fiind circumstantele in care se afla- la comunicarea locatiei in care se afla(STS nu avea decat sa localizeze telefonul de pe care se apela si nu a facut acest lucru), dar -inainte de asta, la incercarea de a face tot ce omeneste era posibil in acele conditii de a ajuta pe celelalte victime. Medicul Zamfir merita toata admiratia pentru comportamentul sau !

  6. – conform IML Aura Ion a murit din cauza HIPOTERMIEI, COPILUL ASTA FOST OMORAT CU ZILE
    – Adrian iovan a murit atat din cauza traumelor fizice de la prabusire cumulate cu HIPOTERMIA

    – declaratia sateanului Gheroghe Trif la Nasul este ca Aura Ion avea lacrimi ighetate pe obraz

    Oameni buni cine raspunde cu inchisoare pt crima asta. Cel putin acest copil a fost pur si simplu omorat de catre autoritatile statului.

    Vad o INCAIERARE GENERALA intre propaganda uslista cu cea basista. IMPREUNA ATAT BASISTI CAT SI USLISTI SUNTETI VINOVATI DE MOARTEA ACESTOR OAMENI la fel cum impreuna sunteti vinovati de distrugerea Romaniei si uciderea cu sange rece a romanilor.

    • Intradevar atat “basistii” cat si “usl – istii” sunt responsabili dar doamne fereste sa se atinga cineva de Stroe. M-am uitat de curiozitate de cv-ul lui Chiper. Slab spre slabut. Cum a ajuns asta secretar de stat?! Si daca ne uitam cu atentie pe cv – ul lui Antonescu observam ca in afara de politica nu a prea mai facut nimic altceva. Ce sa mai spunem de intangibilul Stroe. Este plina politica de oameni “capabili”.

      • Ce legatura are CV-ul lui Stroe cu faptul ca “specialistii” de la ROMATSA si, mai ales STS au fost niste incapabili, ca sa nu spun mai mult. Sunt convinsa ca CV-urile lor sunt “ff destepte”. Daca unora le place CV-ul lui Basescu, mie imi place caracterul si inteligenta lui Antonescu.

  7. O Demitere Cat O Frectie La Un picior De Lemn!

    Ca sa vorbesc despre tragedia consumata zilele acestea in Muntii Apuseni, ca urmare a indolentei si imbecilitatii crase de care au dat dovada “institutiile abilitate” ale statului de drept, care fie ca au avut nevoie de aprobare judecatoreasca pentru a folosi tehnica de milioane de euroi din dotare pentru a localiza la precizie de centimetri locului nenorocirii, fie ca au folosit-o dupa ureche, dand dovada de inconstienta criminala (vezi STS), nu are rost. Cert este ca doua vieti s-au pierdut, lasand in urma doua familii indurerate si o natie care se intreaba, pe buna dreptate, cum a fost posibil asa ceva.
    Deoarece de la sarguinta cu care STS-ul isi face numarul de slugarnicie in fata sefului ilegitim al statului roman, fie pentru a-l ajuta sa fraudeze alegeri, fie pentru a-i pune la dispozitie bibliorafturi intregi de materiale cu care sa-si santajeze adversarii politici, fapt rasplatit la greu de basescu (Opris, ca functionar la stat, a strans averi de milioane de Euro), si pana la mostra de haos si incompetenta totala cu care a actionat cand a fost vorba de salvarea unor semeni de-ai nostri, aflati la un pas de o interventie ce s-ar fi putut dovedi salutara, este o cale ca de la cer la pamant.
    Astazi, d-l prim ministru, Ponta, ne-a anuntat ca-l va demite pe barzaunul numit politic in functia de secretar de stat la interne, care are pe constinta cel putin jumatate din vinovatia mortii lui Iovan si al Ioanei si ca va cere in CSAT demisia lui Opris.
    De prima demisie sunt sigur ca se va tine de cuvant, dar pentru a doua pot baga mana in foc, ca ea nu se va intampla neam. Nu este basescu atat de tampit, ca de ingrat este la greu, incat sa-l demita pe “stapanul inregistrarilor”
    Dar chiar si in situatia in care acestia vor fi demisi (nici macar n-au onoarea de a demisiona ei, la cerere) nu vad cum ar putea fi inviate cele doua victime ale impotentei unui sistem aflat la cheremul jupanului.
    Atata timp cat in functii in care prezenta unui specilist sunt instalate muhaiele politice, nimicuta nu va merge bine in aceasta tara.
    Aceste personaje sinistre ar trebui sa raspunda penal pentru inconstienta lor si material, in dosare civile, intentate de rudele decedatilor.
    Asa cu demisia nu s-a realizat decat o incercare de reglare a bruajului de imagine urmarita de milioane de romani in aceste zile.
    Dumnezeu Sa-i Odihneasca pe cei doi martiri, ucisi de prostia si nepasarea unui sistem corupt pana in maduva oaselor si total aservit unui dement de-si zice presedinte.

    • Salut draga prieteme marcus!
      N-ai mai scris demult nici pe blogul domnului Radu Tudor si nici pe cel al lui Adrian Nastase.
      Stiu ca ai fost foarte bolnav,(mi-au spus prietenii tai).Banuiesc ca mi-ai ascultat sfatul si te-ai dus la medic.Constipatia cronica trebuie tratata.Nu stiu daca ai luat si tranzactiv,asa cum ti-am recomandat.
      Sa fii iubit!
      Prietenul tau Rodion

  8. Dar la PUSCARIEEEEE,nu se duce nici unul dintre nemernicii astia? Pentru complicitate la moartea celor doi nevinovati. Nu sunt numai autori morali,sunt COMPLICI DIRECTI LA MOARTEA CELOR DOI,prin atitudinea indolenta ,fatisa,pentru neinterventia directa,la nevoie,a sefilor institutiilor respective,din moment ce toata lumea stia ca cat timp trecuse de la accident,dar nu intervenea nimeni, ca sa ii salveze pe cei sase, pentru CRIMA DE A NU LOCALIZA EPAVA. Dar tov menistru de interne,care spunea cinic,ca ii pare rau ,ca “s-a intâmplat “in mandatul sau? Adica ce vroia,sa se intample in timpul altui ministru? Cata marsavie si lasitate.

  9. Sa nu ne bucuram prea repede. Pe ala de la sts n-o sa-l dea basssss NICIODATA afara. Singura solutie a lu’ ponta e sa urle in toate cele 4 zari ca basssss nu vrea asta. Sefu; are nevoie de el, ca vin alegerile, si cum o sa iasa aia mica europarlamentar?????

    • Nu are cum, ca sunt alesi… Ei “este” alesi da un popor care spera de cand exista. Spera si atat. Cel mai blajin popor din lumea asta … Sperantul.

        • Este ales indirect de oameni. Nu m-am referit la alegerea sa directa… Oamenii aleg parlamentarii, iar unii din ei formeaza Guvernul, deci aia din Guvern tot alesi de oameni sunt… si tot asa…
          Pe de alta parte “ După alegeri, consultările politice au loc între candidatul la funcţia de prim-mi­nistru şi partidul sau coaliţia de partide care au susţinut desemnarea sa de preşedintele României. Procedura de învestire are semnificaţia formării Guvernului ca expresie a voinţei celor două autorităţi publice alcătuite pe baza votului acordat de corpul electoral, Parlamentul şi Preşedintele României, în care însă rolul hotărâtor îl are Parlamentul, Guvernul neputându-se forma şi neputând funcţiona decât dacă se bucură de încrederea acestuia.
          Sursa: http://jurnalul.ro/stiri/politica/formarea-guvernului-parlamentul-are-rolul-decisiv-140527.html

      • Pai a facut vreo irigatie ceva ? Vreo plantatie de ceva ? Ai auzit ceva de asta ? Numai eteri, poliesteri, propileni si alte d’astea prin alimente. Pesticide, legume coapte fortat cu tot felul de metode care atenteaza la siguranta oamenilor si tot asa… Modificari genetice…

  10. Radu Stroe, Mircea Dusa si Raed Arafat trebuie demisi urgent! Trei incompetenti! Au murit 2 oameni din cauza incompetentei lor si a structurilor pe care le coordoneaza!

          • Dar Stroe???? Stroe, domnule, Radu Tuddor, Stroe nu-si da demisia??? Asteapta sa plece Basescu pentru a ajunje sef la SRI? De ce joigniti, domnule Radu Tudor? De ce nu reusiti sa fiti un jurnalist echidistant? Pana cand veti nu veti inceta sa fiti fan USL-ist, v-ati pierdut respectul nostru! Inca o data, Felicitari, Dana Grecu!

          • Al cui respect , al tau , al Oanei si al lui Adi ?! Mare paguba ! Nu voi , doi-trei , sunteti in drept sa spuneti cand un jurnalist merita respect si cand nu , doar pentru ca vi se pare voua ca sustine o anumita formatiune politica ! Si , daca nici d-nul Tudor nu critica ministri cand gresesc ………

    • De Basescu de ce nu zici ? Ca are si el partea lui de vina ca in Romania sunt utilate niste servicii care nu sunt in stare sa faca nimic pentru poporul asta. Daca era Basescu in avion era localizat repede ? Asa ca chestie.

