Catastrofa infrastructurii rutiere romanesti se deruleaza in toata “splendoarea” ei si sub inteleapta conducere tehnocrata a ministrului Dan Costescu, ajuns din intamplare la Transporturi. Sa le luam pe rand :

  1. Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti : lipsesc marcaje rutiere elementare cu vopsea. Lipsesc panouri anti-orbire, vopsea pe stalpi si separatoare de benzi 
  2. Autostrada A2 Bucuresti-Constanta : plina de crapaturi mari si gropi intre km 1 si 100. Si aici lipsesc marcajele cu vopsea pe separatoare in bezna Baraganului. Nefinalizate iesirile de pe centura Constantei
  3. Autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti. De ani buni lipsa acces intrare autostrada dinspre Bucuresti. Marcaje rutiere inexistente
  4. Autostrada Bucuresti-Nadlac. Un vis frumos, care trece de la o generatie la alta sub forma de cosmar
NICI UNUL DIN ASPECTELE DE MAI SUS RECLAMATE DE ZECI DE ORI IN EMISIUNILE ANTENA 3 SI AICI PE BLOG NU DERANJEAZA VREUN INSPECTOR, VREUN DIRECTOR, VREUN SEF DIN CNADNR SI MINISTER. ZAC TOTI INTR-O INDOLENTA VECINA CU NESIMTIREA, CAND AR PUTEA REMEDIA IN MAX 30 ZILE CELE MAI MULTE DINTRE ELE.
============================

Șoferii riscă în orice moment să facă accidente pe autostrăzile din România, care sunt pline de gropi și au mari probleme, a declarat, luni, fostul director general al CNADNR Mihai Bășulescu, într-o conferință de presă.

El este și reprezentant al Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR, care, alături de Sindicatul Național Profesional al Drumarilor din România, a organizat luni o conferință de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri.

Bășulescu a precizat anterior, în conferința de presă, că toate autostrăzile din România au probleme.

“Evident că, pentru șoferi, este periculos. Există riscul de accidente, există riscul să mergi cu mașina pe un drum perfect și să te trezești cu mașina în groapă”, a susținut Bășulescu, întrebat de ziariști ce riscă șoferii din cauza infrastructurii proaste.

Reprezentanții Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR au cerut luni demisia ministrului Transporturilor, Dan Costescu, a secretarului de stat Marcel Boloș și a actualului șef al companiei de drumuri, Cătălin Homor, pentru situația dezastruoasă a sectorului, dar și din cauza neregulilor sesizate în cadrul CNADNR.

La rândul său, Alin Goga, consilier juridic în CNADNR și reprezentant al Grupului de inițiativă, a declarat că toate autostrăzile din România sunt pline de gropi și au aceleași probleme pe care le-a avut și tronsonul Sibiu-Orăștie, care a fost demolat.

“Toate autostrăzile sunt șvaițer, sunt ca Sibiu-Orăștie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor de aceste probleme. Există un raport al Direcției de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcție. Deși le-am plătit, ele au avut probleme la recepție și nu au recepție finală. Azi nu mai putem executa nici garanțiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proști, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR — n. r.) și alți directori generali nu și-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei — n. r.) nu face decât să-i acopere”, a precizat Goga.

La rândul său, Florin Dascălu, director de întreținere în cadrul companiei, a susținut că demolarea sectorului Sibiu-Orăștie a fost o greșeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat și fără demolare.

“Este o greșeală să demolezi 200 de metri de autostradă ca să vezi ce e în corpul autostrăzii. Nimeni nu face așa ceva. Puteau fi făcute sondări pentru asta. Acel tronson putea foarte bine să fie consolidat, pentru că există soluții tehnice pentru asta”, a susținut Dascălu.

Alin Goga a acuzat și lipsa unei strategii coerente la nivelul CNADNR.
“Spre exemplu, decât să facem noi drumuri expres în patru ani, mai bine luăm drumuri care sunt deja, cum sunt DN 1 B sau DN 2, care au o bandă și jumătate și le facem expres în doi ani”, susține el.

Totodată, Florin Dascălu a subliniat și lipsa de specialiști din cadrul CNADNR.

“Dintre cei 6.000 de angajați ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi folosește. Dintre cei 49 de șefi de secție, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenți de relații publice, juriști, economiști. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesioniști. Compania trebuie condusă de un inginer drumar, eu nu cred că în țara asta nu se găsește un inginer drumar”, a mai spus Dascălu.

În replică, CNADNR a emis luni un comunicat în care susține că aceasta este o campanie mincinoasă la adresa activității sale, care îi afectează poziția în raport cu parteneri contractuali.

“Având în vedere că CNADNR SA este într-un plin proces de reorganizare la nivelul managementului, care cuprinde o serie de măsuri organizatorice și structurale, considerăm că este împotriva regulilor de bună funcționare a oricărei companii publice sau private desfășurarea unui atac mincinos menit să decredibilizeze compania. Această campanie mincinoasă afectează poziția companiei în principal în toate raporturile juridice cu partenerii contractuali externi și interni”, se arată în comunicatul CNADNR citat de Agerpres.

4 COMMENTS

  1. Nu e unicul brand de ţară, e furăciunile, minciunile prin manipulare, escrocheria românească unică în lume, chiulul pentru care primesc venituri şi pensii nesimţite şi nu numai !

  2. CNADNR un cuib de mafioti.
    Cum ne explicam ca nici pana astazi nimeni nu plateste pentru catastrofa infrastructurii rutiere ?
    Vin si adaug ca marile bulevarde si artere pricipale ale Bucurestiului sunt sub orice critica iar, primavara a fost foarte darnica cu bucurestenii si implicit cu cei de la “drumuri” insa astia nu se arata.

  3. tactica e simpla si e aceeasi de 25 de ani: ca sa fie unanim acceptata privatizarea unei chestii care ar trebui sa mearga bine, ca sa se creeze o sursa sigura si inepuizabila de profit pentru cine trebuie, atuncinacea treaba trebuie sa mearga foarte prost pina cind poporul se exaspereaza si accepta orice.
    Deci, in opinia mea, autostrazile astea sunt lasate vraiste intetionat doar cit sa vina vrei firma “UE” sa le preia, sa bage taxa dupa care cu 10% din banii colectati sa face niste reparatii cum trebuie, noi sa exultam si ei sa ramina cu restul de 90% din bani.
    Exemplu de modus operandi? Apa Nova… lasata treaba vraiste zece ani, vin francezii, maresc trauful de zece ori si cu o particica din banii colectati fac si lucrari.
    Intodeauna se va privatiza monopolul natural, ca e afacere sigura.

Leave a Reply