      • si uite asa ajungem la cei ce au jumulit bugetul de zboara astia cu harburi,si nu este printre ei nici arafat ,nici stroe si nici dusa.

    • corul broastelor portocalii considera ca si-au mai gasit ceva de cantat ca de la martea asazis neagra au cam somat.

    • cand are loc un incident ca sunt implicati niste oameni sau ca e o catastrofa majora trebuie sa existe un centru de decizie si din cate inteleg legislatia e clara in domeniu. Acel responsabil analizeaza situatie si in functie de aceasta si de un plan de interventie pe care ar trebui sa il aiba decide ce resurse foloseste si cui ii cere sprijinul. Nu se apuca armata, politia, smurdul si altii fiecare pe cont propriu sa rezolve situatia ca se ajunge la ce am vazut cu totii. Dusa sau Arafat nu au nici o vina pentru esecul interventiei, smurdul a fost pregatit si a intervenit cand au putut iar armata nu avea ce sa caute acolo daca nu i s-a cerut ajutorul. Cu Stroe e o alta discutie, nu stiu cat de vinovat direct este dar un om de onoare ar fi demisionat iar din atitudinea de azi a lui Antonescu nu cred ca mai are zile multe ca ministru. O alta demisie de onoare ar fi a ministrului sanatatii pentru ca niste angajati ai sistemului, in misiune, au murit sau au fost raniti si pentru ca nu au avut un mijloc de transport adecvat dar cred ca asa ceva e deja prea greu de inteles si de digerat pentru politicianul roman. Dar daca tot vorbesti de incompetenta cei mai incompetenti au fost de departe cei de la STS, deci…

    • CE COMENTATORI AVEŢI PE BLOG DLE.RADU!!!, DACĂ AR URMĂRI EXACT CE SPU/DECLARĂ SPECIALIŞTII:,,DL UNTARU COMISAR ŞEF ÎN REZERVĂ LA DISPECERATUL 112″. CE TREABĂ ARE DL. ARAFAT CA SĂ DEMISIONEZE??? A FOST PLĂTIT CU TONE DE AUR SAU BANI, ORI, TREBUIA SĂ RĂSPUNDĂ, SAU, PRINCIPALUL RĂSPUNZĂTOR PENTRU TOT CE S-A ÎNTÎMPLAT ÎN LOCUL CLĂMPĂULUI DE SECRETAR DE STAT, FĂRĂ PIC DE EXPERIENŢĂ, CARE HABAR NU ARE DESPRE CE E VORBA ÎNCASÎND VENITURI URIAŞE, DAR E ŞEFUL LUI ARAFAT, ÎI COORDONA PROGRAMUL CA ŞEF. CÎT DE TEMBEL TRE SĂ FI,SĂ CREZI AŞA CEVA??? DE CÎTEVA ZILE AM SCRIS AICI CĂ POLITICUL E VINOVAT DE TOTUL ŞI SE VA ARUNCA CU NOROI ÎN DL.ARAFAT, DUPĂ ACEEA AŢI GĂSIT ŞI JUSTIFICAREA LA INTUIŢIA MEA,,CARE-I ŞEFU DINTRE EI???”
      DECI, SĂ FIE CLAR, COORDONATORUL ESTE VINOVAT, DL.ARAFAT NU ERA COORDONATORUL OPERAŢIUNII, ŞEFUL-CLĂMPĂII POLITICI SUNT VINOVAŢI DE TOTUL: ÎNCHID ŢARA CÎND ,,LI SE SCOALĂ” AU CHEF, ACEASTA ESTE A DOUA PERIOADĂ- PRIMA FIIND PARCĂ ÎN VARĂ.
      BĂ, GINDIŢI PUŢIN ÎNAINTE DE A SCRIE, AVEŢI CAP, AVEŢI CREIER, FOLOSIŢI-L ÎN SCOP UTIL, DA???

    • Raed Arafat respectiv SMURD-ul si-au facut treaba in conditiile si datele provenite de la cei responsabili. Mircea Dusa??? de ce?

      Radu Stroe da, ar trebui demis, el nu are onoare si constiinta sa si-o dea singur. Radu Stroe este direct responsabil pentru ce s-a intamplat pentru ca MAI este coordonatorul principal in astfel de situatii. Ba mai mult declaratiile facute il fac si mai vinovat. Daca Stroe era din PD studioul Antena 3 era in fierbere.
      Unii cer demisia sefului STS (basist) ceilalti pe a lui Stroe (usl-ist). Batalie politica peste cadavrele celor 2 morti cu zile din cauza unui sistem putred, nu de azi de ieri ci perpetuat in timp, de toti.
      Pentru ca fiecare tabara cand ajunge la carma, nu-si pune oameni competenti in functii cheie cum ii MAI, SRI, STS, ca sa imbunatateasca sistemul pentru a face fata unor asemenea situatii, ci ii pun pentru ca institutiile sa deserveasca partidul, alianta, clica.
      Politica aceasta iese la iveala in cazuri de genul, si fereasca mama natura de un cutremur, catastrofa majora.

      • Si seful STS trebuie sa zboare pe langa Radu Stroe. Unul nu a coordonat celalalt nu a trimis date bune.

  11. B. Implementarea unui sistem cu statii automate meteo si camere WEB pe infrastructura operatorilor de telecomunicatii si STS, în zonele neacoperite de statiile meteo ale Administratiei Nationale de Meteorologie, de regulă în zonele montane

    pai la aproximativ 40 km S-SE de locul acceidentului se afla o statie meteo pe Vf. Muntele Mare, si mi se pare ca sunt si ceva radare militare acolo.

  12. in urma exodului de creiere din Romania dupa 1989 a ramas sa se lucreze mai la toate nivelurile la un nivel de incompetenta care DOARE… la cat de stufoase sunt structurile serviciilor responsabile chiar nu stie nimeni sa preia/prelucreze date ? au bugete fabuloase ! de ce nu cheltuiesc pentru o mai buna instruire a lucratorilor ?

  13. Mi se pare cel mai grav ca ROMATSA a anuntat ca a fost o aterizare fortata si ca toti pasagerii sunt in viata. Un comunicat foarte linistitor. Localnicii , padurarii , salvamontistii ar fi actionat mai repede daca era stirea despre o prabusire a avionului si ca pasagerii sunt in viata dar viata lor se masoara in secunde.

    • aterizare fortata e exclus din moment ce doctoru din avion spune ca ei habar nu au avut ce se intampla si ca pilotul nu lea spus nimic ci doar ca au vazut pe geam brazi si in secundele urmatoare sau trezit in pomi , parerea mea e ca nici pilotul nu a stiut ca se vor prabusi sau ca aterizeaza fortat ca altfel ar fi avut macar 10 secunde timp sa isi anunte pasageri de o iminenta prabusire sau aterizare fortata si pasageri sa isi maximizeze sansele de supravietuire , poate ca uni nu aveau centurile puse poate ca puteau sa isi stranga picioarele cu genunchi la piept mainile stranse pe langa corp pentru ca sa reduca riscul de fracturi ale membrelor , sant tot felul de poziti ale pasagerilor in caz de parbusire iminenta sau aterizare fortata ,vom vedea pana la urma cum sa ajuns la parbusirea avionului , parerea mea e ca toti pasageri si pilotul sau trezit in copaci pur si simplu iar pilotul a incercat doar sa tina avionul cat de cat pe burta in aceasta prabusire

  14. Nu este posibil ca un ministru de interne sa fie in stare sa spuna doar ca ii pare rau ca tragedia s-a petrecut pe mandatul sau. Este mult mai grav insa ca, la nivelul Coalitie, chiar si in aceste momente, discutiile se poarta din perspectiva acelei nenoriocite de impartire politica a functiilor. Radu, stii ca am vb la Bucuresti cate nenorociri sunt in aviatie! PNL si-a pus in functii numai neaveniti, pentru ca in aviatie s-au facut si se fac bani multi, iar naparcile fara experienta sunt in stare sa raspunda comenzilor poilitice. Iovan a spus candva: “Am ramas din ce in ce mai putini”… FOARTE ADEVARAT! Doamne, ce mi-as dori ca Stroe, Francu, Opris, de ce nu Antonescu, sa zboare cu un neavenit d/asta pe care il promoveaza, sau sa astepte sa fie salvati de sifonarii de bani din sistem pe care i-au uns in functii cu mare raspundere! Ponta ar putea sa trimita macar Corpul de Control pe care il are la dispozitie sau Curtea de Conturi, daca nu chiar DNA pe la ROMATSA sau chiar la Scoala Superioara de Aviatie. O sa aiba surpriza sa afle cum doar cativa oameni din Aviatie, din cateva posturi cheie, sunt personaje in contracte pe multi bani. Daca Ponta se opreste doar la demiteri face o mare greseala. Buba se poate sparge, daca nu chiar s-a spart!

  15. Sper ca veti avea decenta sa nu ii mai invitati in emisiunile dumneavostra pe Dusa si Stroe pana nu vor fi demisi. (pe langa cei de la politie, etc.)

    Un singur gand: daca fata aceea din accident era un copil de-al lor crede-ti ca mai respectau toate regulamentele la litera ?

    P.S. Romanii cu minim simtz de conservare sa ceara ca nebunii astia 2 sa fie schimbati din functie. Eu inteleg ca Ponta nu asculta strada dar macar pe dvs cei de la Antena 3 sper sa va asculte.

  16. Intr-o tara normala si-ar fi dat demisiile toti, de la ministrul de interne in jos. Iresponsabilitate, incompetenta crasa, haos si lipsa de comunicare, criticat vehement de USA si UE, cam asta intelegem din actualul guvern.
    Vreau sa inchei spunand doar atat: daca nefericitul accident urmat de proasta si tardiva gestionare a situatiei de urgenta se intampla pe timpul PDL, iesea sange pe pereti la voi in studiouri. Regretabile manusile pe care le utilizati…

  17. Da de cand e Ponta specialist in avatie? Nu m-am mira ca masurile solicitate de el sa fi fost obligatorii. Eu nu cred ca in 2014 nu este obligatoriu ca sa poti localiza un avion prabusit.

  18. A3 E AICI? DA, CU 5-6 MINUTE IN URMĂ FAŢĂ DE ORA REALĂ: REAL 14,07 SI LA VOI 14,02. REGLAŢI-VĂ ORA PE TV ŞI NET, DA?

    • VĂ SUN NECESARE, E O MÎNĂ DE AJUTOR SĂ VĂ PUTEŢI MODIFICA CEASUL, SĂ FIXAŢI ORA , PENTRU UN PROGRAM CORECT (mulţumesc), este real. http://www.oraexacta.net/ mai clar :
      La voi ora exactă pe live este17.08 şi reală este 17,14 –

  19. LOGICA/MOTIVAREA STS ca …doctorul ZAMFIR …. NU a comunicat datele este de ….NOAPTEA MINTII!!!.Daca presupunem ca nicio victima nu ar fi fost constiienta(sau erau imobilizati si in imposibilitate de a vorbi la telefon) ….ATUNCI inseamna(dupa logica STS) ca in acel caz victimile/ranitii trebuiau lasati… sa moara si ,,,in consecinta STS nu mai era obligat… sa dea… coordonatele.

  20. sri si m.a.i prin aparatura din dotare puteau sai localizeze presa spune da si a demostrat ca se poate, doctorul a dat cordonatele si pilotul lea trasmis find meserias .
    cine raspunde cu scaunul un copil ?
    nicolaescule ai mai fost un mandat ministru eu nustiu ce cauti acolo ,de ce smurdul nu are in dotare masini puternice .
    voi ministri si parlamentari va schimbati masinile cu straineze si puternice .
    – prin contributia populatiei romanul arafat a cumparat un avion nicolaescule de ce este tras pe dreapta ?
    in caz de razboi trupa de icopetenti care a dat cordonatele le da celor de la rachete,artilerie si aviatie ce zici de asta demisule ?
    o intrebare pentru cei cu peste 1 mandat
    – de ce nu este nimic in romania tov ?
    populatia cotizeaza la stat
    – inprumuturi peste inprumuturi din exterior.
    bani din falimentarea si apoi vinderea industriei .
    – de ce ati demolat agricultura .
    tot sau alti trebuie sa cordoneze interventi in cazuri majore victore si tu vii si imi spui ca gasca ta este pe de laturi ,vreau capete adevarate si nu vrajeala oi fi eu taran simplu dar …..
    mai mult ca sigur daca sunt chemati la scoala sa repete bacul 80%nul eau daca nu copie .
    nustiu sigur dar am auzit ca igas ar fi seful comisiei romane UNESCO ,nu cumva este acel cu branconier si bacul la 24 ani find politician de dreapta .
    victore si tu crin ati promis ca schimbati toti incopetenti se va petrece in viata asta sau continuati pleaca nepotul lui x si apare a lui y

  21. – dupa nazistul in gandire daniel barbu PNL ofera un alt psihopat pe care de data asta incearca sa-i mai si acopere incompetenta si marsavia radu stroe: “Îmi pare rău că s-a întâmplat în timpul mandatului meu tragedia”

    dar la ordinul chevron, basescu si ponta a pus in aplicare EXCELENT REPRESIUNEA BOLSEVIC-SECURISTA A TARANILOR DIN PUNGESTI !!!! BRAVO radu stroe un exponent de baza al statului anti roman ce guverneaza Romania.

    – Ponta in timpul tragediei zambea si se hlizea labe1tv si a fost la o secunda distanta sa-i omoare si pe restul supravietuitorilor:

    “Marturia salvatorului: Era sa ne intoarcem din drum cand am aflat ca Premierul Ponta a anuntat ca au fost gasiti.
    Gheorghe Trif, unul dintre localnicii care a ajuns primul la locul accidentului, a declarat in direct la Nasul Tv ca inainte de a gasi avionul prabusit au fost sunati de catre cineva din sat care le-a spus ca Premierul Victor Ponta a anuntat ca cele 7 victime au fost gasite. Mai mult, localnicul din Horea a precizat ca atat el, cat si ceilalti doi localnici alaturi de care era, au fost pregatiti sa se intoarca din drum.”

    nici unul din cei care i-au gasit pe doctori nu era padurar sau lucrator la romsilva.

    – basescu la actul “terorsit” orchestrat de catre SIE (directia de informatii externe) haysam era ZMEU coordonand el toata potlogaria aia, acum nici macar nu s-a sinchisit sa-si sune subordonatul securistul opris de la sectia securitatii “urechea si timpanul” sts, un psihopat la fel ca si stroe pe care nu-l durea nici macar in faptul ca s-a intamplat pe mandatul sau

    PONTA-STROE-BASESCU – DEMISA SI LA PUSCARIE MIZERIILOR CE SUNTETI

  22. Cu scz fata de cei care il apreciaza pe Iovan. Accidentul putea fi evitat daca raposatul nu tinea cont de presiunea corbilor de organe si lua decizia ori sa nu plece in cursa cu o rabla ori sa aterizeze la Sibiu sau Cluj pentru degivrare. Dupa ce a trecut Carpatii la 30km de Sibiu a stiut ca are gheata pe el si a hotarat gresit sa treaca peste alti munti cu zapada. Asa rezulta din ce se prezinta ca desfasurator de cursa. Nefericita hotarare. Pentru restul este clar ca sunt multi care nu au treaba cu meseria si sunt pusi sa castige un ban politic . Poate isi da seama Premierul ca in tehnica politica nu tine. Este timpul sa renunte la repetentii numiti doar pentru ca au zis ei ca il iubesc. Daca tin la USL isi fac meseria pe care o au si nu se baga in domenii deosebite doar ca sa fie vedete tv.

    • nu poti sa prevezi totul nici cand pleci cu bicicleta.problema cea mai spinoasa din tot evenimentul s-a dovedit a fi localizare,cea mai simpla treaba,care a iesit de rasul curcilor.de ras este acum si corul broastelor care cer demisii aiurea.cine a stabilit la nivel de persoana cine ce trebuia sa faca si nu a facut?ne indignam si infieram la gramada si cine este vinovat se fofileaza cazand cel mult cateun fraier.

      • O sa stim ca si in cazul Balotesti si alte….cazuri, cine este vinovatul. Adica soarta si mortii. In cazul asta a fost o doza de inconstienta combinata cu nebunie din partea lui Iovan care ducea la moarte inca sase suflete ca sa salveze una muribunda. De ce atata graba la niste voluntari din Romania nu stiu. Dar este dubios stiind ca te duci la doctor sa iti puna un diagnostic si analizele le poti face peste trei luni. Timp in care poti sa mori de inshpemii de ori fara ca Nicolaescu sa suspine sau astia cu transplantul. Decat in cazul lui arhinel s-au rostogolit repede ca sa isi faca reclama la Catena. Poi in rest tot o sa cada avioane si o sa se scufunde shalupe ca de cand nu se mai face scoala si armata poti sa pui la intrare atentie ca va intalniti cu prosti pe strada. Sunt curios daca secretarul de stat demis avea armata facuta sau o pregatire de managementul operatiunilor de salvare, ca la matematica si fizica a fost repetent sigur

  23. In luna august 2 colegi de la isu constanta din dispecerat au localizat o persoana incarcerata pe dn 60 hirsova constanta cu ajutorul aplicatiei watts-up intr-un timp foarte scurt asta dupa ce echipajul saj constanta a trecut in repetate randurfi pe langa victima care se afla intr-o rapa acoperita cu iarba dupa ce a pierdut controlul volanului si culmea au fost avansati la exceptional tocmai de domnul general Burlui.Oare nu se puteau inspira de la cei doi subofiteri pentru localizare

  24. Cateva scurte observatii dupa lecturarea notei lui Oprea:
    1. Nu se clarifica motivul pt. care aeronava nu a putut fi localizata prin sistemul propriu de alarma. Se spune doar ca semnalul de urgenta a fost emis pe o alta frecventa.
    2. La 19,17 dr. Zamfir a dat o localizare f. precisa pe harta: “Apelantul … afirmă că se află la jumătatea distanţei între Poiana Horea – localitatea Dârleşti, la limita de județ.”Daca ne uitam pe Google Maps vedem ca exact acolo se afla locul accidentului, respectiv. vf. Petreasa. Atentie, informatia este furnizata cu doua ore inainte de a fi gasiti. Localnicii din Petreasa, cei care i-au si gasit in cele din urma, puteau ajunge in cca. 15-20 de min.
    3. Va rog sa observati ca intre momentul identificarii si cel in care ranitii au ajuns la ambulante este un interval mare fiindca autoritatile au asteptat pur si simplu sa li se serveasca pe tava, nu s-au dus in intampinarea localnicilor si nici macar nu le-au dat targi pt. transport raniti.
    4. Concluziile sunt pe langa gard. Principala problema, aceea a unui sistem clar si eficient de localizare aflat la bordul aeronavei, nici macar nu este mentionata. Se vorbeste doar de intarirea capacitatii de localizare a telefoanelor mobile personale, din cu totul si cu totul alte interese. Morala concluziilor genialului general Oprea: nu va urcati in avion fara telefon mobil cu GPS, cu harti actualizate si competente tehnice!

    • corcta precizarea e o idiotenie sa te bazezi in cadrul unui protocol privind prabusirea unui avion pe faptul ca cei care daca supravietuiesc si daca in zona exista semnal gsm si daca nu sant in stare de soc or sa sune la 112 si vor fi localizati in cel mai rau caz intrun perimetru de vreo 200 km patrati daca celulele gsm sant la distante cat de cat rezonabile si vom trimite vreo cateva sute de oameni poate poate da unu peste ei , asa ceva e noaptea minti intrun protocol de salvare in caz de prabusire a unui avion, vinovatul principal in cazul cautari epavei e clar sistemul aviatic si romatsa care trebuiau obligatoriu sa dispuna de un sitem de tip militar de localizare prin satelit si apoi sa trazmita igsu datele precise privind numarul pasagerilor locatia exacta si drumul exact de acces cel mai scurt , nu sa plece sute de oameni dupa o epava de avion , in mod normal cu un sistem de localizare prin satelit in cazul asta 3 sau 4 ambulante si 10 20 de jandarmi sau pompieri era suficinet ca victimile sa fie in ambulante in drum spre spital in timp rezonabil de vreo 2 3 ore ,de pilot parerea mea e ca nu mai putea fi salvat dupa cate am auzit dar pe fata e posibil sa fi avut macar o sansa

  25. APEL CATRE DOMNUL PRIGOANA !!!!!!!!!!!!!

    VA RUGAM FRUMOS SA RIDICATI GUNOAIELE DIN PARLAMENT SI GUVERN ASA CUM PREVEDE CONTRACTUL PE CARE-L AVETI CU PRIMARIA BUCURESTI

  26. Ma uitam la toate instigarile astea! Cata prostie imensa, frate!

    Motto: „Doctorul Radu Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice, s-a discutat cu apelantul, i s-au cerut datele geografice şi nu a reuşit să le trimită şi să le furnizeze.”

    http://ro.stiri.yahoo.com/pr%C4%83bu%C8%99irea-din-apuseni–sts–%E2%80%9Eam-dat-o-singur%C4%83-loca%C8%9Bie–una-%C8%99i-bun%C4%83-%E2%80%9D-105931125.html

    Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicații Speciale, Adrian Fulea, a contrazis declarația medicului Radu Zamfir, supravețuitor al accidentului aviatic din Apuseni, care a avut loc luni seara. Doctorul a spus că a dat autorităților, prin telefon, cu ajutorul Google Maps, coordonatele locului în care s-a prăbușit aeronava. Fulea spune că nu e adevărat. Mai mult, reprezentantul STS spune că instituția a comunicat doar o dată datele de localizare, iar acestea au fost corecte.

    „Doctorul Radu Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice, s-a discutat cu apelantul, i s-au cerut datele geografice şi nu a reuşit să le trimită şi să le furnizeze.

    Epava avionului a fost găsită în zona în care a fost dată harta STS, la marginea zonei respective, în zona indicată de STS. Aria de cerc a fost cu raza de 14-15 kilometri, iar la marginea ei s-a găsit avionul prăbuşit. STS-ul nu a dat două coordonate greşite. A dat o singură locaţie, nu mai multe, una şi bună. Au fost şapte apeluri (de la pasageri ai avionului -n.r.) de pe două telefoane mobile diferite din două reţele de telefonie diferite şi s-au primit aceleaşi semnale din două celule. Aceleaşi informaţii s-au primit din ambele celule, pentru aceeaşi zonă”, a declarat Fulea, potrivit pesurse.ro.

    Fulea a mai spus și că STS nu face interpretările datelor, „sunt luate dintr-un sistem informatic puse pe o hartă şi harta este trimisă inspectoratelor de urgenţă. Interpretarea o face ISU, o face Jandarmeria, ei citesc harta”.

    Astăzi, primul ministru Victor Ponta a cerut în ședința CSAT ca șeful STS să fie înlocuit pentru modul în care a gestionat situația de după accidentul aviatic.

    Vă reaminitm că un avion care a plecat luni de la București la 13.35 și avea ca destinație Oradea a fost nevoit să aterizeze forțat în zona Petreasă, din cauza unor probleme.

    Pasagerii erau cadre medicale și mergeau de urgență să preleveze organe pentru transplant de la o persoană care se afla în moarte celebrală. Autoritățile au reușit să ajungă în locul accidentului după mai bine de cinci ore.

    Din păcate, două persoane au murit, Adrian Iovan (pilotul avionului) și un medic rezident, o studentă în anul V.

    Potrivit unor mărturii, primul care a anunțat la 112 că a găsit victimele și epava avionului a fost un pădurar, însă primii care au ajuns acolo au fost niște localnici.

  27. Eu v-am completat de ieri intrebarile cu o a treisprezecea, aceea daca tragedia nu a fost intentionata! Poate n-ar fi lipsit de importanta sa mergeti, voi, jurnalistii carora va pasa, si pe firul la capatul caruia sa gasiti cea mai mare mizerie a secolului: ideea tot mai pregnanta ca baietii cu ochi albastrii doar s-au facut ca nu stiu si nu pot, incercand sa puna intr-o lumina defavorabila guvernul si pe ponta! Sigur, este evident cat de jos a coborat calitatea umana a responsabililor din serviciile din tarisoara, dar ticalosia de a oferi marinarului ofranda unei impresii proaste despre ponta, pe seama a 7 oameni striviti intr-un accident de avion, pierduti in creierii muntilor, iarna, pe zapada si ger, noaptea, depaseste orice alta ticalosie de care am auzit in viata! Daca reusiti sa demonstrati ca ceea ce stia seful de post comunal, care i-a trimis pe cei doi gheorge si pe argentin la punct fix, au omis serviciile sa spuna, lasandu-i pe iovan si doctorita sa moara in chinuri crancene, poate ar putea demonstra ca exista si buna credinta in tara asta!

  28. vad ca daca ieri unele televiziuni vorgeau despre CIT DE MULTI BANI primesc serviciile ca sa asculte si nu ca sa salveze, azi TAC TOTI. ORDIN PE UNITATE????

    SI, nu se intreaba CHIAR NIMENI de ce acest pilot a FOST NEVOIT sa munceasca desi era pensionar?? Hei, Bocbasescu,aveti ceva de spus

  29. Eu nu inteleg ca atatea teorii cu mobilele, pai mobilele sunt obiecte suplimentare de localizare de care se poate profita in cazul prebusirii unui avion. Care e dotarea da baza obligatorie la o aeronava? Scrie undeva ca aeronava trenuie sa aiba un mobil la bord?

    Aia de la localizari au avut si aparatura aeronavei si mobilele si tot n-au gasit locul.

  30. Sateanul care a primit informatiile corecte de la un politist din Alba a declarat:
    “am primit informatii de la un sef de post care a auzit o bubuitura in zona lui”
    Nu cred ca este cazul sa fie denaturat adevarul.
    In rest demisii la STS, MAI

  31. Intr-o tara corupta pana-n maduva oaselor,nimic nu va functiona.Daca-n 2014,cu inalta tehnologie,n-au putut sa repereze un avion prabusit si tot taranul roman l-a descoperit atunci RUSINE ROMANIA.TRAIASCA TARANUL ROMAN.Apropo,ce se mai aude cu cel care a scris pe blog sa moara satul romanesc.A fost prins si pedepsit?Duminica s-a observat ca fara acest sat romanesc,am fi vorbit astazi de 7 morti.RUSINE INSTITUTIILOR STATULUI.DEMISIA E PREA PUTIN PTR. CE S-A INTAMPLAT.

  32. După ce un mall s-a prăbuşit la Riga:

    “Îmi anunț demisia din postul de premier, îmi asum responsabilitatea politică pentru tragedie. Țara are nevoie de un guvern care poate gestiona situația apărută”, a declarat premierul Valdis Dombrovskis.
    Ca să vezi…La noi nici măcar un ministru nu a plecat, ce să vorbim de premier, sau măcar porcinul de Oprea…
    Al nostru Ponta se hlizea pe LaBe1 cu Puşcalău când mureau oamenii ăia.

  33. Foarte bine! Mai multi afara! Angajati oameni care le pasa! Care vor sa lucreze, care isi fac meseria. Telefonia mobila moderna are posibilitatea sa te localizeze cu oprecizie de 3 m. Si fara datele doctorului si tot ar fost posibil sa ii localizeze mai repede. Dar nu sa vrut. Din cauza de nepasare, prostie, indiferenta tipic romaneasca. Oare cand o sa se schimbe mentalitatea asta?

  34. Domnule Tudor,daca e vreo facatura din partea serviciilor,ca sa distraga atentia de la mosia dictatorului.

  35. Comunicatele aiuritoare, atat ale STS cat si ale ROMATSA, nu fac altceva decat sa-i incrimineze si mai grav. Era corect sa prezinte fiecare posibilitatile tehnice de care dispun si ce anume au facut, limitele lor si poate si ale dotarii avionului si nu in ultimul rand, de ce s-a ajuns la o asemenea brambureala de i-au dispersat pe cautatori pe zeci de km.p.
    Fiecare a cautat, la inceput sa culeaga lauri in caz de succes, iar la final cand a iesit prost, dau vina unii pe altii. Cat priveste pe directorul STS, gen.Opris, care iata dupa 3 zile nu si-a dat demisia, se comporta aidoma stapanului si protectorului sau Basescu, adica ca un NESIMTIT, fara pic de onoare.

  36. Pe langa inamfare, delasare, cred ca e si multa prostie. Toate aceste institutii par sa fie intestate de incompetenti,pusi pe functii foarte bine platite. N-ar fi ra sa se vada ce pregatire au acesti insi/inse, cum au ajuns acoo, si sa se faca rapid curatenie! Altfel degeaba bagi tehnologie daca masina e mereu mult mai desteapta ca omu…

  37. din pacate acest nefericit accident soldat cu 2 decese a nascut tot felul de interventii pe acest forum, interventii cel putin ciudate, necoerent si fara argumente. de la cv-urile unor indivizi politici( stroe, antonescu etc a caror cariera nu are legatura cu subiectul cu toate ca se constata dupa 89 ca indivizii respectivi nu au fost decat niste politruci fara rezultate) la cereri de demisie la adresa lui stroe( asta ar trebui demis doar pentru tampeniile si nonsalanta sa nu zic nesimtirea cu care face declaratii – si asta nu e prima data cand spune prostii-) dusa( asta pentru ce ar trebui?) ,Raed Arafat ( mare tampenie cu toate ca i se poate imputa faptul ca acest sistem de urgenta pe care l-a implementat nu functioneaza in lipsa lui)sau ramona manescu ( individa e total inocenta pe un post atat de greu lipsa ei de profesionalism si experienta fiind prea evidente dar ce te faci cu asa numita politica de cadre a lui antonescu prin care sunt promovate in posturi de raspunderi tot felul de ciurucuri a caror singura calitate fiind linguseala la adresa sefului suprem). lipsa de logica e prea evidenta pentru a fi comentata. cea mai mare idiotenie spusa pe forum fiind cea referitoare la implicarea serviciilor lui basescu ( sts,sri)+mi in regizarea acestui accident pentru a acoperi scandalul cu celebra notarita fiica de presedinte!!! mare tampenie!! iar un alt individ certat cu proprii neuroni merge pana acolo incat solicita demisia lui ponta???!!! bai nene esti sanatos???? vezi ca la sp 9 se fac cercetari aprofundate poate iti lipseste ceva !!! in rest toate televiziunile toaca de zor la acest nefericit accident, apar pe sticla tot felul de specialisti care isi dau cu parerea asa ca ce e e forumul asta e o nimica toata!!! pentru ca acum nu mai implicat nici un guster de-al lui base sa speram ca organele isi vor face corect datoria alaturi de cei de specialitate si vom afla adevarul adevarat si nu ceea ce e proclamat ca adevar de tot felul de indivizi fie ei oameni obisnuiti fie ziaristi care se pricep la toate.

  38. Am aflat ca si-a dat demisia directorul de operatiuni de la Romatsa…celebrul Bogdan Donciu. Stiti oare unde se s-a aflat acest domn luni de la 16.00 la 19.00? Era la Politehnica (unde este profesor) si dadea examen cu masteranzii din anul II de la Management Aeronautic si Ingineria Managementului Aeronautic. Este un lucru care poate fi sustinut de declaratiile masteranzilor. Era nervos, a iesit din sala de cateva ori pentru a vorbi la telefon, apoi s-a calmat si a spus ca a avut loc un accident aeronautic dar ca nu a murit nimeni. Apoi timp de 3 ore a ascultat prezentarile masteranzilor despre sistemele radar si de navigatie aeriana si cu o aroganta maxima facea comentarii despre acele sisteme pe care trebuia sa le foloseasca institutia domniei sale ca sa localizeze epava aeronavei.

    • Total gresit ROMATSA nu se ocupa cu gasirea epavelor aeronavelor. Ei se ocupa cu tot ce-i in aer. Cu toate astea au informat in timp util despre disparitia aeronavei de pe ecranele radar, dand cu aproximatie locul prabusirii.
      De aici se intra in jurisdictia altor autoritati.
      Daa, cei de la ROMATSA n-aveau sapca.
      Ce mai tura vura cu totii au bajbait-o.

      “B. Implementarea unui sistem cu statii automate meteo si camere WEB pe infrastructura operatorilor de telecomunicatii si STS, în zonele neacoperite de statiile meteo ale Administratiei Nationale de Meteorologie, de regulă în zonele montane” – alti bani alta distractie.
      Poate nu-i intamplator c-au fost lasati sa moara.

  39. Totusi, am inteles ca un avion lowcost a interceptat semnalul S.O.S. dat de acel avion si ca a raportat asta. Ce a facut cel caruia i s-a raportat acest S.O.S. ? Nimic ?

  40. Daca ar avea cineva rabdarea si mai ales chemarea sa verifice in jos pe scara ierarhica a seviciilor , se va vedea cu cati incompetenti lipitori de afise au fost inlocuiti adevaratii specialisti pe motiv ca nu erau oameni de partid sau erau pur si simplu apolitici.In locul lor au fost puse nulitati specializate in diverse pupaturi in locuri intime si in “Sa traiti,am inteles ! ” Degeaba a dat bietul medic toate informatiile daca gaga de la telefonul repondent se pricepea la meserie ca purceaua la calculul logaritmic.

  41. La antenna 3 s-a declansat operatiunea ”salvarea imaginii guvernului ponta”.
    Pacat domnilor si doamnelor de la acest post apreciat de o parte semnificativa dintre romani.

      • Nu ma insel domnule Tudor.Daca acest incident s-ar fi intamplat in timpul lui Boc sau Ungureanu,postul dumneavoastra i-ar fi tocat marunt pana I-ar fi obligat sa demisioneze,(si bine le-ar fi facut).USL nu este la putere de ieri de azi ci de aproape 2 ani.
        Cu siguranta,o parte din vina o poarta si STS-ul iar domnul Opris ar trebuii sa-si de demisia.
        Totusi,cea mai mare parte o poarta actuala administratie.
        Va rog frumos,nu incercati sa-i aparati pe cei care au mainile patate de sange.USL-ul chiar nu are inlocuitori pentru 3 sau 4 ministri ca macar sa salveze aparentele.
        Nu dumneavoastra trebuie sa le salvati imaginea ci ei insisi.
        Ori astazi,de dimineata,algoritmul politic a stopat aceasta operatiune.

        • cine si unde a cerut demisii guvernului? nu cumva noi aseara la sinteza zilei? inainte sa acuzati, urmariti emisiunile noastre

          • Cu toata dragostea Radu Tudor,dar va rog sa faceti diferenta dintre rugaminte si acuza.
            Nu mi-as permite asa ceva.Am telecomanda la indemana iar atunci cand o sa consider ca nu ma mai reprezentati ca post de televiziune,va parasesc pur si simplu fara sa va ”notific”.Totusi eu sper sa nu se intample deoarece consider ca in general programele antenei 3 sunt de calitate.
            Vreau de asemenea sa va conving ca nu sunt impotriva USL,o alianta pe care am votat-o atat la alegerile locale cat si generale.
            Consider ca in cazul accidentului din Munte Negru,actuala putere prin organelle sale administrative s-a comportat impecabil.
            Dar nu va suparati,de aceasta data au fost total pe dinafara.
            Mai am o singura remarca:postul dumneavoastra,atunci cand insista cu adevarat se vede de pe luna.Tot de pe luna se vede si cand insistentele sunt foarte palide.
            Multa stima si salutari colegei dumneavoastra,Dana Grecu care este mult mai combativa.

    • Înțeleg că ăsta era ”ordinul pe unitate” la servicii – ”plimbați-i pe papagali prin zonă că poate mor ăia toți și cerem demisia lui Ponta”??

      Ce zici, nea Mariane? De-aia a sabotat STS salvarea victimelor accidentului?

  42. Dragi romani,

    Este absolut revoltator faptul ca, acesti eroi (medici), prin mainile carora au trecut mii de oameni, sa fie lasati prada mortii, datorita incompetentei acelor oameni aflati in functii de conducere ale unor institutii “importante” ale statului roman! Este inadmisibil, ca acei oameni care sunt platiti regeste, (si degeaba, asa cum s-a dovedit in ultimele 72 de ore), sa nu fie capabili de a utiliza cunostintele tehnice (pe care se presupune a le avea), cat si tehnologia de milioane de lei, pentru a efectua o misiune de salvare. Tot ceea ce au reusit pe deplin insa, a fost o bajbaiala generalizata, iar acest lucru a dus la decesul pilotului Adrian Iovan cat si a tinerei Aura Ion. Doar Dumnezeu a facut ca, in calea celor raniti si aflati in situatie grava, sa fie scosi acei oameni simpli, cu suflet mare , locuitori ai zonei. Acei oameni sunt EROI. Nu au avut tehnologie de ultima generatie, nu au avut echipamente sofisticate! Au avut doar CURAJ, VOINTA si INTUITIE, la care s-a adaugat o bogata experienta privind cunoasterea meleagurilor pe care traiesc! Daca acei oameni, nu ar fi luat initiativa de a porni o misiune de cautare / salvare, dupa puterile lor, probabil ca toti acei INCOMPETENTI din cadrul IGSU, STS si alte structuri, ar fi continuat bajbaiala mult si bine. Cinste lor, acelor romani simpli si curajosi! Si rusine celor ce sunt platiti gras si degeaba, pentru incompetenta uriasa de care au dat dovada!

    Toti acei incompetenti din cadrul ministerelor cat si a STS, IGSU, ISU, Politie, etc, ce se fac responsabili de moarta pilotului Adrian Iovan si a tinerei Aura Ion ,prin actiunile lor cat si prin incompetenta de care au dat dovada, AU ESUAT LAMENTABIL, in cadrul misiunii de salvare a celor raniti! Trebuie sa fie demisi !

    Dragi romani, nu fiti indolenti ! Share & Semnati petitia:

    http://www.petitieonline.com/demisia_tuturor_celor_responsabili_de_tragedia_din_muntii_apuseni

  43. domnule Tudor, demisia e o lasitate si din partea celuia demis si din parte celui care o aproba. ei trebuie sa ramana in functii si din acele functii sa fie cercetati penal pentru eventuale infractiuni – neindeplinirea atributiunilor de serviciu, neglijenta si altele – codul penal are prevederiile necesare. din functiile lor sa plece la puscarie nu sa fie demisi sau sa demisioneze. demisia lor nu intoarce mortii din pamant.

  44. Domnule ziarist aveti curaj sa spuneti pe post ca Bogdan Turcu ce a fost soferul lui Rares Manescu si are o facultate facuta la misto ca a ajuns director salubrizare la sectorul 6? Oamenilor faceti ceva ca altfel tot asa va fi. Nu e nevoie decat sa-l sunati pe acest Bogdan Turcu si va veti da seama in ce putregai traim. Nu e posibil ca un sofer ce nucred ca a facut real o facultate sa ajunga director.

    • doar el? ce ti-e si cu partizanatul asta politic, aici se vede mizeria tuturor care sunteti implicati politic intr-o tabara sau alta. Toti trebuie sa raspundeti laolalta.

  45. Radule, cineva tace ca ra…ul in iarba. Este ministrul comunicatiilor. Nica nu are nimic de spus. Apropo……prea i-ati luat pe liberali in barca dar OPREA NU ARE NIMIC DE SPUS? DE CE DUSA CAND A VAZUT CA SE INGROASA TREABA PRIN OPREA NU A INTERVENIT PENTRU A SE PUNE LA DISPOZITIE CU SPECIALISTII DIN M.AP. N. MA INTREB SI EU ASA. Eu cred ca din lupta asta nenorocita intre oamenii politicii NU A EXISTAT CA IN ARMATA O COMANDA UNICA. PUNCT!

  46. In numele lui Dumnezeu, cum se poate ca in tara asta, toate batele sa fie pe functii?

    Numai in ultimii 5 ani ani am avut ministri niste figuri ale ridicolului. Chiar in tara asta nu poate nimeni sa recunoasca valoarea, sa o aduca in prim plan. Sau e pe principiul sa ne aliem noi prostii si sa-i eliminam pe aia destepti…?

    Doctorul acela Zamfir, o victima pana la urma, a fost in stare sa sune la spital sa continue cu transplantul, i-a resuscitat pe cei care aveau nevoie, a incercat descarcerarea lui Iovan, a sunat la 112, a dat coordonate GPS si de localizare, a mentinut legatura cu salvatori si cizemele alea de la STS sau de pe unde mai sunt tot pe el il scot vinovat????????

    Domnule, de la STS, de la MAI, si de la serviciul 112 (care au avut nevoie de 5 apeluri ca sa priceapa), toti direct implicati trebuie sa zboare. Nu au ce cauta in situatii de urgenta, sa se duca in alta parte, nu stiu la recalificari si rescolarizari, ca unii de abia pot sa articuleze 3 prostii.

    Daca nu ne duce capul, sa platim niste straini sau sa chemam romani plecati in strainate sa-i platim onorabil si sa ii punem in functii. Chiar in Romania, scoala inseamna doar niste hartii cumparate? Chiper ala parea ca ajuns din scoala primara direct pe functie…

    Totusi, in numele unei tari nu pot sa vorbeasca toti analfabetii.

    Pentru a caracteriza autoritatile romane implicate este sugestiva denumirea unei locatii din zona accidentului: DAMBUL BAMBULUI.

  47. Nu va suparati,dar raportul la care faceti referire nu a fost facut de catre o institutie independenta.
    Raportul a fost facut de guvern.Pai putea guvernul sa faca un raport negativ despre…guvern?

  48. Corect , foarte corect , d-ule Tudor ! Exact asta cred si eu ! Doar STS-ul e de vina , fiindca nu au dat coordonate ! Pe o suprafata atat de mare , cum sa gasesti acul in carul cu fan ?! Nimeni nu-i de vina in afara de STS , ceea ce presupune demiterea sefului acestei instituii ! Toate celelalte institutii si-au facut treaba bajbaind in baza unor date fara de folos ! Cum naiba sa gasesti un avion de mici dimensiuni pe o suprafata cat un munte intreg ?! Din vina STS-ului sunt terfeliti oamenii care au inghetat de frig prin zapada de jumatate de metru si cu ploaia in cap ! Nu-i corect !

  49. Cred ca ar fi cazul sa terminam cu numirea in functii in institutiile de stat pe baze politice . Asa ajung in functii vitale ,strategice , oameni incompetebti .La toate nivelele ,fara sa se tina seama de studii,de pregatirea de specialitate(ai bani multi, ai functii ) se pun oameni partidului si profesionisti stau pe posturi de sluga ,sau saturat si ei sa faca munca sefilor.Presa ar trebui sa mai dezvaluie asemenea situatii si sa scoata in evidenta profesionisti prin metodele specifice proprii.

  50. Din pacate in afara tragediei, “sistemul” teleghidat din jurul Presedintelui a reusit din nou sa manipuleze si sa indeparteze atentia.
    1. Ce preocupari aveati inainte de ziua accidentului? Petitia…..
    2. Amintiti-va ce a spus acel mot care a ajuns la locul accidentului : TOTI erau “in partea cealalta”, adica intr-o zona total opusa. De asemenea tot el a spus ca i s-a transmis descrierea locului, (deci era cunoscuta de toti), “sus in munte”. Inseamna ca toti ceilalti erau “jos” si cum am vazut “in cealalta parte”.
    3. Toata atentia este indreptata acum inspre Guvern, exceptand STS, care nu poate fi atins, se uita celelalte “sisteme” din jurul Presedintelui care SIGUR au o posibilitate mult mai mare sa localizeze, asa cum ati spus de atatea ori ca au facut-o.
    Toti oamenii din jurul Presedintelui, sau institutiile “afiliate” actioneaza teleghidat, inclusiv cei care sunt infiltrati in toate institutiile statului.
    Au reusit sa indrepte toata atentia inspre Guvern. Sunt vinovati, dar cred ca mai exista si altii.
    Nu stiu daca cineva, Guvern sau Parlament se poate impotrivi acestui “sistem” care actioneaza fara multe cuvinte si care isi cunoaste exact rolul, actioneaza trecand peste orice. Fiecare isi are locul sa, fiecare stie exact ce are de facut. Cei care guverneaza acum nu s-au impotrivit , nici nu pot. (Cred ca Ponta a realizat ca a numit-o pe Kovesi, dupa ce a numit-o).
    In vederea functionarilor care schimba ministri este adevarat si e incredibil ce se intampla in unele institutii publice ai caror angajati sunt amenintati de catre acesti “nemuritori” functionari.
    Este adevarat ca este vina autoritatilor pentru ceea ce s-a intamplat. Probabil ca mai mult decat atat nu se poate, pentru ca deja am depasit inimaginabilul. Dar sunt convinsa ca SRI sau alte institutii care nu au fost pomenite decat ca “alte institutii” pot sa localizeze un punct fix.

  51. Stai linistit ca nu o sa vorbeasca nimeni despre Rares Manescu si domnul Bogdan Turcu ce a fost sofer. Asta e Romania . Daca un sofer a ajuns director atunci sa nu te intrebi de ce nu se gasesc victimele unui accident

  52. Dl.Radu Tudor,
    in spiritul teoriilor conspiratiilor (dara fara ca prin asta sa incerc sa disculp incompetenta guvernului si implicit a tuturor celor implicati in ooperatiunea de localizare si salvare) ce parere aveti de urmatorul scenariu: STS localizeaza imediat locatia avionului prabusit. Fiind un serviciu aservit lui Basescu, il anunta imediat asupra catastrofei iar Basescu , plecat fiind din tara si implicit departe de orice suspiciune, considera ca prabusirea avionului este o mana cereasca pentru a dirija furia, nemultumirea si criticile tuturor atintite asupra lui si familiei lui (Gazprom,Alro,terenuri agricole,etc.)catre guvernul USL si toate institutiile dirijate de acesta. Astfel le cere celor de la STS sa dea informatii false/intarziate si/sau sa indice arii foarte mari de cautare. Ce credeti, acest scenariu este o ineptie sau este credibil ? Repet, chiar daca ar fi asa, vina celor de la ISU,MI,etc ramane aceeasi, la fel de grava si inadmisibila. Prin urmare, chiar daca Ponta nu i-a cerut demisia lui Stroe, ar fi fost moral ca Antonescu sa-i ceara (in particular) sa si-o dea. Dar iata ca Stroe, unul din principalii vinovati pt toata brambureala, ramane in continuare ministru, sustinut de seful sau de partid si de primul ministru care nu doreste sa clatine din nou alianta USL. Iata ca raportul chilotarului vice prim ministru deja il scoate vinovat pe Iovan. Ca intotdeaua, mortul este de vina. Dar sa nu uitam ca Iovan a cerut controlorului de trafic acordul pt a cobori la un nivel sub 9 iar acesta nu i l-a dat desi era clara stringenta necesitate a acordarii. In schimb a acordat altui avion dreptul de a zbura sub nivelul la care zbura Iovan si la care acesta a cerut in mod repetat sa zboare.

    • @thinker, foarte corect in ceeace afirmi. In mod clar STS nu din nestiinta n-a dat cordonatele exacte ci pentru c-a primit ordin de la Basinescu sa bage bete in roate cat poate de mult tocmai pentru ca victimile sa nu poata fi gasite la timp si prin aceasta guvernarea USL sa fie pusa in dificultate iar el, escrocul sa scape de presiunea mediatica a Antenei3 vis-a-vis de afacerea Gazprom. In aceste zile STS a lucrat la fel ca diversionistii de la TVR in Dec. 89 si pe aceasta pista trebuie sa-si axeze investigatiile ziaristii de la Antena3.

  53. In spiritul teoriilor conspiratiilor (dara fara ca prin asta sa incerc sa disculp incompetenta guvernului si implicit a tuturor celor implicati in ooperatiunea de localizare si salvare) ce parere aveti de urmatorul scenariu: STS localizeaza imediat locatia avionului prabusit. Fiind un serviciu aservit lui Basescu, il anunta imediat asupra catastrofei iar Basescu , plecat fiind din tara si implicit departe de orice suspiciune, considera ca prabusirea avionului este o mana cereasca pentru a dirija furia, nemultumirea si criticile tuturor atintite asupra lui si familiei lui (Gazprom,Alro,terenuri agricole,etc.)catre guvernul USL si toate institutiile dirijate de acesta. Astfel le cere celor de la STS sa dea informatii false/intarziate si/sau sa indice arii foarte mari de cautare. Ce credeti, acest scenariu este o ineptie sau este credibil ? Repet, chiar daca ar fi asa, vina celor de la ISU,MI,etc ramane aceeasi, la fel de grava si inadmisibila. Prin urmare, chiar daca Ponta nu i-a cerut demisia lui Stroe, ar fi fost moral ca Antonescu sa-i ceara (in particular) sa si-o dea. Dar iata ca Stroe, unul din principalii vinovati pt toata brambureala, ramane in continuare ministru, sustinut de seful sau de partid si de primul ministru care nu doreste sa clatine din nou alianta USL. Iata ca raportul chilotarului vice prim ministru deja il scoate vinovat pe Iovan. Ca intotdeaua, mortul este de vina. Dar sa nu uitam ca Iovan a cerut controlorului de trafic acordul pt a cobori la un nivel sub 9 iar acesta nu i l-a dat desi era clara stringenta necesitate a acordarii. In schimb a acordat altui avion dreptul de a zbura sub nivelul la care zbura Iovan si la care acesta a cerut in mod repetat sa zboare.

  54. Bună seara din nou dl-e Tudor ! Ați pus o întrebare care există în mințile romînilor cu creierul la purtător. CUM E POSIBILA INCOMPETENTA IN FUNCTII DECISIVE ? Indrăznesc să vă dau cel mai scurt răspuns . Este posibil așa cum este posibil să avem un șef de stat de aceeiași factură , noi poporul atunci cînd am încercat să facem CEVA (referendum ) am ales calea resemnării și voia soartei. Vă prețuiesc comentariile pertinente ,dar, din poziția de cetățean simplu și mai deloc instruit nu pot trage decît o concluzie simplă….ASA NE TREBUIE ! Imi pare rău dar decît să văd pe toate sticlele căutarea de vinovați am să mă uit în seara asta pe EURONEWS să mai învăț ceva de la Kiev . Cu stimă o babă ,,comunistă,, !!!

  55. D-le Ttudor ,am doua intrebari:
    prima ->.
    Daca mureau toti 7,se activa celula de criza?
    Tocmai am auzit pe a3 replicile ministrului Stroe :

    Radu Stroe: Nu am de ce să îmi dau demisia -,si ca NU a existat nicio celula de criza !

    si a doua ->
    Ce se imtampla daca era in America ?
    Pur si simplu Haos TOTAL .Pacat ca e o tara dezvoltata din orice punct de vedere.NOI MAI AVEM DE INVATAT !!.
    …..
    Dupa parerea mea,cei de la STS NU O PATEASCA ABSOLUT NIMIC .IAR DOMNUL BASESCU O SA VINA ACASA si o sa stea sa hiberneze (cum a facut si atunci cu incidentu” din Muntunegru )

  56. Cine zâmbește într-o situație critică, înseamnă că a găsit pe cine să dea vina! Pilotul, Dumnezeu să-l odihnească! Amintindu-mi de catastrofa de la Mihăilești, văd Oprea și mi-e clar.

  57. Amice ai reprodus din raport:
    … “pilotul a intrat în legătură cu Centrul de control zonal Cluj; între orele 15.32-15.33” …
    La Cluj nu exista asa ceva!
    Are rost sa-ti mai decupez si alta aberatii din raportul lui Ponta-Oprea? NU. Este o bataie de joc!

    DEMISIA INTREGULUI GUVERN…… este singura solutie … cand ai cel putin trei ministere (MAI,Transporturi si Aparare)care au dat rateuri uriase sau au adoptat pozitia strutzului.

    PS: Mai nou vad ca la antena 3 il protejati pe Ghita … multe contracte de sute de milione cu institutiile implicate in scandal si … nicio stire! 🙁

  58. Accidentul iar pica manusa lui Basescu pt ca a abatut atentia de la magariile pe care le face care se discutau si de la care erau trase concluzii clare. In privinta autoritatilor ne-am facut iar de ras ca nu stim sa gestionam o situatie de criza. Nu pot sa cred ca nu au fost mijloace cu care sa se afle imediat locul prabusirii. A fost rea vointa undeva sau au fost atat de incompetenti incat acum cand sa soldat cu gasirea acelor suflete minunate in viata va trebui sa le crape obrazul de rusine. Cand ne trezim ? Ce vor face autoritatile daca ne va incerca calamitati mai mari? Ne vor ingropa direct de vii cu nepasrea lor ? Trezitiva domnilor !

  59. @rodion camataru, inteligentule in afara de a jigni te mai duce capul si la altceva??? Daca Opris si capetele lui de bovine erau inteligente n-ar mai fi dat localizarea locului in care a acazut avionul netind cont de amprenta radar lasata de acesta. Sau Opris si bovinele lui sunt foarte inteligente dar au ascultat indicatiile lui Basinescu de a face tot posibilul ca accidentatii sa nu fie gasiti in timp util tocmai pentru a discredita pe cat posibil actuala guvernare? Si cum se face ca acest accidenta a venit ca o manusa scotandu-l pe Basinescu de pe sticla televizoarelor vis-a-vis de afacerile cu Gazprom???

  60. dumnezeu sa ii ierte pe adi iovan si aura ion victimele nevinovate numai sa se mentina in functie pe opris si sts mafia sts mafia 112 a lui basescu vrea sa demita guvernul si usl sa compromita usl innainte de alegeri sa il demita pe raed arafat saracul de el de accea la luat in israel cu el totul a fost regizat de basecu ! dac a era aici raed arafat in romania ii gaseau pe cei prabusiti in apuseni a fost regizat totul sa nu imi dati datele mele personale publice va rog multumesc dumnezeu sa ii aiba in paza pe adi iovan si pe aura ion

  61. Am urmarit cu mare atentie astazi declaratia eroului Toader Argentin si nu pot raspunde la cateva nedumeriri:
    – avionul NU a explodat, dar cineva a auzit o bufnitura. La ce distanta se afla acel cineva de locul accidentului? Este oare posibil ca acel cineva sa fie un muncitor silvic care sa fi vazut accidentul si, nestiind cum sa gestioneze informatia, a transmis cele vazute politistului din Horea sau autoritatilor locale? Asa s-ar explica, poate, de ce politistul avea coordonatele pe care i le-a dat domnului Toader si care, culmea, erau extrem de corecte.
    – in conditiile in care televiziunile ar fi platit oricat pentru o legatura cu doctorul Zamfir, DOAR domnului Toader i se da numarul acestuia si cei doi au o convorbire telefonica. Este oare aceasta o procedura standard in aceasta situatie?
    – este oare posibil ca unii sa fi stiut cu cateva ore mai devreme unde este accidentul?

      • Iti apreciez ironia, dar te asigur ca nu este cazul sa fi sarcastic. Eu doar ma intrebam cum Doamne iarta-ma, adjunctul de la politia din Alba stia unde era epava, fapt pentru care l-a sunat pe Argentin si l-a trimis acolo. de asemenea, sunt foarte mirat cum au acceptat cei de la 112 sa comunice numarul de telefon al domnului Zamfir unui cvasinecunoscut. Atata tot! Imi cer scuze ca nu am explicat indeajuns pentru a intelege si dumneata!

  62. CAPITOLUL II- Art. 7. Centrul de coordonare ROMATSA are următoarele competenţe şi atribuţii specifice gestionării unei situaţii de urgenţă generate de producerea unui accident de aviaţie civilă
    a): deţine baza cu datele de contact ale unităţilor de trafic aerian aerodromurilor operatorilor aerieni care desfăşoară operaţiuni în FIR Bucureşti unităţilor operative de căutare desemnate în conformitate cu art 23 unităţilor operative de salvare şi ale celor de sprijin prevăzute în planurile operaţionale de intervenţie ale comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă şi ale Comitetului municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă instituţiilor prefectului Centrului operativ Centrului Maritim de Coordonare şi ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă denumit în continuare IGSU actualizată permanent
    b): urmăreşte elaborarea în conformitate cu prevederile art 24 de către unităţile şi structurile implicate în operaţiunile de căutare şi sau salvare a procedurilor specifice şi a planurilor operaţionale de intervenţie cu respectarea cerinţelor anexei nr 12 la Convenţia de la Chicago Face propuneri de modificare a procedurilor specifice şi a planurilor operaţionale de intervenţie
    c): ţine evidenţa planurilor operaţionale de intervenţie şi a procedurilor specifice
    d): transmite planurile prevăzute la lit c către Comitetul ministerial în vederea centralizării
    e): informează operativ Centrul operativ precum şi IGSU cu privire la producerea unui accident de aviaţie civilă în FIRBucureşti sau la posibilitatea producerii unui asemenea accident ca urmare a informaţiilor primite de la unităţile de alarmare precum şi cu privire la derularea operaţiunilor de căutare a aeronavei implicate în accident şi de salvare a supravieţuitorilor accidentului
    f): notifică statul de înmatriculare al unei aeronave civile care a fost implicată într un accident de aviaţie civilă în FIRBucureşti
    g): notifică şi informează operatorul aerian ce are aeronava implicată într un accident de aviaţie civilă în FIR Bucureşti cu privire la evoluţia operaţiunilor de căutare şi sau salvare
    h): urmăreşte derularea procedurilor operaţionale aplicabile în cazul producerii unui accident de aviaţie civilă
    i): determină zona de căutare a aeronavei aflate în pericol declanşează şi coordonează activitatea de căutare în urma informaţiilor primite de la unităţile de alarmare
    j): informează operativ structurile cu atribuţii în coordonarea operaţiunilor de salvare după identificarea locului producerii accidentului
    k): transmite solicitările unităţilor deja angajate în operaţiunile de căutare şi sau salvare pentru asistenţă suplimentară şi sau de sprijin către celelalte unităţi neimplicate aflate în zone adiacente zonei de căutare sau locului producerii accidentului
    l): cooperează şi comunică permanent cu Centrul Maritim de Coordonare pe durata desfăşurării operaţiunilor de căutare şi sau salvare pe mare
    m): cooperează cu centrele de coordonare a căutării şi sau salvării din ţările vecine.

    ege5.ro/Gratuit/gezdamjsgu/regulamentul-din-09072008-privind-gestionarea-situatiilor-de-urgenta-generate-de-producerea-unui-accident-de-aviatie-civila?d=2008-07-09

  63. Domnule Radu Tudor, am niste nedumeriri si in acelasi timp niste precizari de facut. Pe burtiera emisiunii dnei Dana Grecu de astazi 22.01, se anunta ca mai multi de dregatori din linia a doua AU DEMISIONAT ca urmare a modului haotic in care au condus recuperarea victimelor accidentului aviatic. In alta parte se spune ca AU FOST DEMISI. Premierul Ponta spune in emisiunea dlui Razvan Dumitrescu ce a urmat celei de dinainte CA I-A INLOCUIT pe respectivii. Din cate stiu, demisia este un act unilateral de vointa, deci NU E O SANCTIUNE, de vreme ce de bunavoie omul si-o prezinta singur. Demiterea este o sanctiune dar nu-mi e deloc clar daca dl Ponta a avut sau nu acest curaj. In orice caz, declaratia domniei sale CA I-A INLOCUIT nu e nicio mare fapta de vitejie: e absolut normal sa inlocuiesti un om care nu mai vrea sa lucreze in postul pe care l-a detinut si din care a demisionat de bunavoie. Dar inlocuirea NU E SANCTIUNE!
    In alta ordine de idei, as dori sa transmit dlui Ponta rugamintea de a pronunta corect si integral cuvantul CON-STI-TU-TI-O-NAL si nu CONSTZONAL, asa cum face de obicei. La nivelul domniei sale, nimic nu poate justifica pocirea acestui cuvant.

  64. sts si sri sunt mai preocupate sa mai gasessca vreun plagiat sau poate totusi o amanta a lui crin! pana ce base nu moare, tara noastra nu poate sa traiasca, e foarte dureros sa constati asta. si sa nu uit de radu stroe, si la referendum si acum a fost de partea diavolului, chiar nu vede ponta asta?

  65. demiterile astea sunt maruntis, monser, maruntis…
    ia sa-l vezi pe Aleodor ala numit consul, undeva departe…
    ura mea fata de securisti e la fel de mare ca in ’89 si n-are sanse sa scada vreodata

    ba astia din nato daca ar fi destepti ar lua toata securimea si toti activistii de partid si i-ar tine pe bani grei, un an, in orice tara vor ei sa distruga: Siria, Rusia, China, oricare. E, garantez ca in maxim un an, cu baietii nostri acolo, praful s-ar alege de tara aia! Nu numa ca ar costa mai putin, dar ne-ar face si noua un bine.

  66. stroe asta a zis clar ca vrea post de ministru la MAI sau sef la SRI,nu se da el dus decat cu buldozerul,nesimtitul naibii

  67. cred ca pustii cu radiolocatoare gen “vanatoarea de vulpi” cum erau in copilarie la casa pionierilor ii localizau mai precis

  68. mda..din 22 decembrie in revizie..piesa aia lipsa ti-o livreaza americanii in 24 de ore,ce naiba..iar elicopterele puma..cica bune pe all weather,nimic?bani degeaba?daca e razboi si e ceata cerem amanarea razboiului pe chestie de conditii nefavorabile sau ne luptam in sala de gimnastica?

  69. Chiar daca locul tragediei ar fi fost localizat cu precizie mai mare intervin alti factori si anume:pe munte la o eroare de citiva metri inseamna altiduni fata de sol diferite,deci locatii diferite si deci cai de acces total diferite,tinind cont ca pe munte intr-o locatie accesul se poate face daca se poate face in cele mai multe cazuri dintr-o singura directie necesitind ocoliri de obstacole.Eliminarea unor astfel de locatii neimportante pentru echipajele de interventie ,dar aflate in zona de localizare,ia foarte mult timp.

Leave a Reply